Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2007. jún. 4. 9h:28' EZ A 224. JÁTÉKHETED, 213. FORDULÓD 225. játékheted kezdete: jún. 6. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. E-mail! |
KALANDOZÓ: #5703 SZÁMLA : XXXX |
* 1. KP: | elmormolod a 224. varázslatot |
* 2. KP: | elmormolod a 12. varázslatot |
* 3. KP: | használod a 71. pszi képességet |
* 4. KP: | használod az 1253. tárgyat |
* 5. KP: | használod az 1167. tárgyat |
v 24 | elmormolod a 24. varázslatot |
v 28 | elmormolod a 28. varázslatot |
v 53 | elmormolod az 53. varázslatot |
fkt 92 5 | felt. készítesz a 92. tárgyat (5 darabot) |
fkt 189 1 | felt. készítesz a 189. tárgyat (1 darabot) |
fkt 221 1 | felt. készítesz a 221. tárgyat (1 darabot) |
fkt 182 1 | felt. készítesz a 182. tárgyat (1 darabot) |
m 2 2 3 | mozogsz keletre, keletre, délkeletre |
Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 bumeráng. Alaposan megsorozod a quwarg harcos testét. (3 támadással 14 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg harcos potrohát. (4 támadással 112 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+19 életerő). Marásokat ejt rajtad a quwarg harcos. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 23 életpontot vesztettél. Vasalt bunkóval megcsapod a quwarg harcos torát. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A quwarg harcos még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. A nyomorult quwarg elpusztítása egyben 1 TU-nyi fejlesztést is jelent a következő képességetekbe. 1305 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] [+1% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 158, sebződés: 48, gyógyulás: 25, összesen: -23 ÉP}
(Továbbmész...) [82,48] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hmm, csak egy ragyás burástya. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.
Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 bumeráng. Alaposan megsorozod a ragyás burástya bal csápját. (3 támadással 14 életpontot sebezve.) A lény savat köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (8 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra támadsz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a ragyás burástya bal karját. (4 támadással 77 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Gyorsan félrelököd. A ragyás burástya meglegyinti a csápjával a nyakadat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 817 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}
(Továbbmész...) [83,49] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Szemedet leárnyékolva, délkelet felé tekintesz: Abrizu hegyeitől délre húzódik a napsütéses Rin völgy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy tavacskát. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.
m 3 3 3 | mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre |
Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 bumeráng. Alaposan megsorozod a szürke rinocérosz testét. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a szürke rinocérosz jobb első lábát. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) A szürke rinocérosz szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. A szürke rinocérosz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 rinóbőr. 779 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
(Továbbmész...) [85,51] Még mindig füves síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy karmos tankány. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.
Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a karmos tankány jobb középső lábát. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a karmos tankány rovarfejét. (2 támadással 72 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) A karmos tankány feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. Karmait felemelve, a karmos tankány meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a karmos tankány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 tankány karmot. 866 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
(Továbbmész...) [86,52] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Ráismersz a lényre. Egy karmazsin huhogó. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Itt csata lesz.
Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a karmazsin huhogó óriási bibéjét. (4 támadással 67 életpontot sebezve.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 huhogó bibét. 383 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
m 1 | mozogsz északkeletre |
Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy puha ütés varázslatot. Semmi hatás! Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a lajhárlord bal karját. (4 támadással 53 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Ököllel megcsapod a lajhárlord testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) A lajhárlord mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A lajhárlord most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 lajhár csontot. 741 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
be 45 | bemész a 45. titkos labirintusba |
lm 6 905 7 | mozogsz 6 905 7 |
Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a vadász varkaudar bal vállát. (4 támadással 56 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Felkészülsz Acél ököl alkalmazására. Ököllel kegyetlenül megütöd a vadász varkaudar testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) A vadász varkaudar megböki fegyverével az oldaladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 472 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ökölvívás).
