225. forduló, 227. forduló, A szentségtelen összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2014. jún. 24. 9h:07'
EZ A 801. JÁTÉKHETED, 226. FORDULÓD
802. játékheted kezdete: júl. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2239
SZÁMLA : XXXX

A SZENTSÉGTELEN KALANDJAI


11 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [181,67] koordinátán. [Két fordulód között sor került az olimpiai játékokra. Az ezzel kapcsolatos információkat ld. a soronkívüli fordulódban, amit már postáztunk.]
Xanathar átutalt a bankszámládra 2200 aranyat a táborozásod 1. napján.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 1 krathan pallost (500 arany kikiáltási áron), 1 ryuku szablyát (150 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 1 Morgan sipkáját (1000 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Kifizetted a megvett 1 Amélia nyakláncát (2390 arany), 8 purifikátor hájat (200 arany), 1 trikornis nyerget (555 arany).
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 50 kaját (1000 arany). Az Olimpián kaptál 4 tudatpontot, és 40000 tapasztalati pontot.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 aranyfaló ládikót (2217 arany).
Xanathar, amikor összefutottatok, adott neked egy lidérckoronát, egy Natharion amulettet (ld. enc.), egy kreiton fókuszt (ld. enc.) és 40 vas dobónyilat.
Akire Solkin, amikor találkoztál vele, adott neked egy quwarg teleportgömböt (ld. enc.) és egy térhajlító kavicsot (ld. enc.). A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+8 tvp ). Az aranytermő erszény 31 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 kaját. A teremtés zsákja létrehozott 1 kaját.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+20 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+292 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+80 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) A lottó 1081. hetének nyerőszámai: 28, 5, 18. 2 db 0 találatos szelvényed volt. [A két forduló között 3 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy dehidrátor fészket vagy búvóhelyet. Hiába. Semmi eredmény. [7 pontot használtál fel, van még 503.]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Megtisztítod tudatodat. Megtelsz energiával. Kiengeded magadból a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 498.]

* 2. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Mormolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Befejezted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-22 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 493.]

* 3. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Mormolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Egy végső mozdulattal előhívod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-22 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 488.]

* 4. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Egy végső mozdulattal előhívod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-22 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 483.]

* 5. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Ereidben a vér forrón lendül előre. Elmormoltad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-22 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 483.]

* 6. KP: kézbeveszed/felveszed a 465. tárgyat
Leveszed az optiri agysisakot, majd a fejedre teszed a mithril sisakot. [0 pontot használtál fel, van még 483.]

* 7. KP: használod a 70. pszi képességet
Fókuszálod mentális energiáidat. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Akaratoddal irányítva, létrehozod az agyletapogatás pszi képességet. Felkészülsz az agyakban való turkálásra. [-16 pszi pont.] Elegendő tapasztalatra tettél szert ahhoz, hogy pszi szakértelmed megnövekedjen! (Ezt a karakterlapon * jelöli.) IQ-d TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 481.]

* 8. KP: elmormolod a 88. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 szopókő). [0 pontot használtál fel, van még 481.]

* 9. KP: használod a 72. pszi képességet
Lemész alfába. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Elcsattintod a mentális pajzs pszi képességet. Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 476.]

h 1 998 1 használod az 1. tárgyat
A deus ex machinád használatával jelzed, hogy az invázió ellenes oldalon veszel részt a háborúban. [0 pontot használtál fel, van még 476.]

kf 248 3 kézbeveszed/felveszed a 248. tárgyat (őrzöd)
Nagyon őrzöd a pszi követ. [0 pontot használtál fel, van még 476.]

kf 1538 kézbeveszed/felveszed az 1538. tárgyat
A nyakadba akasztod az Amélia nyakláncát. [0 pontot használtál fel, van még 476.]

h 1755 300 használod az 1755. tárgyat
Aranyakat szórsz a ládikóba, hamarosan meg is kapod a kívánt varázserőt. (+300 vp ). [5 pontot használtál fel, van még 471.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[180,68] Folytatod a gyaloglást a sivatag forró homokjában. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy tüskés gigaféreg nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Egy éhínség varázslatot dobsz ellenfeledre. Semmi hatás! A lény bűzfelhőt lő rád! Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Marokra fogva a vámpírkardot a másikra ugrasz. Vámpírkarddal megvagdalod a tüskés gigaféreg testét. (4 támadással 116 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+24 életerő). Pengepajzzsal néhányszor meglegyinted a tüskés gigaféreg jobb oldalát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a tüskés gigaféreg, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 41 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Vámpírkarddal végigvagdosod a tüskés gigaféreg ízelt testét. (4 támadással 127 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+26 életerő). Pengepajzzsal néhányszor súrolod a tüskés gigaféreg farkát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A tüskés gigaféreg a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 63 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 268, sebződés: 104, gyógyulás: 50, összesen: -54 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Összefutsz egy inváziós őrjárattal. Belapulsz két kisebb bucka közötti árnyékba. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy púpos varkaudar. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Egy kiszáradt kaktuszhoz tapadva próbálsz eltűnni szem elől. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy káoszbajnok. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol. Teleeszed magad. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [179,69] Félig kiégett területen vagy. Fekete, élettelen foltok tűnnek fel a zöld növényzetben. Csak nem akarsz visszatérni a halott pusztaságba?

Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Rábukkansz a főerőktől elszakadt két ellenségre. Egy nőstény varkaudar áll veled szemben. (ld. enc.)

Egy éhínség varázslattal köszöntöd a másikat. 107 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: éhínség varázslatot lő rád. Semmi hatás! Mérg. ubuk dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 mérg. ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a nőstény varkaudar nyakát. (4 támadással 81 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Vámpírkarddal párszor kilyukasztod a nőstény varkaudar jobb karját. (4 támadással 170 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+35 életerő). Pengepajzzsal súrolod a nőstény varkaudar testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) A nőstény varkaudar néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A nőstény varkaudar csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A nőstény varkaudar összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 3111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 380, sebződés: 36, gyógyulás: 35, összesen: -1 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy varkaudar iszákos. (ld. enc.)

A csata nem lesz könnyű: célpontod láthatatlan védekező varázslatot rak magára. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy éhínség varázslatot. 101 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Egy méregfelhő II varázslattal köszönt csatapartnered. Semmi eredménye! Teli erőből mérg. ubuk dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 mérg. ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a varkaudar iszákos fejét. (4 támadással 91 életpontot sebezve.) A lény zöld felhőt fúj rád. Hasra vágod magad, azonban így is jut a gázból. (40 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a vámpírkardot ellenfeledre rontasz. Vámpírkarddal párszor kilyukasztod a varkaudar iszákos jobb karját. (4 támadással 192 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+39 életerő). Pengepajzzsal kissé megkarcolgatod a varkaudar iszákos jobb oldalát. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Karmával néhányszor a varkaudar iszákos megcsapja a fejedet. (4 támadástól 53 életpontot vesztesz.) Vámpírkarddal végigvágod a varkaudar iszákos testét. (1 támadással 48 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+10 életerő). Pengepajzzsal épp hogy eltalálod a varkaudar iszákos testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A varkaudar iszákos csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (4 támadástól 48 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 3150 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 487, sebződés: 141, gyógyulás: 49, összesen: -92 ÉP}

A következő kincseket találtad: 2 fokhagyma. Mohón a kajára veted magad. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [178,70] A halott tájat végérvényesen felváltja az élettel teli, zöld bokrokkal és cserjékkel benőtt síkság. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Ez nem lehet más, mint egy élőholt tigris. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Ó! Hiszen ez egy kputtyintó csalán. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Rábukkansz a főerőktől elszakadt két ellenségre. Elsőnek egy Orkhan Thai száll szembe veled. (ld. enc.)

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Üdvözlésképpen egy éhínség varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 105 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Üdvözlésképpen egy tűzeső varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 112 életpontot vesztettél. Mérg. ubuk dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 mérg. ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod az Orkhan Thai tűztestét. (4 támadással 88 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A lény tüzet köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (47 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a vámpírkardot a másikra rohansz. Vámpírkarddal többször mélyen végigmetszed az Orkhan Thai bal oldalát. (3 támadással 148 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+30 életerő). Pengepajzzsal kicsit megvágod az Orkhan Thai jobb karját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Az Orkhan Thai leken néhány pofont. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! Félig megúsztad. 19 életpontot vesztettél. Az Orkhan Thai leken néhány pofont. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! 41 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 3180 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy vágófegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 273, sebződés: 242, gyógyulás: 30, összesen: -212 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy varkaudar hadúr. (ld. enc.)

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy láthatatlan védekező varázslatot. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy éhínség varázslat. 100 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy gigaököl. 47 életpontot vesztettél. Ez megrendítő csapás volt! (-6 védelem.) Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, mérg. ubuk dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 mérg. ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar hadúr rücskös bőrét. (4 támadással 91 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Vad csatakiáltással, felemelve a vámpírkardot ellenfeledre támadsz. Vámpírkarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a varkaudar hadúr testét. (2 támadással 87 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+18 életerő). Pengepajzzsal kissé megkarcolod a varkaudar hadúr rücskös bőrét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Jobbra-balra szökkenve osztja a varkaudar hadúr nehezen védhető csapásait. (5 támadástól 39 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 3180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 297, sebződés: 86, gyógyulás: 18, összesen: -68 ÉP}

A következő kincseket találtad: 28 arany. Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Már érzed is a hatást. ( +107 életerő.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 435.]

m 8 8 1 mozogsz északra, északra, északkeletre
[178,69] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Észreveszel egy ősi csatamezőt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy templomot. Raia hívői építették.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Vonakodva válsz meg a belépőre szánt 20 aranytól.
A céllövöldéhez sétálsz. Egy nálad három fejjel magasabb óriás befelé invitál, s közben fennhangon az odabent rád váró veszedelmekről mesél. El sem jutnak agyadig intelmei, s már a sátor belsejében találod magad. Az odabent lapuló korinthai amőba harciasan megindul feléd.

Ellenfeledre éhínség varázslatot lősz. 106 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Teli erőből mérg. ubuk dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 mérg. ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a korinthai amőba hullámzó testét. (4 támadással 95 életpontot sebezve.) Meglengetve a vámpírkardot a másikra rontasz. Vámpírkarddal kegyetlenül összevagdalod a korinthai amőba testét. (2 támadással 113 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+23 életerő). Pengepajzzsal épp hogy megvágod a korinthai amőba testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 korinthai talizmán. 1924 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 332, sebződés: 17, gyógyulás: 23, összesen: +6 ÉP}


Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő.

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [178,68] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva.

Látsz egy hóhérbimbót. Utad során felfedezel egy vaskohót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Rábukkansz a főerőktől elszakadt két ellenségre. Egy Orkhan Thai áll veled szemben.

A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre éhínség varázslatot lősz. 110 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy tűzgolyó varázslat. 46 életpontot vesztettél. Teli erőből mérg. ubuk dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 mérg. ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod az Orkhan Thai jobb oldalát. (4 támadással 90 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A szörny tüzet lehel! Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (49 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vámpírkardot a másikra rohansz. Vámpírkarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed az Orkhan Thai testét. (3 támadással 167 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+34 életerő). Pengepajzzsal súrolod az Orkhan Thai testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Az Orkhan Thai mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Félig megúsztad. 20 életpontot vesztettél. Az Orkhan Thai mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Alig pörkölődsz. 19 életpontot vesztettél. Az Orkhan Thai szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 3180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 300, sebződés: 159, gyógyulás: 34, összesen: -125 ÉP}

Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy ében hadúr. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 csuklyavirágot. IQ-d TF-elődött.

