63. forduló, 65. forduló, Fegyenc József összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2022. febr. 15. 13h:02'
EZ A 75. JÁTÉKHETED, 64. FORDULÓD
76. játékheted kezdete: febr. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 11 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4818
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 2

FEGYENC JÓZSEF KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [134,50] koordinátán.
Egy sziklás vidéken bandukolsz, amikor csata zajára leszel figyelmes. Kíváncsian a hang irányába futsz, ahol észreveszed, hogy egy hatalmas, pikkelyes bőrű rémség harcol egy nála jóval kisebb alakkal. Közelebb haladva észreveszed, hogy egy több sebből vérző törpe hadakozik vitézen a démonnal, de már nem bírja sokáig. A vörös szemű szörny hatalmas csapást mér a törpére, akit az ütés ereje messzire repít. A monstrum diadalmasan üvölteni kezd és megindul a törpe felé, hogy kivégezze. A kis alak feltérdel, ujjait a földbe mélyeszti, és számodra hallhatatlanul mormolni kezd valamit. Kisvártatva váratlan dolog történik. Hatalmas robajjal egy láthatatlan erő lesújt a démonra, a földre taszítva azt. Páncélja lerobban testéről újabb sebeket okozva ezzel neki. A csontrepesztő csapásnak még ő sem tudott ellenállni. Összetört testtel fekszik a földön a halál küszöbén. A törpe még mindig zihálva térdel, és a nyakában lévő Tharr szimbólumot markolja vérző tenyerében. Ahogy felnéz rád, észreveszed a páncéljára festett jelet: egy izzó magmából előtörő gránit monolitot ábrázol. A vízió lassan foszlik csak szét, talán csak álom volt az egész?
A teremtés zsákja létrehozott 1 rókafarkat. A teremtés zsákja létrehozott 1 mákrózsa virágot.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+37 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+64 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+5 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy arató csattanat fészket vagy búvóhelyet. Már majdnem feladod, amikor egy kifejlett példányra bukkansz!

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy tüskepajzs védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja az arató csattanat zöld masszáját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Elszántan a másikra ugrasz. Kétfejű csatabárddal halálos csapásokat osztva péppé vered az arató csattanat zöld masszáját. (4 támadással 124 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted az arató csattanat fejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az arató csattanat, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az arató csattanat száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 845 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 137, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 236.]

* 1. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Megtisztítod tudatodat. Megtelsz pszi energiával! Akaratoddal irányítva, létrehozod a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 231.]

* 2. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 231.]

* 3. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Varázsolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Elmormoltad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 226.]

kt 2452 2 elkészíted a 2452. tárgyat (2 darabot)
Legyártottál 2 morf esszenciát. Ügyességed TF-elődött. (+1 ügyesség.) [40 pontot használtál fel, van még 186.]
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! [0 pontot használtál fel, van még 186.]

h 2452 7623 használod a 2452. tárgyat
Mágiamorfáló ezentúl más alakot fog ölteni, elhasználtál egy morf esszenciát. [5 pontot használtál fel, van még 181.]

ba 7011 nem támadod a 7011. szörnyet
BA 7011 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 181.]

fvh 19 felt. varázslat haszn. 19
Harci varázslataidat használni fogod minden 19. vagy magasabb szintű ellenfélre. [0 pontot használtál fel, van még 181.]

tv 33 támadó/véd. varázslat a 33. varázslatot
33. varázslat listáról törölve. [0 pontot használtál fel, van még 181.]

vps 60 VP spórolása: 60
Félreraktunk, letiltottunk neked 27 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 181.]

h 2306 használod a 2306. tárgyat
Használod A Végzet kristályát. Sötéten kavargó aura kezd vibrálni körülötted. (+150 max. ÉP következő táborozásod végéig.) Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 181.]

m 3 mozogsz délkeletre
[135,51] Kisebb hegyek emelkednek itt. Észreveszel egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Utad során felfedezel egy oltárt. Dornodon hívői építették. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Tharr templomot. Délre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délnyugatra egy márványtorony van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy varkaudar felderítő nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a varkaudar felderítő jobb oldalát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) A lény gyors egymásutánban néhány nyílvesszőt lő ki rád. A becsapódástól 18 életpontot vesztettél. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Kétfejű csatabárddal halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar felderítő testét. (3 támadással 146 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a varkaudar felderítő jobb oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A varkaudar felderítő fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 57 életpontot vesztesz.) A varkaudar felderítő összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. A következő kincseket találtad: 1 rövid íj (ld. enc.). Eldobod az értéktelenné vált quwarg harcos trófeát, és kinyersz egy alkalmas varkaudar felderítő trófeát. 1 512 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 188, sebződés: 75, gyógyulás: 0, összesen: -75 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi morfvadászatnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Elsőnek egy domináns morf száll szembe veled.

Üdvözlésképpen egy sötét halál varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 62 életpontot vesztettél. Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a domináns morf testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Megmarkolva a kétfejű csatabárdot ellenfeledre támadsz. Kétfejű csatabárddal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a domináns morf testét. (3 támadással 131 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a domináns morf testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A domináns morf nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Alig pörkölődsz. 13 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 024 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 179, sebződés: 99, gyógyulás: 0, összesen: -99 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy narancs morfplazmát. Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Második ellenfeled egy domináns morf.

Egy sorvasztás varázslattal köszönt csatapartnered. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a domináns morf nyakát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a kétfejű csatabárdot ellenfeledre rohansz. Kétfejű csatabárddal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a domináns morf jobb oldalát. (3 támadással 116 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a domináns morf testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A domináns morf kemény csapásokat osztogatva kényszerít védekezésre. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből láng csap feléd. Félig megúsztad. 13 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 024 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 168, sebződés: 35, gyógyulás: 0, összesen: -35 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy bíbor morfplazmát. Ellenfeledtől zsákmányolsz 9 angyalok gyűrűjét. Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Megvizsgálod a talajt. Még egész friss troll nyomok vezetnek északnyugatra. Működik a gonosz varázslat, lassan sorvadsz (-2 életerő). [10 pontot használtál fel, van még 171.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 adamantitot! (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 163.]

m 3 3 4 mozogsz délkeletre, délkeletre, délre
[136,52] A hegyvidéki terepet bozótos váltja fel. Közeledtedre madárcsapat rebben fel. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Megosztod a tazunkarókával az élelmiszerkészletedet. Egy hálás pillantás biztosítja számodra, hogy a természet barátjának számítasz. (+2 jóság.)
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy ryuku futárbérenc közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a ryuku futárbérenc jobb lábát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Meglengetve a kétfejű csatabárdot ellenfeledre ugrasz. Kétfejű csatabárddal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a ryuku futárbérenc testét. (3 támadással 144 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a ryuku futárbérenc fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A ryuku futárbérenc pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 38 életpontot vesztesz.) A ryuku futárbérenc szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 2 gyöngymangó. 1 107 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 170, sebződés: 38, gyógyulás: 0, összesen: -38 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi morfvadászatnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Elsőnek egy mágiamorfáló száll szembe veled.

Üdvözlésképpen egy sötét halál varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 61 életpontot vesztettél. Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a mágiamorfáló testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (5 életpontot vesztettél.) Meglengetve a kétfejű csatabárdot a másikra rontasz. Kétfejű csatabárddal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a mágiamorfáló testét. (4 támadással 186 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a mágiamorfáló jobb oldalát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a mágiamorfáló sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A mágiamorfáló vadul, minden technika nélkül támad: csak apró sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Félig megúsztad. 15 életpontot vesztettél. A mágiamorfáló szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 102 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 231, sebződés: 100, gyógyulás: 0, összesen: -100 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy bíbor morfplazmát. Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy brutális morf.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a brutális morf fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A lény savat köp rád. Telibe kapod a savadagot. (20 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Kétfejű csatabárddal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a brutális morf testét. (2 támadással 97 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a brutális morf testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Érdes nyelvével a brutális morf néhányszor végigsimítja oldaladat. Mint a smirgli! (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 743 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 131, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy narancs morfplazmát. Találsz nála 1 titanitdukátot. (ld. enc.) Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Működik a gonosz varázslat, lassan sorvadsz (-2 életerő).

(Továbbmész...) [137,53] Egyre több a fa. Ritka erdőben vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy kék orchideacserjét. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög egy bávatag golombár előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy bandita. Itt csata lesz.

Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy káosz szava. 69 életpontot vesztettél. Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a bandita bal vállát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Kétfejű csatabárddal halálos csapásokat osztva péppé vered a bandita sunyi fejét. (2 támadással 89 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a bandita testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Nem vagy felkészülve a bandita gyors oldaltámadására. Többször eltalálja a jobb karodat. (4 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy ezüst gyűrű. Szereztél 11 aranyat. 740 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 124, sebződés: 91, gyógyulás: 0, összesen: -91 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Két szörnyre bukkansz. Csak morfok lehetnek, különben ezek a lények nem lennének párban! Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Az első ellenfél egy változatos morf. {védettsége: 19 szúró, 19 vágó, 19 ütő ellen.}

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a változatos morf bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-4 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 8 aranyad is. Marokra fogva a kétfejű csatabárdot ellenfeledre rontasz. Kétfejű csatabárddal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a változatos morf bal oldalát. (3 támadással 127 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a változatos morf bal vállát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-7 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 5 aranyad. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 789 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy dobófegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 160, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy vörös morfplazmát. A következő ellenfél egy domináns morf. {védettsége: 21 szúró, 21 vágó, 21 ütő ellen.}

Egy sötét halál varázslatot dob rád a másik. 61 életpontot vesztettél. Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a domináns morf testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Kétfejű csatabárddal halálos csapásokat osztva péppé vered a domináns morf testét. (3 támadással 127 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a domináns morf testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A domináns morf nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! Alig pörkölődsz. 10 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a domináns morf száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 024 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 182, sebződés: 93, gyógyulás: 0, összesen: -93 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy kék morfplazmát. Ellenfeledtől zsákmányolsz 1 titanitdukátot. Tested lassan sorvadozik (-2 életerő).

(Továbbmész...) [137,54] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy nukleáris cickány. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Ó! Hiszen ez egy éltető morf. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Délnyugatra egy Chara-din monolitja van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) A sorvasztó varázslat kifejti hatását (-2 életerő). Megvizsgálod a talajt. Friss troll nyomok vezetnek északnyugatra. [30 pontot használtál fel, van még 133.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[138,55] Szűnni nem akar a zöld síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Ó! Hiszen ez egy sóhajtó dorony. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Két szörnyre bukkansz. Csak morfok lehetnek, különben ezek a lények nem lennének párban! Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy domináns morf volt. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy Chara-din monolitját. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Fairlight oltár van. Délnyugatra egy friss csatamező van. Nyugatra egy Chara-din oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy ezoterikus mardel. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Tested lassan sorvadozik (-3 életerő). Megvizsgálod a talajt. Friss troll nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [139,56] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Oldalt pillantva, meglátsz egy kazmárt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Találsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Észreveszel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Fairlight rúnaköve. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor keletre nézel, észreveszel egy friss csatamezőt. Délkeletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délre egy művészi porolit van. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Felismered. Ez egy dombi yeti. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Két szörny jön szembe veled. Nyilvánvalóan morfok álcázzák magukat. Ebből csata lesz! Egy szikla mögé rejtőzöl. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Felismered. Ez egy brutális morf. Amikor elhal a zaj, előmászol. Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss troll nyomok vezetnek északnyugatra. Sorvadsz (-3 életerő). [20 pontot használtál fel, van még 113.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 ilkin ércet! [8 pontot használtál fel, van még 105.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[140,57] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Ananászvirág illatát hozza a szél. Keletre az alanori csatorna békésen fodrozódó vizét látod. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy smirglibokrot. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Vadlord Vladym. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight híveié. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy szent tölgyfát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Felfedeztél egy borkonyó cserjét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rát-fát.
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Kifizeted a 20 aranyat, majd besétálsz a cirkuszi sátrak közé.
Megállsz egy sátor előtt, ahol egy óriás biztat érdeklődő kalandozókat a céllövöldébe lépésre. Jelentkezel, hogy te megvívnál az odabent lapuló szörnnyel, a ceremóniamester pedig kapva az alkalmon, és a sátorba tessékel. Egy korinthai amőba lesz az ellenfeled. {max. életpontja: 147-166.} Semmi esélyed, fut át a gondolat agyadon, és már cselekszel is. A lény csodálkozó tekintetétől kísérve, kirohansz a létesítményből.
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délre nézel, észreveszel egy művészi porolitot. Nyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Északra egy friss csatamező van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. délre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: G'run'dyyg, egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Synister Cane. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Ez nem lehet más, mint egy védelmező morf. {védettsége: 36 szúró, 36 vágó, 15 ütő ellen.} Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek északnyugatra. Tested lassan sorvadozik (-2 életerő).

(Továbbmész...) [140,58] A növényzet egyre ritkul, kopárabb lesz. Egy sivatag pereménél vagy.

Két szörnyre bukkansz. Csak morfok lehetnek, különben ezek a lények nem lennének párban! Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Egy pillanat alatt beásod magad a homokba. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy domináns morf. {egyik sebzési módja: 2x 2d6+10.} A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Kharón Nan Akherón előtt. Felfedeztél egy szent tölgyfát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Dornodon hívői építették. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északnyugatra egy művészi porolitot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. magad fölött látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: G'run'dyyg, egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Synister Cane. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Működik a gonosz varázslat, lassan sorvadsz (-3 életerő). Van itt egy fényűző villa (605. épület.). Észreveszel valamit a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, friss troll nyomokat, amelyek északra vezetnek.
Összefutsz Drumerrel. Elenios kántora. Egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt és egy szem szimbólumot visel. Bézs-Korona érdemrendet visel. Fegyverzetét egy lomha morf trófea, egy bunthar trófea és egy óriásféreg trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: bézs alapon édeskés illatú halálsikoly. Jobb kezében egy moa kristályt tart. Tisztán érzed auráját: ártatlan fehér, mint a Tied is.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
[30 pontot használtál fel, van még 75.]

be 68 bemész a 68. titkos labirintusba
A leírás alapján nem nehéz a bejáratot megtalálni. Odabent sötét van. Fáklyát gyújtasz. Most már nincs visszaút: bátraké a szerencse! Megindulsz a befelé vezető úton. [5 pontot használtál fel, van még 70.]

vpf 40 VP elővétele: 40
Felszabadítottunk neked 27 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 70.]

lm 4 4 4 mozogsz 4 4 4
Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. Az egyenes folyosó közepén vagy. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Sorvadsz (-3 életerő). Egy széles, magas terembe érsz. [4. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy gnóm szolgáló lakik itt. (ld. enc.) Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 2. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Működik a gonosz varázslat, lassan sorvadsz (-2 életerő). Egy nagyobb terembe érkezel. [4. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy gnóm szolgáló. Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 2. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Tested lassan sorvadozik (-2 életerő). A falhoz lapulva osonsz előre. Az út szélesedik, majd elérkezel egy tágasabb helyiséghez. [4. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy gnóm szolgáló van előtted! Nem sok esélyed lenne - a harc helyett inkább a visszavonulást választod. Ismét a térkép szerinti 2. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Működik a gonosz varázslat, lassan sorvadsz (-2 életerő). [20 pontot használtál fel, van még 50.]

lm 3 3 1 mozogsz 3 3 1
Folytatod a felderítést. Egy nagy vasalt ajtót pillantasz meg. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Szégyenletes kudarcot vallottál. Nincs más lehetőséged: megpróbálod az ajtót erővel betörni. Teljes erővel próbálod az ajtót benyomni, de sikertelenül. Erre nem tudsz továbbjutni: visszafordulsz. Ismét a térkép szerinti 2. pontnál vagy.
Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy nagy vasalt ajtó állja utadat. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Egy kisebb, már-már kamraszerű helyiségbe érkeztél. [3. PONT.] Az egyik sarokban találsz egy tömör kődobozt. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 20 kaja. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Sorvadsz (-3 életerő). Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Tested lassan sorvadozik (-3 életerő). Visszamész a bejárati lépcsőhöz, és elhagyod a labirintust. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Sorvadsz (-3 életerő). [20 pontot használtál fel, van még 30.]

szk 16 keresed a 16. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy homokvarányt. [0 pontot használtál fel, van még 30.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz vaskardot. (ld. enc.) 198 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 18.]

f 69 kísérletezel a 69. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Eltelik egy óra... Hmm... ha felhasználnád egy receptnél... Igen! Igen! Így kell bátrak eledelét készíteni! (ld. enc.) [12 pontot használtál fel, van még 6.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 5.]

* 2. BP: tps 30 0 0 TVP spórolása: 5 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 5 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [5 pontot használtál fel, van még 0.]

* 3. BP: h 234 200 0 használod a 234. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
[KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 6, 11, 19.
Kimerülve a megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 205 pontot. A következő körben tehát 210 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VARKAUDAR FELDERÍTŐ (7133. SZÖRNY)
A vadont óvatosan osonó, tapasztalt varkaudar harcosok járják. Megfigyelnek mindent és megjegyeznek belőle, amennyit csak tudnak. A megszerzett információkat a nagy számú felderítő a vezérek felé továbbítja, hogy ezek alapján választhassák meg az újjászületett varkaudar hadsereg hadműveleteit. Ezek a veterán harcosok elég jól képzettek, ráadásul még lőfegyverrel is rendelkeznek, bár az íjat inkább vadászathoz, mint harchoz tudják használni.

RÖVID ÍJ (107. TÁRGY)
Rövid íjat bozótos vagy erdős terepen készíthetsz 40 pontért, a KT 107 paranccsal. Ehhez szükség van egy magszim bélre és egy smirglilevélre (alkalmas botot automatikusan keresel). Nyílvesszőket a rövid íjhoz szintén erdős és bozótos terepen készíthetsz a KT 108 paranccsal, 4 pontért, ha van madártollad. Ezek a nyilak d8+2 sebzést tudnak okozni. A bronzhegyű nyilak a rövid íjhoz sajnos nem jók (nem lehet őket vele elég erősen kilőni). A rövid íjat automatikusan használod élelemszerzésnél anélkül, hogy a nyilaid fogynának.

ADAMANTIT (627. TÁRGY)
Minden törpe álma, hogy egyszer adamantitot bányásszon, és abból saját páncélt kovácsoljon. Nem csoda, hogy amikor az első törpék adamantitra bukkantak a Sötét Földön, azonnal megindult a törpe bányászok áradata a dimenziókapun keresztül, nem törődve a veszéllyel, az intelmekkel. Hamarosan törpe bányák fogják a Sötét Földet ellepni... Az adamantit különlegesen mágikus anyag, mind kitermelése, mind tárolása, mind felhasználása hihetetlenül magas szakértelmet (bányászatot) igényel. Ezenkívül törpe bánya mindenképpen szükséges hozzá, valamint egy bányászcsákány vagy Trákin csákánya. Az adamantit ércet magas hőmérsékleten (vaskohónál, pirkittel) egyszer meg lehet olvasztani, de a bányásznak ügyesnek kell lennie, mert a mithrillel vegyített adamantit hamar megszilárdul, és soha többé nem formálható.
Az adamantitból készült páncélok mágikus sugárzása hihetetlen erőt ad viselőjüknek, amíg a Sötét Földön tartózkodik: ha egy adamantit páncéldarabot viselsz, +1 sebzést kapsz, kettő esetén +2-t, három esetén +4-et, négy esetén +6-ot, öt vagy több esetén +9-et! (Ide nem számítanak azok a különleges, varázstárgy készítéssel gyártott tárgyak, amelyekhez mellesleg adamantit is kell.) Ez a bónusz csakis a Sötét Földön érvényesül. Az adamantitból készült páncéldarabok tökéletesen méretre szabottak, nem lehet őket el vagy átadni, legfeljebb eldobhatod őket. Az erős mágikus sugárzás miatt az adamantit páncélrészeket legalább 18. szintű kalandozó öltheti csak magára.

RYUKU FUTÁRBÉRENC (765. SZÖRNY)
Egy háborúhoz, amiben egy akkora kontinens gyarmatosítása a cél, mint Ghalla egésze, jókora hadsereg szükséges. Ennek eredményes összetartására viszont olyan hírhálózatot kell kiépíteni, ami lefedi az összes meghódított területet, hatékony és gyors üzenettovábbítást tesz lehetővé. A ryuku futárbérencek ennek az alapkövei, más dolguk sincs, mint le-föl szaladgálni a csapatok között. Persze sokszor kerülnek harcba, mikor egy magadfajta kalandozóval hozza össze őket a sors, de nem okoz számukra nehézséget megvédeni magukat. Vagy mégis? Végülis ők sem halhatatlanok.

TITANITDUKÁT (1480. TÁRGY)
A mindenkori ryuku császár már több mint négy évezrede szimplán, aranyból kovácsoltatja a Birodalom dukátjait, mivel a titanit túl ritkának, és túl értékesnek bizonyult ahhoz, hogy fizetőeszközre pocsékolják azt. Persze az óidőkből rengeteg ötszögletű titanitérme maradt az utókorra, melyek hátoldalán az egykori Császárok képmásai láthatók, így te is ráakadhatsz még itt-ott, a nemesi családok kincseskamráiban, a feledésbe merült kalóztanyákon, vagy néhány nagyhatalmú szörnyeteg felhalmozott drágaságai között. Nagyon vigyázz ezekre a finom munkával kovácsolt érmékre, és soha ne add át másnak, mert bár a boltban nem kapsz értük semmit, azért igen értékesek! A király ugyanis egy új keletű rendeletében előírta a ryuku dukátok felvásárlását, ezzel is méltányolva az idegen kontinensről visszatért hősök tetteit. [Ha van a birtokodban titanitdukát, és személyesen megjelensz a félévente megrendezésre kerülő "Túlélok Földje találkozón", ott pontos útmutatást kapsz majd róla, hogyan szerezhetsz meg összegyűjtött dukátjaidért cserébe értékes és ritka varázstárgyakat. Ráadásul ha istened oltáráná] kiadod az AL 1480 1597 parancsot, istened különleges ajándékben részesít.] Sajnos az ilyen jellegű, aprólékos ötvösmunkához te nem értesz, ezért magad nem vagy képes titanitdukátot előállítani.
Ha rendelkezel gnóm refrugátorral, akkor a tidanitdukátjaidat védőkristállyá is alakíthatod a H 2069 1480 (darabszám) paranccsal.

EZOTERIKUS MARDEL (184. SZÖRNY)
Az ezoterikus mardel nagytestű, közel két méter magas szőrös kutyára emlékeztető szörny. Speciális pszi képességekkel rendelkezik. Például megérzi a tőle rettegő kalandozók jelenlétét (tehát értelmetlen rá BA parancsot kiadni, ily módon nem tudod a harcot elkerülni). Ezenfelül képes gyilkos pszi-sugarakat kibocsátani, amelyek meggyengítik elmédet és gyakran elveszíted a közelmúltban szerzett tapasztalatokat. Az ezoterikus mardel hatalmas, agyarszerű fogazatával támad, olyan dühvel, hogy gyakran még percekkel az elpusztítása után is képes sebeket okozni (ezt is egyfajta pszi képességnek vélik a megfigyelők). Ezért az ezoterikus mardelt szó szerint miszlikbe kell aprítanod, ha el akarod pusztítani. Bármilyen fegyver egyformán jó ellene. Megjegyzés: egy Toborzásgátló Vlagyimir nevű, tapasztaltnak mondható kalandozó állítása szerint ha valakinek sikerül egy ezoterikus mardelt elfognia, akkor aránylag könnyen megszelídítheti. És kevés olyan enyveskezű mestertolvaj született még e világra, aki észrevétlenül meg tudna közelíteni egy ezoterikus mardel által őrzött tábort...

GNÓM SZOLGÁLÓ (181. ELLENFÉL)
Az öreg, púpos, béna, félszemű gnóm szolgáló első pillantásra teljesen ártalmatlannak tűnik, azonban az, hogy egy nagyhatalmú elf harcost szolgál, óvatosságra int. Az ember sohasem lehet biztos benne, hogy minden az, aminek látja. A gnóm szolgáló nem visel semmilyen páncélt, nincs semmilyen fegyvere. Mindössze egy deus ex machina fityeg az oldalán. Vajon hogyan képes ártani neked, főleg úgy, hogy a fél keze hátra van kötve? Hmmm... Valószínűleg csak egy buta tréfa az egész.

VASKARD (2084. TÁRGY)
A rövid karddal történt tapasztalataidat felhasználva megpróbálhatsz elkészíteni egy nagyobb, veszélyesebb vas vágófegyvert. A vaskard elkészítése 60 TVP-t vesz igénybe, és a vaskohón és kalapácson kívül fel kell használnod hozzá 7 vasércet, 14 pirkitet és 1 vadász tatu bőrt. Min. 6-os bányszat kell ahhoz, hogy mindezekből egy használható kardot kovácsolj. A forgatásához legalább 10-es vágófegyver szakértelem szükséges, a sebzése 4D6+3.

BÁTRAK ELEDELE (11. RECEPT)
Igazi bátorság kell ahhoz, hogy egy szárnyas hernyót lenyelj! Na de szerencsére mi kalandozók nem vagyunk civilizálatlanok, így lehetőségünk van egy kicsit ízletesebb ételt készíteni a csúszómászóból. Főleg, hogy itt az üst! Nos, lássuk a Bátrak eledelének receptjét: fogj 3 szárnyas hernyót és dobd 5 csepp lobogó vízbe. Főzd egy darabig, míg a lárvák masszív bőre kellően megpuhul, majd rakj még 3 mocsári penkét a készülő ételbe, a hernyók kesernyés ízének ellensúlyozására. Már csak rövid ideig kell főzni (összesen 4 TVP-nyiig), és lassan csak a kóstolás marad. Elég csak elképzelned a főtt hernyó képét magad elé, hogy tudd, miről kapta a Bátrak eledele a nevét. Ha lenyeled a még így is savanykás ételt, a kör végéig a következőt tapasztalhatod: az olyan szörnyeknek is nekitámadsz, amikhez amúgy FT parancs, vagy magasabb VI beállítás kellene. Persze azokat a lényeket, melyekre BA parancsod van, ezután sem támadod meg. A labirintusokat járó felfedezőknek kötelező étel!

KARAKTERLAP

Fegyenc József, egy rövid ősz hajú, szürke szemű, harcsabajszos troll férfi vagy. Fekete a bőröd. Elenios hűséges követője vagy. Papi hited: 30. A Kvazársziklák Népe (#9119) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 64. fordulód.

Erő: 23 (30) Szint: 18 Merészség: 6/6 Magasság: 254 cm
IQ: 16 Támadás: 20 Agresszió: 3 Testsúly: 476 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 19 Menekülés: 30 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 17 Életpont: 357/91 Jellem: jó (42) Tul. pont: 0
Szerencse: 17 (21) Varázspont: 115/27 Pénz: 20592 arany Kép. pont: 5
Tudatpont: 24/0 Pszi pont: 12/4
Eddig összesen 639 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 108 TP-t kaptál. Jelenleg 314 754 TP-d van. A következő szinthez még 25 246 TP szükséges. Trófeáid: quwarg királynő, élőholt quwarg, varkaudar felderítő. A 59. fordulódban 5000 arany került a bankszámládra. 5000 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/80 szúrófegyverek: 3/58 ütőfegyverek: 25/36 (+17%)
dobófegyverek: *19/101 (+27%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); bumeráng (#249) max. 1 db (4 -12.); bumeráng (#249) max. 2 db (13 -18.); tolmokov-koktél (#351) (19 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
140,58 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 140
JLKzott minoszkúpok: 57, 56

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 79 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6/0 (+99%) 2. nyomkövetés: 11/98 (+29%) 3. mászás: 3/78
4. csapdakészítés: 6/12 (+5%) 5. csapdaészlelés: 3/20 6. gyógyítás: 11/43
7. titkosírás: 1/44 8. felderítés: 2/87 9. teológia: 2/70 (+9%)
10. taumaturgia: 21/75 (+3%) 11. szerencsejáték: 1/21 12. versengés: 2/16 (+9%)
13. zene: 1/22 14. szörnyismeret: 5/76 (+24%) 15. pszi: 2/29 (+4%)
16. zárnyitás: 8/62 (+28%) 17. vadászat: 4/23 18. bányászat: 4/56 (+22%)
19. főzés: 6/76 20. csapatmunka: 1/59

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
segítesz max. 30 TVP-ért
udvarolsz az 5. fajúaknak a 7. fajúaknak
elfogod púpos burástyát (#92) fedett veremmel (#219)
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
bávatag golombár (#165)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
kardfogú fülemüle (#146), purifikátor (#157), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: 10 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
sorvasztás (#102) pszi-ernyő (#64) tulajdonságpajzs (#26) Techiulan aurája (#261)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
19. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Terjeszd hitemet, építs és szentelj fel egy újabb oltárt számomra!
2.) Ölj meg egy pókvadászt. Nagy jót tennél egy ilyen gonosz lény elpusztításával!
3.) Ocsmány férgek járják e földet. Fogj el egy púpos burástyát, és áldozd fel oltáromnál!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Shaddar) (539): új. cseréptetős torony (549): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. fényűző villa (600): 68. labirintus (140,13). városháza (685): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
41, 42, 46, 47, 48, 49, 56, 57, 67, 68.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Kész: 16.

HŐSTETTEID
A morf invázióban megölt morfok száma: 207, az összesen kapott pontszám: 20730. (összesen ölhető: 252 )

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
illúziófegyver (121)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
a mágia rúnája (179)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
fejleszt.gyümölcse (292)
fegyvermester (302)
kétkezes harc (338)
vadászidény (351)
a Szörny érintése (375)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
testvéri segítség (411)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudati gyorsítás IV (562) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
redukálás (564) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 4774 TU szükséges.)
makróbővítés I (568) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
páncélzúzás (569) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
gyűrűviselés (575) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
makróbővítés II (582) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 720 TU.
füébevalóviselés (589) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 780 TU.
karkötőviselés (596) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 840 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Vágófegyverek
1 kőkés (#6)
Ütőfegyverek
2 csontpálca (#329) 1 * harci kalapács (#174) 1 * kétfejű csatabárd (#1754)
1 kőkalapács (#13)
Vízifegyverek
1 szigony (#389)
Lőfegyverek
1 rövid íj (#107)
Lövedékek
4 ezüsttollú nyíl (#363)
Dobófegyverek
7 bumeráng (#249) 10 tolmokov-koktél (#351)
Páncélok
1 * vasvért (#164)
Sisakok
1 * vassisak (#160)
Köpenyek
1 * Jerome köpenye (#1527)
Vállvédők
1 * boszorkánykendő (#1697)
Kesztyűk
3 * grifftoll kesztyű (#1578) 1 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
Övek
1 * zafír erőöv (#397)
Csizmák
1 * fekete bőrcsizma (#247) 1 ryuku csizma (#692)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 obszidián függő (#195)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 2+1)
1 denevér szimbólum (#140) 1 * gólem talizmán (#811) 1 * hősiesítő medál (#1558)
1 * szem szimbólum (#142) 1 trófea nyaklánc (#196)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 arany masszariasztó (#437) 1 ezüst karkötő (#158)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
23 * angyalok gyűrűje (#529) 1 ezüst gyűrű (#180) 1 * smaragd védőgyűrű (#223)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [üres, kapacitás: 10]
5 fűszertartó (#210) [bennük 1 csepp sáfránypor (#211), fér még: 24]
2 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 24]
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
4 sullár hólyag (#168) [bennük 35 csepp spiritusz (#170), fér még: 45]
1 szent kehely (#257) [benne 10 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
4 uzbány csőr (#169) [bennük $8 csepp ugh méreg ($166), fér még: 40]
2 vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 40]
2 zöld üveg (#82) [bennük 18 csepp ragasztó (#83), fér még: 22]
Eszközök, használati tárgyak
3 A Végzet kristálya (#2306) 3 áldott kő (#642) 1 ásó (#34)
2 deus ex machina (#1) 1 dobóháló (#221) 3 fáklya (#36)
5 fenőkő (#1618) 1 fűszerkeverék (#1170) 3 gernim balzsam (#1894)
2 gyógykenőcs (#313) 36 kaja (#2) 3 kötél (#92)
1 kronokristály (#1636) 1 megbűvölt utazóláda (#1218) 1 megsemmisítő (#1540)
1 morf esszencia (#2452) 1 pszi kő (#248) 1 Rodger kezdő üstje (#1167)
2 sámán gyógykenőcs (#1139) 1 szeksztáns (#32) 1 szent jogar (#150)
1 tapasztalatkő (#975) 1 tatu dob (#234) 1 távcső (#42)
1 teremtés zsákja (#818) 2 titanitdukát (#1480) 1 + tüskecsapda (#242)
4 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 adamantit (#627) 6 álompor (#396) 6 amniosz (#203)
27 átlátszó morfplazma (#2451) 23 bíbor morfplazma (#2450) 3 borkonyó bibe (#312)
1 csuklyavirág (#133) 1 darázsszárny (#652) $1 dorony tüdő ($212)
5 elkarog szőr (#665) 15 fehér morfplazma (#2445) 8 fekete gyöngy (#99)
13 fekete morfplazma (#2446) 1 galachmit (#310) 6 grifftojás (#179)
2 gyíkfű (#201) 5 gyöngymangó (#135) 1 ilkin érc (#232)
3 karbin plazma (#199) 1 kazmár gyökér (#205) 21 kék morfplazma (#2442)
1 kőszem (#304) 1 lajhár csont (#236) 15 lila morfplazma (#2448)
79 madártoll (#112) 12 mákrózsa virág (#56) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
16 narancs morfplazma (#2449) 1 nektoraf faggyú (#667) 2 pirkit (#153)
3 púderkő (#119) 1 purifikátor háj (#269) 8 quwarg tojás (#360)
1 rakolits por (#669) 1 ramit kő (#226) 1 remák szív (#264)
1 rézdarab (#70) 4 rókafarok (#124) 17 sárga morfplazma (#2447)
1 smaragdkő (#678) 6 smirglilevél (#29) 8 szárnyas hernyó (#69)
1 Thargodan esszencia (#328) 3 tükör (#43) 2 vámpírfog (#1221)
1 varkaudar csont (#1113) 4 vasérc (#152) 14 vörös morfplazma (#2443)
16 zöld morfplazma (#2444)

Összsúly: 68.72 kg Megterheltség: 81%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 250% alatt van.
Még 68 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 190 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
22 arany (#50) 2 átlátszó morfplazma (#2451) 1 fáklya (#36)
2 fehér morfplazma (#2445) 2 fekete morfplazma (#2446) 1 kék morfplazma (#2442)
2 lila morfplazma (#2448) 2 sárga morfplazma (#2447) 1 vörös morfplazma (#2443)
2 zöld morfplazma (#2444)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 adamantit (#627) 1 álompor (#396) 9 angyalok gyűrűje (#529)
1 ezüst gyűrű (#180) 2 gyöngymangó (#135) 1 ilkin érc (#232)
20 kaja (#2) 1 mákrózsa virág (#56) 1 morf esszencia (#2452)
1 rókafarok (#124) 1 rövid íj (#107) 2 titanitdukát (#1480)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

133 134 135 136 137 138 139 140 141
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
(134,50) arató csattanatok (#144)
(135,51) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), Chara-din monolitja (#534), Dornodon oltár, varkaudar felderítő (#7133), domináns morf (#7624)
(136,52) Tharr oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 27. jellempróba, ryuku futárbérenc (#765), mágiamorfáló (#7623), brutális morf (#7620)
(137,53) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), művészi porolit (#720), bandita (#758), változatos morf (#7626), domináns morf (#7624)
(137,54) nukleáris cickány (#155), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve
(138,55) sóhajtó dornyok (#112), Tharr oltár, ezoterikus mardel (#184)
(139,56) kazmár (#204, belőle készíthető: #205), vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), Tharr oltár, Fairlight rúnaköve, 255. jellempróba, dombi yeti (#366)
(140,57) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), művészi porolit (#720), Fairlight oltár, szent tölgyfa (#393), Chara-din monolitja (#534), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)
(140,58) fényűző villa (#605), a 68. labirintus bejárata, művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393), Dornodon oltár, Drumer (2295. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek