283. forduló, 285. forduló, Kripta Gitta összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. aug. 6. 15h:05'
EZ A 284. JÁTÉKHETED, 284. FORDULÓD
285. játékheted kezdete: aug. 10.
A következő fordulódat legkorábban a 285. játékhéten tudjuk betáplálni.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3454
SZÁMLA : XXXX

KRIPTA GITTA KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [96,106] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Átveszed a sikeresen eladott 3 aurach fog (eladási ár: 20 arany, ebből a kezelési költség: 1 arany), 1 alligátorbőr cipő (eladási ár: 2550 arany, ebből a kezelési költség: 204 arany), 1 varkaudar csont (eladási ár: 20 arany, ebből a kezelési költség: 1 arany) ellenértékét. Az ügynök visszahozta az eladhatatlan 1 tankány karmot, 1 kígyóbőr övet, 2 fokhagymát, 5 rinóbőrt.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+6 tvp ). Betolakodók vannak a területeden. Szolgáid már harcolnak ellenük, érzed, ahogy sorban elbuknak. A támadók arcán undor és gyűlölet, lerázzák magukról elméd erejét. Védekeznél, fogaddal marnál beléjük, hogy vérükből nyerjél erőt; de testedet átjárja fegyverük. A lándzsa szíveddel együtt a földhöz szögez - ez hát a vég. Az utolsó kép egy csizma, mely fejedre tapos, amikor kihúzzák belőled a fegyvert... a kalandozók már kincseid kutatják. Te csak a felkelő nap pusztító tüzét érzed, s az évszázadok tapasztalatából egy szakadt fekete köpeny és a csatamező sarával keveredő hamu marad...
Az aranytermő erszény 28 aranyat termelt. A méregtermő iszák termelt 5 ugh mérget.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+99 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+68 varázspont.) Mentális erőd regenerálódik. (+39 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Megtisztítod tudatodat. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Kisütöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 446.]

* 2. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A forró energia testedbe áramlik. Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 446.]

* 3. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 441.]

* 4. KP: VP spórolása: 50
Félreraktunk, letiltottunk neked 50 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 441.]

* 5. KP: kézbeveszed/felveszed a 397. tárgyat
Lecsatolod a ritualista övet, majd felcsatolod a zafír erőövet. [0 pontot használtál fel, van még 441.]

ext visszadátumozás kérelem
Visszadátumoztunk 15 játékhéttel. [0 pontot használtál fel, van még 441.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Minden tapasztalatodat latba vetve megtalálod az ideális helyet az ásáshoz. Kezeddel beletúrsz a földbe, majd kiemeled az áhított terlom-gyökeret. Óvatosan lehántod a külső burkát, majd piciket harapdálva elfogyasztod. Rögtön rájössz, hogy a faludbéli kuruzslónak ebben is igaza volt. (+72 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 401.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+17 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 361.]

vtn 330 varázslat tanulás: a 330. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: mágikus gyorsítás. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 326.]

v 4 elmormolod a 4. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Befejezted az auralátás varázslatot! Felkészültél az aurák kilesésére. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 321.]

v 8 elmormolod a 8. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gondolatolvasás varázslatot! Készen állsz a tudatokba való behatolásra. [-9 varázspont.] [1 pontot használtál fel, van még 320.]

hh 1546 1629 1534 használod az 1546. tárgyat az 1629. tárgyat az 1534. tárgyat
Teremtesz egy adag varkaudar pálinkát a varázskorsóba, majd felhajtod a mágikusan létrehozott löttyöt. Megborzongsz az alkohol hatásától. (+4 támadás, -8 védekezés - a kör végéig.) [2 pontot használtál fel, van még 318.]
Két kézre kapod a koboldkoronát, lehunyod a szemed és akarod, erősen AKAROD, hogy csoda történjen! Egyszer csak elpukkan egy tolvajvér varázslat, mintha csak te magad mormoltad volna el a megfelelő igéket. Véred buzogni kezd. (+3 lopás, +3 csapdaészlelés, +3 zárnyitás, +3 rejtőzködés következő táborozásod végéig.) [1 pontot használtál fel, van még 317.]
Működésbe hozod a quwarg teleportgömböt. Ami ezután következik, meglep: másznod sem kell, a teleportgömb egyenesen a quwarg boly szívébe visz. Nyögve körbepillantasz. Száraz, tág helyen vagy, de minden zsizseg a rovaroktól. És a sok csípés, iszonyú fájdalmas! (-9 életerő). A fosztogatás előtt meg kell küzdened a boly jól megtermett lakójával. Egy quwarg nagymester!

