Karakterszám: |
6893 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
52 |
Játékhét: |
288 |
E
forduló ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
92 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2006. jún. 29. 15h:08' |
A következõ
fordulód táplálható: 2006. jún. 30. |
|
E-mail!
RAPTOR KALANDJAI
Pihenésed nem telt el eseménytelenül:
**
4. NAP ** Felkeresi barlangodat
Granitoid, egy gránittestû, földpátpettyes,
kvarceres, óriási férfi. A következõket látod nála: villámöv, a harcos
köpenye, Enyészmester, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, a kalmár nyaklánca,
suhanó csizma, a nyomkeresés fejpántja, Rogan karkötõje. Kifogott rajta
a csapdád. Sebzõdött 24-t. Megremegnek a hegyek, ahogy kezdetét veszi az
összecsapás.
*** 1. KÖR *** Granitoid feléd mozog. Megindulsz Granitoid felé. Már ott
is vagy! Granitoid rád támad. Lekever egyet jobb mancsával.
(25 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Fegyverével, egy Enyészmesterrel keresi a gyenge pontodat.
Félrehajoltál. Nehezen bírod a szagát.
(-18 ép.) Támadod Granitoidot. Tekergetve
suhintasz jobb csápoddal.
(23 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez
(-1
ép) Hasba próbálod rúgni jobb lábaddal.
(7 ép-t sebeztél). A tüskés bõr
megsebez
(-1 ép) Vámpirizálsz (+1 ép).
*** 2. KÖR *** Megtámadod Granitoidot. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal.
(29 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez
(-1 ép) Mérgezed! A hasát célzod
jobb lábaddal.
(6 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez
(-1 ép) Vámpirizálsz
(+1 ép). Granitoid maradék erejét is elvesztve elterül.
[A csatában összesen 74 sebzést okoztál, és 47 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+10%). Granitoid
meghajol elõtted, majd elhagyja a barlangodat.
*** 5.8. ***
Sünkutya a "Rettentõ" (#3485) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült
a fókuszgömb.
**
33. NAP ** Nem átall háborgatni
Sünkutya a "Rettentõ", egy süntestû,
kutyafejû, tüskés bõrû, izzó szemû, acélfarkú férfi. A Katonák klánjának
apród rangú tagja. A KANKURENCIA szövetségbe tartozik. Tárgyai: a sün könnyû
láncinge, a sün malachit karkötõje, fekete nadrág, kék gömb, bronzmedál,
az egyensúly gyûrûje, a tárgyalás gyûrûje, suhanó csizma, az energia zöld
köntöse, Rogan karkötõje, khaldoran öv, a kalmár nyaklánca, a sólyom csontmaszkja,
a tudás nyaklánca, harci nyílpuska. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e
kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda öröm, egy vendég, aki baráti beszélgetésre tért be! Meleg szívvel
fogadod, hellyel kínálod, elõkerül az ennivaló. Hamarosan jóízûen falatoztok
a padlóra terített takaróra rakott finomságokból. A szokásos témák - torzszülöttek,
kalandok - után a családotokra terelõdik a szó, és egy pillanatnyi csönd
támad. Te is eltûnõdsz, mit csinálhatnak most a szüleid. Végül Sünkutya
a "Rettentõ" megköszöni a vendéglátást, és "látjuk még egymást!" felkiáltással
távozik. (+10% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Sünkutya a "Rettentõ"
által meséltekbõl, megtudod, mi az a warnök.
[ld. enc.]
**
42. NAP ** Bezörget hozzád
Sünkutya a "Rettentõ", egy süntestû, kutyafejû,
tüskés bõrû, izzó szemû, acélfarkú férfi. A Katonák klánjának apród rangú
tagja. A KANKURENCIA szövetségbe tartozik. Végignézed a felszerelését:
a sün malachit karkötõje, a káosz istennõjének szimbóluma, fekete nadrág,
kék gömb, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, a tárgyalás gyûrûje, suhanó
csizma, az energia zöld köntöse, Rogan karkötõje, khaldoran öv, a sólyom
csontmaszkja, a tudás nyaklánca, harci nyílpuska. Kedvesen köszönt, és
megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda megtiszteltetés a harcos hétköznapokban! Végre valaki, aki baráti
szándékkal látogatott hozzád. Rögvest hellyel és étellel kínálod. Evés
közben barátságos társalgás folyik. Kiderül, hogy Sünkutya a "Rettentõ"
sok dologról ugyanúgy gondolkodik, mint te! Talán még barátok is lehettek.
Huh, jól elszaladt az idõ! Sünkutya a "Rettentõ" is így látja, mert feláll,
és a vacsorát megköszönve, búcsúzik. (+9% jóllakottság) A beszélgetés alatt
új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a kõtroll fatty.
[ld. enc.]
**
46. NAP ** Látogatót kapsz, aki
Döglött Hajnal-Dax, egy dohánylevelet
rágó, viharvert külsejû, de jóképû, tar, hipnotikus tekintetû férfi. A
Tudósok klánjának tanársegéd-helyettes rangú tagja. A Bölcsek Köre szövetségbe
tartozik. Viselt tárgyai: csatos öv, az egyensúly gyûrûje, kristályamulett,
szivárvány karkötõ, a tudás nyaklánca, a gólem könnyû láncinge, zangrozi
csizma, a káosz istenének sisakja, Rogan karkötõje, a kalmár nyaklánca,
az energia utazóköpenye. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni.
Bólintasz.
Örömmel fogadod a vendéget, és hogy még jókedvûbb legyen a baráti trécselés,
ennivalóval kínálod. Õ is hozott magával ajándékba néhány finomságot, amit
felajánl neked. Nekiláttok az ételnek. Vacsora közben barátságos vitába
keveredtek kedvenc klánjaitokkal kapcsolatban; hosszasan érveltek egyik
vagy másik mellett. Végül Döglött Hajnal-Dax feláll, megköszöni a finom
vacsorát, és búcsút int. (+7% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Döglött
Hajnal-Dax által meséltekbõl, megtudod, mi az a zöld ekinda.
[ld. enc.]
**
48. NAP ** Bezörget hozzád
Johnny Bravo, egy szõke, felálló hajú, izompólós,
nyálgolyó, bájgúnár férfi. A Tudósok klánjának tanársegéd-helyettes rangú
tagja. A következõket látod nála: kristályamulett, az egyensúly gyûrûje,
szivárvány karkötõ, a regenerálódás zöld köntöse, a védekezés könnyû íja,
a légzés bíbor láncinge, kék gömb, a káosz vörös sisakja, a kalmár nyaklánca.
Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda megtiszteltetés a harcos hétköznapokban! Végre valaki, aki baráti
szándékkal látogatott hozzád. Rögvest hellyel és étellel kínálod. Érdekfeszítõ
beszélgetésbe kezdtek a mágiáról. Vajon igaz az a rémhír, hogy egyes varázslatoknak
káros mellékhatásai is vannak? Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat:
vendéged feláll, elbúcsúzik, és távozik. (+6% jóllakottság) Megjegyzel
valamit a Johnny Bravo által meséltekbõl, megtudod, mi az az ichinedar.
[ld. enc.]
**
49. NAP ** Szerény szállásodban lep meg
Sünkutya a "Rettentõ", egy süntestû,
kutyafejû, tüskés bõrû, izzó szemû, acélfarkú férfi. A Katonák klánjának
apród rangú tagja. A KANKURENCIA szövetségbe tartozik. A következõket látod
nála: a sün malachit karkötõje, a káosz istennõjének szimbóluma, fekete
nadrág, kék gömb, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, a tárgyalás gyûrûje,
suhanó csizma, az energia zöld köntöse, Rogan karkötõje, khaldoran öv,
a sólyom csontmaszkja, a tudás nyaklánca, harci nyílpuska. Kedvesen köszönt,
és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Leülteted a legkényelmesebb helyre Sünkutya a "Rettentõ"-t, majd magad is
lehuppansz. A tartalékaidból és vendéged ajándékából takaros kis vacsorát
dobtok össze. Érdekfeszítõ beszélgetésbe kezdtek a mágiáról. Vajon igaz
az a rémhír, hogy egyes varázslatoknak káros mellékhatásai is vannak? Jóllaktatok
és kibeszéltétek magatokat: vendéged feláll, elbúcsúzik, és távozik. (+9%
jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod,
mi az a csótánykirálynõ.
[ld. enc.]
**
55. NAP ** Sünkutya a "Rettentõ" kihívott téged. Ha elfogadod, adj ki
egy P 3485 parancsot. Ha elutasítod, add ki a P 3485 9 parancsot.
**
66. NAP ** Eljön barlangodba
Johnny Bravo, egy szõke, felálló hajú, izompólós,
nyálgolyó, bájgúnár férfi. A Tudósok klánjának tanársegéd-helyettes rangú
tagja. Viselt tárgyai: kristályamulett, az egyensúly gyûrûje, szivárvány
karkötõ, a regenerálódás zöld köntöse, a légzés bíbor láncinge, kék gömb,
a káosz vörös sisakja, a kalmár nyaklánca, az angyalok vándorcsizmája,
a túlélés hosszú íja. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni.
Bólintasz.
Mielõtt még baráti beszélgetésbe kezdenétek, leülteted a vendéget, és máris
elõkerül az ennivaló. Jóízûen falatoztok. Misztikus, szörnyûséges dolgokról
kezdtek el beszélgetni: a Thargodanok, az Ellenség... Még a Kimondhatatlan
Nevûekrõl is ejtetek néhány bátortalan szót. Mintha kicsit lehûlt volna
a barlang levegõje... Végül Johnny Bravo megköszöni a vendéglátást, és
"látjuk még egymást!" felkiáltással távozik. (+10% jóllakottság) Megjegyzel
valamit a Johnny Bravo által meséltekbõl, megtudod, mi az a nedonkutya.
[ld. enc.]
*** 7.10. ***
Rogen a Kalandor (#6186) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 7.10. ***
Nohnetár (#3803) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 7.18. ***
Zsebibaba Baby (#3043) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült
az élelmiszerraktár.
*** 7.29. ***
Mimic (#2987) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 7.29. ***
Mézga Aladár (#9269) belépését kérte a szövetségetekbe.
**
110. NAP ** Látogatót kapsz, aki
Nyakigcsáp Lilli, egy hosszú, fekete
hajú, méregzöld szemû, kiütéses bõrû, huncut, galetki nõ. A Mutánsok klánjának
kocsány rangú tagja. Felszerelése: öv, a káosz varázslatos köntöse, csontmaszk,
a küzdelem márványgyûrûje. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved
beszélgetni. Bólintasz.
Mielõtt még baráti beszélgetésbe kezdenétek, leülteted a vendéget, és máris
elõkerül az ennivaló. Jóízûen falatoztok. A véleménycsere ezúttal egy kicsit
nehezen indul: úgy tûnik, a másik galetki most nincs túlságosan beszédes
kedvében. Vagy mégsem vagy annyira rokonszenves neki? A hosszú parti végül
véget ér. Nyakigcsáp Lilli megköszöni a vendéglátást, és hazaindul. (+8%
jóllakottság) Ismét tanultál valamit - megtudod, mi az az elonotichlan.
[ld. enc.]
Felépült
a barakk.
*** 8.28. ***
Zsémbecske (#2078) kilépett a szövetségbõl.
Visszatérsz szállásodra. *** 8.28. ***
Hermione Granger (#4717) belépését
kérte a szövetségetekbe.
*** 8.29. ***
Miss Röfi (#2862) kilépett a szövetségbõl.
*** 9.4. ***
Zsémbecske (#2078) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 9.5. ***
Miss Röfi (#2862) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült
a könyvtár.
*** 9.6. ***
Lady Emese (#2941) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 9.12. ***
Landrina a Hercegnõ (#9137) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 9.19. ***
Cinca-Nyuszi (#3893) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült
a gázturbina.
*** 10.8. ***
Landrina a Hercegnõ (#9137) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 10.11. ***
Édes Suzy (#5528) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 10.17. ***
Anusz (#9047) kilépett a szövetségbõl.
*** 10.18. ***
Daoc Selvreth (#8563) belépését kérte a szövetségetekbe.
Jelenleg 10 legenda pontja van.
*** 10.24. ***
Thor a Káosz Papja (#2804) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 10.24. ***
Magmatikus Bûzfelhõszáj (#8506) kilépett a szövetségbõl.
**
181. NAP ** Meglátogat egy galetki:
Lélekszívó, egy mindig lélekenergiára
éhes férfi. A Mutánsok klánjának létforma rangú tagja. Viselt tárgyai:
bõrpáncél, bronzmedál, szivárvány karkötõ, zöld köntös, az egyensúly gyûrûje,
suhanó csizma, Xantin bõröve, az Örökkévalóság Rubinja, a sebesség sárgaréz
nyaklánca, a harcos halotti maszkja. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e
kedved beszélgetni. Bólintasz.
Mielõtt még baráti beszélgetésbe kezdenétek, leülteted a vendéget, és máris
elõkerül az ennivaló. Jóízûen falatoztok. Közben megvitatjátok a szintetek
és a távolabbi régiók híreit. Aztán szóba kerülnek a kalandjaitok, persze
versenyezve dicsekedtek sikereitekrõl. A hosszú parti végül véget ér. Lélekszívó
megköszöni a vendéglátást, és hazaindul. (+9% jóllakottság) A beszélgetés
alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az az öngyilkos szilmill.
[ld. enc.]
*** 10.28. ***
Cy Bon Tom (#5928) kilépett a szövetségbõl.
*** 10.31. ***
Regina Rascal (#3398) kilépett a szövetségbõl.
**
192. NAP ** Nem átall háborgatni
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. A Halhatatlanok klánjának felvilágosult
halandó rangú tagja. Felszerelése: szivárvány karkötõ, a yeti sárgaréz
nyaklánca, a gyõzelem karkötõje, az egyensúly gyûrûje, ében láncing, az
angyalok csepp fülbevalója, fekete csizma, az Örökkévalóság Rubinja, ezüstmedál,
a kobra ezüst nyaklánca, a mágia gyûrûje, a yeti szürke maszkja, bronz
lárvaköpeny, Behemót csatos öve, a szellemek pajzsa. Elõször megpróbál
meggyõzni, hogy átokszórjatok. Határozatlanul biccentesz.
Belépés után üdvözöl: "Hogy a ménkû csapna beléd!" Rögtön visszavágsz: "Olyan
buta vagy, mint egy csiga." A következõt mondja neked: "Úgy hasonlítasz
egy förtelemféregre, mint egyik vízcsepp a másikhoz." A fenébe, hirtelenjében
nem tudsz visszavágni!
- Rendben, elismerem - mondod - Te vagy a jobb,
vesztettem! - Ellenfeled lélekenergiát kap.
Felépült
a szellõzõrendszer.
*** 11.8. ***
Fenrokhazant Tsinborongi (#3091) kilépett a szövetségbõl.
*** 11.8. ***
Rémálom (#9935) kilépett a szövetségbõl.
*** 11.8. ***
Cy Bon Tom (#5928) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 11.12. ***
Rémálom (#9935) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 11.12. ***
Fenrokhazant Tsinborongi (#3091) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 11.21. ***
Lyennara (#6492) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 1.2. ***
Zsémbecske (#2078) kilépett a szövetségbõl.
*** 1.2. ***
Falra Hányt Borsó (#6386) kilépett a szövetségbõl.
*** 1.2. ***
Miss Röfi (#2862) kilépett a szövetségbõl.
*** 1.6. ***
Falra Hányt Borsó (#6386) belépését kérte a szövetségetekbe.
Jelenleg 10 legenda pontja van.
*** 1.6. ***
Zsémbecske (#2078) belépését kérte a szövetségetekbe. Jelenleg
10 legenda pontja van.
*** 1.6. ***
Miss Röfi (#2862) belépését kérte a szövetségetekbe. Jelenleg
10 legenda pontja van.
**
262. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig
5 szavazatot "gyûjtöttél".
*** 1.16. ***
Magmatikus Bûzfelhõszáj (#8506) belépését kérte a szövetségetekbe.
**
269. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig
6 szavazatot "gyûjtöttél".
**
269. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig
7 szavazatot "gyûjtöttél".
**
269. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig
8 szavazatot "gyûjtöttél".
*** 2.5. ***
Lady Alcoholica (#7984) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült
az istálló.
Felépült
a lélekenergia generátor.
**
311. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig
17 szavazatot "gyûjtöttél".
Ezzel megvan a többségi szavazat az eltávolításodra. Mától nem vagy a szövetség
tagja.
ÿ
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 32000.) A te szinteden a legnevesebb
Maocad herceg, egy magas, kékbõrû, sugárzóan szép arcú, ezüst, hosszú,
hullámos hajú férfi. (hírneve 1829.)
A szinteden nem állt meg az élet! Híreket hallottál:
*már. 12.* Fixxer gyõzelmet aratott Uton Állló felett.
*ápr. 18.* Sziszegõ
Szappan gyõzelmet aratott Alveris de Aurora felett.
*ápr. 30.* Leph Arlone
a szétszórt csatában legyõzte Lord of Darknesst.
*máj. 22.* Árnyék vastag
bõr tulajdonsága 21 lett, elsõként a szinten.
*jún. 4.* Árnyék és barátai
végrehajtották az 52. többszemélyes kalandot.
*jún. 18.* Rogen a Kalandor
tûzlehelet tulajdonsága 29 lett, elsõként a szinten.
*júl. 15.* Avvocato
Terrasini átokszórás tulajdonsága 32 lett, elsõként a szinten.
*okt. 15.*
Hajnalszárny gyõzelmet aratott Mérgezõ Wurm felett.
*nov. 20.* Eleven
Éjszaka-Rax teljesítette a 16. küldetést, amit az akadémián kapott.
*már.
7.* Sequator felköltözött a következõ szintre.
Eljut hozzád néhány morzsa abból, hogy mi hír a nagyvilágban:
*feb. 14.* Alba Regina és Garloran Gray pszi párbajt vívtak. Alba Regina
került ki gyõztesen.
*szept. 26.* Kronx pszionikus párviadalban legyõzte
Leanthilt.
*dec. 20.* Mélységben Szuttyogó rangja a Bárdok Klánjában "a
szeretet gyermeke" lett.
*feb. 7.* Az 15025 szövetség fényes gyõzelmet
aratott Ssseitak, a káoszkígyó felett!
*ápr. 4.* Alba Regina pszionikus
párviadalban legyõzte Nyafogó Nefelejcset.
*ápr. 24.* Köpködõ Méregzsák
pszionikus küzdelemben diadalt aratott Medusa felett.
*máj. 5.* Köpködõ
Méregzsák és Granitoid pszi párbajt vívtak. Köpködõ Méregzsák került ki
gyõztesen.
*jún. 5.* Fortian pszionikus küzdelemben diadalt aratott Aranea
felett.
*jún. 19.* Köpködõ Méregzsák pszionikus küzdelemben diadalt aratott
Oblepo Glorr felett.
*júl. 17.* Köpködõ Méregzsák pszionikus párviadalban
legyõzte Kroxigort.
A következõ fejlõdést tapasztalod:
+1 meggyõzõkészség; [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 478.]
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! Rövid sétálás után
eljutsz az egyik jól õrzött járathoz, amelyen a galetkik vadászni járnak
az alsó szintre, de amelyen még élõ torzszülött nem jutott ki. Egy barlangtó
mellé érkezel. A tó túloldalán több járat is indul. Valamelyik nyilván
elvezet a vadak fészkéhez. Befordulva egy sarkon, megzavarsz egy torzszülött
rituálét. Szétspriccelnek, azonban van, amelyik harcolni akar. Ellenfeled
egy molitár (#35).
*** 1. KÖR *** Megindulsz a molitár felé. Már ott is vagy! A molitár feléd
mozog. Támadod a molitárt. Rávágsz jobb csápoddal.
(16 ép-t sebeztél).
Megmérgezted. Hasba próbálod rúgni jobb lábaddal.
(1 ép-t sebeztél). A
molitár rád veti magát. Célozni próbál jobb lábával. Mellétrafált a balfácán.
A hasadra céloz bal lábával.
(11 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik.
Méreg: A molitár
4 sebzést kap.
*** 2. KÖR *** A molitár téged támad. Rúg jobb lábával.
(12 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd a bõrébe fúródik. A hasadra céloz bal lábával.
(12 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Megtámadod a molitárt. Körbe-körbe forgatva ütsz jobb csápoddal.
(19 ép-t sebeztél). Mérget juttatsz belé. Egy rúgást próbálsz jobb lábaddal.
(1 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A molitár halálos sebet kapva
a földre zuhan.
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 35 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+32%).
Összegyûjtöd a "kincset": egy molitár háj és egy xenópete.
[ld. enc.]
(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítást használsz gyógyításra. 6 ép-t
gyógyított rajtad. (-4 vp.) 4 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.) 5 ép-t gyógyított
rajtad. (-4 vp.)
[19 TVP-t használtál fel, maradt még 459.]
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Egy szûk járatban való kúszás-mászással
közelíted meg a torzszülöttek szintjét. A távolból kiáltások, robbanások
hangja szûrõdik el hozzád, egy borzalmas halálsikoly, aztán néma csend.
Üvöltést hallasz magad mögött. Nocsak, vadászó és éhes torzszülött(ek)!
Megfordulsz. Ellenfeled egy húsevõ növény (#46).
*** 1. KÖR *** A húsevõ növény közelebb jön, hogy támadhasson. A húsevõ
növény felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A húsevõ növény téged támad. Odacsap
neked jobb csápjával.
(2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Elõrehajolva
harapni próbál fogával. Mellé! A húsevõ növényt próbálod megsebezni. Elõresuhintasz
jobb csápoddal.
(27 ép-t sebeztél). Megmérgezted. Célozni próbálsz jobb
lábaddal.
(13 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A húsevõ növény kileheli
lelkét.
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+41%). Elteszed a zsákmányt, ami egy húsevõ bibe és 13 arany.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 446.]
Vadászni támad kedved. A vadászhírek jó fogást ígérnek a szint keleti részén,
így hát odamész. Egy észak-dél irányú folyosó közepén állsz, amely enyhén
lejt dél felé. Észreveszel 1
sötét mákot. Szakértõ módon leszeded. Vadászösztöneid
mentenek meg attól, hogy egy fentrõl gurított szikla ne zúzzon agyon. Harcra
készen, megfordulsz. Ellenfeled egy mahomohi (#43).
*** 1. KÖR *** A mahomohi feléd mozog. A mahomohi felé mozogsz, hogy megtámadhasd.
A mahomohi rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban
dermesztõ hideget köp rád.
(15 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a mahomohit.
Ostorként csattantasz jobb csápoddal.
(31 ép-t sebeztél). A bõrén levõ
tüskék felsértenek
(-4 ép) Mérget juttatsz belé. Megeresztesz egy jól irányzott
rúgást jobb lábaddal.
(9 ép-t sebeztél). Tüskés a bõre
(-2 ép) Vámpirizálsz
(+1 ép). Mérgezõdik: A mahomohi
4 sebzést kap. A mahomohi hörögve elterül.
[A csatában összesen 40 sebzést okoztál, és 21 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+31%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy
kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítással kezeled
magad. Gyógyulsz 5 életpontot. (-4 vp.) 7 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.)
Ennek eredményeképp gyógyulsz 4 ép-t. (-4 vp.) Gyógyulsz 5 életpontot.
(-4 vp.)
[28 TVP-t használtál fel, maradt még 418.]
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. A szokásos
vadászösvények egyikét választod, amely egyenesen a sötét alsó szintekre
vezet. Ahogy leérsz, küzdõállást veszel fel, és körülnézel. Bármelyik pillanatban
megtámadhat egy torzszülött. Egy óriási barlangnyílás tátong elõtted,
a bejárat tele van szórva különbözõ torzsülöttek csontjaival. Vagy egy
nagyragadozó tanyája, vagy egy galetkiremete lakhelye! Mindenesetre felébred
benned a kíváncsiság.
(482. kaland, összköltsége 35 TVP.) [Figyelem: a
kaland során követõt szerezhetsz!] Már majdnem feladod, amikor nyomra bukkansz.
Hamarosan a nyom nagyon forró lesz. Kellemes csetepaténak nézel elébe!
Ellenfeled egy elektraton (#34).
*** 1. KÖR *** Az elektraton elmormol egy villámsújtás varázslatot.
Sebzõdsz
17 ép-t. Megközelíted az elektratont. Támadod az elektratont. Ostorként
csattantasz jobb csápoddal.
(28 ép-t sebeztél). Mérgezed! Elõrerúgsz
jobb lábaddal. El sem találtad. Az elektraton kileheli lelkét.
[A csatában összesen 28 sebzést okoztál, és 17 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+36%).
Viszed, ami mozdítható: egy elektronit.
(Feltételes gyógyítás:) kisebb
gyógyítással gyógyítod magad. 5 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.) Ennek
eredményeképp gyógyulsz 6 ép-t. (-4 vp.) Gyógyulsz 7 életpontot. (-4 vp.)
[28 TVP-t használtál fel, maradt még 390.]
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Izgatottan
ereszkedsz le egy publikus folyosón a rettegve bujdokló vadak, a torzszülöttek
világába. Huh, leértél a csatornaszintre. Nevéhez hûen, a levegõt betölti
a csatornák dögletes bûze. Befordulva egy folyosón, ráébredsz, hogy nem
vagy egyedül. Ellenfeled egy tûzgyík (#40).
*** 1. KÖR *** A tûzgyík máris elõtted terem! A tûzgyík felé mozogsz, hogy
megtámadhasd. A tûzgyík téged támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak
a lángnyelvek.
(15 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a tûzgyíkot. Elõresuhintasz
jobb csápoddal.
(35 ép-t sebeztél). Megmérgezted. Elõrerúgsz jobb lábaddal.
(13 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A tûzgyík halálhörgés közepette
a földre zuhan.
[A csatában összesen 48 sebzést okoztál, és 15 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+31%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy pirgamit.
(Feltételes gyógyítás:)
kisebb gyógyítást használsz gyógyításra. Gyógyulsz 4 életpontot. (-4 vp.)
5 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.)
[28 TVP-t használtál fel, maradt még 362.]
Egy több száz éve elhagyatott barlangot választasz az ásatás színhelyéül:
régen állítólag itt éltek õseitek vezetõi. Talán találsz valami érdekeset!
Megfeketedett, ismeretlen rendeltetésû, hosszúkás tárgyakra bukkansz. Elég
hegyesek! (+2 õsi relikvia.)
[50 TVP-t használtál fel, maradt még 312.]
bb 1 3 4 7 9 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] A lakószint központi tere óriási. Ahányszor erre jársz, mindig egy
rövid idõre megállsz, hogy megcsodáld a hatalmas cseppköveket, a meredek
sziklafalat, amelyet számtalan lakóbarlang tarkít, és a központi épületegyüttes
sziporkázó milgandokkal megvilágított fenséges látványát. A tér egyik szegletében
egy kisebb csoport gyûlt össze. Kíváncsian közelebb lépsz. Egy szakállas,
mosolygós szemû, középkorú galetki ül a tér egyik kõemelvényén, ölében
lant. Valamilyen karizmatikus aura veszi körül, amitõl rögtön megkedveled.
Huncutul vigyorogva épp egy történetet ad elõ. A lantot nem zenére, hanem
inkább hangulatkeltésre használja. Egy-egy ijesztõbb résznél hirtelen megpendít
egy mélyebb akkordot, a vidáman részeknél pedig mulatságos hangokat csal
elõ a hangszerbõl. Érdeklõdve közelebb lépsz, de sajnos a történet pont
véget ér. Arany záporozik a bárd kalapjába, majd a tömeg szétszéled. Csalódottan
te is megfordulnál, de ekkor a fickó megszólít.
- Van egy történetem
neked is, Raptor, csak neked!
- Honnan tudod a nevemet? - fordulsz meg
ámultan. A huncut vigyor nem tûnik el az arcáról.
- Én mindenkit ismerek...
és hamarosan engem is mindenki ismerni fog! Troy Archid vagyok, a császár
bárdja. Azaz, voltam - elbocsátottak a szolgálatból.
- Miért, nem voltak
elég jók a történeteid?
- Épp ellenkezõleg. Túl jók voltak! Túl sok volt
bennük az igazság, és a császár ezt nem kedvelte. - riadtan körülnézel.
Aki a császár ellen szól, annak nem jósolnak hosszú életet! De nincs senki
a közelben, és Troyban van valami, ami maradásra késztet.
- Sajnálom,
hogy elbocsátottak az udvarból. Valamilyen történetet említettél, kíváncsian
hallgatlak!
Troy még szélesebben mosolyogva, felemeli az ujját.
- Nem
addig van az! Nekem a történetmondás a megélhetésem. Hozz nekem egy drágakövet
- legyen akármilyen apró is -, és meghalgathatod életed legjobb történetét!
Holnap ugyanekkor itt várlak!
- Várj, talán van is nálam! - turkálni
kezdesz a zsebedben, de ahogy felpillantasz, a bárdot nem látod sehol.
Hová tûnhetett? A nyílt téren csak nem szívódhatott fel! Persze, a császár
énekmondója biztosan ismer egy-két trükköt.
[A bárdot a következõ fordulódban
a K 99 paranccsal keresheted.]
Lebattyogsz a boltba. Végigmustrálod a kínálatot: kemény bõrpáncél (#3)
36 ap, törpe pikkelyvért (#4) 45 ap, kés (#5) 1 ap, fogazott tõr (#6) 3
ap, bõrpáncél (#9) 18 ap, parittya (#10) 10 ap, kerek kõ (#11) 1 ap, harci
fejsze (#12) 18 ap, sziklarepesz (#13) 5 ap, üvegcse (#14) 3 ap, molad
púp (#16) 14 ap, kõbalta (#18) 5 ap, mandolin (#19) 72 ap, winropu moha
(#22) 36 ap, sötét mák (#23) 36 ap, csótányláb (#25) 36 ap, ragálygomba
(#26) 36 ap, gyilkos boróka (#27) 36 ap, tejfonál (#28) 36 ap, kötél (#128)
18 ap, rozsdás kard (#131) 10 ap, ében tündekard (#132) 36 ap, díszes fejék
(#135) 18 ap, khaldoran öv (#137) 54 ap, húsevõ bibe (#151) 18 ap, pirgamit
(#152) 14 ap, mandibula (#157) 7 ap, yeti csont (#160) 19 ap, Xantin bõröve
(#169) 72 ap, villámöv (#172) 72 ap, pókcsatos öv (#173) 72 ap, nohnetár
gumó (#212) 18 ap, lelakatolt ládikó (#310) 540 ap, lemezpáncél (#1000)
90 ap, vas lemezpáncél (#1001) 155 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 231 ap,
pikkelyvért (#1015) 36 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 69 ap, díszes pikkelyvért
(#1017) 123 ap, láncing (#1030) 72 ap, könnyû láncing (#1031) 127 ap, bíbor
láncing (#1032) 194 ap, ezüst láncing (#1033) 289 ap, mellvért (#1045)
63 ap, bõr mellvért (#1046) 112 ap, bronz mellvért (#1047) 177 ap, pajzs
(#1060) 18 ap, kerek pajzs (#1061) 41 ap, nagy pajzs (#1062) 86 ap, sisak
(#1075) 18 ap, vassisak (#1076) 41 ap, szárnyas sisak (#1077) 86 ap, maszk
(#1090) 9 ap, halotti maszk (#1091) 25 ap, csontmaszk (#1092) 69 ap, fejpánt
(#1105) 9 ap, díszes fejpánt (#1106) 25 ap, ezüst fejpánt (#1107) 69 ap,
csizma (#1120) 9 ap, vándorcsizma (#1121) 25 ap, fekete csizma (#1122)
69 ap, köpeny (#1135) 5 ap, utazóköpeny (#1136) 21 ap, kék köpeny (#1137)
62 ap, köntös (#1150) 9 ap, zöld köntös (#1151) 25 ap, átlátszó köntös
(#1152) 69 ap, íj (#1270) 18 ap, könnyû íj (#1271) 41 ap, hosszú íj (#1272)
86 ap, nyílpuska (#1285) 36 ap, könnyû nyílpuska (#1286) 69 ap, tõr (#1300)
9 ap, csonttõr (#1301) 25 ap, rövid tõr (#1302) 69 ap, kard (#1315) 18
ap, görbekard (#1316) 41 ap, hosszúkard (#1317) 86 ap, lándzsa (#1330)
18 ap, barbár lándzsa (#1331) 41 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 86 ap, a
sas köpenye (#15985) 95 ap, a sas görbekardja (#16166) 274 ap, a tûz öve
(#22315) 50 ap, a tûz lándzsája (#22480) 63 ap, a jég barbár lándzsája
(#22931) 157 ap, a szalamandra lándzsája (#26080) 63 ap, a yeti öve (#26365)
50 ap, az elektromosság gyalogos lándzsája (#27432) 287 ap, a légzés zöld
köntöse (#27701) 142 ap, a légzés karkötõje (#27790) 54 ap, a légzés nyílpuskája
(#27835) 81 ap, az angyalok görbekardja (#28316) 157 ap, az ellenállás
nyílpuskája (#28735) 81 ap.
[be 3:] Elhagyod a boltot. Elmész a varázslótoronyhoz. Fekete, magas épület,
hegyes karmokkal. Egyedi tervezés! Egy csontos lény fogad. Megkapod a szinten
megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden, korábbi
szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben a varázslat
sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható: tûzpajzs
(#16, IQ8, 50ap) gránitbõr (#17, IQ14, 200ap) sorvasztás (#30, IQ10, 100ap)
gigaököl (#40, IQ12, 90ap) agyroppantás (#43, IQ12, 120ap) ellenáll.megtörése
(#48, IQ14, 150ap) alkímia (#147, IQ9, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ12,
350ap) láth. észlelése (#158, IQ13, 80ap) szellemidézés (#159, IQ7, 50ap)
kineport (#163, IQ10, 120ap) tombolás (#167, IQ6, 320ap) villámpajzs (#170,
IQ8, 50ap) savpajzs (#171, IQ8, 50ap) gázpajzs (#172, IQ8, 50ap) Üdvözöl
egy õsz hajú galetki, aki hosszú szürke köpenyt visel, és csúcsos süveget.
Kezében egy igazi fából faragott bot! A bot végén vörös drágakõ, tökéletesen
simára csiszolt gömbfelülettel. Az öreg így szól hozzád:
- Már messzirõl
láttam sugárzó mágikus aurádat. Ígéretes tehetségnek tûnsz! Az én nevem
Magikluxin. Megtanítok neked egy varázslatot, ha megteszel nekem egy apró
szívességet. - örömmel bólintasz. A mágus folytatja. - A szint egy távoli
végében nemrégiben felfedeztem egy yeti barlangot, ahol egy egészen ritka
növényféle, a fehér zuzmó terem! Sajnos, én nem igazán vagyok képzett a
harcban, ezért nem tudok más megoldást, mint felbérelni valakit, aki bejut
a barlangba, és hoz nekem a zuzmóból. Nos, mi a véleményed?
- Szívesen!
- egyezel bele.
(3. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)
[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél
érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a
BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új
végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz 10 kno és 20 TVP árán.
A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten
2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12. szinten 5, a 13-16. szinten
6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal
sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv,
Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es)
szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol.
[be 7:] Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett
található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé
emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját.
[be 9:] Elmész a templomba, amely egy ezernyi gyertyával megvilágított barlangcsarnok.
A fénytõl kissé elvakulva lépsz be. Érdeklõdsz a papoknál, hogy nincs-e
valamilyen megbízásuk számodra. Valami komoly, képzett galetkit igénylõ
feladat. Mosolyogva egymásra néznek, aztán az egyikük bólint.
- Barátom,
egy nagyon nehéz, komoly küldetésünk lenne számodra! Fehér gyógyitalokat
fõzünk a helytartó testõreinek, szükségünk lenne húsz üvegcsére! - egy
darabig vársz, hogy ismertessék, milyen borzalmas szörnyektõl kell az üvegcsét
elragadni, de a pap csak biztatóan biccent. Megalázóan egyszerû! A pap
persze sietve megnyugtat:
- Jutalmul barátom vendégünk vagy egy ingyen
gyógyításra [a kaland teljesítésekor], és ki tudja? - talán tanulhatsz
is valamit!
(15. kaland, összesen 10 TVP-t igényel.)
[25 TVP-t használtál fel, maradt még 287.]
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Az egyik kevésbé
ismert, de ezért vadakban gazdag terület pont az északi nordemil-liget
alatt fekszik. A sûrûn növõ, fehér gombaszerû növények között neked is
idõbe telik, amíg megtalálod a lejáratot, és leereszkedsz. Egy észak-dél
irányú folyosó közepén állsz, amely enyhén lejt dél felé. Szimatodra hagyatkozva,
hosszas nyomkövetés után találsz egy torzszülött fészket. Ellenfeled egy
orgling kutya (#42).
*** 1. KÖR *** Az orgling kutya máris elõtted terem! Az orgling kutya felé
mozogsz, hogy megtámadhasd. Az orgling kutya rád támad. Lesújt rád bal
karmával.
(13 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Bûze zavar.
(-6 ép.)
Megtámadod az orgling kutyát. Rávágsz jobb csápoddal.
(36 ép-t sebeztél).
Mérgezed! Hasba próbálod rúgni jobb lábaddal. Félrehajolt. Az orgling
kutya holtan terül el.
[A csatában összesen 45 sebzést okoztál, és 19 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+30%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Összefut a nyál a szádban. Tömni kezded magadba a finomságokat. (+15% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítással gyógyítod magad. 7 ép-t gyógyított
rajtad. (-4 vp.) 7 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.) Ennek eredményeképp
gyógyulsz 6 ép-t. (-4 vp.)
[34 TVP-t használtál fel, maradt még 253.]
Kinyújtózol, majd vidáman fütyörészve kilépsz a barlang ajtaján. Útközben
más, portyára induló galetkikkel is összeakadsz. Hiába, pezseg az élet!
Találtál egy alkalmas barlangot. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit
az odabent lakótól. Körbevizsgálódsz, nehogy kellemetlen meglepetést okozzon
egy csapda. Szerencsére, nincs. Magabiztosan elõrelépsz.
Békésen szuszog a sarokban a barlang lakója,
Baalzamon, egy nem túl bizalomgerjesztõ,
hataloméhes tekintetû férfi. A Pszionicisták klánjának tanítvány rangú
tagja. Tárgyai: szivárvány karkötõ, kristályamulett, díszes fejék, az entek
zöld köntöse, a bölcsesség csepp fülbevalója, láncing, khaldoran öv, a
mentát vándorcsizmája, a kalmár nyaklánca, kék gömb. Az alvó galetki szeme
felpattan, és felugrik. Lebuktál! Vegye hát kezdetét az epikus ütközet!
*** 1. KÖR *** Baalzamon odajön hozzád. Tóbiás, a kétfejû patkány odajön
hozzád. Tóbiás, a kétfejû patkány irányába mozogsz. Baalzamon rád veti
magát. Odacsap neked jobb karmával.
(19 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
Elõrerúg jobb lábával.
(15 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Megroggyansz,
ahogy bénító méreg kerül véredbe. Gyengülsz (-12% támadás). Tóbiás, a
kétfejû patkány téged támad. Kitátja száját, harapni próbál fogával.
(15
ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Támad fogával.
(18 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Nehezen bírod a szagát.
(-5 ép.) Ezer sebbõl vérezve, elveszted
az eszméletedet.
[A csatában összesen 31 sebzést okoztál, és 72 sebzést kaptál.] Mi tagadás,
legyõztek. Lassanként magadhoz térsz. Ellenfeled tiszteleg elõtted, jelezve,
hogy méltó ellenfél voltál. [-5 TVP.] Tisztelegve a méltó ellenfél elõtt,
visszavonulsz.
(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítással gyógyítod magad. 6 ép-t gyógyított
rajtad. (-4 vp.)
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Pihenni térsz, és hagyod, hogy tested
természetes regenerációja gyógyítsa be a sebeidet. (+49 életpont.)
[24 TVP-t használtál fel, maradt még 229.]
Tökéletes kondícióban érzed magad egy kis lazító portyához. A barlangokat,
amelyek között jársz, mohatelepek borítják, kiválóan álcázva a bejáratokat.
Téged azonban nem lehet ezzel megtéveszteni. Kiválasztasz egy barlangnyílást,
amelybõl némi fényt látsz. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az
odabent lakótól. Elõször megnézed, nincs-e csapda. Nincs csapda, vagy legalábbis
nem találsz. Továbbnyomulsz.
Aludni látszik a lakó,
Slejm, egy kocsonyás testû, nyálkát izzadó, állandóan
bélgáz szagú férfi. A Mutánsok klánjának létforma rangú tagja. Végignézed
a felszerelését: kristályamulett, vassisak, vándorcsizma, az egyensúly
gyûrûje, az energia öve, utazóköpeny, a tárgyalás gyûrûje. Csendben elteszel
1 fehér gyógyitalt. Még mindig nem ébredt fel! Gyorsan távozol. Természetes,
hogy az áldozat kajatartalékából is lenyúltál valamennyit. (+9% jóllakottság.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 224.]
Az igazi tapasztalatot más galetkikkel való találkozás jelenti, ezért portyázni
indulsz. Keresgélni kezdesz a legközelebbi barlangok között, vajon ki van
otthon? Nini, ez a barlang pont jónak tûnik. Megpróbálkozol azzal, hogy
elcsenj valamit az odabent lakótól. Óvatos vagy, nehogy csapdába ess. A
kutatásod eredménytelen. Irány befelé!
Csendben osonsz be. Itt szunyál a tulaj,
Raska, egy kopasz, ocsmány, görbehátú
velejéig romlott galetki férfi. A Mutánsok klánjának létforma rangú tagja.
A Második Hullám szövetségbe tartozik. Viselt tárgyai: a mentát csatos
öve, az egyensúly gyûrûje, bõrpáncél, csontmaszk, vándorcsizma, bronzmedál,
kék gömb, az élet köpenye. Csendben elteszel 2 molitár hájat. Még mindig
nem ébredt fel! Gyorsan távozol. Persze némi elemózsiát is loptál magadnak.
(+10% jóllakottság.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 219.]
Itt az ideje, hogy felkeresd a szint többi lakóját egy baráti megmérettetés
céljából. A kolónia egy olyan szegletét keresed fel, ahol nagyon sok barlang
van, így könnyû lesz választani. Nem habozol sokat, választasz egy barlangot.
Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Elõször
megnézed, nincs-e csapda. Nincs csapda, vagy legalábbis nem találsz. Megindulsz
befelé.
Békésen szuszog a sarokban a barlang lakója,
Darab, egy sötét börû,barna
hajú,zöld szemû férfi. A Tisztogatók klánjának felderítõ rangú tagja. Végignézed
a felszerelését: khaldoran öv, márványgyûrû, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje,
az elektromosság karikaszimbóluma, szivárvány karkötõ, köpeny, törpe pikkelyvért,
maszk, a ragadozó csizmája. Csendben elteszel 1 bõrpáncélt. Még mindig
nem ébredt fel! Gyorsan távozol. Mintha ez még nem lenne elég, némi kaját
is sikerült csórni! (+6% jóllakottság.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 214.]
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. A szokásos
vadászösvények egyikét választod, amely egyenesen a sötét alsó szintekre
vezet. A sötétbõl furcsa neszeket hallasz. Nem vitás, ugrásra kész torzszülöttek
várnak rád. Befordulva egy folyosón, ráébredsz, hogy nem vagy egyedül.
Ellenfeled egy fekete hólyag (#38).
*** 1. KÖR *** A fekete hólyag feléd rohan. A fekete hólyag felé mozogsz,
hogy megtámadhasd. A fekete hólyag rád támad. A fekete hólyag savat lehel
rád.
(12 ép-t sebzõdtél). Támadod a fekete hólyagot. Elõresuhintasz jobb
csápoddal.
(29 ép-t sebeztél). Megeresztesz egy jól irányzott rúgást jobb
lábaddal.
(8 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép).
*** 2. KÖR *** A fekete hólyag rád támad. Nagy levegõt vesz, és hatalmas
savcsóvát köp feléd.
(12 ép-t sebzõdtél). Támadod a fekete hólyagot. Ostorként
csattantasz jobb csápoddal.
(30 ép-t sebeztél). Megmérgezted. Megeresztesz
egy jól irányzott rúgást jobb lábaddal.
(11 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz
(+1 ép). A fekete hólyag kileheli lelkét. Nagy detonáció közepette darabokra
robban.
14 életpontnyit sebzõdsz.
[A csatában összesen 78 sebzést okoztál, és 38 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+33%).
Összegyûjtöd a "kincset": egy xenópete.
(Feltételes gyógyítás:) fehér
gyógyitallal kezeled magad. 40 ép-t gyógyított rajtad.
[31 TVP-t használtál fel, maradt még 183.]
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Egy kútszerû aknán át, egy odakészített
kötélen leereszkedve hatolsz be a veszedelmes és rejtélyes csatornaszintre.
Bár tökéletesen látsz a sötétben, azért ezeknek a folyosóknak a mélységes
sötétsége még téged is megrémiszt kicsit. Rövid kutatás után megpillantasz
egy torzszülöttet. Menekülni próbál, üldözni kezded. Egyenest a fészkébe
menekül a bolond! Ellenfeled egy molitár (#35).
*** 1. KÖR *** A molitár felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A molitár közelebb
jön, hogy támadhasson. Támadod a molitárt. Odacsapsz jobb csápoddal. Nem
találtál. Érzékeny pontot próbálsz eltalálni jobb lábaddal.
(1 ép-t sebeztél).
Vámpirizálsz (+1 ép). A molitár rád támad. A hasadra céloz jobb lábával.
Nem talált. A hasadra céloz bal lábával. El sem talált, haha.
*** 2. KÖR *** Támadod a molitárt. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal.
(25 ép-t sebeztél). Rúgsz jobb lábaddal. El sem találtad. A molitár rád
támad. Hasba próbál rúgni jobb lábával. Kacagsz a nevetséges próbálkozáson.
Érzékeny pontodat próbálja eltalálni bal lábával. Ez mellément.
*** 3. KÖR *** Megtámadod a molitárt. Rávágsz jobb csápoddal.
(15 ép-t
sebeztél). Mérget juttatsz belé. A hasát célzod jobb lábaddal.
(1 ép-t
sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A molitár halálhörgés közepette a földre
zuhan.
[A csatában összesen 42 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+32%).
Elteszed a zsákmányt, ami egy molitár háj és 28 arany. [31 TVP-t használtál
fel, maradt még 152.]
Hohó, hiszen most van a születésnapod! Ismét eltelt egy újabb év azóta,
hogy megérkeztél a hegy lárvaszintjére. Nagy ünnepséget csaptok a szomszédokkal
együtt. Érzed, hogy a kor bölcsességgel jár. (+2 képességpont.) Öregedtél
1 évet. Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.] [ld.
enc.] [ld. enc.] [ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +1 galetki erõt és +32 hírnevet kaptál. A kör során összesen
508 sebzést okoztál, és 266 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 152 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
362 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Raptor, egy kopasz, kékszemõ, fekete bõrû, emberszerû férfi
vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: micinista.
Ez az 52. fordulód.
|
[1] erõ: |
11 / 7.44 |
[2] IQ: |
9 (11) / 4.15 |
[3] ügyesség: |
6 (8) / 0.60 |
[4] egészség: |
7 (10) / 0.48 |
[5] mágia: |
6 (8) / 0.15 |
[6] gyorsaság: |
7 (4) / 2.10 |
[9] Méret/ép: |
75 (79) / 62 |
Min. méret: |
69 |
Barlangméret: |
75 |
|
|
Varázspont: |
66 / 2 |
Képességpont: |
25 / 78% |
Hõsi pont: |
30 (3) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
31% |
Galetki erõ: |
246 / 172 |
Hírnév : |
485 |
Jóllakottság: |
200% |
Életkor: |
13 / 13 |
|
|
Galetki csaták: |
58 (2) |
Galetki gyõzelmek: |
14 (1) |
Torzsz. csaták: |
258 (8) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
222 (8) |
Leölt torzszülött: |
261 (8) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
26 (1) |
|
A Katonák Klánjának (#15) tagja vagy.
Rangod: kisdobos (9)
Speciális
képességeid:
+2 éberség, +5% támadás.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Ölj
öt óriás skorpiót, kizárólag végtagjaiddal. [számláló: 1] 2.) Teljesíts
sikeresen három küldetést, amelyet a palotában kaptál. [számláló: 2] 3.) Látogass
el a Klánépületbe úgy, hogy nincs egyetlen aranyad sem! |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[12] savlehelet: |
5 / 2.68 |
[16] tüskés bõr: |
7 (9) / 0 |
[26] lõfegyver: |
3 (5) / 0 |
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
3 / 0.55 |
[46] csapdaészlelés: |
3 / 2.36 |
[47] zárnyitás: |
3 / 0.75 |
[48] mászás: |
4 / 2.15 |
[49] rugalmasság: |
3 / 0.05 |
[50] meggyõzõkészség: |
4 / 0.54 |
[54] kereskedelem: |
7 / 4.60 |
[58] nyomkeresés: |
3 / 1 |
[59] vezetõkészség: |
3 / 0 |
[62] lopás: |
4 / 2.80 |
[63] éberség: |
5 (7) / 0.96 |
[64] átokszórás: |
5 / 1.43 |
[66] lopakodás: |
3 / 0.10 |
[67] régészet: |
6 / 2.40 |
[69] tanulás: |
3 / 2.31 |
[72] építés: |
3 / 0.24 |
|
|
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb csáp |
[100] méret: |
14 / 0.99 |
[101] szakért.: |
9 / 3.16 |
[102] sebzõ méreg: |
4
/ 0 |
|
jobb láb |
[103] méret: |
4 / 0 |
[104] szakért.: |
5 / 4.96 |
[105] vámpirizáció: |
2
/ 0 |
|
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[36] csábmosoly: |
1 / 0.08 |
[10] energiatüske: |
1 / 0 |
[29] életszívás: |
1 / 0 |
[15] jégpajzs: |
1 / 0 |
[27] kisebb gyógyítás: |
4 / 1.43 |
[28] óriáserõ: |
2 / 0.16 |
T/V VARÁZSLATLISTÁID |
1. lista (25%): |
28 óriáse |
10 energi |
36 csábm |
|
|
|
|
|
|
|
2. lista (50%): |
28 óriáse |
10
energi |
36 csábm |
|
|
|
|
|
|
|
3. lista
(100%): |
36 csábm |
28 óriáse |
10 energi |
|
|
|
|
|
|
|
4. lista (150%): |
10 energi |
28 óriáse |
36 csábm |
|
|
|
|
|
|
|
HARCI PROGRAMOD |
1: energiatüske t.var. ha ellenfeled #30. Prioritás: 60. |
FELTÉTELES PARANCSAID GY 70 0 20 27 50;
VI erõ:120% ép:25%;
PV 6 5;
CSAPDA ÁLLAPOTA: TVP: 35 szint: 3 sebzés: 17-25
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (3. épület), #7 (4. épület), #9 (7. épület),
#15 (9. épület), #19 (1. épület), #426 (50. forduló), #326 (51. forduló),
#499 (48. forduló), #432 (48. forduló), #357 (48. forduló), #482 (52.
forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 a lich kerek pajzsa (#11861) |
* |
1 a sólyom csatos öve (#29516) |
*
|
1 a sün díszes fejpántja (#24956) |
|
1 az angyalok díszes fejpántja (#28106) |
|
1 bõrpáncél (#9) |
* |
3 csizma
(#1120) |
|
2 csontmaszk (#1092) |
* |
1 díszes pikkelyvért (#1017) |
|
1 sárga öv (#1167)
|
* |
1 utazóköpeny (#1136) |
|
2 vas lemezpáncél (#1001) |
Ékszerek, kincsek |
* |
1 a szellemek csontamulettje (#15147) |
|
1 a tárgyalás gyûrûje (#144)
|
|
676 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
|
1 csepp fülbevaló (#1256) |
|
29 drágakõ
(#2) |
|
1 gyûrû (#1225) |
|
1 háromszögszimbólum (#1212) |
|
1 karikaszimbólum
(#1211) |
|
1 malachitgyûrû (#1227) |
|
1 szimbólum (#1210) |
|
1 szivárvány karkötõ
(#139) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
14 kötél (#128) |
|
1 õskõ (#8) |
Fegyverek |
|
1 barbár lándzsa (#1331) |
|
1 harci fejsze (#12) |
|
1 hosszúkard (#1317)
|
* |
11 kerek kõ (#11) |
|
1 rozsdás kard (#131) |
|
1 sziklarepesz (#13) |
Varázsitalok és füvek |
|
6 csótányláb (#25) |
|
3 hónakkupók (#30) |
|
1 hõsiesség itala (#52) |
|
7 liánvirág (#24) |
|
4 mátekel gomba (#21) |
|
1 mézfû (#29) |
|
4 mitulen fû (#20) |
|
1 óriásnövés itala (#60) |
|
5 ragálygomba (#26)
|
|
3 sötét mák (#23) |
|
3 tejfonál (#28) |
|
11 üvegcse (#14) |
|
3 védelem itala (#59) |
|
12 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
6 bolhedor szárny (#15) |
|
2 elektronit (#141) |
|
4 húsevõ bibe (#151)
|
|
3 lemúr hártya (#161) |
|
5 mandibula (#157) |
|
1 molad púp (#16) |
|
6 molitár háj (#165) |
|
1 nohnetár gumó (#212) |
|
9 nordkristály (#146)
|
|
4 õsi relikvia (#17) |
|
9 pirgamit (#152) |
|
2 xenópete (#278) |
|
3 yeti csont (#160) |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 41 arany (#1), 1 pirgamit (#152),
2 õsi relikvia (#17), 1 sötét mák (#23), 1 húsevõ bibe (#151), 4 molitár
háj (#165), 1 elektronit (#141), 2 xenópete (#278), 1 bõrpáncél (#9).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
WARNÖK (73. LÉNY) A warnök egy hosszú, fás testû, lassan mozgó teremtmény,
távoli rokona az enteknek. Nem kedveli a betolakodókat, ezért szó nélkül
megpróbál mindent szétlapítani, ami nem nagyobb nála (vagyis szinte mindent).
Mégha mindez nem lenne elég, a warnök eléggé ellenálló mindenféle elemi
támadással és méreggel szemben. Szerencsére, a warnök eléggé rövidlátó,
úgyhogy valószínûleg nem fog eltalálni, de ha mégis, jaj neked! (Végtag
szakértelme ugyanis 1, de mérete 10!) Ha elejtesz egyet, csak akkor számíts
ehetõ részekre, ha kõevõ vagy tejivó vagy.
KÕTROLL FATTY (113. LÉNY) A kõtrollok hatalmas testû, lapáttenyerû óriások,
sokkal jobban otthon vannak a sötét és mély járatokban, mint a galetkik
bármelyike. Képesek bármit felfalni, és bármit túlélni. Erejük iszonyatos,
kedvenc szórakozásuk, hogy mázsás sziklákkal célba dobálnak a gyengébb
torzszülöttekre. Szerencsére, amivel most összeakadtál, az mindössze halvány
árnyéka az igazi kõtrolloknak, egy kõtroll fatty: a hozzá hasonlók kitaszították,
elûzték, mert jóval gyengébb volt náluk.
ZÖLD EKINDA (74. LÉNY) Az ekindák óriási, rovarszerû lények, pikkelyes
galetki fejjel és hatalmas csápokkal. A zöld ekindák értelmes lények, sõt,
rendelkeznek korlátozott mágikus képességekkel is. Rettenetesen gyûlölik
a galetkiket, mert azt hiszik, a galetki faj nélkül övék lehetne az uralkodó
társadalom. No igen, sok faj hiszi még ezt... Mindenesetre ekindára vadászni
mindenképpen veszélyes, és ha mindenképpen ilyesmire adod a fejed, legjobb
a zöld ekindával kezdeni. (Táplálék: puhányok, rovarevõk).
ICHINEDAR (75. LÉNY) Ezek a nyálkás, zselés állagú, fekete testû magas
lények igazi rejtélyt jelentenek. Egy teória szerint egy halott Ellenség
testébõl származó néhány csepp fertõzött meg egy torzszülöttet, és így
jött létre az ichinedar. Az ichinedarok fantasztikus mágikus képességekkel
és mágikus ellenállással rendelkeznek, de elég egyetlen csapás egy fegyverrel
vagy egy végtaggal, és holtan rogynak össze. Nem véletlen, hogy az ichinedar
gyakorlatilag szimbiózisban él a nedonkutyával: a nagytestû, hegyesfogú
nedon kutyák megvédik gazdájukat a fizikai támadásoktól, míg a mágikusokkal
az ichinedar néz farkasszemet. [Táplálék: puhányok és mágiahasználók számára,
csak aztán nehogy belõled is ichinedar váljék!]
CSÓTÁNYKIRÁLYNÕ (128. LÉNY) Amikor elõször megláttad az óriáscsótányokat,
azonnal eldöntötted, hogy ezeknél undorítóbb, visszataszítóbb, ocsmányabb
rovarok nem léteznek. Persze a csatornarendszerben való kalandozásaid során
hamar ráébredtél, hogy ez nem igaz, de azért a csótánykirálynõ látványára
semmilyen korábbi tapasztalat nem volt képes felkészíteni. Az óriási, méregtõl
csöpögõ mandubilákról a szemed rögtön a vastag kitinpáncélra ugrik, és
az izmos ízelt lábakra, amelyeknek köszönhetõen a királynõ egy pillanat
alatt elõtted tud teremni. Ja, és persze a csótánykirálynõ körül mindig
megtalálhatók gyermekei, az óriáscsótányok.
NEDONKUTYA (76. LÉNY) Ezek a nagytestû, de buta torzszülöttek könnyedén
áldozatul esnének a ravasz vadászoknak, ha nem szövetkeztek volna a mágiahasználó
ichinedarokkal. Cserébe az ichinedarok mágikus segítségéért és irányításáért,
a nedonkutya megvédi gazdájukat a fizikai támadásoktól. A nedonkutya különösen
ellenálló a tûzzel szemben, talán mágikus gondviselõjének állandó közelsége
miatt, tüskés bõre miatt pedig a legtöbb ragadozó nem szívesen tépi szét.
A nedonkutya a tejivók számára jelenthet táplálékot.
ELONOTICHLAN (31. TÁRGY) Errõl az õsi, kérges törzsû futónövényrõl nagyon
keveset tudnak, mivel különlegesen ritka. Annyi bizonyos, hogy kérgébõl
egy különleges anyag nyerhetõ ki, amely többféle varázsital fõzéséhez is
elengedhetetlen. [Szükséges varázsital fõzés szint: 5.]
ÖNGYILKOS SZILMILL (246. LÉNY) Bár a szilmillekrõl mindenki azt hiszi,
hogy apró, védtelen, gyáva manócskák, ez mára már nem teljesen igaz. Az
utolsó szilmill háborúban a galetkik majdnem teljesen kiirtották õket,
de a túlélõk egy részében forrt a düh és a bosszúvágy, és kegyetlen harcosokká
edzették magukat, hogy egyszer visszavághassanak a galetkiknek.
XENÓPETE (278. TÁRGY) Egy szürke, tojáshoz hasonló tárgy. Jól láthatóan
él! Vajon milyen teremtménynek a tojása? Ahogy tovább bámulod, kellemetlen
érzés lesz rajtad úrrá, mintha valami nagyon veszedelmes dolgot kaparintottál
volna meg. Ha többet akarsz róla megtudni, akkor a VA 278 parancsot kell
kiadnod, 8 TVP árán - ennek persze feltétele, hogy rendelkezz varázsital
analizáló felszereléssel. A xenópete gyorsan romló tétel - ezért nem átadható,
és nem ellopható.
BEÁLLÍTÁS UL Mostantól lehetõség van az ún. Beállítás UL használatára.
A beállítás UL-t (a továbbiakban BUL) akkor érdemes használni, ha egy körben
20-nál több parancsot akarsz kiadni. A BUL hasonló, mint egy normál UL,
a következõ eltérésekkel:
- A BUL-en nem használhatsz minden parancsot,
csak fõleg azokat, amelyek nem kerülnek TVP-be. A BUL-en használható parancsokat
ld. ennek az enciklopédiának a végén.
- A BUL-lel táplált fordulóban
nem kapsz TVP-t, nem nõ a fejlesztési kereted, nem kapsz kno-t, nem csökken
a jóllakottságod, és általában, semmi olyasmi nem történik, ami a galetkid
rendes életviteléhez tartozik.
- A BUL-re nem vonatkozik a korlát, hogy
csak 3 nap elteltével táplálható be. A BUL-t a rendes fordulód után akár
AZONNAL betápláljuk, de két rendes forduló között legfeljebb 1 BUL-t küldhetsz
be.
Hogy könnyebb legyen elképzelni, olyasmi ez, mintha az eddig 20 parancs
mellett az UL-eden használhatnál 20 extra parancsot a feltételes parancsok,
MAKrók beállítására, az eladásokra és hasonlókra anélkül, hogy erre plusz
TVP-t kapnál.
A BUL költsége mindössze 17 zseton, és a BUL-es fordulód
ugyanúgy néz ki, mint egy normál forduló, fejléccel, karakterlappal, tárgylistával
együtt. Ha egyszerre levélben és emailben is kéred, akkor az ára annyival
több, mint amennyi a mindenkori leveles és emailes forduló árkülönbsége.
Ha levélben küldesz BUL-t, kérjük, mindig a rendes UL-el együtt, összecsatolva
de legalábbis sorszámozva küldd õket, mert ha külön érkeznek, teljes forduló
díjat számítunk értük fel, mivel külön kell csomagolni és postázni.
A
BUL küldésére a rendes UL-t használd, azzal a különbséggel, hogy a fordulószám
helyén jelöld, hogy ez egy BUL. Ehhez vagy egyszerûen 999-et írj a normál
fordulószám helyett, vagy írd annak a fordulónak a számát, ami után a BUL
táplálását kéred, plusz egy B betût (internetes fordulónál egyszerûen csak
X-eld be a BUL spec. kód mezõt). Tehát pl. ha a 120. fordulódat küldöd,
és egy utána táplálandó BUL-t, akkor a normál UL-re 120-at, a BUL-re pedig
120B-t vagy 999-et írj. Ha a sorszámB jelölést használod, és a forduló
nem stimmel, akkor a BUL nem kerül betáplálásra, a 999-es jelölésnél mindenképp
betápláljuk. A 999-es jelölést javasoljuk azoknak is, akiknek az UL küldõ
programjában a fordulószámhoz (még) nem lehet betût írni. Levélben játszók
figyelmébe:
Ha biztos akarsz lenni benne, hogy a BUL-ed nem keveredik
össze egy normál UL-lel, kérünk, hogy a Spec. kódok rovatba is írd be,
hogy BUL!
A BUL-en használható parancsok listája:
A, AD, AUK, AZ, BA,
D, DD, DK, EA, EE, ERT, EXT, GY, HE, HF, HO, HP, HT, HTT, HU, I, KF, KNO,
L, LE, LEE, LIC, LP, LR, MAK, PSZ, PT, PTA, PTB, PV, SZ, SZE, SZGY, SZH,
SZK, SZKI, SZL, SZN, SZNO, SZV, TT, TV, TVSZ, UZ, VAR, VE, VEE, VG, VI.
A késõbbiekben bevezetett parancsoknál mindig fel fogjuk tüntetni, hogy
használhatók-e BUL-en avagy sem.
MÉG ÚJABB SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK BARLANGFÜRDÕ (#42) Építési költség: 3000
TVP
Egyéb költség: 2 pirgamit
Min. építés: 150 TVP
Elõfeltétel: Nagyobb
barlang (#12)
Leírás: A barlang bõvítésekor keresztülvezetett patakot
felduzzasztjátok, pirgamittal jól aláfûtötök, majd ízlés szerint dekoráljátok
a barlangrészt. Igen, így készül a barlangfürdõ. Odahaza, a Rúvel Hegyben
édesanyádnak minden nap közelharcot kellett veled vívnia, hogy megfürödj.
Amióta magad laksz a saját barlangodban, sokkal inkább tudod értékelni
a fürdést. Az erõs bûzt elõnyben részesítõ harcosokat iszapfürdõ, az illatukra
kényes lányokat szépségsarok is várja. (+2 bûz / illat a forduló végéig).
A fürdõben kellemesen ellazulhatsz, melynek hatására rugalmasságod a forduló
végéig 2-vel megnõ), és közben van rá esély, hogy érdekes híreket hallasz.
A BSZ parancs kiadásakor fordulónként egyszer automatikusan használod a
barlangfürdõt.
HÛTÕKAMRA (#43) Építési költség: 2500 TVP
Egyéb költség:
100 VP, 1 nordkristály
Min. építés: 150 TVP
Elõfeltétel: Élelmiszerraktár
(#5), Ivó (#13), Kutatólaboratórium (#31)
Leírás: Igen! Sikerült elérnetek
azt, amit a vérprofi elemi mágusok is csak ideig-óráig tudnak fenntartani:
a tartós fagyot mesterséges körülmények között! Rengeteg nordkristályt
felhalmozva, és bizonyos bonyolult mágikus eljárások következtében állandó
hideget fejlesztenek a kristályok, amit egy csõrendszer segítségével a
barlang gondosan leválasztott részének falán cirkuláltatott víz hûtésére
használtok. Ennek következtében egyrészt lehetõvé válik az igen kiváló
hûtött sörök fogyasztása, másrészt élelmiszerkészleteiteket is sokkal tovább
tudjátok eltartani (az épület felépülte után, ha valaki PV 5 beállítással
hozzád látogat, mindketten kétszerannyi jóllakottságot fogtok kapni, mint
normális esetben).
JELMEZKÖLCSÖNZÕ (#44) Építési költség: 1500 TVP
Egyéb költség: 100 arany
Min. építés: 100 TVP
Elõfeltétel: ivó (#13),
tanácsterem (#19)
Leírás: Ezen a helyen nem csak különbözõ álruhákat
kaphatsz, de a közeli ivóban ki is próbálhatod álcád sikerességét. Vajon
fölismernek a társaid? Netán képes vagy beolvadni a környezetedbe? Ha az
épület elkészül, akkor a BSZ parancs hatására mind az álcázás, mind a lopakodás
szakértelmed 2-vel magasabbnak számít a forduló végéig.
OSKOLA (#45)
Építési költség: 2500 TVP
Min. építés: 150 TVP
Elõfeltétel: könyvtár
(#18), barlangcsarnok (#27)
Leírás: Ezen a helyen a galetkik megbeszélhetik
a portyás szakértelem-versenyek és a mindenapi élet során szerzett tapasztalatokat,
így egymást okítva tanulhatják a képzettségeket. Ezentúl a tanulás parancsod
5%/TVP hatékonyságú lesz, de a TVP-vel azonos számú aranyat is el kell
költened a segédeszközökre és a szemléltetõ kellékekre. Az oskola hatásfoka
a szintekkel nõ, a 4. szinttõl 6%/TVP, a 6. szinttõl 7%/TVP, a 8. szinttõl
8%/TVP és így tovább.
Lássuk a gyakorlatban! A T 45 15 parancs hatására
a 6. szinten 15 TVP-ért és 15 aranyért 1 KNO-val nõ a csapdakészítésed
(persze ahhoz, hogy képes legyél 15 TVP-ért tanulni, továbbra is szükségeses
legalább 4-es tanulás szakértelem megléte). Ha nincs elegendõ aranyad,
akkor a szokásos, 3%/TVP hatékonyságú tanulás történik.
ARANYDUKÁT Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból,
ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a
helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz.
Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a
következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban.
Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza
az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében
hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek
megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári
szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás
hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz
közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal
képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen
Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl
félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés
során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet
Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot
a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért.
A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok,
hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat
keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most
pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek
be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem
sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz
egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ
már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a
közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és
a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg,
többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak.
A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket
és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt
a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni,
hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak
szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes
erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk,
miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás,
hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény,
hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre
kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ,
hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek
küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD
{tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal
600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300)
fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább.
Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra.
Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter
nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából.
A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál,
és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát
nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható
tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben,
érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális
közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban
is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot
akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz
veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol
is 10 TVP-nyit.]
VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ A felejtés varázslathoz hasonlóan,
a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb
végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20
alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció
esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább
130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon.
Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a
99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni,
hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek
50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je
és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció,
legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek
is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP
mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció
szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval
320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál
ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.
EXTRA FORDULÓK Egy hosszú ideje fennálló igényt szeretnénk most kielégíteni
az extra fordulók bevezetésével. Ha fordulószámod megegyezik a játékheteddel,
azaz egyáltalán nincs lemaradásod, használhatod az EXT parancsot a fordulódban,
félévenként legfeljebb egyszer. Az EXT-et az UL-en add ki, a 20 parancs
egyikeként. Ekkor kapni fogsz 15 fordulónyi lemaradást, azaz, a kezdési
dátumodat visszaírjuk 15 héttel. Fontos: a lemaradásod ezután sem lehet
egyszerre több, mint 20 forduló.
Megjegyzések: ezeket, ha kezdõ játékos
vagy, NEM KELL elolvasnod!
Kizárólag a haladó játékosoknak szólnak.
Az,
hogy a hét melyik napján "fordulsz", nem változik. A kezdési dátumodat
így nem viheted régebbre, mint 2000. jan. 1. Az idõkristályoktól - az idõkristályok
nem csinálnak mást, mint visszadátumoznak 1 héttel. Sajnos, a számítógép
nem tartja nyilván, ki mennyi idõkristályt használt el eddig, így ezt nem
tudjuk figyelembe venni az EXT parancs használatakor. De mivel csak 2000.
jan. 1-ig lehet visszalépni EXTtel, akik korábban indultak, azok számára
nem "vész el" az idõkristályból nyert plusz hét. A késõbb indultaknak,
a legjobb taktika az, hogy ha idõkristályt találsz, tartogatod addig, amíg
az EXT parancsot nem aknáztad ki maximálisan.