28. forduló, 30. forduló, Bumburnyák összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. nov. 27. 19h:56'
EZ A 117. JÁTÉKHETED, 29. FORDULÓD
118. játékheted kezdete: nov. 30.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2426
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

BUMBURNYÁK KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [63,87] koordinátán.

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz bronzpajzsot. (ld. enc.) 120 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 178.]

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Hosszú idő telik el... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz bronzpáncélt. (ld. enc.) 177 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 168.]

jlk 2141 jelszó kimondása 2141
Kimondod a megfejtett szót, remélve, hogy helyes lesz. AAááhhhh! Zümmögve félrehúzódik a phua-kúp ajtaja. Az izgalomtól remegve léped át az ősi Moa szentély küszöbét. A tojás belsejét különös fény világítja meg. Hohó, felzümmög a szörnygenerátor, és máris egy ocsmány massza pattan eléd!

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a massza szőrös fejét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a massza szőrös fejét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a massza szőrös fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A massza szarva fájdalmas sebet ejt a nyakadon! (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval megcsapod a massza bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a massza pörsenéses hátát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A massza szarva fájdalmas sebet ejt a nyakadon! (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a massza száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 mandibulapengét. (ld. enc.) 231 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

A neheze megvolt! Most lássuk a kincset! Egy mesés moa gyöngy! (ld. enc.) Hüh, ez emlékezetes kaland volt! Kimész. [15 pontot használtál fel, van még 153.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[64,88] Síkság, továbbra is csak síkság. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rát-fát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy csontlepke nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a csontlepke jobb hátsó lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a csontlepke bordás testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontlepke belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a csontlepke száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [64,89] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy vízionár. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a vízionár vizenyős szemét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Borzalmas méretű, vörös bőrű lebegő gomba nő ki előtted a földből. Mérgező spórákból álló, sárga gáz indul feléd. Menekülni szeretnél, de lábad a földbe gyökerezett! Agyad, tudatod egy pillanattal a biztos halál bekövetkezte előtt mondja fel a szolgálatot. Amikor magadhoz térsz, úgy tűnik, órák teltek el, pedig csak másodpercek lehettek. VALÓDI ellenfeled már így is borzalmas sebeket ejtett rajtad! Valószínűleg a tudatalattid mentett meg a biztos haláltól. [5 életpontod maradt.] Úgy döntesz, ebből elég volt. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 1, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy grok-képződményt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 133.]

h 78 használod a 78. tárgyat
A mászókarmokat a kezedre erősítve, mászni kezdesz felfelé. Amikor eléred a képződmény tetejét, harcra készen beugrasz a felső, fedett rész belsejébe. Ahogy vizsgálódni kezdesz, orrodat dögletes bűz csapja meg. Hirtelen a túloldalon megmozdul egy nagy, sötét tömeg. Egy drasmólyom! (ld. enc.) Kiugrasz a burokból, és lecsúszol a grok-képződmény oldalán, a mászókarommal kapaszkodva. Miután lemásztál, továbbindulsz. [16 pontot használtál fel, van még 117.]

m 4 4 3 mozogsz délre, délre, délkeletre
[64,90] Még mindig bozótos. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy vízionár. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Felfedeztél egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [64,91] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy piromenyét. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Elenios rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [65,92] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Felismered. Ez egy púpos burástya. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

[30 pontot használtál fel, van még 87.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
A kóbor macskákat majdnem mindenki veszélyesnek tartja. Csak néhány szakértő tudja, hogy ha jó helyen karmolnak meg, akkor az jobb mint az akupunktúra. Te ezek közé tartozol, és az erre járó macskát is rá tudod venni az együttműködésre. (+24 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 57.]

m 3 mozogsz délkeletre
[66,93] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély kutat. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy gyilkos sallank. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

[10 pontot használtál fel, van még 47.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. A kút mélyén félhomály honol. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy topránypolip! A rettegés megsokszorozza az erődet: sokkal gyorsabban kimászol a kútból, mint amennyi idő alatt leereszkedtél... Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 33.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[65,94] Síkság, továbbra is csak síkság. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Látsz egy phua-kúpot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rát-fát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

[10 pontot használtál fel, van még 23.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Megközelíted a fémkúpot, és elolvasod az oldalán a találós kérdést:
Földanyától ingyen kapod, szekér elé nem foghatod,
Messzire tud téged vinni, s nem kér tőled soha enni.
[5 pontot használtál fel, van még 18.]

gy 30 gyógyítás 18 pontért
Te még soha nem láttál nagyenergiájú részecskegyorsítót, azonban nincs is erre szükség ahhoz, hogy a ghallai óriás méh lépes mézének gyógyerejét a magad javára fordítsd. Megszerzése ugyan egy kicsit veszélyes a hatalmas fullánkok miatt, de mindenképpen megéri. (+7 életerő.) [18 pontot használtál fel, van még 0.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 170 pontot. A következő körben tehát 170 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BRONZPAJZS (89. TÁRGY)
Mint rutinos bronzszakértő, nem okozhat nehézséget a bronzpajzs megkonstruálása sem. Ehhez a kőkalapácson és egy olvasztókemencén kívül 3 ón- és 3 rézdarabra van szükséged. A bronzpajzs 5-el javítja a védettségedet, készítése a KT 89 paranccsal történik, 60 pontért.