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 11 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a tünde íjjal. Elrepül 5 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a quwarg nagymester testét. (5 támadással 29 életpontot sebezve.) A lény bűzfelhőt lő rád! Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rohansz. Fókuszálod kí-energiáidat, és minden idegszáladat megfeszítve, megindítasz egy Sziklaököl-támadást. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a quwarg nagymester testét. (4 támadással 144 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a quwarg nagymester torát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Távolról jéghalál varázslatot lősz a másikra. 13 életpontot sebeztél. A quwarg nagymester csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A quwarg nagymester csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A quwarg nagymester megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ököllel megcsapod a quwarg nagymester potrohát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) {KCC:} Rövid karddal épp hogy megvágod a quwarg nagymester potrohát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy jéghalál varázslat. 22 életpontot sebeztél. A quwarg nagymester csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A quwarg nagymester csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 2186 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 265, sebződés: 65, gyógyulás: 0, összesen: -65 ÉP}

Haha, büdös quwargok! Bőszen taposod őket, miközben kincsre bukkansz. Találtál 1 aranytűt. A quwarg teleportgömb ekkor repít vissza a mezőre, ahonnan érkeztél. Elégedetten csomagolod el az elsötétedő, kimerült eszközt. [41 pontot használtál fel, van még 276.]

m 4 mozogsz délre
[96,107] Még mindig a városban vagy. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Huertol város közleménye: Kedves kalandozók! Újabb szórakoztató centrumok nyíltak (az irány hozzávetőleges): Júra-park 60 mérföld keletre és néhány mérföld délre, Trollkeltető Zóna 70 mérföld keletre és 60 mérföld északra, Óriások földje 60 mérföld keletre és 25 mérföld északra. A belépés ingyenes! " Egy magából tiszta vizet előköpő, szépen megmunkált szökőkút van itt. Feltöltöd a vizestömlőt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt Vlagyimir szobrát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy sörsátrat. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Hideg fémtől meghal, aki újra lángot csihol. Wolfheart(1644) " Egyesek azt híresztelik, a király kalandozókat kíván a seregébe toborozni. magad fölött látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Drakar Kestor.

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Aki elfogja a Setét Patkány nevű árnymanót élve vagy halva (ha lehet, halva) 1000 arany jutalmat kap az Alanori Törvényszéktől. " Épületeket látsz: egy helytartói hivatal (580. épület.) és egy bank (583. épület.).
Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " [12 pontot használtál fel, van még 264.]

pbe 3500 beraksz a bankba 3500 aranyat
Az elf bankár mosolyogva fogadja a betétet, megköszöni, és megkér, hogy nézz be hozzájuk legközelebb is, ha erre jársz. Jelenleg 24586 arany van a számládon. [0 pontot használtál fel, van még 264.]

m 3 3 2 mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
[97,108] Folytatod sétádat a házak közt. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat.

Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy erődítményt. Egyesek azt híresztelik, a király kalandozókat kíván a seregébe toborozni.

