408. forduló, 410. forduló, Gilgames összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. jún. 18. 9h:07'
EZ A 671. JÁTÉKHETED, 409. FORDULÓD
672. játékheted kezdete: jún. 24.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1987
SZÁMLA : XXXX

GILGAMES KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [148,69] koordinátán.
Az 1. napon egy láthatatlan alak megpróbált lopni tőled, de kiszúrtad idejében. Látva felsülését, elinalt a gyáva. Nyilvánvalóan belelépett a csapdádba! Legrosszabb lidérces álmaid válnak valóra, amikor az éjszaka közepén a sűrűből egy hatalmas, négylábú, prüszkölő szörnyeteg ront elő majomszerű visítást hallatva. Nagy kő esik le a szívedről, amikor konstatálod, hogy csak a Trikornis Futárposta két alkalmazottja érkezett meg lóhalálában egy csomagot hozva. Jockey Ewing csomagja, a következőt találod benne: 1 Bufa páncélját. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 1 vámpírtőrt, 1 feneketlen bugyrot, 1 balkezes gyűrűt.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+14 tvp ). A kinemfogyó tegez termelt 2 tünde nyilat. Az aranytermő erszény 55 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 kavadu lebenyt. A teremtés zsákja létrehozott 1 aurach fogat. A méregtermő iszák termelt 5 ugh mérget. [ugh méreg ládikóba-> (143,61)-> 10 arany, -2 ÉP]
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+57 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+466 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+38 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-8 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) [A két forduló között 2 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: elmormolod a 224. varázslatot a 227. varázslatot a 139. varázslatot
Fürgén varázsolsz! Munkád gyümölcsözni fog! [-5 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 573.]
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 ezüstdarab). [0 pontot használtál fel, van még 573.]
Fürgén varázsolsz! Alkudozni fogsz. [-15 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 571.]

* 2. KP: elmormolod a 147. varázslatot a 73. varázslatot a 86. varázslatot
Gyorsvarázsolsz! Csillogó energiafelhő jelzi, hogy képes vagy a mágikus teremtmények megsebzésére. [-13 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 571.]
Pszid már elegendően megnőtt ahhoz, hogy megnövelhesd a pszi-gyűjtés képességgel - így most nincs értelme elmondanod a pszi fejlesztést. [0 pontot használtál fel, van még 571.]
Gyorsvarázsolsz! Optimalizálod szervezeted energiafelhasználását. [-3 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 571.]

* 3. KP: használod az 1269. tárgyat az 1639. tárgyat az 1253. tárgyat
Belenézel a kaleidoszkópba. A különböző fényű üvegszilánkok hatására rögtön transzba zuhansz. Bőröd egy leheletnyit ruganyosabbá vált. Gyorsan elpakolod a kaleidoszkópot. [4 pontot használtál fel, van még 567.]
Előveszed a bűvészpálcádat, aztán körülnézel. Nincsenek itt városlakók, akiket szórakoztathatnál, így nem sok értelme van a bűvészkedésnek. A trükközést későbbre halasztod. [0 pontot használtál fel, van még 567.]
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 567.]

le 813 leveszed/lerakod a 813. tárgyat
Leveszed a halálhozó talizmánt. [0 pontot használtál fel, van még 567.]

kf 811 820 538 kézbeveszed/felveszed a 811. tárgyat a 820. tárggyal az 538. tárgyat
A nyakadba akasztod a gólem talizmánt. [0 pontot használtál fel, van még 567.]
Leveszed az őselemek köpenyét, majd felöltöd a szirén köpenyét. [0 pontot használtál fel, van még 567.]
Lecsatolod a vasvértet, majd magadra öltöd a Bufa páncélját. [0 pontot használtál fel, van még 567.]

kf 1264 2 kézbeveszed/felveszed az 1264. tárgyat a bal kezedbe
Mostantól a vadászkést fogod balkezes fegyverként használni. [0 pontot használtál fel, van még 567.]

be 502 5 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 5. szinten. Kifizeted a gnómnak a 25 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Többszáz foknyi márvány lépcsőfokon kell felcaplatnod, amíg elérkezel a Feladathoz. A kalandmester, egy délceg elf dalia már vár. - Helló! A nevem Shinea. A feladatod a következő. A feladat mászás szakértelmedet teszi próbára. A sziklás plafonba kapaszkodva kell átjutnod a terem túlsó végébe. Kapsz néhány vaskampót és egy kalapácsot, amivel beverheted őket a plafonba. Odamész a falhoz, és felkapaszkodsz. Alig kezdesz el mászni, belátod, hogy ez a feladat lehetetlen számodra: más dolog felmászni egy létrán, és más a plafonon közlekedni.
Ez most nem jött össze, talán majd legközelebb. A kalandmester int, és egy villanás után újra a torony előtt vagy. [10 pontot használtál fel, van még 557.]

be 502 5 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 5. szinten. Kifizeted a gnómnak a 25 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Egy páternoszter visz fel a következő szintre. Gyanakodva lépsz be a gnóm találmányba, de láthatóan működik. Egy tágas helységbe érkezel. Egy nyurga, idegesen pislogó gnóm vár rád, aki Lamlomtúrpók néven mutatkozik be. Ismerteti a próbát. A feladat eszedet, memóriádat teszi próbára. Most bebizonyíthatod, hogy mestere vagy a tárgyak fabrikálásának. Csinálj egy kígyóbőr kesztyűt! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] Szomorúan rázod a fejed. Nem a szaktudással van baj, komponens hiányzik. De álljon meg a menet! Gyorsan belenyúlsz a feneketlen bugyorba. Egy tárgy akad meg a kezedbe! Előhúzod. És igen! Itt van minden, amire a készítéshez szükség lehet! Hozzálátsz a feladathoz. Jócskán megizzadsz, mire elkészítesz egy tökéletes kígyóbőr kesztyűt 684 tapasztalati pontot kaptál.
Sikerrel jártál! Már mehetsz is tovább a következő feladathoz. Tekergődző csigalépcsőn kell felgyalogolnod. Időnként elmész egy-egy ablak mellett, ahol kibámészkodhatsz. Egyre magasabbra kerülsz! Félelmetes építészeti csoda ez a torony. Amikor felérsz a lépcső tetejére, egy kedvesen mosolygó elf fogad, aki Laenshela néven mutatkozik be. Ő lesz a kalandmestered. Ismerteti a feladatot. A feladat a következő: a kalandmester mond harminc találós kérdést, legalább huszonötre helyesen kell válaszolnod. Minden válaszra 1 perced van maximum. Ez az! Milyen jól jön most a phua-kúpos gyakorlat. A kalandmester mondja a kérdéseket, majdnem mindegyiket hallottad már phua-kúpról, de amelyiket nem, azok nagy részét is ki tudod találni. Csak kettőt hibáztál! 1140 tapasztalati pontot kaptál.
Kiálltad a próbát. Hurrá! Még feljebb nyomulhatsz. Egy körbejáró ökrök által üzemeltetett lift visz fel a következő szintre. Keleti kényelem! A kalandmester, egy kimondhatatlan nevű gnóm már vár rád. Ismerteti, hogy mi lesz a feladat. Nagyon hadar, úgyhogy csak másodszorra érted meg. A nem túl egyszerű feladat keretében le kell győznöd egy woorgardot.

Egy banshee-sikoly varázslattal köszöntöd a másikat. 92 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a tünde íjjal néhány lövedéket. Elrepül 6 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja a woorgard szörcsögő hátát. (6 támadással 56 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Fókuszpengével mély sebeket nyitva megvagdosod a woorgard jobb oldalát. (4 támadással 157 életpontot sebezve.) Vadászkéssel néhányszor meglegyinted a woorgard testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (5 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +3 ÉP.) Fókuszpengével végigvagdosod a woorgard szörcsögő hátát. (4 támadással 164 életpontot sebezve.) Vadászkéssel párszor súrolva eltalálod a woorgard testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (5 támadástól 15 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +3 ÉP.) Elmegy a kedved a harctól. Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 525, sebződés: 26, gyógyulás: 6, összesen: -20 ÉP}

Ezt bizony nem tudtad megölni. Kudarcot vallottál! A kalandmester ujjcsettintésére kiteleportálsz a toronyból. [30 pontot használtál fel, van még 527.]

be 502 5 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 5. szinten. Kifizeted a gnómnak a 25 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Micsoda luxus! Lift vezet fölfelé! Beállsz a fabódéba, és húzni kezded az előtted lógó kötelet, mire a lift nyikorogva megindul fölfelé. Öh, nem is olyan kényelmes! A saját súlyodat kell felhúznod, ha egy csiga segítségével is. Megizzadsz, mire felérsz. Odafent egy kalandmester, egy fontoskodó gnóm vár. Ruháján névtábla: "Braklóptripbolk". Hadarva ismerteti a feladatot. Küzdened kell egy szörnnyel, melynek neve velociraptor. A kalandmester int - itt az idő!

