51. forduló, 53. forduló, Tücsöktalp összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. aug. 30. 9h:05'
EZ A 54. JÁTÉKHETED, 52. FORDULÓD
55. játékheted kezdete: szept. 6.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 17 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4959
SZÁMLA : XXXX

TÜCSÖKTALP KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [77,32] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+13 tvp ).
Nekiállsz, hogy kezeddel lyukat kaparj a földbe. Nem, mégse lesz jó, itt könnyen megtalálhatják pénzedet. Talán ott a bokor tövében. Arrébb szaladsz, de ez a hely se tetszik igazán. "Csak el ne lopják!" rettegsz a gondolattól, és ide-oda futkosol a bozótban. Mikor végre lecsillapodsz, döbbenten veszed észre, hogy egy sereg gnóm gyermek szaladgál a mezőn, és szedegeti össze szétszóródott vagyonodat. "Nnneeeeem!" üvöltöd kétségbeesetten, ahogy észreveszed a lyukat erszényed alján. Riadtan térsz magadhoz, és az éjszaka hátralévő részét álmatlanul virrasztod végig, erszényedet markolászva.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+2 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+17 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy szürke rinocérosz fészket vagy búvóhelyet. Sajnos nem jártál sikerrel - talán majd legközelebb. [10 pontot használtál fel, van még 224.]

* 1. KP: v 2 0 0 elmormolod a 2. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy végső mozdulattal előhívod a tolvajszem varázslatot! Felkészülsz, hogy a mágia segítségével majd más motyóját kileshesd. [-8 varázspont.] Erőd TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 224.]

* 2. KP: v 23 0 0 elmormolod a 23. varázslatot
9 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 10 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 224.]

* 3. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Befejezted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 219.]

kt 334 elkészíted a 334. tárgyat
Legyártottál 1 acéltűt. [1 pontot használtál fel, van még 218.]

f 334 kísérletezel a 334. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Vadul gondolkozol... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz pukkanó tűcsapdát. (ld. enc.) 30 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 208.]

f 334 kísérletezel a 334. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz piranha zsákvédőt. (ld. enc.) 88 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 198.]

ef 2 501 energia fejlesztése 2
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-2 TU.] [14 pontot használtál fel, van még 184.]

m 1 1 2 mozogsz északkeletre, északkeletre, keletre
[78,31] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy ragyás burástya lehet. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé marja szét a bőrödet. (13 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a ragyás burástya fejét. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöfködöd a ragyás burástya fejét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya melléd csap a farkával! A ragyás burástya csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 759 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 tüskét.

(Továbbmész...) [79,30] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy rájanyék közeledik. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a rájanyék testét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Méregfoggal teljesen átdöföd a rájanyék testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A rájanyék melléd csap a farkával! A rájanyék karma a fejed mellett suhan el! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 144 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [80,30] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. Találsz egy grok-képződményt.
(Feltételes mászás:) Egy picit közelebb mész, koncentrálsz és elrugaszkodsz. A távolságot szédítő iramban teszed meg. Felérkeztél! Egy biztonságos helyet keresve megkapaszkodsz. Végre fent vagy! A tető-fészekbe nem sok fény szűrődik be. Bemászol. Ahogy vizsgálódni kezdesz, orrodat dögletes bűz csapja meg. Azonnal látod, hogy a burok nem lakatlan, és a főbérlő azonnal meg is indul feléd. Egy bundás csirmáz! (ld. enc.)