(Továbbmész...) [179,67] A lankák ellaposodnak, a sziklák eltűnnek. A levegő forró. Sivatagban vagy.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy morgud hagymatövet. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Véres Holló vigyorog kajánul. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Rábukkansz a főerőktől elszakadt két ellenségre. Első ellenfeled egy nőstény varkaudar.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy éhínség. 106 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy éhínség varázslatot. Szerencsére nem hatott rád. Mérg. ubuk dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 mérg. ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a nőstény varkaudar jobb oldalát. (4 támadással 85 életpontot sebezve.) Meglengetve a vámpírkardot a másikra támadsz. Vámpírkarddal kegyetlenül összevagdalod a nőstény varkaudar testét. (4 támadással 180 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+37 életerő). Pengepajzzsal épp hogy eltalálod a nőstény varkaudar testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) A nőstény varkaudar néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) A nőstény varkaudar még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 3111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 389, sebződés: 37, gyógyulás: 37, összesen: +0 ÉP}

Mivel nem találsz rejtekhelyet, ezért megpróbálsz úgy tenni, mintha délibáb lennél. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ez nem lehet más, mint egy Notermanthi. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. [49 pontot használtál fel, van még 386.]

m 8 6 mozogsz északra, nyugatra
[179,66] A terep változatlan: még mindig homokdűnéket látsz mindenfelé. Látsz egy xantusz-kaktuszt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő.

Belebotlasz egy inváziós csapatba. Két katona indul meg feléd. Ellenfeled ezúttal egy nőstény varkaudar.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy éhínség varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 104 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Ellenfeled éhínség varázslatot lő rád. Semmi eredménye! Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, mérg. ubuk dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a nőstény varkaudar bal lábát. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Meglengetve a vámpírkardot ellenfeledre támadsz. Vámpírkarddal többször mélyen végigmetszed a nőstény varkaudar jobb vállát. (4 támadással 200 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+41 életerő). Pengepajzzsal kissé megkarcolod a nőstény varkaudar testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A nőstény varkaudar karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 3111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 388, sebződés: 36, gyógyulás: 41, összesen: +5 ÉP}

Egy kiszáradt kaktuszhoz tapadva próbálsz eltűnni szem elől. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy Notermanthi. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [178,66] A terep változatlan: még mindig homokdűnéket látsz mindenfelé. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy gránátkaktuszt. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Véres Holló hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy dehidrátor. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A lény szeméből hősugár lövell ki feléd. Villámgyorsan félrepördülsz. Elszántan a másikra ugrasz. Vámpírkarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a dehidrátor jobb oldalát. (3 támadással 150 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+31 életerő). Pengepajzzsal megcsapod a dehidrátor egyik csápját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A dehidrátor megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Feléd sújt a dehidrátor a farkával, de elhibázta! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Felhasználva a fűszertartót, szereztél 1 csepp sáfrányport. 1221 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 169, sebződés: 6, gyógyulás: 31, összesen: +25 ÉP}

Belebotlasz egy inváziós csapatba. Két katona indul meg feléd. Mivel nem találsz rejtekhelyet, ezért megpróbálsz úgy tenni, mintha délibáb lennél. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Felismered. Ez egy Thargodan zsoldos. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Egy kiszáradt kaktuszhoz tapadva próbálsz eltűnni szem elől. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Ez nem lehet más, mint egy taalru. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. [24 pontot használtál fel, van még 362.]

szk 151 keresed a 151. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy dehidrátort. [0 pontot használtál fel, van még 362.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 359.]

* 2. BP: kézbeveszed/felveszed a 315. tárgyat
Leveszed a mithril sisakot, majd a fejedre teszed az optiri agysisakot. [0 pontot használtál fel, van még 359.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Intelligenciádat csiszolandó, fejben sakkozol. Borzalmas vereséget szenvedsz saját magadtól... A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 IQ.) [40 pontot használtál fel, van még 319.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön.

[40 pontot használtál fel, van még 279.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elméd csiszolása érdekében két ismeretlenes egyenleteket oldasz meg, fejben. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [40 pontot használtál fel, van még 239.]

tf 2 39 fejleszted a 2. tulajdonságodat 39 pontért
Komplex elméleti feladványokon gondolkodsz, logikai feladványokat próbálsz kiötleni, és rögtön meg is oldani. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [Még 136 TVP-t kell elköltened.] [39 pontot használtál fel, van még 200.]
Iszol a vizestömlőből. Nem tudsz ellenállni, egy kicsit olvasgatod a sötét tekercseket. (+1 gonoszság.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 26, 27, 9.
Kasztroplanáris energiáid a csordulásig töltődtek! EF-elésed újra a kezdetektől indul. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlta munka gyümölcse hatása. Elmúlt az agyletapogatás hatása.
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 367 pontot. A következő körben tehát 567 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NATHARION AMULETT (742. TÁRGY)
Az Esthar császárság fénykorában hatalmas mennyiségű varázstárgy készült a rakshallion udvarában. A kitüntetett rítusvezető papok teljes natharion öltözékben pompáztak, amely különleges képességekkel ruházta fel őket. Az amulett a kollekció egyik legszerényebb darabja, az erőn kívül minden tulajdonságodra és a védettségedre +3-at ad, a max. ÉP-t viszont 20-szal csökkenti. Vigyázz, nehogy a natharion amulettet úgy vedd fel, hogy 20 vagy kevesebb életpontod van! Viseletéhez minimum 25. szintűnek kell lenned.