Egy banshee-sikoly varázslattal köszöntöd a másikat. 93 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a tünde íjjal. Elrepül 6 tünde nyíl. Alaposan megsorozod a velociraptor fejét. (6 támadással 50 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Fókuszpengét a másikra rontasz. Fókuszpengével megcsapod a velociraptor jobb oldalát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Vadászkéssel kicsit megvágod a velociraptor vastag bőrét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a velociraptor, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) A velociraptor többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +3 ÉP.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 raptor karmot. [raptor karom ládikóba-> (143,61)-> 12 arany, -2 ÉP] 1608 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 183, sebződés: 23, gyógyulás: 5, összesen: -18 ÉP}


Sikeresen megoldottad a feladatot. A kalandmester gratulál, és megmutatja, hol jutsz fel a következő feladathoz. Végtelennek tűnő lépcsősor vezet a magasba. Haha! Már ez is egyike a próbáknak, az erőnlét próbája. Elmosolyodva indulsz felfelé. Jócskán kifulladsz, mire eléred a "tányérszintet", ahol egy karcsú, égszínkékbe öltözött, barna hajú elf vár. - A nevem Laenea, én leszek a kalandmestered ezen a szinten. - mutatkozik be. - A feladatod a következő lesz. A próba során bizonyítanod kell, hogy sokoldalú ismeretekkel rendelkezel. Nagyon izgalmas és váratlan próba elé állítanak. Készíts el egy vashegyű lándzsát! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] Sajnos nincsenek a birtokodban a szükséges komponensek. Felsültél! Ekkor mentő ötleted támad, és belenyúlsz a feneketlen bugyorba. Igen, van itt valami! Előveszed. Ez nem igaz... Csak egy nyomorult állatcsont! Messzire dobod.
A fenébe, ez nem sikerült! A kalandmester fejét csóválva kiteleportál téged a toronyból. [20 pontot használtál fel, van még 507.]

t 153 támadod a 153. szörnyet
FT 153 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy quwarg királynő! Ezt kerested. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Távolról banshee-sikoly varázslatot lősz a másikra. 75 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a tünde íjjal. Elrepül 6 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a quwarg királynő testét. (6 támadással 65 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Fókuszpengével felnyitod a quwarg királynő potrohát. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Egy háló varázslatot dobsz ellenfeledre. Ellenfeled teljesen belegabalyodott a hálóba! Vadászkéssel kicsit megvagdalod a quwarg királynő testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled megpróbál kikászálódni a hálóból, de szerencsére az erősen fogva tartja. Véres nyál csordul ki a quwarg királynő száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. [ugh méreg ládikóba-> (143,61)-> 8 arany, -2 ÉP] 1391 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 174, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


m 8 7 7 mozogsz északra, északnyugatra, északnyugatra
[148,68] Az új terep hegyvidék.

Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy művészi porolitot. Keletre nézve látsz egy kristálypalotát. Délkeletre egy Chara-din monolitja van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 szögletes követ. Egészséged TF-elődött.

(Továbbmész...) [147,67] Növények jelennek meg a sziklák között, a talaj kezd süppedőssé válni: mocsárban vagy. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Tharr oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [146,66] Egyre több bokor tűnik fel, az aljnövényzet sűrűsödik. Látsz egy grok-képződményt. Felfedeztél egy Chara-din monolitját.
(Feltételes mászás:) A kötelet úgy bűvölöd, hogy kényelmesen tudj rajta mászni. Bekapaszkodsz egy nagyobb repedésen keresztül a felső, üreges burokba. Ahogy vizsgálódni kezdesz, orrodat dögletes bűz csapja meg. Azonnal látod, hogy a burok nem lakatlan, és a főbérlő azonnal meg is indul feléd. Egy légirozmár!

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy banshee-sikoly varázslat. 187 életpontot sebeztél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 197 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 187, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találtál valamit az egyik lehámlott belső kéreg mögött! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 1 bakkura bőrt. [bakkura bőr ládikóba-> (143,61)-> 2 arany, -2 ÉP] Ahogyan érkeztél, úgy távozol.

[60 pontot használtál fel, van még 447.]

m 7 7 8 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északra
[145,65] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Ananászvirág illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy magger. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Üdvözlésképpen egy banshee-sikoly varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 90 életpontot sebeztél. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy puha ütés. Kevesebbet fognak csapásaid sebezni! A tünde íjjal célzol és lősz. Elrepül 6 tünde nyíl. Pár lövedéked átjárja a magger bal vállát. (6 támadással 52 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a Fókuszpengét a másikra támadsz. Fókuszpengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a magger éles mandibuláját. (4 támadással 77 életpontot sebezve.) Vadászkéssel néhányszor súrolod a magger éles mandibuláját. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a magger összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +6 ÉP.) Itt is, ott is célba talál a magger ollója. (2 támadástól 20 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +4 ÉP.) Fókuszpengével kissé megkarcolod a magger testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy háló varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. Semmi hatás! Vadászkéssel kissé megkarcolod a magger éles mandibuláját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Kemény ollójával a magger végigsebzi a jobb combodat és lábszáradat. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +6 ÉP.) Megnyirbálja a magger ollója a bal karodat. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +6 ÉP.) Véres nyál csordul ki a magger száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 mandibulapengét. [mandibulapenge ládikóba-> (143,61)-> nem kaptál semmit! -2 ÉP] 2311 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 247, sebződés: 108, gyógyulás: 22, összesen: -86 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+37 életerő). [-41 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+35 életerő). [-41 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+39 életerő). [-41 varázspont.] Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy művészi porolitot. Nyugatra nézve látsz egy Elenios oltárt. Északra egy művészi porolit van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [144,64] A sík vidéket bozótos váltja fel. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy phua-kúpot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul.

Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [144,63] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Közeledtedre madárcsapat rebben fel. Utad során felfedezel egy mínosz-kúpot. Látsz egy borkonyó cserjét. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy ovimon-bokrot. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Steven McCar előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát.

Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek délkeletre. Ráakadsz néhány elszórt tárgyra: 3 mákrózsa virág. Magadhoz veszed őket. [51 pontot használtál fel, van még 396.]

ef 30 energia fejlesztése 30
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-30 TU.] A befejezéshez még 1503 TU szükséges. [300 pontot használtál fel, van még 96.]

* 1. BP: használod a 336. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 95.]

* 2. BP: kreálsz a 11. tárggyal a 391. tárgyat (6 darabot)
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 95.]

* 3. BP: keresed a 687. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy varkaudar íjászt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 95.]

* 4. BP: elmormolod a 84. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Elmondtad a szörnyidézés varázslatot! Megidézel egy hattyúkirályt! Szegény gyámoltalanul pislog, nem egészen érti, hogy hol van.
(Feltételes támadás:) Egy hattyúkirály! Ezt kerested. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Egy banshee-sikoly varázslatot dobsz ellenfeledre. 189 életpontot sebeztél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 5 hattyútollat. (Ez idézett szörny volt, TP sajnos nem jár érte.)
{Csatastatisztika; sebzés: 189, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[-67 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 85.]

* 5. BP: elmormolod a 25. varázslatot a 25. varázslatot a 25. varázslatot
Hihetetlen sebességgel varázsolsz. A kézfejed halványan világítani kezd. [-41 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 85.]
Szupersebesen mormolsz. A kézfejed halványan világítani kezd. [-41 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). [0 pontot használtál fel, van még 85.]
Gyorsvarázsolsz! A kézfejed halványan világítani kezd. [-41 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 85.]

* 6. BP: használod a 949. tárgyat
Furulyázni kezdesz. "Szó bennszakad, hang fennakad, lehelet megszegik..." mondanák egyesek, ha hallanák, milyen gyönyörűen játszol. Ez jól esett! (+99 varázspont.) Amint abbahagyod a zenélést, gyanús zajra leszel figyelmes! A zenétől felhergelve, rád ront egy áeratikus hasnyák.

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy láthatatlan védekező mágia... Üdvözlésképpen egy banshee-sikoly varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 73 életpontot sebeztél. Üdvözlésképpen egy sorvasztás varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja az áeratikus hasnyák egyik lábát. (2 támadással 72 életpontot sebezve.) Az áeratikus hasnyák még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 4 csepp spirituszt. 1637 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 145, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 55.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 10, 18, 20.
Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt az alku hatása. Elmúlt a vasszervezet hatása.
Ebben a körben 55 pontod maradt, ebből a következő körre 55 pontot vihetsz át. Kapsz még 550 pontot. A következő körben tehát 605 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BALKEZES GYŰRŰ (1549. TÁRGY)
Blounther apó még kezdő varázslóként készítette ezt az ezüstgyűrűt. Nem is rendelkezik túl nagy hatalommal, már annak idején is mindössze azt a célt szolgálta, hogy familiárisa nehogy áldozatául essen egy konkurens mágus mesterkedéseinek. A gyűrűt ő a bal keze kisujján húzta, így sok más varázsgyűrűje mellett is elfért, te viszont hiába próbálod ebben utánozni, ennyi varázsgyűrű energiáját képtelen vagy magadba fogadni. A balkezes gyűrű nevet kapott tárgyat tehát csak a többi gyűrű között hordhatod (vagyis a gyűrűkorlátba beleszámít ennek viselése is). Ha rajtad van, permanens állatvédelemmel bírsz, vagyis varázslatok nem pusztíthatják el befogott szörnyeidet. Emellett hátasállatod nyugodtabban viselkedik, vagyis +1 támadást és +1 védekezést kapsz a "lóhátról" történő harcokban (ezeket az értékeket a karakterlapodon a hátasállatodnál jelöljük).

BUFA PÁNCÉLJA (538. TÁRGY)
Bufától, a nagy tréfacsinálótól származik ennek az ősi páncélfajtának a receptje. Viselésekor védettséged megnő 24-gyel, ezenkívül kapsz +2 szerencsét és +2-t mászás szakértelmedre. Az, hogy emellett IQ-d, egészséged és ügyességed eggyel csökken, igazán csekélység. Bufa páncélja rettenetesen könnyű! Persze ez a súlyára vonatkozik, nem pedig elkészítésére: ehhez ugyanis egy arx formázó minta, 20 ezüst, 5 mithril, 5 praglonc hártya, 3 moa rubin, 100 arany, 20 isteni könnycsepp, egy vaskohó és 120 TVP szükséges. Bufa páncélját csak legalább 20. szintű kalandozó hordhatja.

KARAKTERLAP

Gilgames, egy copfos ezüsthajú, szürke szemű elf férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Fairlight félisten hatalmú uralkodó papja vagy. Az Összhangzat (#9152) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 409. fordulód.

Erő: 30 (34) Szint: 25 Merészség: 7/5 Magasság: 162 cm
IQ: 45 (51) Támadás: 23 Agresszió: 3 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 29 (32) Védekezés: 76 Menekülés: 30 % Életkor: 157/156 év
Egészség: 46 (47) Életpont: 367/326 Jellem: semleges (-17) Tul. pont: 0
Szerencse: 24 (33) Varázspont: 857/118 Pénz: 1202 arany Kép. pont: 21
Tudatpont: 31/0 Pszi pont: 152/249 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 39
Eddig összesen 2246 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 8968 TP-t kaptál. Jelenleg 1446358 TP-d van. A következő szinthez még 253642 TP szükséges. Trófeáid: Notermanthi, ongóliant, Orkhan Thai. A 405. fordulódban 5267 arany került a bankszámládra. 5346 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 5 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 7/22 ökölvívás: 2/28 szúrófegyverek: 6/0
vágófegyverek: 26/21 (+5%) ütőfegyverek: 17/75 lőfegyverek: 28/46 (+2%)
dobófegyverek: 4/3

Feltételes fegyverváltás: Mallon botja (#1526) (120%) << varkaudar szablya (#516) (120%)
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 32/55 2. nyomkövetés: 98/13 (+10%) 3. lopás: 3/16
4. mászás: 7/96 (+212%) 5. csapdakészítés: 40/64 (+5%) 6. csapdaészlelés: 11/43
7. gyógyítás: 61/52 8. titkosírás: 17/49 (+5%) 9. felderítés: 24/40
10. szörnyidomítás: 14/67 11. teológia: 69/5 (+224%) 12. taumaturgia: 79/10 (+7%)
13. versengés: 8/17 14. zene: 207/36 (+35%) 15. szörnyismeret: 10/42
16. pszi: *21/100 17. zárnyitás: 1/38 18. vadászat: 21/22
19. bányászat: 14/70 (+10%) 20. úszás: 2/77 21. csapatmunka: 3/42

FELTÉTELES PARANCSOK (még 4 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 80% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
udvarolsz a 4938. karakternek
kutatsz max. 100 TVP-ért
készítesz szárnyas hernyót (#69) (max. 1 darabot, csak egyszer), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 4 darabot ), tünde nyilat (#554) (max. 10 darabot ), gyógykenőcsöt (#313) (max. 20 darabot, csak egyszer), acéltűt (#334) (max. 6 darabot )
elfogod hattyúkirályt (#776) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (63)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 10, max: 16)
degradátor (#210) (csak egyszer), acélkolosszus (#35) (csak egyszer), ongóliant (#159) (csak egyszer), kisebb quwarg isten (#213) (csak egyszer), hattyúkirály (#776), északi aurach (#350), autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96), nómenklatúra (#158), átokmurgattyú (#225) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 4, max: 16)
Boriasz (#4028), trollfa (#80), semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
tompítás (#40, 8 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) dimenzióugrás (#163, 55 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) villámmágia (#227, 36 VP, 5 TVP) kalmárszem (#228, 11 VP, 15 TVP)
időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) oldás (#372, 15 VP)
banshee-sikoly (#373, 20 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)
gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)
tűzeső (#61, 16 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
villámsújtás (#89, 15 VP) agyburok (#90, 11 VP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP) mágiadagály (#132, 25 VP, 5 TVP)
tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) alku (#139, 20 VP, 5 TVP) mágikus ütés (#147, 18 VP)
kreáció (#148, 12 VP, 2 TVP) szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP) gyorsvarázslás (#179, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP) kapcs. azonosítás (#276, 0 PP)
Butaság ára beállítás: teológia: +40 vp 2 költség alatt; taumaturgia: +40 vp 2 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
mágikus ütés (#147)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
1. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
banshee-sikoly (#373)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
fehér glóbusz (#47)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 8, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> pszi elementál (#221) izomernyesztés (#33) >> szutykos remák (#191)
villámcsapás (#50) >> xirnox (#122) villámcsapás (#50) >> quwarg harcos (#201)
banshee-sikoly (#373) >> szintszívó (#96) banshee-sikoly (#373) >> nómenklatúra (#158)
banshee-sikoly (#373) >> több ellenfél elleni harcban (#985)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 8, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
tompítás (#40) >> bávatag golombár (#165)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Zúzz apró darabokra egy esszenciakristályt oltáromnál, így annak hatalmát is magadba szívhatod!
2.) A kihívás egyre nagyobb. Egy bazaltelementál esetében nemcsak legyőzni, de megtalálni is nehéz feladat!
3.) Egy lazító feladat: Imádkozz a csatorna keleti partján!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 purifikátor háj (#269) 9 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
11 arany (#50) 1 aurach fog (#657) 4 hattyútoll (#1222)
6 kaja (#2) 1 kavadu lebeny (#24) 3 mákrózsa virág (#56)
4 spiritusz (#170) 4 szögletes kő (#17) 2 tünde nyíl (#554)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(144,63) a 93. labirintus bejárata, mínosz-kúp (#178), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), művészi porolit (#720), oltár, szent tölgyfa (#393), hattyúkirály (#776), áeratikus hasnyák (#243)
(144,64) phua-kúp (#372), Dornodon oltár, művészi porolit (#720)
(145,65) magger (#747), 42. jellempróba
(146,66) grok-képződmény (#149), Chara-din monolitja (#534), légirozmár (#94)
(148,68) érclelőhely
(148,69) woorgard (#231), velociraptor (#161), quwarg királynők (#153)

Üzenet küldése a karakternek