32. forduló, 34. forduló, TAKA MURIR összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2012. dec. 17. 9h:24'
EZ A 36. JÁTÉKHETED, 33. FORDULÓD
37. játékheted kezdete: dec. 24.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 25 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5737
SZÁMLA : XXXX

TAKA MURIR KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [36,-2] koordinátán.
Betolakodók vannak a területeden. Szolgáid már harcolnak ellenük, érzed, ahogy sorban elbuknak. A támadók arcán undor és gyűlölet, lerázzák magukról elméd erejét. Védekeznél, fogaddal marnál beléjük, hogy vérükből nyerjél erőt; de testedet átjárja fegyverük. A lándzsa szíveddel együtt a földhöz szögez - ez hát a vég. Az utolsó kép egy csizma, mely fejedre tapos, amikor kihúzzák belőled a fegyvert... a kalandozók már kincseid kutatják. Te csak a felkelő nap pusztító tüzét érzed, s az évszázadok tapasztalatából egy szakadt fekete köpeny és a csatamező sarával keveredő hamu marad...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+6 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+5 varázspont.)

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 167.]

kf 85 3 kézbeveszed/felveszed a 85. tárgyat (őrzöd)
Nagyon őrzöd az óndarabot. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

kt 13 1 elkészíted a 13. tárgyat (1 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

m 2 2 3 mozogsz keletre, keletre, délkeletre
[37,-2] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hmm, csak egy bo-skorpió. Ettől nincs semmi félnivalód. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 dárda. Pár lövedéked átjárja a bo-skorpió testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a bo-skorpió testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A bo-skorpió feléd sújt csáprágóival, de mellé! A bo-skorpió farkával a kezedre csap. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 5 csepp gyenge mérget. 54 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy démontetű. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Csontszablyával egy irtózatos ütéssel felvágod a démontetű testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Csáprágójával a démontetű megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A démontetű most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 dárdát.

(Továbbmész...) [38,-2] A síkságot ritka erdő váltja fel.

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 botot.

(Továbbmész...) [39,-1] Még mindig az erdőben vagy.

Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [54 pontot használtál fel, van még 113.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[40,-2] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Utad során felfedezel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Úgy gondolod, hogy a közeledő gátvakond nem jelenthet komoly veszélyt. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. A Kobraharapás alkalmazására összpontosítasz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a gátvakond testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a gátvakond meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A gátvakond még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy manaelementál közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 dárda. Több lövedéked átfúrja a manaelementál egyik csápját. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Ököllel néhányszor súrolod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+4 vp). Ököllel párszor megpöccinted a manaelementál testét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}


(Továbbmész...) [41,-3] Még mindig füves síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy alpesi tehén közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 dárda. Több lövedéked átfúrja az alpesi tehén testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ököllel néhányszor megcsapod az alpesi tehén testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az Acél Ököl technikáját alkalmazod. Ököllel néhányszor megcsapod az alpesi tehén fejét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz az alpesi tehén patájától. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy gumifát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [42,-4] Épületek tűnnek fel.

Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Kedves kaladozó! Ha Sheran papja vagy, kérlek üzenj Annaknak (5604)! " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy tűzbokrot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy sörsátrat. (ld. enc.) Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Tisztelt Leah hívő! Amennyiben érdekel egy közös tudat, írj! Weasel(2516) " Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Egy masszív, agyagkövekből épített ház áll az úttól jobbra. Ablakai szűkek, inkább lőréseknek tűnnek. Egy kopott, szürke cégér hirdeti: "Acélfejű Duirgan és fia: páncélok, pajzsok, fegyverek széles választéka!". A nyitott vasajtó jelzi, hogy bárki, akinek teli a bukszája, szívesen látott vendég. (537. épület.)
A kitaposott úttól balra egy nagy, szürke kőépületet látsz. Rajta felirat: "Varlbrakgárhhum vegyesboltja". Az ajtó nyitva van, jelezve, hogy a bolt várja a vásárlókat. (538. épület.)
A főút mellett egy magas, barna kőből épített házat látsz. Rajta nagy tábla: Shaddar polgármesteri hivatala. Az ajtó előtt egy megtermett, bőrpáncélba öltözött harcos őrködik. (539. épület.)
A rozoga épületek között vadonatúj, fehérre mázolt falú épület csillog-villog. Előtte egy cégért lenget a szél: "Fogadó a Sánta Sullárhoz." Tyűha! Ez hiányzott! Erre volt szükség a Túlélők Földjének minden városában! Fogadóra! Izgatottan körbejárod, de Fentről Érkező Határozott BE utasítás nélkül nem tehetsz semmit. (607. épület.)
Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Vándor, ha napszimbólumot viselsz, szeretettel várnak a Naplovagok (9108). " Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [36 pontot használtál fel, van még 77.]

be 537 bemész az 537. épületbe
Lehajolva, belépsz az ajtón. Szakállas, tetőtől talpig bronzpáncélba öltözött, nagyszakállú törp siet elő.
- Acélfejű Duirgan vagyok, a bolt tulajdonosa. Válassz, daliás harcos, boltom széles választékából! - azzal sorban megmutogatja a falon és polcokon sorakozó öléstechnikai szakszerszámokat és mészárlásgátló öltözékeket. Eközben leplezetlenül méregeti a te felszerelésedet is, és néhány tetszetősebb darabra ajánlatot tesz. Néhány dolog megvilágosodik az adás-vétellel kapcsolatban. (ld. enc.)
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):
szöges bunkó (#8) 20 ap /db, bunkósbot (#9) 2 ap /db, csontkés (#11) 4 ap /db, csontszurony (#12) 4 ap /db,
fúvócső (#20) 8 ap /db, mérgezett tüske (#23) 2 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 10 ap /db, kígyóbőr kesztyű (#49) 10 ap /db,
bőrpáncél (#51) 10 ap /db, bőrsisak (#57) 10 ap /db, csontszablya (#64) 4 ap /db, szöges páncél (#65) 48 ap /db,
szöges bőrpajzs (#66) 32 ap /db, rézpáncél (#71) 48 ap /db, rézsisak (#72) 14 ap /db, mászókarom (#78) 20 ap /db,
díszes rézpajzs (#84) 30 ap /db, bronzpajzs (#89) 32 ap /db, bronzhegyű nyíl (#94) 10 ap /db, bakkura csizma (#96) 22 ap /db,
rákpajzs (#98) 20 ap /db, rövid íj (#107) 16 ap /db, nyílvessző (#108) 2 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 16 ap /db,
bronzpenge (#126) 24 ap /db, ubuk tüske (#131) 2 ap /db, mérg. ubuk tüske (#137) 4 ap /db, nyu-shuriken (#157) 24 ap /db,
vasvért (#164) 120 ap /db, láncing (#222) 400 ap /db, varkaudar lándzsa (#224) 10 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 16 ap /db,
tankány karom (#237) 20 ap /db, tatu ködmön (#255) 8 ap /db, ezüsttőr (#322) 16 ap /db, ezüsthegyű nyíl (#323) 8 ap /db,
csontpálca (#329) 75 ap /db, rézgolyó (#343) 2 ap /db, réz fejpánt (#406) 14 ap /db, varkaudar korbács (#1134) 60 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
ásó (#34) 5 ap /db, bőrsisak (#57) 5 ap /db, bronzpajzs (#89) 16 ap /db, csontszablya (#64) 2 ap /db,
csontszurony (#12) 2 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 5 ap /db, mászókarom (#78) 10 ap /db, szöges páncél (#65) 24 ap /db,
tatu ködmön (#255) 4 ap /db, ubuk tüske (#131) 1 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 72.]

be 538 bemész az 538. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Varlbrakgárhhum, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):
deus ex machina (#1) 50 ap /db, kaja (#2) 2 ap /db, vizestömlő (#3) 14 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db,
vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db, bordacsont (#16) 4 ap /db, ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, kavadu lebeny (#24) 4 ap /db,
kavadu iszák (#25) 4 ap /db, varányszem (#30) 2 ap /db, lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db,
drótszőr (#37) 4 ap /db, grákóbőr (#41) 6 ap /db, királygyík bőr (#44) 6 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db,
antilopbőr (#48) 6 ap /db, tigroszlán fog (#63) 2 ap /db, kék orchidea (#68) 8 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 4 ap /db,
rézdarab (#70) 2 ap /db, rézkulcs (#75) 12 ap /db, lapkorong (#80) 4 ap /db, óndarab (#85) 4 ap /db,
kötél (#92) 2 ap /db, bakkura bőr (#95) 4 ap /db, rákpáncél (#97) 8 ap /db, fekete gyöngy (#99) 12 ap /db,
vízionár szem (#102) 6 ap /db, magszim bél (#103) 10 ap /db, fémrúd (#104) 16 ap /db, evaporőr háj (#105) 10 ap /db,
fabontó (#106) 10 ap /db, vapár ág (#110) 20 ap /db, dözmöng szív (#122) 6 ap /db, rókafarok (#124) 6 ap /db,
mandibulapenge (#125) 6 ap /db, sallank karom (#128) 4 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, csuklyavirág (#133) 2 ap /db,
mocsári penke (#148) 2 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db, vasérc (#152) 4 ap /db, uzbány csőr (#169) 12 ap /db,
téfea-agy (#172) 16 ap /db, ezüst kulcs (#184) 24 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db, karbin plazma (#199) 20 ap /db,
amniosz (#203) 2 ap /db, dorony tüdő (#212) 16 ap /db, manifeszt.nyúlvány (#214) 20 ap /db, dobóháló (#221) 16 ap /db,
acélpengőke (#231) 6 ap /db, lajhár csont (#236) 6 ap /db, márványkulcs (#245) 32 ap /db, kristálygömb (#265) 20 ap /db,
fülemüle agyar (#267) 10 ap /db, gromak bőr (#268) 16 ap /db, tyrex csont (#280) 60 ap /db, raptor karom (#281) 24 ap /db,
jégszív (#282) 30 ap /db, huhogó bibe (#332) 16 ap /db, shinai gömb (#348) 240 ap /db, molluszk ház (#353) 4 ap /db,
szockó hólyag (#355) 6 ap /db, álompor (#396) 2 ap /db, aranytoll (#572) 80 ap /db, rinóbőr (#651) 10 ap /db,
darázsszárny (#652) 8 ap /db, elkarog szőr (#665) 2 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db, szulfagor agyar (#677) 8 ap /db,
troll csont (#704) 8 ap /db, etra hályog (#712) 50 ap /db, jegygyűrű (#736) 100 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db,
yetiszív (#1070) 16 ap /db, varkaudar csont (#1113) 8 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db, extra takarmány (#1360) 36 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
antilopbőr (#48) 3 ap /db, bakkura bőr (#95) 2 ap /db, deus ex machina (#1) 25 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db,
fűszertartó (#210) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 3 ap /db, gyöngymangó (#135) 2 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 4 ap /db,
kavadu iszák (#25) 2 ap /db, kavadu lebeny (#24) 2 ap /db, kötél (#92) 1 ap /db, madártoll (#112) 1 ap /db,
magszim bél (#103) 5 ap /db, óndarab (#85) 2 ap /db, ormánygőte csont (#21) 3 ap /db, pirkit (#153) 2 ap /db,
rézdarab (#70) 1 ap /db, rézkulcs (#75) 6 ap /db, rókafarok (#124) 3 ap /db, sallank karom (#128) 2 ap /db,
sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 2 ap /db, tigroszlán fog (#63) 1 ap /db, varányszem (#30) 1 ap /db,
vizestömlő (#3) 7 ap /db, zárnyitó készlet (#39) 12 ap /db, zöld üveg (#82) 3 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 67.]

be 539 bemész az 539. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád.
- Van valamilyen munka? - érdeklődsz hanyagul. Az őr biccent, majd a fejével befelé int. Aztán megakad a szeme a fegyvereiden: rájuk bök. Azt akarja, hogy kint hagyd őket? Nincs más választásod, ha az erőszakos utat elveted: kint hagyod a fegyverzetedet. Odabent egy hivatalnok fogad.
Elmondja, hogy a városkát gyakran támadják gonosz humanoidok: nagyon örülnének, ha megpucolnád a környéket tőlük. Első feladatként egy goblin- és ork fészek kifüstölését kapod. Hogy megkönnyítsék a dolgodat, egy térképet is kapsz.

2 4
1
3
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez az 5. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 6, északra 15 mérföldre található.

Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 62.]

be 607 bemész a 607. épületbe
Belépsz a fogadó ajtaján. Bent viszonylagos tisztaság és rend fogad, nyoma sincs füstnek, alkoholbűznek, a legutóbbi verekedés nyomainak. És a legnagyobb meglepetés: a fogadós rögtön eléd siet! Úgy látszik, még nem elég nagy a forgalom.
- Miben segíthetek? - kérdezi a fogadós. Látva határozatlanságod, ráébred, hogy most jársz először egy ilyen fogadóban. - Nos, kedves vendég, ez a nemes vendéglátó építmény számos módon kínál pihenést és kikapcsolódást a fáradt utazók számára. Először is, el tudlak látni finom étkekkel és italokkal - magyaráz, miközben egy üres asztalhoz vezet, és leültet. - sülteket, wargpini sört, finom borokat és jóféle varkaudar pálinkát szolgálunk fel. [Az étel, ital rendelése a BE <kocsma> <rendelés> <italmennyiség> paranccsal történik. A rendelés 1, ha sört, 2, ha bort, és 3, ha pálinkát kérsz. Ha valamit harapni is akarsz mellé, adj hozzá a rendelés-számhoz 10-et (pl. sör kajával 11, csak kaja 10). Mindig annyi kaját fogsz kapni, amennyi a jóllakáshoz szükséges. Az <italmennyiség>-nél 1 az alapértelmezés. Ez a sörnél fél litert, a bornál három decit, a pálinkánál fél decit jelent. Mindennek (beleértve 1 kaját is) az ára egységesen 1 arany. A parancs TVP költsége - a szokásos 5 TVP-től eltérően - <italmennyiség> X 5 TVP.] Ezenkívül kiváló szállást kínálunk a megfáradt utazóknak. A padláson, a közös szálláson 5, az egyágyas szobában 10 aranyért szállhatsz meg. A saját szobának zárható ajtaja van, így ott a tolvajoktól nem kell tartanod, de ilyen szempontból a padláson is biztonságban vagy, mert éjszaka ott a leselejtezett acélkolosszusunk szokott őrködni. Ezenfelül a fogadó területén védelmet élvezel a bűvöléssel és pszi-regenerációval szemben is. A kocsma területén azonban nem tűröm csapdák állítását! Ezenfelül az elfogott állatokról az istállóban gondoskodnak, nem hozhatod őket be a fogadó területére. Az ellátásuk szörnyenként 2 aranyba kerül. [Ha meg akarsz szállni, a BE <kocsma> <szállás> parancsot kell kiadnod. Ha a padláson akarsz aludni, <szállás>-nak 20-at, ha külön szobában, 30-at írjál. Ez a speciális BE parancs nem kerül TVP-be. Mindig utolsó parancsként add ki, mert ezután kiadva már a legtöbb parancs nem működik. Ha a fogadóban alszol, a két forduló között jóval több életpontot nyersz vissza, mint egyébként. (A különbség akkor igazán szembetűnő, ha saját szobát veszel ki.) A varázspont és pszi regenerálás ugyanannyi lesz. A szállás ára magában foglalja a vacsorát is, ami egy kupa bor és egy adag kaja. A következő forduló elején automatikusan elhagyod a fogadót. A fogadóban a növénnyé, szörnnyé való átváltozás nem engedélyezett. Ha a BE előtt is adod ki e parancsokat, nem fognak végrehajtódni a táborozás alatt.] [5 pontot használtál fel, van még 57.]

ea 45 1 eladod a 45. tárgyat 1
Eladtál 1 kis bőrpajzsot. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

ea 255 1 eladod a 255. tárgyat 1
Eladtál 1 tatu ködmönt. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

ea 63 10 eladod a 63. tárgyat 10
Eladtál 10 tigroszlán fogat. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

ea 130 1 eladod a 130. tárgyat 1
Eladtál 1 hebrencs állkapcsot. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

ea 124 2 eladod a 124. tárgyat 2
Eladtál 2 rókafarkat. 6 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

ea 30 6 eladod a 30. tárgyat 6
Eladtál 6 varányszemet. 6 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

ea 69 2 eladod a 69. tárgyat 2
Eladtál 2 szárnyas hernyót. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

ea 26 10 eladod a 26. tárgyat 10
Egyetlen bolt sincs itt, amely azt a tárgyat megvenné. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

m 1 3 mozogsz északkeletre, délkeletre
[43,-5] Továbbra is síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy sakál. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszablyát ellenfeledre támadsz. Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a sakál jobb első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A sakál fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Csontszablyával alaposan megvágod a sakál jobb vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A sakál állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A sakál szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Látsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Tharr rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy gumifát. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [44,-4] Szűnni nem akar a zöld síkság. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy piromenyét közeledik. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 dárda. Alaposan megsorozod a piromenyét testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és tüzet fúj rád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (7 életpontot vesztettél.) Elszántan a másikra támadsz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a piromenyét testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A helyzetet kihasználva, egy Kobraharapással szaporítod támadásaid számát. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a piromenyét testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A piromenyét feléd harap, de sikertelenül. A piromenyét összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 37.]

f 14 131 112 kísérletezel a 14. tárggyal a 131. tárggyal a 112. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Telik múlik az idő... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz ubuk dobónyílat. (ld. enc.) 78 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 27.]

f 130 kísérletezel a 130. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Vadul gondolkozol... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz hebrencs csapdát. (ld. enc.) 81 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 17.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 17 pontod maradt, ebből a következő körre 17 pontot vihetsz át. Kapsz még 173 pontot. A következő körben tehát 190 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MANAELEMENTÁL (290. SZÖRNY)
Gigantikus méretű, tömény mágikus esszenciából álló entitások, amelyek valamilyen dimenziótörésnek köszönhetően átkerültek a mi világunkra. Ártalmatlan teremtmények, amelyek jelenlétének a varázslók még örülnek is, hiszen fokozzák a világ mágikus potenciálját. Sajnos, minden bizonnyal lesznek olyan barbár kalandozók, akik nekilátnak a manaelementálok kiirtásának, csak azért, hogy lássák, "hogy néz ki belülről". Persze, a több tonnányi fénylő esszencia, annak ellenére, hogy ezen a létsíkon normál fegyverekkel is megsebezhető, nem olyan könnyen elpusztítható, mint sokan gondolják.

ALPESI TEHÉN (91. SZÖRNY)
Az alpesi tehén egy nagy, lilafoltos kérődző, oldalán gyakran látható MILKA felirathoz hasonló minta. A legtöbb bölcs azt állítja, hogy a bőrelszíneződés ilyetén pigmentációja aligha lehet véletlen, de eddig még egyikük sem tudta a különös rúnasor jelentését megfejteni. Tény, hogy a vérszomjas szörny húsa igen ízletes. Sajnos ennek megszerzése komoly harci tapasztalatot igényel, ugyanis az amúgy békés szörny bőszen védi magát, ha megtámadják. Főként síkságon és alacsonyhegységben fordul elő.
[Kaptunk néhány levelet, amelyek a játék "bugyuta" humorával kapcsolatban fejezik ki elégedetlenségüket (a szörnyön nincs sapka, lemész bétába, stb.). Ezért úgy döntöttük, hogy kell egy igazi, klasszikus fantasy szörny, így legalább valami komoly dolog is szerepel a játékban.]

CHARA-DIN MONOLITJA (534. TÁRGY)
Egy öt méter magas, fekete, fenyegető csiszolt kőtömb - ez Chara-din monolitja. Chara-din hívei (vagy szolgáik) építették, istenük parancsára. A monolit félelmetes mágikus erővel bír: elszívja a környezetében tartózkodók mágikus energiáját, így a Chara-din hívőket kivéve mindenki elveszti a regenerált varázspontjai felét, a Chara-din hívők viszont dupla vp-t kapnak (ez a hatás nekrofunnal és más duplázó hatásokkal nem adódik össze). A monolit felépítése 100 TVP-be kerül, és az ÉP 534 parancsot kell kiadnod hozzá. Az építkezést egyszerre kell elvégezned, tehát 99 TVP elköltésével az építkezés semmit nem halad! [Tehát ha nem tudod egyből felépíteni, a parancsot végre sem hajtod.] A monolit tengeren, lakott területen és mocsáron kívül bárhol megépíthető.
A monolitot bárki rombolhatja a "Zan Indukátor és egyéb, az emberiség egészére káros dolgok Pusztítása": ZIP 534 100 paranccsal. Ekkor 100 TVP elköltésével teljesen lerombolod a monolitot. Ha kevesebb TVP áll rendelkezésedre, a parancs nem hajtódik végre.

SÖRSÁTOR (486. ÉPÍTMÉNY)
Nagy sürgés-forgás fogad a főtéren, amikor kilépsz az épületek közül. Egy hatalmas sátrat pillantasz meg. Közelebb mész: alapja sárga színű, teteje meg fehér, nem tudod, miért, de egy korsó sör jut róla eszedbe. Egy tábla hirdeti mi is ez: Ghallai Sörfesztivál. Jó lenne bemenni, hisz ahogy hallod ingyen van! [BE 486 - Talán a legjobb lesz legutolsónak kiadni, mivel ezek után már nem lesz erőd továbbkúszni.]

BOLTOK
Ha egy boltban vásárolni akarsz, egyszerűen csak oda kell menned arra a mezőre, ahol a bolt van. Itt a vesz (VE) paranccsal vásárolhatsz, paraméterként az árucikket és a mennyiséget megadva. Pl. VE 29 3 hatására veszel 3 db 29-es tárgyat. [A korábbi változattal ellentétben, a bolt sorszámát NEM kell megadni.] Ilyenkor automatikusan be is mész a boltba, majd elhagyod. Ha akarod, persze kiadhatod a BE (épület) parancsot, ilyenkor részletes listát fogsz arról kapni, hogy mit kínál a bolt, mit venne, és mennyiért. Eladni az EA paranccsal lehet, hasonlóképpen kell paraméterezni, mint a VE parancsot: EA (tárgy, mennyiség). Bár a boltos nem mondja meg, mennyi van az adott cikből raktáron, lehet, hogy nem lesz annyi, amennyit kérsz. A boltban mindent kétszer annyiért árulnak, mint amennyit neked fizetnek érte.

SAKÁL (28. SZÖRNY)
A síkságok dögevői, ez a csapatban mászkáló ragadozó nem jelent túl nagy veszélyt egy jól felfegyverzett, tapasztalt kalandozó számára (amilyen, ugye, Te is vagy). Ezt sajnos a sakál nem tudja, ezért gyakran megtámad humanoidokat is. Reménykedjünk, hogy be tudod láttatni vele a tévedését.

UBUK DOBÓNYÍL (138. TÁRGY)
Már hosszú ideje töprengesz egy használható dobónyíl kifejlesztésén. A sünmedve tüske ugyan elég nehéz lenne hozzá, de nem lehet elég pontosan célozni vele. Az ubuk tüske elég vastag és hosszúkás, de nem elég nehéz. Kézenfekvő a megoldás... Az ubuk tüskén átszúrsz egy sünmedve tüskét, és egy rövid botot erősítesz a végére, hogy legyen az egésznek markolata. Egyensúlyozásként az egész végére egy madártollat illesztesz. Mindez persze precíz, figyelmes munkát követel: a KT 138 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, bozótos vagy erdős terepen (hogy találj nyelet). A munka azonban nem hiábavaló: eredménye egy kiváló minőségű dobónyíl, amely sokkal ritkábban megy tönkre, mint például egy durva fadárda. Sebzése d8+6.

HEBRENCS CSAPDA (147. TÁRGY)
Ha a hebrencs állkapcsot két drótszőrrel rögzíted, majd egy rugalmas magszimbelet kötsz rá, és kifeszíted, egy ugrásra kész szerkezetet kapsz, amely érintésre összecsapódik, akárcsak az egérfogó! Ezt a szuper csapdát a KT 147 paranccsal készítheted el a fenti komponensekből, 16 pontért. Ha akarod, táborozás előtt kikészítheted a H 147 paranccsal, 3 pontért. így némileg védve leszel azoktól a tolvajoktól, akik esetleg táborozás közben lopni próbálnak tőled - 2d4 életpontot sebez azon, aki belelép (és természetesen te is felfigyelsz a próbálkozására).

KARAKTERLAP

TAKA MURIR, egy barna, copfos hajú, zöld szemű kobudera férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr hűséges követője vagy. Ez a 33. fordulód.

Erő: 17 (19) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 145 cm
IQ: 13 Támadás: 8 Agresszió: 4 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 12 Menekülés: 30 % Életkor: 24/24 év
Egészség: 21 Életpont: 144/132 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 Varázspont: 16/8 Pénz: 71 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 135 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 488 TP-t kaptál. Jelenleg 9865 TP-d van. A következő szinthez még 2135 TP szükséges. Trófeáid: piromenyét, púpos burástya, sörényes ubuk.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 10 szúrófegyverek: 3 (+1) vágófegyverek: 2
ütőfegyverek: 1 dobófegyverek: 9

Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64) << csontszurony (#12) << ököl (#28)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); dárda (#10) (3 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
44,28 mezőn táborozol

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 3 3. mászás: 4
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 7 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 9. harcművészetek: 9
10. zárnyitás: 2 11. vadászat: 3 12. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz dárdát (#10) (max. 4 darabot ), fáklyát (#36) (max. 1 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 1 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 2 darabot )
mászol max. 56 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
2.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
3.) Hozz egy grifftojást.

Összsúly: 43.93 kg Megterheltség: 91%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 108 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 hebrencs állkapocs (#130) 1 kis bőrpajzs (#45) 2 rókafarok (#124)
2 szárnyas hernyó (#69) 1 tatu ködmön (#255) 10 tigroszlán fog (#63)
6 varányszem (#30) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
39 arany (#50) 5 gyenge méreg (#26) 2 pirkit (#153)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(37,-2) oltár, 21. jellempróba, bo-skorpiók (#54), démontetű (#15)
(40,-2) oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, gátvakondok (#57), manaelementál (#290)
(41,-3) alpesi tehén (#91), gumifa (#38), Chara-din monolitja (#534)
(42,-4) fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), sörsátor (#486)
(43,-5) sakálok (#28), Tharr rúnaköve, gumifa (#38), 10. jellempróba, oltár
(44,-4) piromenyét (#99), Tharr oltár

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Furcsa épületet találtak eltévedt halászok az Átokmocsár mélyén. A Sötét Földet megjárt kalandozók szerint a beszámolók alapján az épület erősen emlékeztet az elátkozott sík Rettenetes Mágustornyára. Ki tudja, mióta rejtezik ott ködbe rejtőzve, és miért nem találta meg eddig senki!
* - Hegyipásztorok furcsa képződményre bukkantak a Szürke hegység legmagasabb csúcsai között. Sajnos a pontos helyet nem sikerült kideríteni, mivel a pásztorok szűkszavúnak bizonyultak, és rövid úton visszatértek a hegyekbe. Az azonban bizonyos, hogy valamiféle szakrális oszlopról van szó.

Üzenet küldése a karakternek