BRONZPÁNCÉL (90. TÁRGY)
Olyan védett és sebezhetetlen akarsz lenni, mint egy acélkolosszus? Bizony, jó úton jársz! A bronzpáncél az egyik legjobb minőségű páncél, amelyet aránylag egyszerű eszközökkel elő lehet állítani. Először is, egy olvasztókemencében 6 ón- és 6 rézdarabból elegendő bronzot kell öntened. Ezután kőkalapácsokkal kialakítod a megfelelő lemezeket, amelyeket egy bőrpáncélra felerősítesz. És már készen is van ez a 7-es védettséget adó tárgy (masszív 70 tevékenység-pontért).

MANDIBULAPENGE (125. TÁRGY)
A kaszabolósáskával vívott győztes csata után lemetszheted a mandibulák végéről a majdnem 30 cm hosszú, lapos, pengeszerű képződményeket.

MOA GYÖNGY (378. TÁRGY)
Gyönyörűen fényesített, mélyzöld színű gyöngy, a Moa gyöngyhalászoktól egy szakmájában mesternek számító csiszolón, majd minden bizonnyal seregnyi kincsvadászon keresztül jutott el végül hozzád.

DRASMÓLYOM (60. SZÖRNY)
Az alacsony és magashegységek nagyra nőtt, struccszerű ragadozó madara vastag tollazatot növesztett a kopár hegyormok közt fújó hideg szelek ellen. Ez a mindig éhes óriásmadár néha még egy-egy kőszáli disznót is elejt, nem beszélve a gyanútlan utazókról, akik a hegyeken akarnak átkelni. "A drasmólyom, mint a legtöbb buta szörny, csak akkor veszélyes, ha éhes - egy jóllakott drasmólyomtól akár 10 lépésre is el lehet sétálni, akkor sem támad meg." (idézet magát megnevezni nem kívánó halbiológustól. Szavahihetőség, szakértelem - ???).

GYILKOS SALLANK (85. SZÖRNY)
A sík vidékek medve nagyságú, szőrös testű cammogó ragadozója nem fél úgyszólván senkitől és semmitől. Lapos, macskaszerű fejét ha kitátja, láthatóvá válnak hegyes fogai, a mészárlást azonban általában nem ezekkel, hanem tűhegyes karmaival végzi. A testét eltalálni nem nehéz feladat, de rengeteg sikeres csapást igényel, hogy kimúljon. És közben... hát igen, nem csak nézelődik ez az izé.

KARAKTERLAP

Bumburnyák, egy barna, rövid hajú, barna szemű ember férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Fairlight híve vagy. Ez a 29. fordulód.

Erő: 20 Szint: 8 Merészség: 5/5 Magasság: 170 cm
IQ: 18 Támadás: 7 Agresszió: 5 Testsúly: 79 kg
Ügyesség: 13 (15) Védekezés: 7 Menekülés: 50 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 16 Életpont: 122/72 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 1
Szerencse: 16 Varázspont: 42/42 Pénz: 78 arany Kép. pont: 5
Eddig összesen 94 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 582 TP-t kaptál. Jelenleg 6 717 TP-d van. A következő szinthez még 283 TP szükséges. Trófeáid: proteinfecske, púpos burástya. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 10 lőfegyverek: 2

65,94 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 66

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 107 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 (+1) 2. nyomkövetés: 7 3. mászás: 3
4. gyógyítás: 11 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. teológia: 1 8. vadászat: 2 9. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
fabontó szójer (#71), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fairlight követőjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintű!
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Végezz egy varkaudarral.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 1 * fekete bőrcsizma (#247) 1 mászókarom (#78)
1 * rézsisak (#72)
Fegyverek és lövedékek
10 * kerek kő (#19) 1 * kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
7 mérgezett tüske (#23) 1 * parittya (#18) 1 * szöges bunkó (#8)
7 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * villám szimbólum (#145)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 3 + deus ex machina (#1)
1 kötél (#92) 1 szeksztáns (#32)
Löttyök és porok, tartóstul
3 vizestömlő (#3) [bennük 50 korty víz (#27), fér még: 10]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 1 antilopbőr (#48) 1 bordacsont (#16)
2 dözmöng szív (#122) 5 drótszőr (#37) 2 fekete gyöngy (#99)
2 grákóbőr (#41) 6 gyöngymangó (#135) 1 kavadu lebeny (#24)
3 királygyík bőr (#44) 3 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103)
1 mandibulapenge (#125) 1 moa gyöngy (#378) 1 óndarab (#85)
2 ormánygőte csont (#21) 2 pirkit (#153) 1 rézdarab (#70)
4 smirglilevél (#29) 12 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47)
2 vízionár szem (#102)

Összsúly: 29.16 kg Megterheltség: 58%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 109 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 3 kerek kő (#19) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 mandibulapenge (#125) 1 moa gyöngy (#378)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

62 63 64 65 66 67
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
(63,87) massza (#217)
(64,88) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), csontlepke (#746)
(64,89) vízionár (#66), grok-képződmény (#149)
(64,90) vízionár (#66), egy ismeretlen isten rúnaköve
(64,91) piromenyét (#99), Elenios rúnaköve
(65,92) 23. jellempróba, púpos burástya (#92)
(65,94) phua-kúp (#372), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)
(66,93) mély kút (#93), 36. jellempróba, gyilkos sallank (#85)

Üzenet küldése a karakternek