KREITON FÓKUSZ (853. TÁRGY)
A kreiton fókusz leginkább egy 20 centi átmérőjű üveggömbre emlékeztet, de az anyaga egyáltalán nem hasonlít az üvegére: valamilyen idegen származású anyag lehet, képlékenynek tűnik, ha viszont megérinted, acélszilárddá keményedik. A fókuszgömb belsejében világoskék fellegek kavarognak őrjítő sebességgel, de egyszer sem hajlandóak felismerhető alakzattá összeállni. Ha a nyakadba akasztod, a fókusz mágikus kisugárzása következtében a következőket tapasztalhatod: taumaturgiád és teológiád eggyel, az IQ-d pedig kettővel nő.

QUWARG TELEPORTGÖMB (1534. TÁRGY)
Hogy a quwargoknak hatalmas városaik lennének. Bah! Ostoba legenda csupán. De ennek a tárgynak a birtokában úgy látszik, meg kell változtatnod a véleményedet. Ebben az alig körömnyi méretű, átlátszó gömbben egy teljesen élethű quwarg ikerbolyokból és egyéb torz képződményekből álló város miniatűr mása tündököl. Ha nagyon koncentrálsz, még a milliónyi, de lehet milliárdnyi quwargot is látni véled! Alaposabb mágikus vizsgálat után azt is felfedezed, hogy a gömböt hasonló mágikus aura veszi körbe, mint ami egy-egy városi teleport alkalmával is keletkezik a kalandozók körül. Lehet, hogy ha ismernéd a quwargok fővárosának a koordinátáit, akkor oda is tudnál teleportálni? Csakhogy nem ismered, így csupán vaktában próbálkozhatsz a H 1534 paranccsal, 5 TVP-ért (plusz a túloldalon töltött idő). Ha a quwargok fővárosába nem is sikerül azonnal eljutni, valami közeli quwarg településre (illetve quwarg bolyba) mégis elrepíthet a gömb. Csak aztán meg nem bánd, amikor a sok-sok quwarg pár másodperc alatt csak a csupasz csontjaidat hagyja hátra. A visszatérés automatikus, a quwarg teleport hatása a te szervezetedre csak ideiglenes, ezt majd tapasztalni fogod. Sajnos a teleportgömb ezek után kimerül és idő kell az újratöltődésének, ezért e tárgyat fordulónként csak egyszer tudod használni.

TÉRHAJLÍTÓ KAVICS (1539. TÁRGY)
Nem tudni, hogy ez a tárgy hogyan került a quwarg ősmágusok birtokába. Lehet, hogy közvetlenül a Quwargok Földjének nevezett síkról származik, vagy lehet, hogy a quwargok által elpusztított számtalan civilizáció egyikének alkotása. Nem is lényeges. Annál inkább figyelemre méltóbb a tárgy hatása a különféle teleportáló mágiákra. A térhajlító kavics ugyanis - különleges kisugárzásának köszönhetően - duplájára növeli a városi teleportok és a tiltott teleport hatótávolságát. Ahhoz, hogy a hatását kifejtse, a teleport varázslat elmondásakor a térhajlító kavicsnak a hátizsákodban kell lennie. Több kavics hatása nem adódik össze.

AMÉLIA NYAKLÁNCA (1538. TÁRGY)
Amit a kezedben tartasz az egy furcsa, ezüstös fényű, kisszemű lánc, rajta hullámos mintájú, zafírköves medállal. Szinte árad belőle a gonoszság. Amélia jelenléte még mindig érezhető. Megborzongsz arra a gondolatra, hogy magadon hordd. Jó jellemű és alacsony szintű (20. alatt) kalandozók lelkét azonnal magába szippantja, ha felveszik. Semleges jelleműek - ha el tudják viselni a nyakláncból áradó gonosz kisugarzást, a halottak őrjítő suttogásait és a hallucinált hangokat - viselhetik, ha elég erős idegzetűek. Gonoszok számára pedig igazán szórakoztató élmény. A különös érzések mellett a nyaklánc jelentős mágikus hatalommal ruházza fel viselőjét: mozgása légiessé válik (-2 TVP lépésenként, de 5 TVP alá nem mehet így), harc közben is gyorsabban mozog (+2 támadás, +2 védelem), sőt a fájdalomtűrését is kitolja valamennyivel (+20 max. ÉP).

ARANYFALÓ LÁDIKÓ (1755. TÁRGY)
Egy élelmes bérvarázsló az aranytermő ládikó mintájára megalkotta ezt a varázstárgyat. A működése egyszerű és majdhogynem fordított a termő ládikáéval. Ha éppen varázserőre lenne szükséged, csak tegyél aranyat a ládikóba, és az azonnal elteleportálódik a ládát üzemeltető varázslóhoz. A varázsló az arany fejében megosztja veled mágikus erejét, mégpedig a fizettségnek megfelelő mértékben. Minden aranyért egy VP-t kapsz így, bár ügyelj arra, hogy maximális varázspotenciálodat, vagyis max vp-id számát így sem tudod túllépni. Ha esetleg több aranyat raknál ennél a ládikóba, a varázsló akkor is elküldi a vp-ket, de azok kárba vesznek. A ládikó használata: H 1755 <arany>

TRIKORNIS NYEREG (1536. TÁRGY)
Hogy néz ki egy lovag ló nélkül, és hogy néz ki egy csatamén nyereg nélkül? Mint tudjuk komikusan. Ezt Raia szent lovagjai is tudják, ezért természetesen csak a felnyergelt trikornis hercegeik hátán lovagolnak ki a rendházaik kapuján. Persze ezek a nyergek korántsem olyan durva, és elnagyolt darabok, mint amilyeneket a városok piacán lehet vásárolni. Mindegyiket a legjobb elf mesterek, a legjobb anyagokból készítették el, és varázslatos rúnák biztosítják, hogy se lovas, se a hátas ne fáradjon el túlságosan, miközben hosszú-hosszú távolságokat tesznek meg együtt, hogy megszabadítsák a világot néhány gonosztevőtől. Ha véletlenül hozzájutsz egy ilyen nyereghez, és azt a hátasodra teríted (KF 1536), akkor "paripáddal" ezentúl fordulónként egy mezővel többet tudsz megtenni, mint egyébként (de max. 11-et). Persze azért van némi hátránya is a sok lovaglásnak, hátasod valamivel falánkabb lesz, valamint a számára kényelmetlen eszköz miatt lassabban mozog, a mozgás mezőként +2 TVP-be kerül.
[Abban a fordulóban, amiben a nyerget KFeled, illetve akár egyszer is leveszed a nyerget a hátasról, nem léphetsz +1 mezőt.]

PÚPOS VARKAUDAR (703. SZÖRNY)
Sok jó kalandozó lelte már halálát amiatt, hogy ennek a szerencsétlen, rokkant varkaudarnak a látványától elfelejtette a kocsmákban elsődleges beszédtémát képező meséket a varkaudarok örökölt gonoszságáról. Pedig elég egy pillantást vetni a szemében rejlő néma gyűlöletre, hogy tudd, nem ez az alkalom az, amikor az első ártalmatlan varkaudarral találkoztál. Sajnos ennek a lénynek a kinézetében, és viselkedésében rejlő kettős csalókaság a múltban is kalandozók ezreit csapta be. Talán épp ezért hagyták őket életben, amikor az invázió leverését követő években a fellázadt csőcselék több ismert varkaudar város lakosságát kiirtotta, majd a pusztítást maguk mögött hagyva föld alá temették a mélybe vezető járatokat. Azóta is néma őrök ők, akik ezeket a kietlen városokat őrzik. Talán a legyőzésével járó jutalom - az utánad érkező kalandozók garantált életben maradása - megér neked annyit, hogy ne menj el e teremtmények mellett harc nélkül.

KÁOSZBAJNOK (293. SZÖRNY)
A káoszbajnokok a Sötét Föld renegátjai, törzs nélküli számkivetettek, egy Thargodan hercegek fattyai, akiket apjuk száműzött, amikor túl nagy lett a hatalmuk. A káoszbajnokok mérhetetlenül büszkék, és több gyűlölet és gonoszság lakozik bennük, mint bármelyik Thargodanban. Három méter magas, ébenfekete testüket tetőtől talpig tetoválások díszítik. Vörösen izzó szemük állandóan a náluk gyengébbet, sebezhetőbbet kutatja, akit megalázhatnak, szolgájukká tehetnek, vagy alkalomadtán felfalhatnak. Mint sok Thargodant, a káoszbajnokot is csak mágikus fegyverrel és nagyhatalmú varázslatokkal sebezheted meg. A káoszbajnokok a penge mesterei, ha nem karddal támadsz rá magad is, akkor valószínűleg a támadásodat könnyedén fogja hárítani.

NŐSTÉNY VARKAUDAR (689. SZÖRNY)
A varkaudarok fajának gyengébbik neméhez tartozó példányaival olyan ritkán lehet találkozni, mint kőszáli disznóval a hegyeken kívül. Elsősorban az ennek az oka, hogy kevesen élnek már közülük. Másrészt a varkaudar hierarchiában minden rétegnek megvan a maga feladata, így a férfiaké az idegenekkel való kommunikáció (értsd: minden útjukba kerülő kalandozó kinyiffantása), a nőké pedig... nos, elsősorban a férfiak noszogatása, hogy önként vállalkozva apró-cseprő dolgokkal könnyebbé tegyék a nők életét. Persze mindig vannak kivételek. Ott van például Sistergő Pumpa, aki önerőből egészen a hadvezérségig jutott. Az ő példájából is tudjuk, hogy a nőstény varkaudarok agresszivitásban egyáltalán nem maradnak el fajtársaiktól. Könnyen kellemetlen meglepetésben lehet részed, ha nem kötöd fel a ryuku (vagy egyéb) nadrágod a vele való találkozáskor.

VARKAUDAR ISZÁKOS (688. SZÖRNY)
Ahhoz, hogy egy varkaudar szervezetének megártson a pálinka, töménytelen mennyiséget kell innia belőle. Nos, léteznek varkaudarok, akik mióta csak az az egységes varkaudar sereg szétszóródott Ghallán, céltalanná vált életüket a fogadók látogatásával töltik. Reggeltől estig csak tömik magukba a piát, és elérték már azt az állapotot, amit részegségnek lehet nevezni. Vannak dolgok, amikhez azonban nem szükséges a józanság egy varkaudarnál - az ellenség felismerése és a pillanatnyi habozás és félelem nélküli harcba bocsátkozás ezek közé tartozik. Aztán próbálj úgy fordulni, hogy ez a bűzös alak ne tudjon rád lehelni, mert akkor elvesztél...

ORKHAN THAI (238. SZÖRNY)
Az Orkhan Thai a magasabb rangú Thargodanok, a Thargodan lordok közül való. Odaát a Sötét földön Tguarkhanok, Zinthurgok és Mnebolathok kisebb serege lesi parancsait (és próbálja hátba döfni egy alkalmas pillanatban). Az Orkhan Thai öt méter magas, lángoló tűzoszlop alakban szeret leginkább megjelenni. Kedvencei a tűzvarázslatok, általában ilyeneket használ a harcban. Megsebezni kizárólag varázslatokkal ill. mágikus fegyverekkel lehet. Kevés olyan halandó létezik, aki képes volt eséllyel szembeszállni eme iszonyatos Thargodan lorddal.

VARKAUDAR HADÚR (270. SZÖRNY)
Tomboló, toronymagas varkaudar óriás, borzalmas varkaudar testőrök gyűrűjében: nyilvánvaló volt, hogy Sistergő Pumpa bukása után előbb-utóbb felbukkannak a törzsi vezetők, akik megpróbálják a hatalmat magukhoz ragadni. A varkaudar harcosok nemcsak a törzs legjobb harcosai, hanem végtelenül ravaszak, még a papi mágiához is konyítanak valamelyest. Jaj neked, ha egy hadúr fegyvere elé kerülsz!

ÉBEN HADÚR (294. SZÖRNY)
Az ében hadurak nagyhatalmú Thargodan lordok, alakjuk ugyan emberi, de annál sokkal nagyobb, és persze belülről nagyon mások. Hatalmas, tüskékkel kivert páncélt hordanak, amelyet halandó nem lenne képes magára ölteni az iszonyatos súlya miatt. Fegyverük egy óriási pallos, amelyet nem súlya, hanem a benne lakozó irtózatos gonoszság miatt nem képes emberfia megérinteni. Az ében hadurak intelligensek, ravaszak és kegyetlenek. Szolgálatra kényszerítik az alacsonyabb rangú Thargodanokat, és kijátsszák egymás ellen a náluk nagyobb hatalmúakat. Legtöbbjük többezer éves, nem csoda, hogy alaposan kitanulták a mágia tudományát is.

NOTERMANTHI (257. SZÖRNY)
A Notermanthi óriási termetű Thargodan, izmos embertesttel és kosfejjel. A Notermanthi a holtak negatív energiájából táplálkozik, így leginkább csatamezőkön akadhatsz össze vele. Megsebzéséhez legalábbis ezüstfegyver szükséges. Vigyázz, a Notermanthi egyike a legfélelmetesebb Thargodanoknak, amelyekkel Ghallán találkozhatsz: a legendák szerint egyetlen lélegzetvétele elég ahhoz, hogy a hús összeaszalódva pöndörödjön le csontjaidról.

THARGODAN ZSOLDOS (310. SZÖRNY)
A hatalom és befolyás nélküli Thargodanok gyakran állnak más Thargodanok szolgálatába, így nagyobb az esélyük a fennmaradásra, és esetleg elég erőt gyűjthetnek ahhoz, hogy maguk is saját sereget tartsanak. A zsoldosok nem egyformák, ahány, annyiféle: vannak kutya, bika, és más állatfejekkel vagy borzalmas szörnypofákkal bíró, két-, négy vagy hat lábon járó, karmos, patás vagy esetleg madárlábú irtóztató szörnyetegek. Egy a közös bennük, sötét szellemük nem ismer könyörületet, és mindig csakis a saját érdekeiket tartják szem előtt. Megsebzéséhez legalább ezüst fegyver szükséges.

TAALRU (249. SZÖRNY)
A taalru egy borzalmas pusztító erővel bíró, ámde lélek nélküli Thargodan. Közel négy méter magas, nyolc izmos póklábon közlekedik, felsőteste egy óriásira nőtt, felágaskodó tigroszlánra emlékeztet. A taalrukat a Thargodan hercegek tenyésztették ki, és gyakorlatilag bábként használják őket. Nem saját maguk utaznak egy másik létsíkra vagy a rivális Thargodan herceg birtokára, hanem egy taalrut küldenek, és beleköltöznek annak testébe. Ha a taalru megsemmisül, a Thargodan herceg huss, hazarepül, hátrahagyva az elhasznált testet. Természetesen, a hercegek igyekeznek gondoskodni arról, hogy erre ne kerüljön sor, és ezért a taalru a különböző varázslatok és támadási formák olyan arzenáljával van ellátva, hogy azt bármelyik Thargodan lord megirigyelné. Ha a taalrut nem birtokolja éppen lélek, mindig ura legutóbbi parancsát követi, és ez általában a pusztításra vonatkozik...

KARAKTERLAP

A szentségtelen, egy fekete, copfos hajú, csillogó szemű mutáns nő vagy. A bőröd kreolszínű. Leah főpap-jelöltje vagy. Papi hited: 229. A MAFFIA (#9124) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 226. fordulód.

Erő: 32 (40) Szint: 22 Merészség: 6/5 Magasság: 159 cm
IQ: 31 (38) Támadás: 39 Agresszió: 6 Testsúly: 52 kg
Ügyesség: 26 (37) Védekezés: 72 Menekülés: 30 % Életkor: 6/6 év
Egészség: 24 (31) Életpont: 516/470 Jellem: gonosz (666) Tul. pont: 0
Szerencse: 29 (38) Varázspont: 651/310 Pénz: 13053 arany Kép. pont: 7
Tudatpont: 28/8 Pszi pont: 159/38 Halhatatlanság: 2 %
Eddig összesen 1268 szörnyet (9 ebben a körben) és 1 kalandozót öltél meg. Ebben a fordulóban 25 168 TP-t kaptál. Jelenleg 982 258 TP-d van. A következő szinthez még 17 742 TP szükséges. Trófeáid: Hoxxurton, Blounther apó, orbitális mackósajt. A 226. fordulódban 5229 arany került a bankszámládra. 5229 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 8/70 ökölvívás: 6/0 szúrófegyverek: 1/26
vágófegyverek: *27/101 (+6%) ütőfegyverek: 17/42 lőfegyverek: 2/15
dobófegyverek: 25/80 (+8%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (200%) << vámpírkard (#358) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); vas dobónyíl (#189) (1 -21.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (22 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
178,66 mezőn táborozol

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/21 (+108%) 2. nyomkövetés: 56/84 3. lopás: 2/47
4. mászás: 8/77 5. csapdakészítés: 20/66 (+6%) 6. csapdaészlelés: 5/63
7. gyógyítás: 44/79 8. titkosírás: 5/20 9. felderítés: 14/80
10. szörnyidomítás: 7/7 11. teológia: 43/28 (+48%) 12. taumaturgia: 39/50 (+2%)
13. versengés: 10/68 (+9%) 14. harcművészetek: 1/9 15. zene: 1/84
16. szörnyismeret: 35/89 (+29%) 17. pszi: *22/100 (+4%) 18. zárnyitás: 1/0
19. vadászat: 2/96 20. bányászat: 7/36 21. úszás: 9/75

FELTÉTELES PARANCSOK (még 36 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 60% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
lopsz az emberektől (1) hebrencs csapdát (#147), az elfektől (2) hebrencs csapdát (#147), a törpéktől (3) hebrencs csapdát (#147), az árnymanóktól (4) hebrencs csapdát (#147), a gnómoktól (6) hebrencs csapdát (#147), az alakváltóktól (7) hebrencs csapdát (#147), a mutánsoktól (9) hebrencs csapdát (#147)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 48 TVP-ért
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 450 darabot ), borkonyó bibét (#312) (max. 20 darabot ), lótuszvirágot (#447) (max. 20 darabot )
mászol max. 150 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 50)
szintszívó (#96), színes dözmöng (#78), tyrannoszaurusz rex (#160), jók (#990)
Barátságosság (aktív: 6, max: 50)
gonoszok (#988), pszi elementál (#221), árnymanó (#4), kardfogú fülemüle (#146), bávatag golombár (#165), bűbájlidérc (#761)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) éhínség (#39, 7 VP)
sötét halál (#45, 18 VP) vérbeli borzongás (#46, 10 VP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)
Sötét Ceremónia (#55, 50 VP, 10 TVP) a lélek védelme (#57, 32 VP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) életszívás II (#80, 12 VP, 5 TVP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) halotthívás (#93, 34 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) sorvasztás (#102, 20 VP) halálvarázslat (#124, 50 VP)
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP)
Butaság ára beállítás: teológia: 22 vp; taumaturgia: 22 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
vámpirizáció (#1) szürkeáll. aktiv (#71) hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26)
erőpajzs I (#12) mentális pajzs (#72)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
18. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
éhínség (#39)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tükörpajzs (#101)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 10, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> fémbontó szójer (#150) sötét halál (#45) >> férfiak (#998)
villámcsapás (#50) >> purifikátor (#157) sötét halál (#45) >> nők (#999)
villámcsapás (#50) >> orgoró (#170) villámcsapás (#50) >> jégtroll (#164)
villámcsapás (#50) >> gnóm szolgáló (#181) villámcsapás (#50) >> vortexmágus (#418)
villámcsapás (#50) >> nómenklatúra (#158) sötét halál (#45) >> tyrannoszaurusz rex (#160)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
zombi (#49) (málhás: +11 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A csapdák gyakran problémát okoznak lopásnál. Megoldás: lopjál egy hebrencs csapdát!
2.) Újabb árnyszolgákra van szükségem! Ölj le három dehidrátort. (számláló: 1)
3.) Ahol sok a csont, ott sok a halott. A következő áldozat legyen 20 bordacsont!

HŐSTETTEID
A Varkaudar-Thargodan Invázióban megölt ellenfeleid száma: 7 (limit: 775), a megölt vezérek száma: 0, a pontszámod: 700.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
azért a támadás... (221)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
maffiózó (293)
illúzió akasztás (331)
harci mágia (334)
vadászidény (351)
kiontott vér (371)
hármas szövetség (383)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 8 TU. szükséges még: 42 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 34 TU szükséges.)
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
$5 ezüsttőr ($322)
Vágófegyverek
$1 ezüstkard ($325) 1 kőkés (#6) 1 * pengepajzs (#425)
1 * vámpírkard (#358)
Ütőfegyverek
$1 bunkó ($5) $2 csontpálca ($329) 1 csontpozdorja (#424)
2 kőkalapács (#13) $2 szöges bunkó ($8) $1 vasalt bunkó ($181)
Vízifegyverek
1 szigony (#389)
Lövedékek
$1 ezüsthegyű nyíl ($323) 3 kerek kő (#19) 7 tüske (#22)
$33 ubuk tüske ($131) $1 vashegyű nyíl ($176)
Dobófegyverek
1 bumeráng (#249) 10 ezüstshuriken (#327) 3 mérg. ubuk dobónyíl (#188)
40 vas dobónyíl (#189)
Pajzsok
1 ryuku menetpajzs (#1320)
Páncélok
1 * Rhatt páncélja (#458)
Sisakok
1 lidérckorona (#531) 1 mithril sisak (#465) 1 * optiri agysisak (#315)
Köpenyek
1 * mágusköpeny (#453) 1 sötét kámzsa (#699) 1 szirén köpenye (#820)
Kesztyűk
1 mászókarom (#78) 1 * mithril kesztyű (#463)
Övek
1 * zafír erőöv (#397)
Nadrágok
1 * ryuku nadrág (#691)
Csizmák
1 * varkaudar csizma (#317)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
1 * hatalom fülbevalója (#817) 1 * zafír fülbevaló (#477)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 2+1)
1 * Amélia nyaklánca (#1538) 2 gólem talizmán (#811) 2 * halálhozó talizmán (#813)
$1 * koponya szimbólum ($139) 2 korinthai talizmán (#814) 1 kreiton fókusz (#853)
1 nap szimbólum (#141) 1 Natharion amulett (#742) 2 rothasztó talizmán (#815)
1 viharamulett (#611)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
1 * arany masszariasztó (#437) 1 Eldaran karkötője (#373) 1 * umbatari karkötő (#278)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 1)
1 balkezes gyűrű (#1549) $1 ezüst gyűrű ($180) 1 * Rughar gyűrűje (#518)
Ékszerek/ruhadíszek (max. felvehető: 5, felvéve: 0+1)
1 * örökkévaló napköve (#2089)
Nyergek
1 trikornis nyereg (#1536)
Löttyök és porok, tartóstul
7 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 7 csepp tinta (#101), fér még: 63]
1 Fekete Kehely (#283) [üres, kapacitás: 5]
9 fűszertartó (#210) [bennük 6 csepp sáfránypor (#211), fér még: 39]
2 huhogó bibe (#332) [bennük 5 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 19]
6 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 60]
6 sullár hólyag (#168) [bennük 41 csepp spiritusz (#170), fér még: 79]
1 szent kehely (#257) [benne 10 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
7 uzbány csőr (#169) [bennük 35 csepp ugh méreg (#166), fér még: 49]
2 vizestömlő (#3) [bennük 14 korty víz (#27), fér még: 26]
2 zöld üveg (#82) [bennük 31 csepp ragasztó (#83), fér még: 9]
Eszközök, használati tárgyak
10 áldott kő (#642) 1 aranyfaló ládikó (#1755) 1 aranytermő erszény (#819)
1 aranytű (#272) 1 ásó (#34) 6 deus ex machina (#1)
1 dobóháló (#221) 1 fáklya (#36) 1 + hebrencs csapda (#147)
44 kaja (#2) 1 kötél (#92) 2 kristályfolyadék (#449)
8 krónika (#1725) 1 kulcskarika (#648) 1 mászókampó (#165)
1 nagy aranykulcs (#246) 2 + pszi kő (#248) 1 quwarg teleportgömb (#1534)
2 shinai gömb (#348) $4 sötét tekercs ($535) 1 szeksztáns (#32)
1 teremtés zsákja (#818) 1 térhajlító kavics (#1539) 8 varázskő (#305)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 agvari manafókusz (#890) 17 álompor (#396) 18 borkonyó bibe (#312)
2 bunthar bőr (#733) 11 csuklyavirág (#133) 1 darázsszárny (#652)
61 drótszőr (#37) 24 elkarog szőr (#665) 1 ezüstdarab (#326)
6 fekete gyöngy (#99) 1 fémrúd (#104) 2 fokhagyma (#403)
6 főnixtoll (#563) $3 gromak bőr ($268) 1 gyíkfű (#201)
8 gyöngymangó (#135) 55 kaktusztüske (#114) 3 karbin plazma (#199)
1 kazmár gyökér (#205) 1 kék orchidea (#68) 9 kőszem (#304)
1 lidércesszencia (#1074) 14 lótuszvirág (#447) 17 madártoll (#112)
8 mákrózsa virág (#56) 2 mandibulapenge (#125) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 moa obszidián (#380) 7 mocsári penke (#148) 1 móri gyümölcs (#116)
4 mutáns csont (#331) 5 nektoraf faggyú (#667) 3 óndarab (#85)
5 pirkit (#153) 32 polip szívóka (#391) 14 púderkő (#119)
8 purifikátor háj (#269) 1 rakolits por (#669) 10 rézdarab (#70)
2 rókafarok (#124) 6 smirglilevél (#29) 8 sünmedve tüske (#14)
2 szvó-ektoplazma (#151) 23 téfea-agy (#172) 2 Thargodan esszencia (#328)
3 trikornis szarv (#198) 1 tyrex csont (#280) 1 ulkor gyöngy (#1072)
1 yetiszív (#1070)

Összsúly: 184.38 kg Megterheltség: 182%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 5 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

TÁRGYAID A BANK SZÉFJÉBEN (11 db, BANKSZÉF MÉRETE: 12)
100 drótszőr (#37) 90 kaja (#2) 1 lidérckorona (#531)
44 madártoll (#112) 9 pirkit (#153) 2 purifikátor háj (#269)
10 szvó-ektoplazma (#151) 2 teknőcteknő (#416) 10 vas dobónyíl (#189)
$10 vasérc ($152) 5 xirnox szív (#213)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
261 arany (#50) 1 gyógykenőcs (#313) 13 kaja (#2)
7 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 8 spiritusz (#170) 8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 csuklyavirág (#133) 2 fokhagyma (#403) 1 korinthai talizmán (#814)
1 sáfránypor (#211) 2 Thargodan esszencia (#328)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

177 178 179 180 181 182
65
66
67
68
69
70
71
(178,66) gránátkaktusz (#428, belőle készíthető: #429), művészi porolit (#720), dehidrátorok (#151)
(178,68) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), vaskohó (#155), Orkhan Thai (#238)
(178,69) ősi csatamező (#263), Raia oltár, korinthai amőba (#420)
(178,70) élőholt tigris (#766), kputtyintó csalán (#247), Orkhan Thai (#238), varkaudar hadúr (#270)
(179,66) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), nőstény varkaudar (#689)
(179,67) morgud hagymatő (#402, belőle készíthető: #403), művészi porolit (#720), nőstény varkaudar (#689)
(179,69) művészi porolit (#720), nőstény varkaudar (#689), varkaudar iszákos (#688)
(180,68) tüskés gigaféreg (#256)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Korlátoztuk a rejtőzködés után kapott harci bónuszokat. 400-as szakértelemig 20 szakértelmenként ad +1-et, ahogy eddig is. 400 és 700 között már csak 30. szintenként, 700 és 1200 között 50 szintenként. 1200 fölött nem ad további bónuszt.
* - Ha a KF parancs 2. paramétere a bekészítés helyét adja meg (jobb/bal kéz/őrzés), akkor most már nem hagyja figyelmen kívül a 3. paramétert, hanem végrehajtja azt, ahogy a normál több paraméteres KF tenné. Tehát most már le lehet cserélni mindkét fegyvert egy parancsból.

Üzenet küldése a karakternek