363. forduló, 365. forduló, Nantosvelta összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. ápr. 27. 9h:22'
EZ A 715. JÁTÉKHETED, 364. FORDULÓD
716. játékheted kezdete: máj. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3070
SZÁMLA : XXXX

NANTOSVELTA KALANDJAI


56 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [138,74] koordinátán.
A táborozás 51. napján összeakadsz egy hófehér, hosszú hajú, égszínkék szemű, hosszú szakállas ember férfival. Fairlight személyes tanácsadója. Homlokán a mágia ezüstszínű rúnáját látod. Egy arany papi karkötőt, egy dalebg.kristályvértet, egy drakolder gyűrűt, egy fattylord derékövet, egy fűzött kagylósort, egy háború gyűrűjét, egy hoarián sarut, egy kyorg köpenyt, egy lajstrom medált, egy Luthius karkötőjét, egy mentát koronát, egy mihlanil medált, egy örökkéval. rubinját, egy ryuku nadrágot, egy ryuku vállvédőt, egy Urgod kesztyűjét, egy villám szimbólumot és egy zafír fülbevalót visel. Fegyverzetét egy kisebb quwarg isten trófea, egy triklem drakolder trófea és egy ezerszemű bestia trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: két kört formázó ezüst kígyó. Jobb kezében egy vámpírölőt, bal kezében egy vámpírtőrt tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Hátasállata egy spagulár! Teherhordója is van: egy nektoraf! Szegény állat majd megszakad. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: színtelen semleges, mint Neked. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Corel con Copredoc. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Baráti varázspárbajt vívtok. Mélyen koncentráltok, mire két manaelementál jelenik meg előttetek, majd egymásnak estek. Hosszú a küzdelem. Fejed már majd szétrobban, amikor végül elementálod megadja magát, és szétrobban. Gratulálsz ellenfelednek. Mélyen a szemébe nézel, és lassan végighúzod a nyelvedet a felső ajkadon. A srác nem látszik izgatottnak.
Az 52. napon ismét találkozol Corel con Copredoccal. Szórakozás gyanánt varázsviadalt vívtok. Némi kántálás és koncentrálás után megjelenik mindegyikőtök előtt 1-1 manaelementál. Megkezdődik a csata. Régóta harcoltok, lényeitek alig élnek. Végül elementálodat hatalmas ütés éri, eltűnik - vesztettél! Csábos mosolyt villantasz meg felé, de nem tűnik túl érdeklődőnek.
Syd, amikor összefutottatok, adott neked egy szeksztánst és 3 ezüsthegyű nyilat. Varázserőd regenerálódik. (+154 varázspont.) Mentális erőd regenerálódik. (+10 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a tigroszlán. (+2 kaja.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Keresel egy nagyobb követ, és kitartóan súlyzózni kezdesz. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [Még 64 TVP-t kell elköltened.] A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. A feléd közeledő quwarg harcos mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Elszántan a másikra támadsz. A helyzet alkalmas egy Sziklaököl támadás bevitelére! Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a quwarg harcos testét. (4 támadással 135 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a quwarg harcos fejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Felveszed azt a beállást, amely a Sziklaököl sikeres alkalmazásához szükséges. Ököllel iszonyatosan megcsapod a quwarg harcos testét. (1 támadással 48 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a quwarg harcos testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a quwarg harcos többször is megmar! (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) A quwarg harcos szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
1021 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 194, sebződés: 27, gyógyulás: 6, összesen: -21 ÉP}

[40 pontot használtál fel, van még 465.]

* 2. KP: VP spórolása: 15
Félreraktunk, letiltottunk neked 15 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 465.]

* 3. KP: használod a 235. tárgyat
Dudálni kezdesz. Rutinos, öreg bárd módjára muzsikálsz gyakorlásképp. Ez jól esett! (+10 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 435.]

* 4. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Energia árad testedbe. Elmormoltad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 435.]

tno 6 3 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 435.]

amt 5881 3 MXTU-t adsz át az 5881. kalandozónak 3
Koncentrálsz, akaratotok összekapcsolódik. Átcsúsztatsz 3 MXTU-t. [0 pontot használtál fel, van még 435.]

v 96 72 59 elmormolod a 96. varázslatot
A varázslat így nem fog működni, túl nagy távolságot ill. helytelen koordinátát adtál meg. [0 pontot használtál fel, van még 435.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Energia árad testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 430.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 425.]

p 65 2 használod a 65. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Megtelsz pszi energiával! Kiengeded magadból az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 gonoszság.) [-10 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 415.]

ef 25 505 energia fejlesztése 25
KT-dnek segédkezel egy új tudati képesség kifejlesztésében: hosszan koncentrálsz, a közös gyűjtőbe ömlesztve tudati energiáidat. [-5 TU.] [35 pontot használtál fel, van még 380.]

hu 277 192 hulladék: 277 192
Hulladék, ezért nem gyűjtesz rejtőköpenyt. Hulladék, ezért nem gyűjtesz gyöngysort. [0 pontot használtál fel, van még 380.]

a 111 5881 1 átadod a 111. tárgyat az 5881. kalandozónak (1 darabot)
Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 1 hosszú íjat Zyon részére. [5 pontot használtál fel, van még 375.]

a 563 5881 1 átadod az 563. tárgyat az 5881. kalandozónak (1 darabot)
Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 főnixtollat Zyon részére. [5 pontot használtál fel, van még 370.]

ve 325 1 megveszed a 325. tárgyat 1
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 370.]

ve 323 10 megveszed a 323. tárgyat 10
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 370.]

ve 363 10 megveszed a 363. tárgyat 10
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 370.]

a 32 4144 1 átadod a 32. tárgyat a 4144. kalandozónak (1 darabot)
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 1 szeksztánst Syd részére. [5 pontot használtál fel, van még 365.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[31,50] Síkság, továbbra is csak síkság. Fehér mandula illatát hozza a szél. Elérted Raggard síkjának nyugati szélét. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy egy bávatag golombár orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy barátság szent tüzét. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy épület van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet.

Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [32,50] Kisebb hegyek emelkednek itt. Keletre az alanori csatorna békésen fodrozódó vizét látod. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy troll ritualista nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy láthatatlan védekező varázslatot. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: rovarfelhő varázslatot lő rád. 10 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a troll ritualista jobb karját. (3 támadással 73 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a troll ritualista testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a troll ritualista meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a troll ritualista, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Ellenfeled rovarfelhő varázslatot lő rád. 8 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Ellenfeled regenerálódik! Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a troll ritualista bal oldalát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a troll ritualista jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Karmaival a troll ritualista megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A troll ritualista fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy rovarfelhő varázslatot. 10 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-15 életpont). Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Átkutatod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 ritualista öv (ld. enc.). 765 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 58, gyógyulás: 4, összesen: -54 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Bányászat képességeddel fémet (óndarab) érzel a föld alatt.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 óndarabot! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy épületet. Északra nézve látsz egy barátság szent tüzét. Elrakod a távcsövet. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) Nekikészülsz, hogy bemássz a vízbe, azonban hatalmas, szürke testek villannak meg a vízben, és ráébredsz, hogy maximum fél percig maradhatnál életben, ha nekikezdenél átúszni a csatornát. [32 pontot használtál fel, van még 333.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
Már épp beugranál a vízbe, amikor közelebbről megfigyeled a vízfelszín fodrozódását, és ráébredsz, hogy nem a szél okozza, hanem szürke hátak sokasága. Vércápáktól nyüzsög a csatorna! És te még ide akartál bemenni... Falfehéren hátrálsz vissza.

(Továbbmész...) Már épp beugranál a vízbe, amikor közelebbről megfigyeled a vízfelszín fodrozódását, és ráébredsz, hogy nem a szél okozza, hanem szürke hátak sokasága. Vércápáktól nyüzsög a csatorna! És te még ide akartál bemenni... Falfehéren hátrálsz vissza.

(Továbbmész...) Már épp beugranál a vízbe, amikor közelebbről megfigyeled a vízfelszín fodrozódását, és ráébredsz, hogy nem a szél okozza, hanem szürke hátak sokasága. Vércápáktól nyüzsög a csatorna! És te még ide akartál bemenni... Falfehéren hátrálsz vissza. [0 pontot használtál fel, van még 333.]

m 5 6 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra, nyugatra
[31,51] A hegyvidéki terepet bozótos váltja fel. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport.

Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [30,51] Még mindig bozótos. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy áeratikus hasnyák. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Gyorsan felraksz egy hhaar burka varázslatot. A mészárlásra kiszemelt áldozat láthatatlan védekező varázst lök magára. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. A támadás sajnos hatástalan volt. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy mágiatörés varázslat. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. A teremtmény iszonyatos hangerővel rikoltozni kezd. Gyorsan zenével próbálod a dolgot ellensúlyozni. Szépen zenélsz, és a lény végül abbahagyja a sivítást. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. A helyzet alkalmasnak látszik az Acél Ököl alkalmazására. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az áeratikus hasnyák bal oldalát. (4 támadással 90 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az áeratikus hasnyák farkát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az áeratikus hasnyák nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Siralmas támadást intéz farkával az áeratikus hasnyák, épp csak megsuhint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Letéped magadról. Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A lény elhuhogja magát. 16 életpontot vesztettél. Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Felveszed azt a beállást, amely a Sziklaököl sikeres alkalmazásához szükséges. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az áeratikus hasnyák egyik karját. (2 támadással 60 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az áeratikus hasnyák testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Nyelvével az áeratikus hasnyák eltalálta a jobb lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Siralmas támadást intéz farkával az áeratikus hasnyák, épp csak megsuhint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Gyorsan félrelököd. Az áeratikus hasnyák fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A lény elhuhogja magát. 15 életpontot vesztettél. Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Az áeratikus hasnyák összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 4 csepp spirituszt. 1368 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 161, sebződés: 73, gyógyulás: 11, összesen: -62 ÉP}


(Továbbmész...) [29,51] Még mindig bozótos. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy áeratikus hasnyák került az utadba. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy láthatatlan védekező varázslatot. Ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. Sajnos nem hatott ellenfeledre. Ellenfeled mágiatörés varázslatot lő rád. A támadása szerencsére hatástalan volt. A szörny fültépő hangon sivítozni kezd. Szép muzsikával próbálod a kibírhatatlan hangot kivédeni. A tehetség! A harmonikus zene legyőzi és elhallgattatja a szörnyet. Elszántan ellenfeledre rohansz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az áeratikus hasnyák egyik karját. (4 támadással 90 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod az áeratikus hasnyák bal csápját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az áeratikus hasnyák ostorszerű nyelve véres csíkot hagy maga után bőrödön. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Siralmas támadást intéz farkával az áeratikus hasnyák, épp csak megsuhint. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Gyorsan félrelököd. Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az áeratikus hasnyák, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A szörny vérfagyasztó módon huhog! 17 életpontot vesztettél. Csápjaival az áeratikus hasnyák lecsap a bal karodra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Az ellenfél gyengítése céljából egy Kabal-Sújtásra összpontosítasz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az áeratikus hasnyák testét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod az áeratikus hasnyák egyik lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az áeratikus hasnyák nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt bal kezeden. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Az áeratikus hasnyák farkával megérint. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Letéped magadról. Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A lény elhuhogja magát. 21 életpontot vesztettél. Csápjaival az áeratikus hasnyák lecsap a bal karodra. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Az áeratikus hasnyák összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 4 csepp spirituszt. 1368 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 156, sebződés: 88, gyógyulás: 13, összesen: -75 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Elmormoltad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+89 életerő). [-15 varázspont.] Találsz egy nekrofunt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [41 pontot használtál fel, van még 292.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[28,51] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy ryuku futárbérenc. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. 71 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra rohansz. Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a ryuku futárbérenc testét. (3 támadással 73 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod a ryuku futárbérenc testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A ryuku futárbérenc újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 43 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +9 ÉP.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Átkutatod a tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy fűszertartó. 1055 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 149, sebződés: 43, gyógyulás: 9, összesen: -34 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy smirglibokrot. Észreveszel egy oltárt. Dornodon hívői építették. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba).
Találkozol egy fekete, hosszú hajú, barna szemű gnóm férfival. Fekete a bőre. Leah felszentelt papja. Egy elit csatavértet, egy koponya szimbólumot, egy ryuku köpenyt, egy saválló fülbevalót, egy varkaudar csizmát és egy vassisakot visel. Ruházatát egy quwarg királynő trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy quwarg harcos trófea díszíti. Jobb kezében egy Mallon botját, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Hátasállata egy sullár! Auráját érzékelve máris tudod, fekete, jelezve hogy gonosz. Jó lesz vigyázni! Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Razak Ras Ragadash. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.

(Továbbmész...) [27,51] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: ritka erdőben vagy. Utad során felfedezel egy manilla-fát. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy bandita. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Egy káosz szava varázslatot dob rád a másik. Semmi hatás! Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a bandita testét. (3 támadással 89 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a bandita sunyi fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (4 támadástól 17 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) A bandita összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Átvizsgálod a testet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 2 gyöngymangó. Szereztél 11 aranyat. 705 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 17, gyógyulás: 4, összesen: -13 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Befejezted az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+100 életerő). [-15 varázspont.] Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [26,51] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy xantusz-kaktuszt. Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen egy törpe ugrik eléd a semmiből. Épp rácsodálkoznál, de még abban a pillanatban észreveszed a mögötte táborozó szekérkaravánt és az azon integető embereket.
- Gyere vándor! Vegyél részt játékainkban! - kiáltja neked a vándorcirkusz személyzete. Vonakodva válsz meg a belépőre szánt 20 aranytól.
Megállsz a céllövölde előtt. Épp egy kalandor lép ki a sátorból, egyik kezében kardot szorongat, a másikban pedig egy felismerhetetlenül véres szörnytrófeát. Az ismeretlen hős sikerén felbuzdulva neked is kedved támad próbára tenni tudásod. Az ajtónálló óriás kérdések nélkül a sátorba enged. Éles szemed azonnal kiszúrja a terem távolabbi sarkából támadó lényt. Egy kék rothasztó.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Üdvözlésképpen egy villámcsapás varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 69 életpontot sebeztél. A lény bűzfelhőt lő rád! Visszafojtod lélegzetedet. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Meglengetve a varkaudar szablyát a másikra támadsz. {CSTT:} Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod a kék rothasztó testét. (3 támadással 92 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a kék rothasztó kocsonyás testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A kék rothasztó többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) A kék rothasztó jobb combodat és térdedet célozta a nyelvével, és méghozzá milyen hatékonyan! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A tulajdonságpajzs védelmez. Varkaudar szablyával megvágod a kék rothasztó testét. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a kék rothasztó testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A kék rothasztó többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) A kék rothasztó nyelvével fájdalmas sebeket ejt a jobb karodon. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A tulajdonságpajzs védelmez. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Átvizsgálod a testet. A következő kincseket találtad: 1 rothasztó talizmán (ld. enc.). 1649 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 223, sebződés: 36, gyógyulás: 10, összesen: -26 ÉP}


Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délre nézel, észreveszel egy művészi porolitot. Északnyugatra nézve látsz egy phua-kúpot. Északra egy művészi porolit van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy törpemammut. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra támadsz. {CSTT:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a törpemammut bal hátsó lábát. (3 támadással 77 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a törpemammut testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A törpemammut megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. Varkaudar szablyával megvágod a törpemammut bal vállát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a törpemammut bal vállát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a törpemammut agyarával. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A törpemammut patája súrolja a combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A törpemammut most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 kaját. 610 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 118, sebződés: 17, gyógyulás: 5, összesen: -12 ÉP}

[51 pontot használtál fel, van még 241.]

in 4102 10 60 leírod a 4102. kalandozónak a 10. szörnyet a 60. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy vadász tatu. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) ködkaput. [0 pontot használtál fel, van még 241.]

in 4102 25 81 leírod a 4102. kalandozónak a 25. szörnyet a 81. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy grákó denevér. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) mérleget. [0 pontot használtál fel, van még 241.]

* 1. BP: VP elővétele: 15
Felszabadítottunk neked 15 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 241.]

* 2. BP: elmormolod az 58. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Befejezted az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+101 életerő). [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 236.]

* 3. BP: építed a 720. tárgyat 100 pontért
A munkában a bibircsók-óriás segít. Nekilátsz, hogy felépíts egy művészi porolitot. Hosszasan gyűjtöd a szögletes köveket, és egymásra rakod őket. Végre megvan, elkészült a művészi porolit. 275 tapasztalati pontot kaptál. Erőd TF-elődött. (+1 erő.) [76 pontot használtál fel, van még 160.]

* 4. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 157.]

* 5. BP: keresed a 33. szörnyet az 55. szörnyet a 360. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy sünmedvét. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 157.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 30, 26, 20.
Óriásira nőtt a hasad. Mitől lehet ez? Valami betegség? Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját fal föl a rőtmanó. 4 kaját bezabál a bibircsók-óriás. 2 kaját töm magába a spagulár. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 157 pontod maradt, ebből a következő körre 157 pontot vihetsz át. Kapsz még 505 pontot. A következő körben tehát 662 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RITUALISTA ÖV (709. TÁRGY)
A troll ritualista mágiájának egyik forrását minden bizonnyal ez a mágikus öv jelenti. Ha viseled a KF 709 paranccsal, kör elején annyival több VP-t regenerálsz, ahányadik szintű vagy (ezt a nekrofun nem növeli). Ezenkívül a védelmedet is növeli eggyel.

ROTHASZTÓ TALIZMÁN (815. TÁRGY)
Sokat találgatták, hogyan készülhetett ez az aranyérményi nagyságú varázstárgy, de erre még senkinek sem sikerült rájönnie. A talizmán átlagos és semmitmondó külseje azonban komoly belső értéket takar: viselőjének szerencséjét növeli kettővel. A vándorcirkuszi próbák némelyikén akkor is megsegít, ha nem viseled, csupán a zsákodban tartod. Nem átadható tárgy.

KARAKTERLAP

Nantosvelta, egy vörös, hosszú hajú, piros szemű alakváltó nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran főpapja vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 364. fordulód.

Erő: 27 (29) Szint: 21 Merészség: 7/6 Magasság: 161 cm
IQ: 73 (77) Támadás: 20 Agresszió: 6 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 30 (34) Védekezés: 30 Menekülés: 40 % Életkor: 39/39 év
Egészség: 24 (30) Életpont: 289/282 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 2
Szerencse: 35 (39) Varázspont: 1365/80 Pénz: 1004 arany Kép. pont: 10
Tudatpont: 28/0 Pszi pont: 93/83
Eddig összesen 1301 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 8816 TP-t kaptál. Jelenleg 612638 TP-d van. A következő szinthez még 187362 TP szükséges. Trófeáid: borzalmas varkaudar, quwarg nagymester, jégtroll. A 320. fordulódban 5054 arany került a bankszámládra. 6165 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 26/77 (+3%) szúrófegyverek: 4/36 vágófegyverek: 17/22 (+14%)
ütőfegyverek: 2/38 lőfegyverek: 24/38 dobófegyverek: 7/22

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) (100%) << bronzhegyű lándzsa (#87) (100%) << varkaudar szablya (#516) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -9.); bumeráng (#249) (10 -19.); bronzhegyű nyíl (#94) (20 -996.); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 67/100 2. nyomkövetés: 81/81 3. mászás: 8/33
4. csapdakészítés: 21/71 (+5%) 5. csapdaészlelés: 4/52 6. gyógyítás: 18/59
7. titkosírás: 18/97 8. felderítés: 41/26 9. szörnyidomítás: 10/15
10. teológia: 47/52 (+6%) 11. taumaturgia: 28/21 (+9%) 12. versengés: 4/53 (+8%)
13. harcművészetek: 14/10 14. zene: 20/65 (+30%) 15. szörnyismeret: 31/46
16. pszi: 6/72 (+6%) 17. zárnyitás: 5/48 18. vadászat: 31/93
19. bányászat: 32/60 (+3%) 20. csapatmunka: 1/34

FELTÉTELES PARANCSOK (még 4 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 41% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 200 TVP-ért
készítesz vashegyű nyilat (#176) (max. 20 darabot ), mérgezett vasnyilat (#187) (max. 5 darabot ), bumerángot (#249) (max. 10 darabot, csak egyszer)
elfogod woor-antilopot (#31) fedett veremmel (#219), gitongát (#76) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 160 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 7, max: 12)
trikornis (#104), csontváz lord (#177), szintszívó (#96), autentikus vámpír (#154), szintszívó lények (#9097), nyuhaj karbin (#110), tetemember (#123)
Barátságosság (aktív: 11, max: 12)
troll (#5), Leah hívők (#991), mutáns (#9), 9302. szövetség (#9302), bávatag golombár (#165), ember (#1), elf (#2), Tyriel (#777), Összhangzat (#9152), Kerekkorsó Rendje (#9136), semlegesek (#989)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP) gigaököl (#49, 12 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) kalmárszem (#228, 11 VP, 15 TVP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) banshee-sikoly (#373, 20 VP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
böfögtető átok (#380, 100 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) éber vadászkutya (#62, 12 VP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP)
Butaság ára beállítás: teológia: +2 vp 7 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
revitalizáció (#52) méregsemlegesítés (#14) erőpajzs I (#12) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
15. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 10, max: 10)
izomernyesztés (#33), éhínség (#39), szárazság (#48), kisebb tűzlehelet (#110), gigaököl (#49), villámcsapás (#50), banshee-sikoly (#373), méregfelhő (#37), lángcsóva (#31), jégcsóva (#41)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 10)
hhaar burka (#32), védelem tűz ellen (#38), tompítás (#40)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
szárazság (#48) >> nyuhaj karbin (#110)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK
tigroszlán (#43) (vadászik) státusz: OK
bibircsók-óriás (#120) (építő: +30% segítség ÉP parancsnál) státusz: OK
rőtmanó (#55) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A víz egy Sheran-pap számára természetes lételem. Imádkozz, amint úszás szakértelmed elérte a 7. szintet!
2.) Minden istennél a rátermettség küldetése: áldozz számomra egy esszenciakristályt!
3.) Lássuk, mennyire vagy jószívű: engedj szabadon egyetlen körben 7 szörnyet!

HŐSTETTEID
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 1 szabotőr.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
természet védelme (107)
gyógyító totem (116)
szent tölgyfa (133)
kaszt.kiteljesedés (166)
a fák ereje (170)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
felt.revitalizáció (245)
ment.felfrissülés (255)
ima golombárokért (259)
a butaság ára (273)
Sheran óvó keze (298)
Sheran hatalma (324)
földmágia (357)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 5 TU. szükséges még: 20 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 299 TU szükséges.)
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 2952.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
9 arany (#50) 4 drótszőr (#37) 1 főnixtoll (#563)
1 gyöngymangó (#135) 1 hosszú íj (#111) 3 kaja (#2)
8 víz (#27) 1 szeksztáns (#32)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 álompor (#396) 1 fűszertartó (#210) 1 óndarab (#85)
1 ritualista öv (#709) 1 rothasztó talizmán (#815) 8 spiritusz (#170)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(26,51) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), oltár, kék rothasztó (#421), törpemammut (#115)
(27,51) manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), művészi porolit (#720), bandita (#758)
(28,51) ryuku futárbérenc (#765), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), Dornodon oltár, 46. jellempróba, Razak Ras Ragadash (3901. kalandozó)
(29,51) áeratikus hasnyák (#243), nekrofun (#173), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár, Chara-din monolitja (#534)
(30,50) quwarg harcos (#201)
(30,51) áeratikus hasnyák (#243)
(31,50) művészi porolit (#720), 45. jellempróba
(31,51) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(32,50) troll ritualista (#365), vaskohó (#155), oltár, olvasztókemence (#86), érclelőhely

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* *** 2009.03.02. *** - Frissítettem a TFFree programot, ennek köszönhetően a Free verzióban is megszűnt az a korábbi hiba, aminek köszönhetően a karakterek -5 sebzést kaptak.
- A képességfás fejlesztésnél valamiért Szilárd bent felejtett néhány képességet, amire Zoli az elején explicit leírta, hogy a képességfás fejlesztésnél ezek nem működnek, ezért ezeket kiszedtem (vértestvér öregedés, szent tölgy és nekrofun affinitás tvp költség módosítása, tulajdonság tf-elő képesség).
- Ezzel párhuzamosan, a fórumon történt felvetéseket kielemezve és átgondolva, az új EF parancs költségét 10 TVP-ről 7-re csökkentettem.
- A kedvenc táborhely (503) nem működött. Javítottam.
- Zaforion esszenciájának használatakor most már megjelenik a szöveg.
- A tudati portya (501) képességről, sajnos, ebből jóformán egyetlen programsor sem úgy működött, ahogy kellett volna, az egészet újraírtam, illetve a távolság*2 TVP emberenkénti költséget távolság*1 TVP-re csökkentettem.
- Most már a ryuku őrtorony által kreált szopókövet is azonnal semlegesíti az áldott kő vagy ősi nyaklánc.
- A munka gyümölcse most már a RoMbolás parancsnál is működik.
- Az FTV beállításoknál a 90-es szintkorlátot kitoltam 99-re, mivel már van 90. szint fölötti karakter, akire a korábbi verzióval az FTV nem működött.
- A karakterlapon most már az is megjelenik, hogy a Közös Tudatod milyen régi típusú képességekkel rendelkezik.
- Elkészültem 3 új tudati képességgel, ezek a tudati gyorsítás (513, +1 lőfegyver támadás), tudati kitérés (szint/4% esély a lőfegyver elkerülésére) és a tudati kontaktus (517, 3 helyett hat direkt kontaktus lőhető egy körben, ha olyanra lövöd, akinek nincs vp-je, az sebződik). Az utóbbi képességet kiegészítettem a leírtakhoz képest azzal, hogyha olyan ellenfélre lövöd, akinek van vp-je, az eddigi max 120 helyett max 180 vp-t szívsz belőle.
* *** 2009.03.13. ***
- 92. szint fölött nem volt tárolva a szerezhető tapasztalati pont, illetve néhány szinttel később átcsordult volna negatívba... javítottam ezeket.
- a kedvenc táborhely és a vasalt bunkók quwarg számláló képessége összeakadt, mivel ezek ugyanazt a változót használták valamiért. különvettem a 2 képességet. Ha egy VB-nek elromlott a quwarg számlálója az EK 503 kiadásakor, kérem, írjon a TF játékvezetőnek.
- Ha valaki már a képességfát fejleszti, akkor az EF-es fejlesztésnél a KT-nál tárolt EF érték most már nem csökken (mert korábban előfordult, hogy lement 0-ra, és így nem tudtak tovább EF-elni)
- Árnéztem a programot, sajnos elég sok kritikus warning ki volt kapcsolva, emiatt az elmúlt években jónéhány kisebb hiba felgyűlt benne, ami felelőssé tehető több "gyanús" hibáért is. Ezek nagy részét sikerült helyrepofoznom.
* - Az új kőbőr (507-es) képesség hatása nem íródott ki a csatában, javitva. - Az 1-es labirintusban többen jelezték, hogy halálos csapdák várták őket. A hiba okát sikerült megtalálnom és javítanom.
- A 126-os labirintusban volt egy nyithatatlan ajtó (szerencsére nem volt semmi értékes mögötte), javítottam.
- Bekerült a játékba egy új varázslói varázslat, a helyreállítás. Egy adott mezőn helyreállítja a tereptárgyakat (másznivalók, csatamezők stb), de azokat nem, amelyeket építettek (oltár, templom). A varázslatot 100-as taumaturgiától lehet megvenni a varázslótornyokban.
- A támadás és védekezés auraerősítéssel módosított értékét a karakterlapon külön, az alap támadás ill. védekezés után tüntetem fel, mert eddig többen nem hitték el hogy kiíródik a karakterlapon :)
* - Az elmúlt héten a TF összes legtöbb modulját átírtam és újrafordítottam, mivel az elmúlt években számos hibaellenőrzés ki volt kapcsolva. Mire a végére értem, számos kisebb-nagyobb hibát találtam és javítottam.
- Az újszülöttek most már nem születnek hajózás szakértelemmel.
- Phua kúpoknál és nagyobb phua kúpoknál is megcsináltam, hogyha a forduló generálással valami gond van, és újra kell futtatni, akkor a második futtatásnál már ne legyen üres a phua kúp (a többi kutatnivalónál ez már működik)
- Ha valaki utólag fejlesztette bele a szükséges TU-t egy 500+ képességbe, nem mindig kapott enciklopédiát. javítva.
- A képességfának két adatbázisa van, a játékosok adataival, és a KT-k adataival. A játékosok adatbázisában hibás adatok voltak, ezeket korábban egy program segítségével helyreállítottam. Akkor írtam, hogy ez nem 99%-os: pl. volt pár karakter, akinél a képesség 1-re (kész) volt beállítva, pedig még fejlesztenie kellett ill. szeretett volna. Ha tehát fejleszteni akarsz, de nem tudsz, ez még a régi adatbázis hibája, írj nekünk egy emailt, és javítjuk. A KT-k adatbázisában is úgy tűnik, volt néhány hiba (pl. a fejlesztett képesség sorszámával) ezeket egyenként végignéztem most, és javítottam a hibákat.
- A quwargokra, mint lénycsoportra adható ki FT és BA parancs, a sorszámuk 9093. Illetve volt 1 kérés, hogy a quwarg katalizátor működjön másznivalóknál, szörnyidézésnél stb. - de a katalizátor már eleve így működött.
- A sebezhetőség varázslat (mindkét harcoló fél +20% sebzést szenved el) sajnos egyáltalán nem működött. Javítottam.
- Közben észrevettem, hogy a lények "fagyvihar" speciális képessége sem működött, ezt is javítottam (nyilván sokak bánatára :))
* Elkészült a Sötét Inkvizíció Apostolainak KT épülete a 74,58-as mezőn.
* - Csökkent a 40 soros UL ára! Mostantól a 20 sorosnál hosszabb UL-ek nem +15 zsetonba kerülnek, hanem +2 parancsonként 1 zsetonba. Tehát egy 22 soros UL csak 32 zseton lesz 46 helyett, és egy 40 soros is csak 41 zseton.
- Az esszenciakristály nem hatott olyan lényekre, amelyek vámpirizációra immúnisak voltak. Javítva.
- Az auraerősítés és fno-ból jövő támadás a html fordulók karakterlapján nem jelent meg (de azért működött!) javítottam a kiírást.
- A KUT parancsnak megadhatsz egy második paramétert, ha nincs ennyit TVP-d, a parancsot nem fogod végrehajtani. Pl. KUT 50 50 csak akkor hajtódik végre, ha van is 50 TVP-d.
* - az ud'mroag kulcs most már bármilyen tereptípuson elkészíthető.
- az egykezes súlyzót most már nem tudják a lények támadásai elpusztítani.
- az Élet Vize most már védelmet nyújt Zt'tuzzarxn átka ellen is.
- a jégmágia nem nyújtott védelmet a lángtenger ellen, javítva (enciklopédia is).
- az esthar területeken az 50. szint alatti karakterek gyengébb ellenfeleket kapnak, de a sebesült szörnyek számukra nem sebesültként jelennek meg, ezt javítottam.

Üzenet küldése a karakternek