(Továbbmész...) [98,109] A sík vidék bozótos terepbe vált át.
(Feltételes támadás:) Egy tetemember! Ezt kerested. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a tünde íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 5 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a tetemember testét. (5 támadással 27 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Kí energiáidat fókuszálva, készen állsz egy Kabal-Sújtásra. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tetemember bűzlő testét. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod a tetemember bal karját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Egy jéghalál varázslattal köszöntöd a másikat. 36 életpontot sebeztél. A tetemember mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A tetemember összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 438 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 113, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Észreveszel egy nekrofunt. Utad során felfedezel egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Leah híveié. Felfedeztél egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Mosolyogva ajánlod a segítségedet a lánynak. Mérgező bogyókat, gyilkos leveleket gyűjtesz. A betegek halála hosszas és kínkeserves lesz. A mit sem sejtő áldozat boldogan köszöni meg a segítséget. (+2 gonoszság.)
Nyomok után kutatsz, sikeresen! Elég régi (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [99,109] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Látsz egy szent tölgyfát. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy tündöklő szobrot. Délkeletre egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Csak egy kérődző etra. Megvető mosollyal várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a tünde íjjal. Elrepül 5 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja a kérődző etra duzzadt tőgyét. (5 támadással 82 életpontot sebezve.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-8 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. A lény bűzfelhőt lő rád! Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ököllel megcsapod a kérődző etra foltos testét. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a kérődző etra foltos testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Egy jéghalál varázslattal köszöntöd a másikat. 20 életpontot sebeztél. A kérődző etra szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-7 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. A kérődző etra még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 853 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 152, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
Találkozol Maszat el Moszaddal. Sheran eljövendő papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy gromak páncélt, egy Jerome köpenyét, egy Khór maszkját, egy koponya gyűrűt, egy kvazár sisakot, egy obszidián karkötőt, egy ryuku kesztyűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy áeratikus hasnyák trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy Mély Grum trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: Lelkekben élő Igaz Barátság. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy teknőcpajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Egy mutáns pók a hátasa. Holmiját egy ragyás burástya cipeli. Elég egy mentális pillantás aurájára: színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Örömmel tapasztalod aurátok egymásra gyakorolt pozitív hatását (+8 varázspont). Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
[51 pontot használtál fel, van még 213.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[100,109] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát. Felfedeztél egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Néhány mákrózsa virág hullik a lábad elé. Miközben felveszed, boldogan tapasztalod, hogy egy alku varázslat került rád. Hálásan nézel Elenios szemébe.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen rengeteg összekeveredett lábnyomra leszel figyelmes az út porában. Nagyon nagy lehetett itt a forgalom az utóbbi órákban! Mikor felnézel, megérted miért. A vándorcirkusz épp az út mellé telepedett, színes sátrai hívogatóan állnak előtted. Mielőtt belépnél, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy patakot. Délre egy Raia oltár van. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy erszényes elkarog. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Megveted a lábad, és a tünde íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod az erszényes elkarog jobb oldalát. (5 támadással 91 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az erszényes elkarog testét. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod az erszényes elkarog testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Egy jéghalál varázslatot dobsz ellenfeledre. 31 életpontot sebeztél. Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 1053 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 200, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [101,109] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy tavacskát. Délre egy patak van. Délnyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy erszényes elkarog. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Megveted a lábad, és a tünde íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Pár lövedéked átjárja az erszényes elkarog bal lábát. (5 támadással 77 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rohansz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az erszényes elkarog jobb karját. (2 támadással 64 életpontot sebezve.) {KCC:} Rövid karddal végigvágod az erszényes elkarog szőrös testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Távolról jéghalál varázslatot lősz a másikra. 25 életpontot sebeztél. Patájával az erszényes elkarog többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 1053 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 183, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}


(Továbbmész...) [102,109] Még mindig füves síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy karmos tankány nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A közelharc előtt még megeresztesz a tünde íjjal néhány lövedéket. Elrepül 5 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a karmos tankány bal középső lábát. (5 támadással 25 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra támadsz. Felkészülsz, hogy lesújts az Erő Öklével. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a karmos tankány testét. (2 támadással 96 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a karmos tankány testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Távolról jéghalál varázslatot lősz a másikra. 29 életpontot sebeztél. A karmos tankány feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. Karmaival a karmos tankány megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a karmos tankány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tankány karmot. 825 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 156, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely egy bávatag golombár formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Ne várja senki tőled, hogy az agyoncsapáson kívül máskor foglalkozz egy ilyen undorító jószággal. "A tudománynak fejlődnie kell!" - mondod, miközben a kis gnómot fejjel előre belenyomod a görénylyukba. Sikít a szerencsétlen, dehát ő akart megismerkedni vele. Te fülig érő szájjal indulsz tovább és csak arra gondolsz, hol lehetne kezet mosni. (+2 gonoszság.)
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy patakot. Északnyugatra nézve látsz egy vaskohót. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre. [51 pontot használtál fel, van még 162.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[103,109] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy márványtornyot. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [104,109] Síkság, továbbra is csak síkság.

Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy patakot. Délkeletre nézve látsz egy patakot. Délre egy márványtorony van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Körbevizsgálódsz. Aránylag régi (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra.
Találkozol Nerina Clarusdeával. Szeme fehérje aranyszínű, pillantása pedig mély és átható. Raia személyes tanácsadója. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy cetbőr válltömést, egy fejvadász medált, egy fekete bőrcsizmát, egy halálhozó karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy koponya gyűrűt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.kristályát, egy párducbőr övtáskát, egy ryuku mellvértet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy ulkor kötényt, egy vark. pecsétgyűrűt és egy vortex talizmánt visel. Felszerelését egy ongóliant trófea, egy acélkolosszus trófea és egy Rodrig trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Aranysárkány. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Hátasa egy idomított sullár. Holmiját egy törpemammut cipeli. Egy sárkány van messze mögötte. Illetve izé, vele. De milyen apró! És milyen szép! Mintha színaranyból lenne az egész. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: vakító fehér! Ah, a fenébe vele! {Gondolatolvasás: ft 9098; ft 9095; ft 9097;} Köszöntitek egymást, aztán tovább.
[24 pontot használtál fel, van még 138.]

gyk 182 40 gyakorolsz a 182. tárggyal 40 pontért
Hólyagkaktuszokat nyársalsz fel, hogy eltanuld ne csak a pontos döfés, hanem a fegyver gyors kihúzásának technikáját is. Már nem sok kell a következő szinthez.

[40 pontot használtál fel, van még 98.]

gyk 182 40 gyakorolsz a 182. tárggyal 40 pontért
Tökéletesen koncentrálva, hosszas lazítás után edzeni kezdesz. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).

[40 pontot használtál fel, van még 58.]

gyk 182 40 gyakorolsz a 182. tárggyal 40 pontért
Döféstechnikádat fejleszted órákig tartó gyakorlással. Még sokat kell gyakorolnod. [40 pontot használtál fel, van még 18.]

in 5484 340 306 leírod az 5484. kalandozónak a 340. szörnyet a 306. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy sárkányfajzat. Szegény túl buta hozzá, hogy megértse a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

in 5484 341 476 leírod az 5484. kalandozónak a 341. szörnyet a 476. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy dűnelord. Szegény túl buta hozzá, hogy megértse a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

in 5484 342 548 leírod az 5484. kalandozónak a 342. szörnyet az 548. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy árnylord. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) mérg. nyílp.lövedéket. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

in 5484 370 549 leírod az 5484. kalandozónak a 370. szörnyet az 549. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy Hrumagurk. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) szent nyílp.lövedéket. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

in 5484 371 1076 leírod az 5484. kalandozónak a 371. szörnyet az 1076. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy élőholt hadúr. Szegény túl buta hozzá, hogy megértse a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 15.]

* 2. BP: kutatsz 10 pontért
Nekiállsz felderíteni a környéket. A keresés eredménnyel járt! Megvizsgálod, mit találtál: 1 varkaudar lándzsa. Elrakod. [10 pontot használtál fel, van még 5.]

* 3. BP: fejleszted a 4. tulajdonságodat 5 pontért
Alaposan átválogatod a kajakészletedet, törekedve az egészségesebb életmódra. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az egészséged érezhetően megnövekedjen. [5 pontot használtál fel, van még 0.]

* 4. BP: használod a 238. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 5. BP: kézbeveszed/felveszed a 709. tárgyat
Lecsatolod a zafír erőövet, majd felcsatolod a ritualista övet. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 14, 13, 19.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját bezabál a törpemammut. 2 kaját nyel le a sullár. Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt az auralátás hatása. Elmúlt a gondolatolvasás hatása. Elmúlt az alku hatása.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 446 pontot. A következő körben tehát 446 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÁGIKUS GYORSÍTÁS (330. VARÁZSLAT)
A mágikus gyorsítás valójában nem egy varázslat, hanem egy képesség, melyet miután elsajátítottál egy mágusiskolában, varázspont elköltése nélkül, permanensen működik. Innentől egy parancsban három tárgyat is használni képes leszel. Ehhez a H parancs helyett a HH <tárgy> <tárgy> <tárgy> parancsot kell kiadnod. Az idő valamiképp máshogy múlik az ilyetén tárgyhasználat során. Hiába érzed úgy, hogy gyorsabb lettél, minden egyes sikeres H parancsod után +1 TVP-t el kell költened. A HH parancs paraméterének csak olyan tárgyat van értelme megadni, amelynek használata amúgy nem igényli második paraméter megadását (ugyanis olyan, mintha második paraméter nélkül adtad volna meg a H parancsot). Amennyiben a későbbiekben elfelejted vagy elfelejtetik veled a mágikus gyorsítást, a HH parancsot sem tudod majd használni.
Két dolog van, amiben ennek a parancsnak a használatát korlátoznunk kell.
Az egyik egy tárgy, melyet nem használhatsz a HH paranccsal, a sáfránypor (egy adag elhasználása 5 TVP-t ad), melynek kirívó táposságát eddig is a parancshely költsége gyengítette.
A másik korlátozás a Sötét Földön gyakori mópat bolyokat érinti, ahol a mópatok különböző érdekes dolgokat csinálnak, ha H parancsot használsz bolyuk közelében. HH parancs használata esetén nem következnek be efféle reakciók.

KARAKTERLAP

Kripta Gitta, egy fekete, hosszú hajú, kék szemű elf nő vagy. Leah püspöke vagy. Papi hited: 196. Az Ördögi Kör (#9116) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 284. fordulód.

Erő: 38 (42) Szint: 21 Merészség: 7/5 Magasság: 143 cm
IQ: 44 (50) Támadás: 24 Agresszió: 4 Testsúly: 46 kg
Ügyesség: 37 (43) Védekezés: 45 Menekülés: 30 % Életkor: 8/8 év
Egészség: 36 (42) Életpont: 342/215 Jellem: gonosz (392) Tul. pont: 0
Szerencse: 47 (56) Varázspont: 652/70 Pénz: 2065 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 21/17 Pszi pont: 138/196
Eddig összesen 1197 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6408 TP-t kaptál. Jelenleg 740310 TP-d van. A következő szinthez még 59690 TP szükséges. Trófeáid: quwarg nagymester, tyrannoszaurusz rex, borzalmas varkaudar. A 284. fordulódban 24586 arany került a bankszámládra. 24586 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 7 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 4/8 ökölvívás: 25/5 (+5%) szúrófegyverek: 11/16 (+26%)
vágófegyverek: 16/49 (+6%) ütőfegyverek: 1/0 lőfegyverek: 24/81 (+5%)
dobófegyverek: 7/48

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); tünde nyíl (#554) (7 -9.); tünde nyíl (#554) (10 -996.); ezüstshuriken (#327) (997 -);
Óvatosság (labirintusokban): 3 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/66 (+300%) 2. nyomkövetés: 58/81 (+36%) 3. lopás: 16/15 (+300%)
4. mászás: 10/67 5. csapdakészítés: 20/47 (+6%) 6. csapdaészlelés: 7/84 (+300%)
7. gyógyítás: 35/98 (+68%) 8. titkosírás: 5/75 9. felderítés: 23/61 (+11%)
10. szörnyidomítás: 6/1 11. teológia: 31/13 (+5%) 12. taumaturgia: 30/93 (+2%)
13. szerencsejáték: 2/76 14. versengés: 7/45 15. harcművészetek: 19/12
16. zene: 12/51 17. szörnyismeret: 9/36 18. pszi: 22/21 (+1%)
19. vadászat: 10/14 20. bányászat: 30/52 21. úszás: 10/27
22. főzés: 10/22 23. csapatmunka: 5/10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 3 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 30 TVP-ért
udvarolsz az 5484. karakternek
kutatsz max. 40 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz acéltűt (#334) (max. 10 darabot ), tünde nyilat (#554) (max. 10 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 2 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), szuperkötelet (#209) (max. 1 darabot, csak egyszer), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot )
gonoszkodsz max. 60 TVP-ért
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 10, max: 12)
technokolin (#50), bunthar (#396), karmazsin huhogó (#185), Zinthurg (#180), kőkorszaki szaki (#109), tetemember (#123), autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96), csontváz lord (#177), téfea magoflux (#98)
Barátságosság (aktív: 4, max: 12)
gonoszok (#988), Nerina Clarusdea (#3957), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP)
jégcsóva (#41, 15 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP)
tükörpajzs (#101, 26 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP) oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) éhínség (#39, 7 VP) vérbeli borzongás (#46, 9 VP)
kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP) Sötét Ceremónia (#55, 50 VP, 10 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71) hadiszerencse II (#24) tolvajvér (#364)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 3, max: 10)
energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), agykorbács (#97)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> pszi elementál (#221) villámcsapás (#50) >> Zinthurg (#180)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: OK
törpemammut (#115) (málhás: +20 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Pusztítsd el egy jó isten oltárát!
2.) Áldozz fel oltáromnál egy élő gátvakondot.
3.) A csapdák gyakran problémát okoznak lopásnál. Megoldás: lopjál egy hebrencs csapdát!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3922 arany (#50) 6 kaja (#2) 1 tünde nyíl (#554)
1 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranytű (#272) 2 elkarog szőr (#665) 1 fekete gyöngy (#99)
17 mákrózsa virág (#56) 1 mocsári penke (#148) 1 tankány karom (#237)
5 ugh méreg (#166) 1 varkaudar lándzsa (#224)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(96,106) fegyvermester háza (#574), fekete mágustorony (#599), quwarg nagymester (#214)
(96,107) az 50. labirintus bejárata, az 52. labirintus bejárata, helytartói hivatal (#580), bank (#583), szökőkút, Vlagyimir szobra (#433), sörsátor (#486)
(97,108) oltár, erődítmény (#488)
(98,109) tetemember (#123), nekrofun (#173), tündöklő szobor (#1587), Leah oltár, Chara-din rúnaköve, 46. jellempróba
(99,109) oltár, szent tölgyfa (#393), kérődző etra (#368), Maszat el Moszad (5265. kalandozó)
(100,109) szent tölgyfa (#393), tündöklő szobor (#1587), erszényes elkarog (#354)
(101,109) erszényes elkarog (#354)
(102,109) karmos tankány (#137), tavacska, művészi porolit (#720), 48. jellempróba
(104,109) Nerina Clarusdea (3957. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek