Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2020. nov. 27. 23h:14' EZ A 116. JÁTÉKHETED, 37. FORDULÓD 117. játékheted kezdete: nov. 30. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. Ez a forduló 10 zsetonba került. E-mail! |
KALANDOZÓ: #5097 ingyenf: 3 |
kno 10 2 | képesség-növelés 10 |
kno 4 1 | képesség-növelés 4 |
kno 3 2 | képesség-növelés 3 |
f 152 | kísérletezel a 152. tárggyal |
f 34 | kísérletezel a 34. tárggyal |
fog 85 219 | elfogod a 85. szörnyet a 219. tárggyal |
fog 34 219 | elfogod a 34. szörnyet a 219. tárggyal |
fog 70 219 | elfogod a 70. szörnyet a 219. tárggyal |
fog 91 219 | elfogod a 91. szörnyet a 219. tárggyal |
t 99 | támadod a 99. szörnyet |
Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a piromenyét izzó bundáját. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (13 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a piromenyét testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A piromenyét megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A piromenyét megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}
m 1 | mozogsz északkeletre |
A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a drasmólyom jobb szárnyát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a drasmólyom testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a bal lábadat. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A drasmólyom összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 madártollat. 138 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}
kt 182 1 | elkészíted a 182. tárgyat (1 darabot) |
kf 182 1 | kézbeveszed/felveszed a 182. tárgyat a jobb kezedbe |
gyk 182 1 | gyakorolsz a 182. tárggyal 1 pontért |
m 7 | mozogsz északnyugatra |
Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a mélységi grittang jobb oldalát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a mélységi grittang testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a mélységi grittang, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}
be | bemész |
|
lépcsõk hova visznek: 1: bejárat/kijárat |
Elhagyod a kastélyt, még mindig csodálkozva: hogyan úszhattad meg ép bőrrel ezt a találkozást? [5 pontot használtál fel, van még 96.]
m 2 2 2 | mozogsz keletre, keletre, keletre |
(Továbbmész...) [73,-44] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy goldugar közeledik. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.
Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a goldugar testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a goldugar csáprágóját. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Csáprágójával a goldugar megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A goldugar szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. (ld. enc.) 87 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
(Továbbmész...) [74,-44] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység.
(Feltételes foglyul ejtés:) Vigyázva körülkémlelsz: kőszáli disznó szagot érzel! Ásóddal vermet ásol, majd álcázod. Megkeresed a szörnyet - nem tart sokáig - majd megpróbálod belecsalni a csapdába. Buta lény ez a kőszáli disznó - simán belesétált a csapdába! Most ott üldögél tehetetlenül a verem alján. Micsoda öröm! Megvan a vad. Kötéllel biztosítod, hogy ne tudjon elszökni, aztán alaposabban megnézed, mit is fogtál. (ld. enc.) Ujjé, ez a szörny meglovagolható, ha eléggé megszelidíted! Vajon mennyivel lesz így kényelmesebb az utazás? Megvilágosodik előtted, hogyan is kéne az idomításhoz hozzálátni. (ld. enc.) Kifújod magad, megveregeted a lény hátát, és továbbindultok. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]
m 5 5 6 | mozogsz délnyugatra, délnyugatra, nyugatra |
szk 99 | keresed a 99. szörnyet |
h 242 | használod a 242. tárgyat |
SZÖRNYEK ÉLVE ELFOGÁSA Bizonyára már hosszú ideje izgatja a fantáziádat, hogy mi lenne, ha képes lennél élve elfogni valamilyen szörnyet. Most, hogy már elég járatos vagy a csapdakészítés tudományában, és a szörnyismeretek szakértelmed sem elhanyagolható, erre lehetőséged nyílik! Ahhoz, hogy egy szörnyet el tudjál fogni, legtöbbször szükséged van valamilyen ravasz csapdákra. Nem árt tehát, ha elkezdez Feltalál parancsokat kiadni olyan tárgyakra, amelyeknek ilyetén jellegű felhasználására eddig nem gondolhattál. Adtál már ki például sikertelen F parancsot kötélre? Igen? Talán most érdemes újból megpróbálni... Persze többféle csapda létezik, van, amelyet úgy használsz, hogy odaszaladsz a szörnyhöz, és megpróbálod vele elfogni, de a legtöbbet fel kell állítani, és türelmesen kell várakozni - ez pedig sok időbe kerül... A csapdahasználatban egy új feltételes parancs segít: a szörny FOGlyul ejtés: FOG <szörny> <csapda>. Az első paraméter a szörny, amelyet el akarsz fogni, a második paraméter a szörnycsapda, amelyet használni akarsz erre. Mindig olvasd el figyelmesen a csapdák leírásait, és döntsd el, hogy egy adott szörny elfogására melyik a legalkalmasabb. Ha a paraméterként megadott szörnnyel találkozol, és elég TVP-d van még, automatikusan megpróbálod elfogni. Ennek sikere függ attól, hogy milyen csapdát használsz, mekkora a csapdakészítés szakértelmed, és hogy mekkora a szörny csapdaészlelése. Egy trikornis nehezebben sétál bele egy csapdába, mint egy rambó bogár. Egy adott FOG parancs törlődik, ha SIKERES végrehajtásra kerül, ill. kiderül, hogy teljesen értelmetlen. Te ugyanúgy tudsz törölni összes/egy bizonyos FOG parancsot, ahogy az FT esetén. A legtöbb csapdát, bár van sorszáma, nem kell külön KT paranccsal elkészíteni: automatikusan összerakod/elkészíted a FOG parancs végrehajtásakor. Hogy mi a teendő, ha sikeresen elfogtál egy szörnyet? Nos, ez már más lapra tartozik... |
HARCI KALAPÁCS (174. TÁRGY) A harci kalapács fémből készült professzionális ütőfegyver. Még nyele is vasból van, nehogy bármilyen kárt tudjon benne okozni egy fabontó szójer. Megalkotásához egy KT 174 parancsot kell kiadnod egy olyan mezőn, ahol van vaskohó, 35 TVP-ért. A súlyos pöröly megalkotásához elegendő, ha csak 3 a bányászat szakértelmed, de szükséged van 7 vasércre és 14 pirkitre is. A harci kalapács 3d4+1 sebzésű ütőfegyver, amelyet balkezes fegyverként is használhatsz. |
FEDETT VEREM (219. SZÖRNYCSAPDA) Ez az egyik legelemibb csapda. Síkságon, bozótban, dombvidéken és alacsonyhegységben használhatod. A FOG <szörny> 219 parancs teljesülésekor egy nagy vermet ásol (ehhez persze kell egy ásó is!), majd gallyakat gyűjtesz, és letakarod, álcázod. Ezután a szörnyet megpróbálod belehajkurászni/belecsalni (az, hogy te futsz a szörny előtt, vagy ő előtted, a méretétől és az étvágyától függ). Ha sikerrel jársz, a lény belezuhan a verembe! Ezzel a csapdával kisebb lényeket, és olyanokat, amelyek repülnek, nem tudsz befogni, mert nem szakad be alattuk a csapda. Intelligensebb szörnyeket is elfoghatsz így. A TVP költség (ásás, befedés, csalogatás) 24 TVP. Nagyon nagy/erős/ügyes szörnyek ki tudnak mászni a veremből, mielőtt még kötelet vetnél rájuk. |
GOLDUGAR (65. SZÖRNY) Ezt a csillogó testű, óriási bogarat sokan vadásszák még ma is, mert azt hiszik, hogy a páncélja aranyat tartalmaz. Erről persze szó sincs, állítják az alkimisták, de azért szép summát fizetnek egy-egy goldugar-héjért. A goldugarok leggyakrabban a meleg, homokos helyeket (tengerpart, sivatag) kedvelik, ahol jobban beolvadhatnak a háttérbe, és páncéljuk csillogását kihasználhatják az ellenfél megvakítására. Többen megfigyelték azonban, hogy a goldugarnak egy hideget jobban tűrő, magányt szerető alfaja megtalálható a magashegységekben. |
ARANYLÓ UGARHÉJ (100. TÁRGY) A goldugar elpusztítása után leválaszthatod a lény hátáról a finom, kúp alakú, arany színben csillogó ugarhéjat. Sokak szerint a szépségen kívül az ugarhéjnak gyakorlati haszna is van: megköti a tintacsiga tintáját, és megakadályozza, hogy elillanjon. Maximum 10 csepp tinta fér egy ugarhéjba. |
SZIKLAFÉSZEK (167. TEREPTÁRGY) A magashegység elhagyatott sziklái között, a szédítően magas sziklafalon megpillantasz egy fészket. Milyen óriási madár képes ilyen magasra repülni, ilyen hidegben megélni? És vajon mi lehet a fészekben? Tojás? Vagy valamilyen kincs? Érdemes lenne megpróbálni... Csakhogy mindez hegymászóhoz illő feladat - egy mászókampó nélkül vagy 6-osnál kisebb mászás szakértelemmel akár meg se próbáld. Ha nagyon kíváncsi vagy, és van mászókampód, használd, és lásd, mi történik! Ez a tevékenység 24 pontba kerül. |
ELFOGTÁL EGY SZÖRNYET... Brávó! És most mit kezdesz vele? Amíg ezt kitalálod, néhány információ: egyszerre maximum 6 elfogott szörnyed lehet (kezdetben azonban, amíg még nincs nagy tapasztalatod a fogoly szörnyek tartásában, még kevesebb). A magasabb intelligenciájú lények elfogásával ne is próbálkozz, ők úgysem sétálnak bele a csapdádba! Labirintusban nem érdemes az elfogással próbálkozni, mert csak nagyon kevés csapda van (van egyáltalán?) amelyet ott is használni tudsz. Egy elfogott szörnyet a Szörny Elengedése: SZE <szörny> paranccsal engedhetsz szabadon, "rakhatsz le" egy adott mezőn. Megölni a Szörny Megölése: SZM <szörny> paranccsal lehet. Ilyenkor a szörnyet szintén lerakod az adott mezőn, csak azonnal meg is küzdesz vele. A szörnyet rabsága alatt etetned kell - minél nagyobb, annál több kaját eszik a körben (az etetést mindig a legéhesebb szörnnyel kezded). Hosszú éhezéstől a szörnyed éhenhalhat, és ezért gonoszságpont jár. A fogoly szörnyeid italszükségletükről maguk gondoskodnak. |
SZÖRNYEK IDOMÍTÁSA Ha sikerül egy szörnyet élve elfognod, ez még nem jelenti azt, hogy ezzel minden problémád megoldódott. Hiszen hacsak nem gúzsbakötözve cipeled a lényt, (márpedig így biztos, hogy előbb-utóbb elpusztul) számítanod kell rá, hogy azonnal megtámad, amint nagyobb szabadságot adsz neki. Lehetőség van azonban arra, hogy idomítsd a befogott szörnyet. Erre szolgál a szörnyIDomítás: ID <szörny> <TVP> parancs. Minden szörny beidomítása adott TVP-be kerül. Az ID kiadásakor meghatározhatod, hogy mennyit foglalkozol a szörnyeddel. Ha ez a TVP elegendő volt, attól kezdve a szörny meg van szelidítve. Ha nem, akkor megtudod, hogy még kb. mennyi időt kell a szelidítéssel tölteni. Ha egy szörnyet meggszelidítettél, beidomítottál, automatikusan végzi attól kezdve a feladatot, amelyre legalkalmasabb. A málhás a holmid egy részét fogja cipelni, a hátason lovagolhatsz, és ez plusz lépést, kevesebb TVP-be kerülő lépést, sőt, a harcban való nagyobb védettséget is jelenthet. Van olyan szörny, amely táborozás alatt őrzi a holmidat, ezáltal csökkentve a lopás esélyét, más szörny az élelemeszerzésben, ásásban vagy építkezésben tud segíteni. Egy adott funkcióra egyszerre csak egy szörnyed lehet betanítva (tehát nem lehet pl. két teherhordód). Egy pillanatra felmerül benned a gondolat, hogy a szörnyedet harcra is idomíthatod, de aztán rájössz, hogy ezzel pont azokat a vérszomjas ösztönöket szabadítanád fel, amelyeknek az idomítással gátat akarsz szabni. |
MÉLY SZAKADÉK (154. TEREPTÁRGY) A hegyek között barangolva, egy mély, sötét szakadékot pillantasz meg. Első benyomásod az, hogy legjobb lenne elkerülni, de aztán győz benned a kalandozó kíváncsisága. Egész a peremig kikúszva, óvatosan lenézel. Odalent, a meredek és sima sziklafalban egy sötét üreget látsz! Vajon mi van benne? Egy kötéllel le tudnál menni, de ez elég veszélyes vállalkozás lenne (5-ös vagy nagyobb mászás szakértelem szükséges hozzá). Ha meg akarod próbálni ezt a veszélyes dolgot, akkor a H 92 parancsot kell kiadnod, 20 pontért. |
Erő: | 17 (19) | Szint: | 10 | Merészség: | 5/3 | Magasság: | 180 cm |
IQ: | 17 | Támadás: | 9 | Agresszió: | 5 | Testsúly: | 74 kg |
Ügyesség: | 14 | Védekezés: | 16 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 30/30 év |
Egészség: | 15 | Életpont: | 139/104 | Jellem: | semleges (-2) | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 17 | Varázspont: | 17/16 | Pénz: | 9 arany | Kép. pont: | 1 |
HARCI ISMERETEK | |||||
ökölvívás: | 1 | szúrófegyverek: | 10 | vágófegyverek: | 1 |
ütőfegyverek: | 2 | lőfegyverek: | 9 | dobófegyverek: | 1 |
Feltételes fegyverváltás: obszidián penge (#2082) << szöges bunkó (#8) << bronzhegyű lándzsa (#87) |
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) max. 1 db (1 -4.); kerek kő (#19) (5 -8.); rézgolyó (#343) max. 1 db (9 -); |
74,70 mezőn táborozol |
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 75 |
SZÁMLÁLÓK | ||
Max életkor 198 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 1 | 2. nyomkövetés: | 9 (+1) | 3. mászás: | 5 (+2) |
4. csapdakészítés: | 3 (+1) | 5. gyógyítás: | 10 | 6. titkosírás: | 1 |
7. felderítés: | 1 | 8. teológia: | 1 | 9. versengés: | 1 |
10. szörnyismeret: | 3 (+2) | 11. zárnyitás: | 1 | 12. vadászat: | 1 |
13. bányászat: | 8 (+1) |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 39 lehet) |
deus ex machinád 8 mezőre repítsen |
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal) |
ásol max. 48 TVP-ért |
készítesz kerek követ (#19) (max. 19 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot, csak egyszer), kis bőrpajzsot (#45) (max. 1 darabot, csak egyszer), szöges bőrpajzsot (#66) (max. 1 darabot, csak egyszer) |
elfogod gyilkos sallankot (#85) fedett veremmel (#219), vadtrollt (#70) fedett veremmel (#219), alpesi tehenet (#91) fedett veremmel (#219) |
mászol max. 46 TVP-ért |
cirkusz: ötpróba, labirintus (18) |
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled |
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50) |
sünmedve (#33) |
Barátságosság (aktív: 6, max: 50) |
fabontó szójer (#71), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150), acéldarázs (#140), rájanyék (#58), süvítő rája (#113) |
VARÁZSLATAID | ||
Papi varázslataid | ||
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) | isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP) |
ELFOGOTT SZÖRNYEID |
kőszáli disznó (#34) státusz: OK |
ISTENI KÜLDETÉSEID |
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben! |
2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre. (teljesítve) |
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel! |
ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID |
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. szürke kastély (547): 33. labirintus (63,12). adamantit erőd (548): 37. labirintus (68,24). kőtorony (664): többek közt 328. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod. |
ISMERT LABIRINTUSOK |
1, 33, 37. |
Összsúly: 66.21 kg | Megterheltség: 114% |
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. | |
Még 86 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
1 | fémrúd (#104) | 3 | kaja (#2) | 4 | pirkit (#153) | |||
3 | vasérc (#152) | 3 | víz (#27) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
1 | aranyló ugarhéj (#100) | 2 | kerek kő (#19) | 5 | madártoll (#112) | |||
3 | rézdarab (#70) | 1 | vashegyű lándzsa (#182) |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | |
-45 | |
|
|
|
|
|
-44 | |
|
|
|
|
|
-43 | |
|
|
|
|
|
-42 | |
|
|
|
|
|
-41 | |
|
|
|
|
|