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a bundás csirmáz testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Méregfoggal teljesen átszúrod a bundás csirmáz testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A bundás csirmáz mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A bundás csirmáz feléd harap, de sikertelenül. A bundás csirmáz még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 118 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 ezüst nyakláncot. Levitálva hagyod el a helyet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Ráismersz a lényre. Egy húsevő magszim. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a húsevő magszim testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Méregfoggal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a húsevő magszim jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A húsevő magszim csápol, de mindhiába. A húsevő magszim szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 magszim belet. 75 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[56 pontot használtál fel, van még 128.]

m 2 3 2 mozogsz keletre, délkeletre, keletre
[81,30] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hmm, csak egy tintacsiga. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a tintacsiga jobb oldalát. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Fekete lét köp feléd a szörny! Szerencsére féreugrottál. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a tintacsiga vékony szarvát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Méregfoggal felnyársalod a tintacsiga nyúlós testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A tintacsiga feléd harap, de sikertelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 195 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [82,31] Egy sejtelmes, baljós sűrű erdőbe érsz a síkságot elhagyva. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy vadász varkaudar. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a vadász varkaudar testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Méregfoggal több döféssel felnyársalod a vadász varkaudar jobb oldalát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a vadász varkaudar száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 438 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [83,31] A fák eltünedeznek, ahogy egy kisebb hegy lábához érsz. Nosza, másszuk meg! Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Észreveszel egy megrongált világítótornyot. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 20 pontot kell rákölteni.) Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy emberevő közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Lövedékeiddel perforálod az emberevő ragyás irháját. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az emberevő testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Méregfoggal teljesen átdöföd az emberevő bal karját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az emberevő karma a fejed mellett suhan el! Az emberevő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 427 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 kerek követ. [33 pontot használtál fel, van még 95.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 87.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[84,32] A hegyvidéki terepet bozótos váltja fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy bíborgörény. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Visszafojtod lélegzetedet. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a bíborgörény fejét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Méregfoggal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a bíborgörény jobb hátsó lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A bíborgörény feléd harap, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
20 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Kisebb-nagyobb sátrak tömegét látod magad előtt felsorakozni, és felismered, a vándorcirkusszal találkoztál. Egy hosszú szakállú törpe sétál eléd, s szívélyesen a cirkusz területére invitál.
- Tedd próbára tudásod, kalandozó! - hív a tömzsi alak. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
A céllövöldéhez sétálsz. Egy nálad három fejjel magasabb óriás befelé invitál, s közben fennhangon az odabent rád váró veszedelmekről mesél. El sem jutnak agyadig intelmei, s már a sátor belsejében találod magad. A terem távolabbi sarkában egy lényt veszel észre. Egy halálhozó. Arckifejezéséből ítélve rendkívül finom falatnak találhat.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 3 kerek kő. Párszor kipécézted a halálhozó bal lábát. (3 támadással 17 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé marja szét a bőrödet. (7 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a halálhozó bőrszárnyát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszurkálod a halálhozó testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) A halálhozó karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény elhuhogja magát. 16 életpontot vesztettél. Apró csípést ejt rajtad a halálhozó csőrével. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 19 életpontot vesztettél. Vashegyű lándzsával megdöföd a halálhozó jobb lábát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a halálhozó fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A halálhozó karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A halálhozó karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény huhog! 15 életpontot vesztettél. A halálhozó belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny az artériádra tapasztja magát. A vérszívástól még 20 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Átkutatod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 halálhozó talizmán (ld. enc.). 1 049 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 116, sebződés: 105, gyógyulás: 0, összesen: -105 ÉP}


Elmosolyodsz, amikor megpillantod az ötpróba-sátrat magad előtt. Versenyzésre készen közelebb lépsz a bejáratnál álló fiatal alakváltóhoz. Ő elmondja, hogy öt próbát kell teljesítened ahhoz, hogy tied lehessen a fődíj, majd hozzáteszi, hogy ez eddig még nem sokaknak sikerült. Megígéred neki, hogy benned nem fog csalódni, és megkezded a feladatok megoldását. Elsőként súlyzót kell a magasba emelned. Az alakváltó kiválaszt neked egy kinézetre átlagos nagyságút. Nekirugaszkodsz, de ezt mintha a földhöz ragasztották volna, meg se moccan! Hát ez kifogott rajtad... 253 tapasztalati pontot kaptál. Nem volt szerencséd. Megfogadod magadban, hogy egyszer még visszatérsz, és megmutatod, mit tudsz.
A sátor előtt, ahova kerekedtél, egy asztal áll, a túloldalán egy sunyi képű árnymanó ül, kezében egy pakli kártyával.
- Gyere, próbáljuk ki, vajon le tudsz-e győzni - kiált rád, és az asztalra csap. Úgy döntesz, megleckézteted a pimasz alakot.
- Van elég pénzed? - méreget gyanús tekintettel ellenfeled, így kénytelen vagy megnyugtatni csilingelő aranyérméid látványával. 100 darabot belőlük magad elé raksz az asztalra. 1. kör: Kíváncsian megvizsgálod, mi került a kezedbe: 1 Sötét motyogó, 1 Illúziópalota, 1 Déja vu, 1 Piromenyét, 1 Aranyeső. Ez sajnos semmit nem ér. Az árnymanó rövid tétovázás után emel a téten. Biztos vagy benne, hogy határozatlansága is csak a színjáték része lehetett, úgyhogy inkább hagyod, hogy kevesebb pénzt nyerjen, eldobod lapjaidat. 253 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan állapítod meg, hogy megszabadultál 42 aranytól. Otthagyod a gonosz mosollyal téged méregető árnymanót.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 6 tüskét.

(Továbbmész...) [84,33] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy nekrofunt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) gnóm nyomok vezetnek keletre. [56 pontot használtál fel, van még 31.]

szk 111 keresed a 111. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy ragyás burástyát. [0 pontot használtál fel, van még 31.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 28.]
Az a sejtésed támad, hogy hamarosan valami nagyszerű felfedezést fogsz tenni. Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Figyelem: 2 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborhelyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Elég érettnek érzed magad arra, hogy házasságot kössél, ha rátalálsz életed párjára. (ld. enc.) Elmúlt a tolvajszem hatása.
Ebben a körben 28 pontod maradt, ebből a következő körre 28 pontot vihetsz át. Kapsz még 192 pontot. A következő körben tehát 220 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PUKKANÓ TŰCSAPDA (336. TÁRGY)
Kavadulebenyből és madártollból mirgtojásnyi lufit lehet készíteni. Ha a tollszelepbe beillesztesz egy acéltűt, az enyhe nyomásra kirepül. A toll és a tű rögzítésére használd a gumifa gyorsan száradó nedvét. Ugh méreggel kend be a tűt, és az így elkészített tűcsapdát heggyel felfelé ásd be a tolvaj várható útjába. Ha a tolvaj rálép, a tű kilazul, és a légnyomás a tolvaj talpába lövi a tűt. Még egyszer a hozzávalók: kavadulebeny, madártoll, acéltű, cseppnyi ugh méreg, és egy gumifa. Elkészítése a KT 336 paranccsal történik, 10 TVP-ért, használata a többi csapdához hasonlóan a H 336 paranccsal. Itt azonban megadhatsz egy második, <mennyiség> paramétert is, aminek maximális értéke 10. Minél több tűcsapdát raksz ki, a csapda annál hatékonyabb (annál nagyobb az esélye, hogy a tolvaj felsül). Egy tűcsapda felállítása 1 TVP-be kerül. Négy tűcsapda már körülbelül a nyílcsapdával egyenrangú védelmet jelent, 8-10 tűcsapdán pedig még a legrafináltabb tolvajok sem igen jutnak át. Az okozott sebzés 3-4 életpont.

PIRANHA ZSÁKVÉDŐ (337. TÁRGY)
2 drótszőrből torziós rugót készíthetsz. A rugóval megfeszíthetsz egy acélpengőkéből és ugh méreggel mérgezett acéltűből készült kart. Ezt a szerkentyűt beépítheted a hátizsákod fedőlapjába. Mielőtt becsukod a zsákot, felhúzod a hátizsákvédő karját. Az illetéktelen zsáknyitogató tenyerébe fúródik a mérgezett tű. A csapda elkészítése 5 TVP-t, felállítása mindössze 2 TVP-t igényel, és közel olyan jó védelmet jelent, mint a nyílcsapda. Az okozott sebzés 3-4 életpont.

BUNDÁS CSIRMÁZ (93. SZÖRNY)
A bundás csirmáz, ez a kisebb medve méretű, vastag bundájú lény kiválóan tud mászni. Fészkét leginkább megközelíthetetlen helyeken (mély, földalatti üreg, grok-képződmény burka) veri fel. Gyakran gyűjt mindenféle csecsebecsét, úgyhogy fészkéből való kifüstöléskor könnyen előfordulhat, hogy találsz nála valamilyen tárgyat. Ha megtámadják, foggal-körömmel védekezik. Legkevésbé hatékony ellene az ütőfegyver.

HALÁLHOZÓ TALIZMÁN (813. TÁRGY)
Ez az apró, kerek szimbólum szinte hívogatóan arra kér, hogy akaszd a nyakadba. Ha megteszed, rögtön megérzed hatását: végtagjaid könnyedebben engedelmeskednek utasításaidnak, koordinációjuk magabiztosabbá válik. Ügyességed kettővel nő. A vándorcirkuszi próbák némelyikén akkor is megsegít, ha nem viseled, csupán a zsákodban tartod. Nem átadható.

ESKÜVŐ
Mostantól lehetőség van a játékban arra, hogy a kalandozók összeházasodjanak. Ehhez a feleségen és a férjen kívül szükség van egy pár jegygyűrűre és Elenios egy papjára ill. papnőjére, aki az ifjú házasokat összeadja. A jegygyűrűk bármely városban megvásárolhatók. A szertartáshoz először is a férjnek és a feleségnek is ki kell adni az Esküvő: ESK <kalandozó> parancsot ugyanazon a mezőn. Ezután, ha mindketten kiadták a parancsot, akkor Elenios papja kiadja az ESK <kalandozó> <kalandozó> parancsot - szintén ugyanazon a mezőn - és összeadja a párt. A ceremónián nézőként minden kalandozó részt vesz, aki az adott helyszínen tartózkodik. A szertartás lefolytatható zárt helyen (templom, épület, stb.) de ebben az esetben fontos, hogy mindenki az adott épületben tartózkodjon, nem elég, ha egy mezőn állnak. Ezenkívül mindkét félnél szükséges, hogy legyen egy-egy jegygyűrű.
A házasság szent kötelék. Ha a házastársak valamely közös tudat tagjai, küldhetnek egymásnak információt és tárgyakat tudatkinézissel akkor is, ha nem ugyanannak a KT-nek a tagjai. Nem FU-zhatnak mással, csak házastársukkal, még bájitallal sem kényszeríthetők. Ha a kapcsolat végleg megromlott, a gyűrű elDobásával vethetsz véget neki, de a szakítás mindkét házastársat komolyan megviseli.
Az ESK parancsot az 53. fordulótól használhatod, függetlenül attól, hogy nyugatról érkeztél, vagy a Túlélők Földjén születtél.

KARAKTERLAP

Tücsöktalp, egy hosszú ezüsthajú, izzóan vörös szemű drow férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Dornodon ministránsa vagy. A Mélysötét Vándorai (#9149) K.T. tagjai közé tartozol. Ez az 52. fordulód.

Erő: 14 (21) Szint: 14 Merészség: 6/5 Magasság: 158 cm
IQ: 17 (23) Támadás: 23 Agresszió: 5 Testsúly: 42 kg
Ügyesség: 22 (27) Védekezés: 34 Menekülés: 30 % Életkor: 143/143 év
Egészség: 12 (18) Életpont: 279/186 Jellem: gonosz (18) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 (30) Varázspont: 216/3 Pénz: 3235 arany Kép. pont: 17
Tudatpont: 14/0
Eddig összesen 298 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 849 TP-t kaptál. Jelenleg 61 981 TP-d van. A következő szinthez még 13 019 TP szükséges. Trófeáid: rőtmanó berzerker, trikornis, ragyás burástya. 6 Hatalompontod van a régi rendszer szerint, 13 az új rendszer szerint.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 3/55 szúrófegyverek: 15/57 (+15%) vágófegyverek: 8/15 (+39%)
ütőfegyverek: 2/81 lőfegyverek: 14/48 (+16%)

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); tüske (#22) (5 -7.); kerek kő (#19) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
84,45 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1360 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4/37 2. nyomkövetés: 14/52 (+11%) 3. lopás: 1/25
4. mászás: 3/90 (+11%) 5. csapdakészítés: 3/99 (+21%) 6. csapdaészlelés: 1/36
7. gyógyítás: 9/98 8. titkosírás: 2/26 9. felderítés: 2/0
10. teológia: 3/32 (+7%) 11. taumaturgia: 2/15 12. szerencsejáték: 1/87 (+11%)
13. versengés: 3/60 (+27%) 14. zene: 1/65 15. szörnyismeret: 2/76 (+20%)
16. zárnyitás: 1/5 17. vadászat: 5/16 18. bányászat: 1/60 (+44%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
lopsz az 1889. karaktertől (1889) mocsári penkét (#148)
gyógyítasz 30% életerő alatt 20 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot )
mászol max. 48 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang (11)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
trikornis (#104) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Silistra (#6107)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) tolvajszem (#2, 8 VP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse II (#24)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> kobudera (#8) energiatüskék (#29) >> vadász tatu (#10)
energiatüskék (#29) >> lila brekk (#11)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi mestertolvajnak való feladat: lopjál valakitől mocsári penkét!
2.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.
3.) Kinek nagyon könnyű, kinek nagyon nehéz e feladat: hozz és zúzz apróra oltáromnál egy nap szimbólumot!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
aranyszámla (126)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
hatalompont (253)
levitáció (265)
a butaság ára (273)
harci mágia (334)
kétkezes harc (338)
vadászidény (351)
mélysötét mágia (367)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 29 TU. szükséges még: 1 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 0 TU szükséges.)
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
Az új képesség készen van, de még 14 nap szükséges, hogy használhassátok.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
1 csontkés (#11) 1 ezüsttőr (#322) 1 * méregfog (#1553)
3 orgyilkos tőr (#225) 1 * vashegyű lándzsa (#182)
Vágófegyverek
4 csontszablya (#64) 2 kőkés (#6) 1 mandibulakasza (#127)
Ütőfegyverek
1 bot (#4) 1 csontpálca (#329) 2 kőkalapács (#13)
1 szöges bunkó (#8)
Lőfegyverek
1 * fúvócső (#20) 1 parittya (#18)
Lövedékek
2 bronzhegyű nyíl (#94) 7 kerek kő (#19) 3 sallank nyíl (#129)
10 tüske (#22) 14 ubuk tüske (#131)
Dobófegyverek
1 tolmokov-koktél (#351) 1 ubuk dobónyíl (#138)
Pajzsok
1 bronzpajzs (#89)
Páncélok
1 bőrpáncél (#51) 1 * láncing (#222)
Sisakok
1 bőrsisak (#57) 1 * vassisak (#160)
Kesztyűk
1 * lánckesztyű (#230) 1 mászókarom (#78)
Övek
1 * zafír erőöv (#397)
Csizmák
1 * zangrozi csizma (#451)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 1)
2 * borostyán függő (#162)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 1+1)
1 * denevér szimbólum (#140) 2 ezüst nyaklánc (#117) 1 halálhozó talizmán (#813)
1 * korinthai talizmán (#814)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
2 arany karperec (#194) 1 * obszidián karkötő (#229) 1 * umbatari karkötő (#278)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
1 * smaragd védőgyűrű (#223) 1 * zafír védőgyűrű (#532)
Ékszerek/ruhadíszek (max. felvehető: 5, felvéve: 0+1)
1 * örökkévaló jádeköve (#2041)
Nyergek
1 trikornis nyereg (#1536)
Löttyök és porok, tartóstul
9 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 11 csepp tinta (#101), fér még: 79]
4 huhogó bibe (#332) [bennük 2 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 46]
2 kavadu iszák (#25) [bennük 13 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 7]
2 sullár hólyag (#168) [bennük 1 csepp spiritusz (#170), fér még: 39]
6 uzbány csőr (#169) [bennük 7 csepp ugh méreg (#166), fér még: 65]
2 vizestömlő (#3) [bennük 34 korty víz (#27), fér még: 6]
2 zöld üveg (#82) [bennük 6 csepp ragasztó (#83), fér még: 34]
Eszközök, használati tárgyak
1 acéltű (#334) 1 ásó (#34) 1 csontkulcs (#74)
1 + deus ex machina (#1) 2 fáklya (#36) 1 fiatalság itala (#473)
1 furulya (#233) 1 + hebrencs csapda (#147) 28 kaja (#2)
1 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92) 13 krónika (#1725)
7 leviatán hólyag (#2182) 5 rézkulcs (#75) 1 szent jogar (#150)
1 tüskecsapda (#242) 1 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 amniosz (#203) 1 antilopbőr (#48) 9 aurach fog (#657)
4 dözmöng szív (#122) 8 drótszőr (#37) 4 evaporőr háj (#105)
4 ezüstdarab (#326) 5 fabontó (#106) 1 grákóbőr (#41)
5 gyöngymangó (#135) 1 hebrencs állkapocs (#130) 10 kaktusztüske (#114)
1 kavadu lebeny (#24) 1 kazmár gyökér (#205) 1 kék orchidea (#68)
1 lajhár csont (#236) 3 lapockacsont (#33) 59 madártoll (#112)
4 magszim bél (#103) 2 mandibulapenge (#125) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 moa burát (#384) 1 moa gyöngy (#378) 1 mocsári penke (#148)
1 móri gyümölcs (#116) 1 nektoraf faggyú (#667) 2 óndarab (#85)
5 ormánygőte csont (#21) 3 pirkit (#153) 9 rézdarab (#70)
1 rókafarok (#124) 43 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47)
3 szárnyas hernyó (#69) 1 szvó-ektoplazma (#151) 1 téfea-agy (#172)
3 trikornis szarv (#198) 2 tükör (#43) 5 varányszem (#30)
1 varkaudar csont (#1113) 2 vasérc (#152) 6 vízionár szem (#102)

Összsúly: 92.97 kg Megterheltség: 76%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 35 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
62 arany (#50) 1 kaktusztüske (#114) 3 kerek kő (#19)
1 rákfatty váladék (#333) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 acéltű (#334) 1 ezüst nyaklánc (#117) 1 halálhozó talizmán (#813)
1 magszim bél (#103) 1 óndarab (#85) 5 tinta (#101)
10 tüske (#22) 3 ugh méreg (#166)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

76 77 78 79 80 81 82 83 84 85
29
30
31
32
33
34
(78,31) ragyás burástya (#111)
(79,30) rájanyék (#58)
(80,30) grok-képződmény (#149), bundás csirmáz (#93), húsevő magszim (#67)
(81,30) tintacsiga (#74)
(82,31) vadász varkaudar (#108)
(83,31) vaskohó (#155), világítótorony (#156), érclelőhely, emberevő (#119)
(84,32) bíborgörények (#84), egy ismeretlen isten rúnaköve, 31. jellempróba, halálhozó (#419)
(84,33) nekrofun (#173), Tharr oltár

Üzenet küldése a karakternek