28. forduló, 30. forduló, Zyon összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. jún. 18. 12h:05'
EZ A 30. JÁTÉKHETED, 29. FORDULÓD
31. játékheted kezdete: jún. 23.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5881
SZÁMLA : XXXX

ZYON KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [52,-12] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.)

tno 3 1 növeled a 3. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Ügyesebbnek, fürgébbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 199.]

kno 9 1 képesség-növelés 9
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 vadászat.)
[0 pontot használtál fel, van még 199.]

ff felt. fegyverváltás:
Feltételes fegyver parancsok törölve. [0 pontot használtál fel, van még 199.]

ff 9 felt. fegyverváltás: 9
Felt. fegyverváltás: << bunkósbot. [0 pontot használtál fel, van még 199.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Az iszappakolás már sok emberen segített. A harci disznók által otthagyott dagonyánál jobbat nem is találhatnál. Belemerülsz úgy, hogy csak az orrod hegye látszódjon, majd halkan százig számolsz. A hatás frenetikus. (+22 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [30 pontot használtál fel, van még 169.]

be 6 bemész a 6. titkos labirintusba
A sötétséget, gonoszt sugárzó helyet könnyedén megtalálod. Ahogy a misztikus, szürke ködből előemelkedő kövek felé közeledsz, rossz előérzeted támad: mintha vörösen izzó szempárok figyelnének a sötétből... De ahogy odakapod a fejed, nem látsz semmit. Csak a félelem, az idegesség - nyugtatod magad. A romok fölé olyan rosszindulatú sötétség borul, hogy nem fogod megúszni fáklyahasználat nélkül a dolgot. A fény talán segít a gonoszt is távol tartani... A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. A felfedezés ismerős izgatottsága fut végig rajtad, ahogy a napsütés mögötted marad. Belépsz a romok közé. Mindenhonnan a halál nem szagolható, de mégis jól érezhető jelenléte árad. [5 pontot használtál fel, van még 164.]

lm 2 2 2 mozogsz 2 2 2
Tovább merészkedsz a szürke kövek között, felkészülve a legrosszabbra. [2. PONT]
Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
[5 pontot használtál fel, van még 159.]

lm 3 3 3 mozogsz 3 3 3
A romvidék északnyugati csücskében járhatsz, ha egyáltalán hihetsz az igencsak megkavarodott irányérzékelésednek. [3. PONT] Egy csontvázat pillantasz meg. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Varkaudar lándzsával többször eltalálod a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontváz bal lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontváz karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Varkaudar lándzsával megdöfködöd a csontváz fejét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Ismét a térkép szerinti 2. pontnál vagy.
A romvidék északnyugati csücskében járhatsz, ha egyáltalán hihetsz az igencsak megkavarodott irányérzékelésednek. [3. PONT] Egy csontváz lakik itt. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Marokra fogva a varkaudar lándzsát ellenfeledre rohansz. Varkaudar lándzsával tökéletesen perforálod a csontváz testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) A csontváz karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Varkaudar lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) A csontváz karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült!
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Ismét a térkép szerinti 2. pontnál vagy.
A romvidék északnyugati csücskében járhatsz, ha egyáltalán hihetsz az igencsak megkavarodott irányérzékelésednek. [3. PONT] Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy csontváz. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Meglengetve a varkaudar lándzsát ellenfeledre ugrasz. Varkaudar lándzsával tökéletesen perforálod a csontváz jobb karját. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontváz éles karmai végigszántják a jobb combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Varkaudar lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontváz testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontváz karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}


[15 pontot használtál fel, van még 144.]

lm 6 6 6 mozogsz 6 6 6
Fegyveredet erősen markolva lopakodsz a romok közt. Egy elágazáshoz érkeztél. [6. PONT]
Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
[5 pontot használtál fel, van még 139.]

lm 7 7 7 mozogsz 7 7 7
Ahogy továbbmész, egy különösen sötétnek, elhagyatottnak tűnő szoba maradványai bontakoznak ki előtted. [7. PONT] Egy csontváz lakik itt. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Marokra fogva a varkaudar lándzsát ellenfeledre ugrasz. Varkaudar lándzsával több döféssel felnyársalod a csontváz bal karját. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Varkaudar lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csontváz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Alapos vizsgálódásod meghozza eredményét. Zsákmányod: 1 lapockacsont. Felpakolsz.
Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
[5 pontot használtál fel, van még 134.]

lm 4 4 4 mozogsz 4 4 4
Fegyveredet erősen markolva lopakodsz a romok közt. Egy elágazáshoz érkeztél. [6. PONT]
Az egykori falak maradványainak kanyargó összevisszasága valaha talán gyönyörű képekkel díszített folyosó lehetett: mostanra mindent elnyelt a mocsár. Vigyázva lépkedsz tovább. [4. PONT] Egy szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy zombi. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar lándzsát a másikra rontasz. Varkaudar lándzsával tökéletesen perforálod a zombi fejét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a zombi rotható húsát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A zombi néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A zombi szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
[10 pontot használtál fel, van még 124.]

lm 5 5 5 mozogsz 5 5 5
Ahogy a sarokban meghúzódó épületmaradványok felé közelítesz, rossz érzés kerít hatalmába. [5. PONT] Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy csontváz. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan a másikra ugrasz. Varkaudar lándzsával több döféssel felnyársalod a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a csontváz jobb vállát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontváz karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Varkaudar lándzsával eltalálod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy kövessen.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Ismét a térkép szerinti 4. pontnál vagy.
Ahogy a sarokban meghúzódó épületmaradványok felé közelítesz, rossz érzés kerít hatalmába. [5. PONT] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Egy csontváz! Kemény ellenfélnek látszik, erre úgy látszik, nem jutsz tovább. Ismét a térkép szerinti 4. pontnál vagy.
Ahogy a sarokban meghúzódó épületmaradványok felé közelítesz, rossz érzés kerít hatalmába. [5. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy csontváz van előtted! Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 4. pontnál vagy.
[15 pontot használtál fel, van még 109.]

lm 1 mozogsz 1
Tovább merészkedsz a szürke kövek között, felkészülve a legrosszabbra. [2. PONT]
Visszatérsz a bejárathoz, és elhagyod a baljóslatú helyet.
[10 pontot használtál fel, van még 99.]
(Feltételes gyógyítás:) Már a nagyapád is tudta, hogy ha egy pontosan két napja döglött vadászgörény balszemét képes vagy egy félórán át szopogatni, az többet ér, mint a falu gyógymágusa. Az egész csak gyomor kérdése. Szerencsédre éppen meglátsz egy megfelelőnek látszó dögöt, és a gyomrod is rendben van. (+31 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 69.]

m 5 4 5 mozogsz délnyugatra, délre, délnyugatra
[51,-11] Véget nem akar érni a dögletes bűzű mocsár.

Korgó gyomrod figyelmet követel.

(Továbbmész...) [51,-10] Füves síkságra érkeztél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy kaffogó hebrencs nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar lándzsát a másikra rohansz. Varkaudar lándzsával többször eltalálod a kaffogó hebrencs sörényes fejét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a kaffogó hebrencs jobb hátsó lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs a jobb karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Varkaudar lándzsával többször eltalálod a kaffogó hebrencs bal első lábát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Látsz egy rúnakövet. Döbbenetes dolog történik... Valaki beszélni kezd az agyadban, megemlítve Fairlight nevét! (ld. enc.) Utad során felfedezel egy gumifát. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 120 pontot kell rákölteni.) Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy piromenyét. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (9 életpontot vesztettél.) Meglengetve a varkaudar lándzsát ellenfeledre rohansz. Varkaudar lándzsával jól megszurkálod a piromenyét testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a piromenyét, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Varkaudar lándzsával tökéletesen perforálod a piromenyét fejét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod a piromenyét bal első lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Minden tapasztalatodat latba vetve megtalálod az ideális helyet az ásáshoz. Kezeddel beletúrsz a földbe, majd kiemeled az áhított terlom-gyökeret. Óvatosan lehántod a külső burkát, majd piciket harapdálva elfogyasztod. Rögtön rájössz, hogy a faludbéli kuruzslónak ebben is igaza volt. (+30 életerő.) Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-1 kaja.)
Találkozol egy fekete, hosszú hajú, csillogó szemű alakváltó nővel. A bőre kreolszínű. Fairlight követője. Egy villám szimbólumot visel. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Diatryma Steini. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.

(Továbbmész...) [50,-9] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Felfedeztél egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét.

Jó lenne valami kaját keresni.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ. [67 pontot használtál fel, van még 2.]

e 30 élelemszerzés 2 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [2 pontot használtál fel, van még 0.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 170 pontot. A következő körben tehát 170 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KAFFOGÓ HEBRENCS (88. SZÖRNY)
A síkságok nagytestű, félelmetes dögevője inkább kitartásáról híres, mint nagy erejéről. Jókora, különösen rugalmas állkapcsával a zsákmányába kapaszkodik, és húzni kezdi hátrafelé - a dög azé a hebrencsé lesz, aki a legerősebben és a legállhatatosabban húz. Ha nincs dög, az élő zsákmány is megfelel - amibe egyszer belekapaszkodnak fogukkal, csak akkor engedik el, ha elpusztítják őket (bár gyakran még akkor sem). Ezért aztán rengeteg csapást kell rá mérni (lehetőleg ütőfegyverrel), amíg a szívós szervezet felmondja a szolgálatot. A kaffogó hebrencs sárgás szőrű, oroszlánsörényű de sakálfejű, gyors mozgású szörnyeteg.

FAIRLIGHT MEGIDÉZÉSE
Bizsergető, csiklandozó érzést tapasztalsz a tarkódban - és a következő pillanatban megszólal a Hang: "Aauuhh. Most a testedet birtoklom. Egy más dimenzióból megidézett lény vagyok. Fairlight, az ős-mágus, a mágia és a pénz istene kötött ehhez a kőhöz, hogy minél több hívet gyűjtsek számára. Kapzsi vagy, ugye? Sok pénz kell? Hatalomra vagy éhes? Határtalan mágikus tudásra? Mindezt megkaphatod, hehehe! A mágia istene félelmetes hatalommal rendelkezik, noha valaha halandó volt. Szeretnél te is halhatatlanná válni, az ő szolgálatában? Nos, mi sem egyszerűbb! Légy a papja! Ehhez nem kell mást tenned, csak bemutatni egy három tárgyból álló áldozatot Fairlight bármely rúnakövénél. A három tárgy legyen: egy arany, egy kaktusztüske és egy mérleg! Csak semleges jelleműek pályázhatnak - Fairlight nem szívleli a sötétlelkű gonoszokat, a jók pedig nem elég kapzsiak, hatalom- és pénzéhesek ahhoz, hogy ezt a kaotikus istenséget szolgálják!"
A nyers, hivalkodó hang egyszercsak elhallgat. Vársz még, de úgy látszik végleg elhagyta a testedet. Megkönnyebbülten távozol.

PIROMENYÉT (99. SZÖRNY)
Ez az ocsmány kis lény gyakran okoz nagy tüzeket a síkságon: pirkittartalmú gyomrának köszönhetően képes kisebb lángnyelvet fújni. Ezzel a módszerrel nagyobb állatokat is képes elejteni, annak ellenére, hogy aránylag kis méretű, harapása aránylag veszélytelen. Ha megölöd, testének állandó izzása lassan elhalványul, szőre kihűl, megfeketedik. Egy kőkéssel megnyúzva ezután hozzájuthatsz a gyomorban megbúvó pirkithez.

KARAKTERLAP

Zyon, egy copfos ezüsthajú, szürke szemű alakváltó férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 29. fordulód.

Erő: 13 Szint: 7 Merészség: 5/5 Magasság: 180 cm
IQ: 14 Támadás: 6 Agresszió: 5 Testsúly: 67 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 7 Menekülés: 30 % Életkor: 31/31 év
Egészség: 13 Életpont: 104/62 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 14 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 69 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 128 TP-t kaptál. Jelenleg 2130 TP-d van. A következő szinthez még 1870 TP szükséges. Trófeáid: útonálló, rájanyék. A 10. fordulódban 2 arany került a bankszámládra. 2 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 8 ütőfegyverek: 1
lőfegyverek: 6 dobófegyverek: 1

Feltételes fegyverváltás: bunkósbot (#9)
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 1
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 19 (+1) 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. zárnyitás: 1 9. vadászat: 6 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 11 lehet)
deus ex machinád 3 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), csontkést (#11) (max. 1 darabot, csak egyszer), fáklyát (#36) (max. 3 darabot, csak egyszer), kötelet (#92) (max. 4 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 9, max: 12)
csontlepke (#746), kaszabolósáska (#83), fabontó szójer (#71), mélységi grittang (#103), tintacsiga (#74), rájanyék (#58), húsevő magszim (#67), gyilkos sallank (#85), sörényes ubuk (#89)

Összsúly: 25.22 kg Megterheltség: 54%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 120 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
10 kerek kő (#19) 1 lapockacsont (#33)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(50,-9) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86)
(51,-10) kaffogó hebrencs (#88), Fairlight rúnaköve, gumifa (#38), 37. jellempróba, oltár, piromenyét (#99), Diatryma Steini (5819. kalandozó)
(52,-12) a 6. labirintus bejárata, csontváz (#48), zombi (#49)

Üzenet küldése a karakternek