21. forduló, 23. forduló, Bumburnyák összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. nov. 17. 9h:43'
EZ A 116. JÁTÉKHETED, 22. FORDULÓD
117. játékheted kezdete: nov. 23.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2426
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 2

BUMBURNYÁK KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [57,-30] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+16 életerő.)

v 7 45 2 elmormolod a 7. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az alkímia varázslatot! (ld. enc.) A tárgyaid lassan átváltoznak, és a helyükön 10 arany csillog! Elrakod a pénzt. [-7 varázspont.] Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (teológia: 1. szint). (ld. enc.) [3 pontot használtál fel, van még 189.]

kt 42 1 elkészíted a 42. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 távcsövet. [20 pontot használtál fel, van még 169.]

f 42 kísérletezel a 42. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Vadul gondolkozol... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz szeksztánst. (ld. enc.) 132 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 159.]

kt 32 1 elkészíted a 32. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 szeksztánst. [15 pontot használtál fel, van még 144.]

jlk 1922 jelszó kimondása 1922
Nagyot krákogsz, majd elrebeged a jelszót. Rövid várakozás, majd kitárul a gigantikus tojás ajtaja. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Huk, valami zümmög! Á, csak a szörnygenerátor! A szörny... ááá, egy massza jön!

Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a massza sszetett szemét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted a massza sszetett szemét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A massza pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 97 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Keresgélni kezdesz, hátha képes vagy valamiféle táp detektálására. ... Hök .... Hök ...... Hök ....... ÁÁÁ, megvan! A következő kincseket találtad: egy rézsisak (ld. enc.), 7 ubuk tüske (ld. enc.) és 2 fekete bőrcsizma (ld. enc.). No, elég volt a phua-kúpból! Elhagyod. Mögötted az ajtó bezárul. [15 pontot használtál fel, van még 129.]

m 4 mozogsz délre
[57,76] A sík vidéket bozótos váltja fel. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy púpos burástya. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megmarkolva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a púpos burástya jobb lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csáprágójával a púpos burástya megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült! Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy smirglibokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 119.]

kt 4 1 elkészíted a 4. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 111.]

kt 34 1 elkészíted a 34. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 ásót. [24 pontot használtál fel, van még 87.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[57,77] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy sünmedve. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sünmedve tüskés hátát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A sünmedve leken néhány pofont. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a sünmedve száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sünmedve tüskét. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}


(Továbbmész...) [57,78] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Az észak-dél irányba húzódó Pillanat hegység tövében vagy. Ettől keletre kezdődik Maad. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Úgy gondolod, hogy a közeledő kőevő nem jelenthet komoly veszélyt. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kőevő testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a kőevő kőtestét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A kőevő megüti a jobb válladat. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldöződ lihegése. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Friss emberi nyomok vezetnek északra. [20 pontot használtál fel, van még 67.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 59.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[56,79] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Egy szikla mögé rejtőzöl. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy mélységi grittang. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss emberi nyomok vezetnek keletre. [10 pontot használtál fel, van még 49.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! (ld. enc.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (bányászat: 1. szint). (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 41.]

m 4 mozogsz délre
[56,80] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Hmm, csak egy kőevő. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Elszántan a másikra támadsz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a kőevő testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a kőevő kőtestét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A kőevő rávág a derekadra. (1 támadástól 20 életpontot vesztesz.) A kőevő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. [10 pontot használtál fel, van még 31.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 23.]

gy 30 gyógyítás 23 pontért
Soha nem gondoltad volna, hogy ha húsz fekvőtámasz után tíz hátraszaltót ugrasz, majd két percig nem veszel levegőt, akkor annak jótékony hatása lehet a szervezetedre. Csak harmadszorra sikerült hibátlanul megcsinálnod, de most már nem kételkedsz. (+13 életerő.) [23 pontot használtál fel, van még 0.]

m 5 mozogsz délnyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Valami mozgolódik a hasadban. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 163 pontot. A következő körben tehát 163 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ARANYPÉNZ - röviden ap (50. TÁRGY)
Nincs gazdaság pénz nélkül, és ha itt gazdaság nem is nagyon van, azért ugye Te is vágysz valamennyire a GAZDAGSÁGra. Nos, ezirányban most tetted meg az első lépéseket. A pénzért megvásárolhatsz sok tárgyat, amelyet nem tudnál, vagy csak nehezen tudnál elkészíteni vagy egyéb módon megszerezni. Ezen kívül sok egyéb dologra is lehet használni, akárcsak a valós életben. Pénzből tetszőleges mennyiséget vihetsz magaddal, hiszen ha sok van nálad, nyilván felváltod nagyobb értékű érmékre. Ezen kívül így egy szava sem lehet a mohóbb, gyűjtögető játékosoknak...

TEOLÓGIA
Annak meghatározásában, hogy egy isten által adott varázslatot a papja milyen jól tud elmondani, mennyit gyógyít, mennyit sebez, mennyi varázspontot nyer vissza a kör elején, döntően függ attól, hogy az isten mennyire kedveli azt a szolgáját. Az istennek tetsző cselekedetek közelebb vihetnek a hatalomhoz, míg a vallással ellentétesek (pl. gonosz isten követője jóságpontot kap), eltávolíthatnak tőle. Azt, hogy mennyire kedvel az istened, a rangodból tudhatod. Kezdetben egyszerű KÖVETŐ vagy, amint az a Karakterlapodról le is olvashatod. Hosszú munkával léphetsz előre a ranglétrán az egyre magasabb fokozatba - a követő után a hűséges követő, azután pedig a ministráns következik. A varázslat erejébe azonban még két egyéb faktor is szerepet játszhat. Az egyik az, hogy milyen erős a Te hited, mennyire vagy tapasztalt a papi mágia megidézésében. Ez a szakértelem a teológia, minél több papi varázslatot mondtál már el, annál magasabb. A teológia szinted jelentősége kb. egyharmada a rangodénak. A másik faktor a gonosz és jó papoknál van meg, náluk ugyanis szerepet játszanak még jellempontjaik is (amely a jellem után, zárójelben szerepel a karakterlapon). Példa: egy Leah-követő 4-es teológiával és kb. 30 jellemponttal már olyan erős varázslatokat tud lőni, mint egy Leah-ministráns 1-es teológiával és 5 jellemponttal. [Megjegyzés: ez a leírás csak egy hozzávetőleges segítség annak megértéséhez, hogy milyen faktorok befolyásolják a varázslás pontos erősségét. A pontos képletet ne kérd a játékvezetőtől, mert nem fogja tudni megadni.]
Megjegyzés: 250-es szakértelem felett minden 25 teológia számít egy szintnek a papi erősséged szempontjából.

SZEKSZTÁNS (32. TÁRGY)
Ha délben megméred ezzel az egyszerű eszközzel, hogy a nap milyen szögben látható a földről, éjjel pedig megteszed ugyanezt a függőleges tengely körül keringő holddal, a Zaonnal, megtudhatod, hogy kb. milyen hosszúsági és szélességi fokon vagy. Well, érthetőre lefordítva: ha van nálad szeksztáns, akkor mindig pontosan tudod, hogy milyen x,y koordinátákon vagy. Egy ilyen eszköz elkészítése persze nem könnyű feladat: szükséges hozzá egy tükör, egy távcső, és egy bot (amelyből az állványt készíted). A művelet 15 tevékenységpontba kerül.

RÉZSISAK (72. TÁRGY)
Három rézdarabból egy olvasztókemencénél a kalapácsoddal összekalapácsolhatsz egy kicsit kényelmetlen, de a bőrsisaknál jobb védelmet (2-es) nyújtó sisakot. Ehhez a KT 72 parancsot kell kiadnod, 18 pontért.

UBUK TÜSKE (131. TÁRGY)
A sörényes ubuk hosszú, hegyes tüskéi kiválóan alkalmasak arra, hogy fúvócsőből kilődd őket. Ha van fúvócsöved, add ki a KF 20 131 parancsot, és máris ezekkel a kiváló d8 sebzésű lövedékekkel fogsz mészárolni.

FEKETE BŐRCSIZMA (247. TÁRGY)
Ezt a térdig érő, hosszú szárú csizmát valamilyen ismeretlen állat bőréből készítik, cserzéssel. A nagy szakértelemmel megmunkált lábbeli nem lyukad ki, kényelmesen tudsz benne mozogni. Még lovaglócsizmának is alkalmas! Nem csoda, hogy megnöveli hárommal a védettségedet, amíg viseled.

MÉLYSÉGI GRITTANG (103. SZÖRNY)
A dombok mélyén az ősi mesék szerint több méteres, lomhán mozgó, szőrös testű férgek élnek. Nagyon ritkán esznek csak, de akkor kiadósan. Elrejtőznek ilyenkor egy gyakran használt ösvény alatt, és amikor elhalad valaki felettük, akkor hirtelen kitörnek, óriásira tátva hatalmas pofájukat, és egybe lenyelik az áldozatot. Alkoholos tartalmú nyálukkal képesek tartósítani is az áldozatot, későbbi, szűkösebb időkre. Ezért az alkimisták vadásszák is őket: a speciális eljárással kinyert nyálat spiritusznak hívják. Ha biztosan el akarod kerülni őket, két dolog tehetsz: 1.) szárnyakat növesztesz, 2.) nem jársz dombság felé. A mélységi grittang ellen egyformán jó mindenfajta fegyver.

RÉZDARAB (70. TÁRGY)
Gyakran lehet a földben ásva furcsa, sárga színű, kemény anyagot találni. Ezt a bölcsek réznek nevezik, és állítólag abból az időből maradtak itt darabjai, amikor a fémek még gyakoribbak voltak. Bár a réz elég gyakori, és nem annyira értékes, mint más fémek, sok dologra használhatod, amíg nem találsz valami jobbat. Megmunkálásához elengedhetetlenül szükséges a kőkalapács.

BÁNYÁSZAT
A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet.

KARAKTERLAP

Bumburnyák, egy barna, rövid hajú, barna szemű ember férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Fairlight híve vagy. Ez a 22. fordulód.

Erő: 19 Szint: 7 Merészség: 5/5 Magasság: 170 cm
IQ: 18 Támadás: 6 Agresszió: 5 Testsúly: 79 kg
Ügyesség: 13 (15) Védekezés: 2 Menekülés: 50 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 16 Életpont: 107/54 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 0
Szerencse: 16 Varázspont: 26/19 Pénz: 10 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 70 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 386 TP-t kaptál. Jelenleg 3 588 TP-d van. A következő szinthez még 412 TP szükséges. Trófeáid: tintacsiga, púpos burástya. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 9 (+1)

56,80 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 57

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 107 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 5 3. mászás: 3
4. gyógyítás: 8 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. teológia: 1 (+1) 8. vadászat: 2 9. bányászat: 1 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
fabontó szójer (#71), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A fő áldozat természetesen pénz: 50 aranyat kell nekem feláldoznod.
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Mutass be nekem (nem kell feláldoznod) egy szeksztánst, bizonyítva, hogy elég intelligens vagy a komolyabb varázslatok elsajátítására.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 2 fekete bőrcsizma (#247) 1 mászókarom (#78)
1 rézsisak (#72)
Fegyverek és lövedékek
1 * kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 7 mérgezett tüske (#23)
1 * szöges bunkó (#8) 7 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * villám szimbólum (#145)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 4 kaja (#2)
1 kötél (#92) 1 szeksztáns (#32)
Löttyök és porok, tartóstul
1 vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 antilopbőr (#48) 1 bordacsont (#16) 1 evaporőr háj (#105)
2 fekete gyöngy (#99) 1 grákóbőr (#41) 6 gyöngymangó (#135)
1 királygyík bőr (#44) 1 magszim bél (#103) 1 ormánygőte csont (#21)
1 rézdarab (#70) 4 smirglilevél (#29) 12 sünmedve tüske (#14)
1 surranó kígyó bőr (#47)

Összsúly: 24.16 kg Megterheltség: 50%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 121 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bot (#4) 1 grákóbőr (#41) 2 kis bőrpajzs (#45)
1 lapockacsont (#33) 2 ormánygőte csont (#21) 1 smirglilevél (#29)
1 tükör (#43) 4 varányszem (#30)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
10 arany (#50) 1 ásó (#34) 2 fekete bőrcsizma (#247)
1 fekete gyöngy (#99) 1 rézdarab (#70) 1 rézsisak (#72)
6 sünmedve tüske (#14) 1 szeksztáns (#32) 7 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

55 56 57 58
74
75
76
77
78
79
80
81
(56,79) mélységi grittang (#103)
(56,80) kőevő (#62)
(57,75) massza (#217)
(57,76) púpos burástya (#92), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29)
(57,77) 37. jellempróba, sünmedve (#33)
(57,78) kőevő (#62)

Üzenet küldése a karakternek