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
lm 900 10 12 | mozogsz 900 10 12 |
A mészárlásra kiszemelt áldozat láthatatlan védekező varázst lök magára. Távolról energiatüskék varázslatot lő rád a másik. 4 életpontot vesztettél. Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a varkaudar mágus testét. (3 támadással 42 életpontot sebezve.) A varkaudar mágus még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 264 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
lm 13 12 1 | mozogsz 13 12 1 |
Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a manifesztátor bal vállát. (4 támadással 50 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a manifesztátor egyik karját. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Mancsával a manifesztátor megpöcköli a bal válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A manifesztátor szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. 408 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
m 7 7 7 | mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra |
Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a quwarg harcos torát. (4 támadással 28 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg harcos torát. (3 támadással 97 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+17 életerő). Csáprágójával a quwarg harcos megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval megütöd a quwarg harcos testét. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1305 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] [+1% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 157, sebződés: 13, gyógyulás: 23, összesen: +10 ÉP}
(Továbbmész...) [85,49] Az erdőt bozótos vidék váltja fel. Utad során felfedezel egy oltárt. Chara-din hívői építették.
(Továbbmész...) [84,48] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy gumifát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy csodabazárt. Délnyugatra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy Leah oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.
v 96 73 59 | elmormolod a 96. varázslatot |
[73,59] Épületek tűnnek fel. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit.
be 685 | bemész a 685. épületbe |
be 376 | bemész a szentélybe |
* 1. BP: | használod a 242. tárgyat |
* 2. BP: | keresed a 354. szörnyet |
Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.
tf 4 40 | fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért |
tf 4 40 | fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért |
tf 4 12 | fejleszted a 4. tulajdonságodat 12 pontért |
Erő: | 24 (33) | Szint: | 20 | Merészség: | 5/1 | Magasság: | 176 cm |
IQ: | 30 (34) | Támadás: | 24 | Agresszió: | 3 | Testsúly: | 98 kg |
Ügyesség: | 18 (20) | Védekezés: | 36 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 26/26 év |
Egészség: | 28 (30) | Életpont: | 297/143 | Jellem: | semleges (+2) | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 27 (33) | Varázspont: | 373/245 | Pénz: | 3096 arany | Kép. pont: | 0 |
Tudatpont: | 21/13 | Pszi pont: | 95/71 | EFejl: | 13 |
HARCI ISMERETEK | |||||
ökölvívás: | 9/8 (+15%) | szúrófegyverek: | 20/80 (+2%) | vágófegyverek: | 20/18 (+2%) |
ütőfegyverek: | 20/92 (+6%) | lőfegyverek: | 8/62 | dobófegyverek: | 21/38 (+18%) |
Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (175%) << mandibulakasza (#127) (150%) << vashegyű lándzsa (#182) (150%) |
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); bumeráng (#249) (3 -9.); bumeráng (#249) (10 -14.); ubuk dobónyíl (#138) (15 -17.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (18 -); |
Óvatosság (labirintusokban): 0 |
Eltaposott quwargok: össz.: 350 időszaki: 143 |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 19/17 | 2. nyomkövetés: | 34/74 (+9%) | 3. mászás: | 11/52 |
4. csapdakészítés: | 13/74 (+6%) | 5. csapdaészlelés: | 4/66 (+34%) | 6. gyógyítás: | 63/77 |
7. titkosírás: | 5/49 | 8. felderítés: | 4/44 | 9. szörnyidomítás: | 9/38 |
10. teológia: | 21/68 (+10%) | 11. taumaturgia: | 25/43 (+6%) | 12. szerencsejáték: | 2/1 |
13. versengés: | 8/5 | 14. harcművészetek: | 2/71 | 15. zene: | 10/37 |
16. szörnyismeret: | 11/46 | 17. pszi: | 15/9 (+7%) | 18. zárnyitás: | 1/18 |
19. vadászat: | 16/45 | 20. bányászat: | 26/28 | 21. főzés: | 9/1 (+11%) |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 3 lehet) |
deus ex machinád 8 mezőre repítsen |
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért |
ásol max. 55 TVP-ért csak 326. fémet, vagy jobbat |
készítesz bumerángot (#249) (max. 5 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 5 darabot ), mérg. ubuk dobónyilat (#188) (max. 5 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 100 darabot ), kötelet (#92) (max. 5 darabot, csak egyszer), vas dobónyilat (#189) (max. 1 darabot, csak egyszer), dobóhálót (#221) (max. 1 darabot, csak egyszer), vashegyű lándzsát (#182) (max. 1 darabot, csak egyszer) |
elfogod színes dözmöngöt (#78) háló-csapdával (#220) |
mászol max. 100 TVP-ért |
cirkusz: céllövölde, kártyabarlang (9) |
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled |
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12) |
gyilkos sallank (#85), szőrlajhár (#141), trikornis (#104) (csak egyszer) |
Barátságosság (aktív: 2, max: 12) |
semlegesek (#989), jók (#990) |
VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID | ||
Varázslói varázslataid | ||
energiatüskék (#29, 5 VP) | lángcsóva (#31, 5 VP) | városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) |
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) | időcsere (#285, 5 VP) | |
Papi varázslataid | ||
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) | éber kakukk (#3, 6 VP) | gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) |
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) | erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) | hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) |
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) | vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) | kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) |
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) | hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) | tündérfény (#25, 1 VP) |
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) | csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) | óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) |
puha ütés (#60, 18 VP) | erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) | oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) |
vasszervezet (#86, 8 VP) | DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) | |
Pszi képességeid | ||
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) | auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) | pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP) |
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) | kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) | agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) |
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) | mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) | pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) |
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) | agykorbács (#97, 6 PP) | pszi-acéltorony (#98, 8 PP) |
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) |
JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK | |||
halálkapu (#126) | áldomás (#6) | vámpirizáció (#1) | méregsemlegesítés (#14) |
erőpajzs I (#12) | szürkeáll. aktiv (#71) | hadiszerencse II (#24) | csupasz izom (#28) |
óriáserő (#53) |
TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA | ||||||
Feltételes varázslat-használat | ||||||
15. és magasabb szintűek ellen | ||||||
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 10) | ||||||
agykorbács (#97), lángcsóva (#31) | ||||||
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt) | ||||||
lángcsóva (#31) | >> | pszi elementál (#221) |
ELFOGOTT SZÖRNYEID |
élőholt quwarg (#202) státusz: OK |
quwarg harcos (#201) (hátas: 10 lépés/kör; 8 TVP/lépés; +2 védettség;) státusz: OK |
quwarg királynő (#153) (málhás: +20 kg teher) státusz: OK |
vadász quwarg (#241) (vadászik) státusz: OK |
ISTENI KÜLDETÉSEID |
1.) Szerezd meg és mutasd be Tharr Keresztjét! |
2.) Gyenge és életképtelen faj a színes dözmöng. Áldozz fel egyet élve, oltáromnál! |
3.) Nem mondom, hogy egyszerű feladat. Ölj meg három tüskés harci gromakot! (számláló: 0) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
1 | kaja (#2) | 1 | kötél (#92) | 1 | sallank karom (#128) | |||
10 | szögletes kő (#17) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
73 | arany (#50) | 1 | aranylánc (#191) | 1 | borostyán függő (#162) | |||
1 | bőrpáncél (#51) | 1 | fűszertartó (#210) | 1 | huhogó bibe (#332) | |||
1 | kis vaskulcs (#40) | 2 | lajhár csont (#236) | 1 | manifeszt.nyúlvány (#214) | |||
1 | rákpajzs (#98) | 1 | rinóbőr (#651) | 1 | szem szimbólum (#142) | |||
1 | szent jogar (#150) | 1 | tankány karom (#237) | 4 | ugh méreg (#166) | |||
1 | varkaudar lándzsa (#224) | 1 | vasérc (#152) | 3 | víz (#27) |