29. forduló, 31. forduló, Korgan összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. febr. 24. 9h:21'
EZ A 236. JÁTÉKHETED, 30. FORDULÓD
237. játékheted kezdete: márc. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1938
SZÁMLA : XXXX

KORGAN KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [33,-1] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Bár nagyon le vagy már gyengülve az éhezéstől, azért visszanyerted erőd egy részét. (+4 életerő.)

tno 5 2 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. [0 pontot használtál fel, van még 168.]

tf 3 2 fejleszted a 3. tulajdonságodat 2 pontért
A hárítást, a támadások elkerülését gyakorlod. Ah! Micsoda eredménye volt a gyakorlásnak! (+1 ügyesség.) [2 pontot használtál fel, van még 166.]

kf 181 3 kézbeveszed/felveszed a 181. tárgyat (őrzöd)
Nagyon őrzöd a vasalt bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

le 13 leveszed/lerakod a 13. tárgyat
Elrakod a kőkalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

kf 123 1 kézbeveszed/felveszed a 123. tárgyat a jobb kezedbe
Sajnos nincs meg a megfelelő szakképzettséged/szinted ahhoz, hogy ezt a tárgyat használhasd. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Mandarinszüretet tartasz egy mandarinfánál. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a Tied. (+4 kaja.) Mohón zabálni kezdesz. (-3 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 126.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Lesben állsz, és amikor feléd csörtet egy zsebgorilla, nem vagy rest - kajatartalékot csinálsz belőle! (+5 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Teleeszed magad. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 86.]

m 1 1 3 mozogsz északkeletre, északkeletre, délkeletre
[34,-2] Síkság, továbbra is csak síkság.

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Mohón zabálni kezdesz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [35,-3] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy gonyolék nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Ököllel kegyetlenül megütöd a gonyolék testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Fura látvány tárul eléd: egy hatalmas, büszke testű woor-antilop, amint kétségbeesetten vergődik egy hurokcsapdába szorulva! Ha segíteni akarsz rajta, 8 TVP-t kell elköltened (4. jellempróba). Megtorpansz, mert valami eszedbe jut. Ez az! Rájöttél, hogy hogyan készíthetnél parittyát. (ld. enc.) Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [36,-2] A bozótost ritka erdő váltja fel.

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 56.]

m 1 2 1 mozogsz északkeletre, keletre, északkeletre
[37,-3] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy szárnyas gömböc lehet. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Ököllel kegyetlenül megütöd a szárnyas gömböc bal oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A szárnyas gömböc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [38,-3] Szűnni nem akar a zöld síkság. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy tímárkunyhót. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz rinóbőr övet. (ld. enc.) Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy démontetű nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Elszántan a másikra támadsz. Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. Csáprágó csattan csípőd közelében. Ököllel iszonyatosan megcsapod a démontetű testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [39,-4] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy smirglibokrot. (ld. enc.) Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy lila brekk közeledik. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Elszántan ellenfeledre támadsz. Ököllel iszonyatosan megcsapod a lila brekk testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A lila brekk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A lila brekk most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 26.]

kt 29 5 elkészíted a 29. tárgyat (5 darabot)
Begyűjtöttél 5 smirglilevelet. [5 pontot használtál fel, van még 21.]

m 2 1 mozogsz keletre, északkeletre
[40,-4] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Úgy gondolod, hogy a közeledő gonyolék nem jelenthet komoly veszélyt. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Elszántan a másikra rontasz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a gonyolék testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Nyelvét a gonyolék feléd löki, de eredménytelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [41,-5] A bozótost sűrű erdő váltja fel. Ez a keskeny erdősáv jelzi Nimeron földjének északnyugati határát. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. A fák között biztos búvóhelyet találsz. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy gorombilla ijesztett meg. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

[20 pontot használtál fel, van még 1.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborhelyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod.
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 169 pontot. A következő körben tehát 170 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PARITTYA (18. TÁRGY)
Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbőrbe befűzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyűjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kő d4 sebzésű lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbőrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat teteméről, így nem a nálad levő bőrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más előfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerűen csak azt, hogy a harc elején ezt a lőfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levő fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lőfegyvered lehet KF-elve.

TÍMÁRKUNYHÓ (684. TEREPTÁRGY)
Egy szakállas férfit látsz, amint különböző állatbőröket tereget ki a kunyhója mellett. Beszédbe elegyedsz vele, és megtudod, hogy ő egy letelepedett kalandozó, aki most már békés foglalkozást űz, ruhákat készít az arra járó kalandozóknak. Megkérdezed, tudna-e csinálni neked valami hasznos, esetleg mágikus holmit. Végigmér téged, aztán biccent.
- Egy rinóbőr övnek biztosan örülnél!
[Figyelem: a küldetést bármely tímárkunyhóban leadhatod (több is van), nem csak ebben.]

RINÓBŐR ÖV (685. TÁRGY)
A rinóbőr elkészítéséhez a tímárnak a következő tárgyakat kell vinned: 5 db rinóbőr, 8 adag nektoraf faggyú, és 20 aurach fog, az öv díszítéséhez. Ezenkívül, ha azt akarod, hogy az öv némi mágikus potenciállal is rendelkezzen, szerezned kell egy varkaudar tekercset, amely egy páncélkészítő rítus leírását tartalmazza. A rinóbőr övet a Küldetés Teljesítése: KT 685 paranccsal kérheted el a tímártól, 5 TVP árán. A rinóbőr öv a védettségedet 3-mal, a max. ÉP-det 20-szal növeli meg.

SMIRGLIBOKOR (31. NÖVÉNY)
A bozótos terepen növő smirglibokor levelei különösen érdesek: egy ilyet leszedve, akár nagyon kemény felületeket is simára dörzsölhetsz. A levél gyűjtéséhez a KT 29 parancsot kell kiadnod, 1 pontért.

GOROMBILLA (38. SZÖRNY)
Az erdők e szőrös, izmos majomszerű lakója leginkább egy goromba gorillára emlékeztet. Tarzan módjára, a lelógó indákba kapaszkodva közlekedik az erdőben. Mint a legtöbb mindenevő, ő sem veti meg a húst, a finom, édes humanoid húsért pedig egyenesen rajong. Mielőtt észbekapnál, máris lekent néhány hatalmas pofont, amelyek akár csontodat is törhetik. Aztán már csak a filézés van hátra...

KARAKTERLAP

Korgan, egy fekete, rövid hajú, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Ez a 30. fordulód.

Erő: 18 Szint: 3 Merészség: 4/4 Magasság: 121 cm
IQ: 18 Támadás: 2 Agresszió: 3 Testsúly: 81 kg
Ügyesség: 19 Védekezés: 17 Menekülés: 30 % Életkor: 62/62 év
Egészség: 18 Életpont: 83/61 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 42 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 25 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 19 TP-t kaptál. Jelenleg 238 TP-d van. A következő szinthez még 12 TP szükséges. Trófeád: tigroszlán. A 29. fordulódban 485 arany került a bankszámládra. 492 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 ütőfegyverek: 3

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 2
4. zene: 1 5. vadászat: 4 (+1) 6. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
gyógyítasz 25% életerő alatt 20 TVP-ért
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
bolhakutya (#17)

Összsúly: 15.75 kg Megterheltség: 34%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 138 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 smirglilevél (#29)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(34,-2) oltár, 22. jellempróba
(35,-3) gonyolék (#13), 4. jellempróba
(37,-3) szárnyas gömböc (#12)
(38,-3) tímárkunyhó (#684), démontetű (#15)
(39,-4) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), lila brekk (#11)
(40,-4) oltár, gonyolék (#13)
(41,-5) gorombilla (#38)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Korgan 30. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) mérges pók (#20)
királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28) sünmedve (#33) gorombilla (#38)
hamupók (#40) tigroszlán (#43) gitonga (#76) spagulár (#82) bíborgörény (#84)
alpesi tehén (#91) csontlepke (#746) alattomos manó (#756)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
kőkalapács (#13) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) víz (#27)
ököl (#28) smirglilevél (#29) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) gumifa (#38) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) szárnyas hernyó (#69)
rézpáncél (#71) rát-fa (#77) olvasztókemence (#86) bronzsisak (#88) manilla-fa (#91)
kötél (#92) hosszú íj (#111) madártoll (#112) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
göcsörtös bunkó (#123) oltár (#146) világítótorony (#156) vassisak (#160) harci kalapács (#174)
vasalt bunkó (#181) láncing (#222) lánckesztyű (#230) tatu dob (#234) sárga erőöv (#276)
réz papi karkötő (#307) Eldaran karkötője (#373) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek