4. forduló, 6. forduló, Mumus összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. febr. 9. 10h:03'
EZ A 5. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

MUMUS KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [23,9] koordinátán. Egy csendes alak közelít a táborodhoz, szinte alig hallod lépteit. Bőre sápadt, mint a hold ezüstje, szemei igézően ragyognak, ahogyan rád emeli pillantását. Már-már megijednél, de földöntúli bizonyosság önt el: Szeret Téged! S valóban, karjait széttárja, ölelése puha, mint édesanyádé volt egykoron. Sokáig álltok így, s magad sem tudod, mikor fedi el pilláid az álom könnyű takarója...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+27 életerő.)

f 4 kísérletezel a 4. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Telik múlik az idő... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz dárdát. (ld. enc.) 4 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 122.]

kt 18 elkészíted a 18. tárgyat
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 122.]

kf 18 kézbeveszed/felveszed a 18. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 122.]

kt 4 elkészíted a 4. tárgyat
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 114.]

m 3 3 4 mozogsz délkeletre, délkeletre, délre
[24,10] Fák, mindenütt csak fák. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy kék orchideacserjét. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy legyengült fabontó szójer. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [25,11] Még mindig az erdőben vagy. Egy ismeretlen madár kezd csivitelni a közelben. Gyanús mozgást látsz a fák között. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy lebegő gomba. Itt csata lesz.

Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Bunkóval megütöd a lebegő gomba puha kalapját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A szörny mancsával apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Bunkóval kegyetlenül megütöd a lebegő gomba puha kalapját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny mancsával apró sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A fák közül egyszercsak kilépsz egy tisztásra. A tisztás közepén magas, fekete gránitból emelt torony áll. A mogorva erődítményen csak itt-ott van néhány apró, lőrésszerű ablak. Ajtaja hatalmas, vasalt kőajtó, de semmilyen címert vagy más hasonló jelzést nem látsz rajta. (535. épület.)
Összefutsz egy kopasz, piros szemű, körszakállas troll férfival. Bőre sárga. Fegyverzetét egy bo-skorpió trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Nyúzott Urunk. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.

(Továbbmész...) [25,12] A terep továbbra is ritka erdő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Egy lebegő gomba nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Meglengetve a bunkót ellenfeledre rontasz. Nem találtad el! A szörny mancsával apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bunkóval iszonyatosan megcsapod a lebegő gomba bal oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Mancsával a lebegő gomba megpöcköli a jobb válladat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A mezei mekkencs igen ritka állat. Ennek az az oka, hogy frissen lenyúzott bőrének erős gyógyhatása van. Kettőtök közül te vagy a szerencsésebb, ezért módod van kipróbálni a sokat hallott módszert. Homlokodra rakod a gőzölgő bőrt, és vársz. Pár perc múlva már áramlik is beléd a mekkencs gyógyenergiája. (+2 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 74.]

m 4 mozogsz délre
[25,13] Az erdőnek vége, dombvidéken vagy. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy homokvarány közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Meglengetve a bunkót a másikra ugrasz. Bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a homokvarány jobb első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A homokvarány karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. (ld. enc.) 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Összeakadsz egy tüsi ezüsthajú, szürke szemű kobudera férfival. A bőre kreolszínű. Felszerelését egy gátvakond trófea díszíti. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy dárda.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Koshugi. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól.
[10 pontot használtál fel, van még 64.]

kt 6 elkészíted a 6. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kőkést. [3 pontot használtál fel, van még 61.]

kt 7 elkészíted a 7. tárgyat
Legyártottál 1 kőhegyű lándzsát. [12 pontot használtál fel, van még 49.]

kf 7 1 kézbeveszed/felveszed a 7. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a bunkót, majd a jobb kezedbe veszed a kőhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 49.]

kt 19 10 elkészíted a 19. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 kerek követ. [10 pontot használtál fel, van még 39.]

ff 7 5 6
Sajnálom, de nem ismersz ilyen utasítást. [0 pontot használtál fel, van még 39.]

m 6 mozogsz nyugatra
[24,13] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy sünmedve közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Marokra fogva a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a sünmedve testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A sünmedve belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (szúrófegyver: 1. szint).
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Soha nem tudtad, hogy miért van gyógyereje az óriásvakond vastagbelének. Igazán soha nem is érdekelt. Miután kiemeled a belet eredeti tulajdonosából, egy darabját a fejedre tekered, a többit a két csuklódra, illetve bokádra. Hanyattfekszel, és csendben várod, hogy a természet megtegye kötelességét. (+3 életerő.) Észreveszel egy smirglibokrot. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Hogy kerül ide egy csokivirág? Na mindegy, no problemo, lehántod az édes héját. Igazi ínyencfalat! (+1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 19.]

kt 29 5 elkészíted a 29. tárgyat (5 darabot)
Begyűjtöttél 5 smirglilevelet. [5 pontot használtál fel, van még 14.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborozásra alkalmas helyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz.
Ebben a körben 14 pontod maradt, ebből a következő körre 14 pontot vihetsz át. Kapsz még 136 pontot. A következő körben tehát 150 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DÁRDA (10. TÁRGY)
Egy botot kőkéssel élesre hegyezve megkapod a legelemibb (de igen hatékony) dobófegyvert, a dárdát. Ehhez csak egy KT 10 parancsot kell kiadnod, 10 pontért. A fegyver sebzése d6. Nemcsak vadászatra jó...

KÉK ORCHIDEA BOKOR (67. NÖVÉNY)
Az egyik legvarázslatosabb növény, amely a ritka erdőben nő. Varázslatos, de nagyon veszélyes is: ártatlan kinézete ellenére ugyanis húsevő. A gyanútlan áldozatra kicsap a növény szőrös csápja, akit a méreg pillanatok alatt megbénít. A magatehetetlen élőlényt a csodás kék orchidea élve bontja le. A Duer-orkok egyik kedvenc szórakozása állítólag az, hogy áldozataikat a növény elé vetik. Ha szakítani akarsz a gyönyörű kék virágból, cselhez kell folyamodnod: átverésként csalit kell a virág mellé dobni. Ha a kék orchidea kedvencét, a szárnyas hernyót dobod oda, akkor lehetőséged van arra, hogy amíg a csápok a kis férget pumpálják, gyorsan letépj egy virágot. Ehhez a KT 68 parancsot kell kiadnod, 6 pontért. Egy fordulóban maximum öt virág szakítható egy kék orchidea bokorról.

FABONTÓ SZÓJER (71. SZÖRNY)
A fabontó szójerek a ritka erdők apró termetű élősködői. Élősködők, mert fát esznek. Ezek a barnára lakkozott vakondra emlékeztető lények hegyes fogukkal pillanatok alatt képesek elpusztítani egy akár fél méteres botot! Ha egy fabontó szójerrel keveredsz harcba, előfordulhat, hogy búcsút kell mondanod a fából készült fegyverednek...

VARÁNYSZEM (30. TÁRGY)
Kiszedheted a homokvarány különösen kemény, merev szemeit, ha sikerül agyoncsapnod.

OLVASZTÓKEMENCE (86. ÉPÍTMÉNY)
A földből kibányászott ércek kiolvasztásához, fémek ötvözéséhez kiválóan alkalmas a szögletes kövekből épített olvasztókemence, amelyet dombos vagy alacsonyhegységgel borított területen lehet építeni, összesen 70 pontért. Használatakor először fát kell gyűjtened, és az egészet felfűtened, ezért az ilyen tevékenység általában elég sok pontba kerül. Ahhoz, hogy bizonyos fémek, ércek feldolgozására rájöjj, adj ki ezekre F parancsot olyan mezőn, ahol van olvasztókemence.

KARAKTERLAP

Mumus, egy kopasz, piros szemű troll férfi vagy. Fekete a bőröd. Ez az 5. fordulód.

Erő: 16 Szint: 2 Merészség: 6/6 Magasság: 252 cm
IQ: 7 Támadás: 1 Agresszió: 6 Testsúly: 493 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 0 Menekülés: 50 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 16 Életpont: 64/28 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 10 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 15 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 13 TP-t kaptál. Jelenleg 92 TP-d van. A következő szinthez még 8 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 1 (+1) ütőfegyverek: 3

24,103 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 70 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 4 (+1)
4. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 50% életerő alatt 10 TVP-ért (max. 2 alkalommal)

Összsúly: 16.73 kg Megterheltség: 39%
Még 138 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
10 kerek kő (#19) 1 kőhegyű lándzsa (#7) 5 smirglilevél (#29)
2 varányszem (#30)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

22 23 24 25 26
8
9
10
11
12
13
14
(24,10) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), fabontó szójer (#71)
(24,13) sünmedve (#33), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), 27. jellempróba
(25,11) lebegő gomba (#39), fekete gránittorony (#535), Nyúzott Urunk (5445. kalandozó)
(25,12) lebegő gomba (#39)
(25,13) homokvarány (#16), 10. jellempróba, olvasztókemence (#86), Koshugi (1339. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek