81. forduló, 83. forduló, Föbszimusz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2024. júl. 22. 15h:16'
EZ A 1171. JÁTÉKHETED, 82. FORDULÓD
1172. játékheted kezdete: júl. 24.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 35 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2177
SZÁMLA : XXXX

FÖBSZIMUSZ KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [30,-30] koordinátán.
A táborozás 5. napján találkozol egy hosszú ősz hajú, kék szemű, harcsabajszos elf férfival. Felszerelését egy tazunkaróka trófea ékesíti. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semleges jellemű az alávaló. Nem látszik valami barátságosnak. Továbbmész.

a 126 5520 1 átadod a 126. tárgyat az 5520. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 bronzpengét Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 291 5520 1 átadod a 291. tárgyat az 5520. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 bíbor erőövet Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 96 5520 1 átadod a 96. tárgyat az 5520. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 bakkura csizmát Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 183 5520 1 átadod a 183. tárgyat az 5520. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 vaskulcsot Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 236 5520 1 átadod a 236. tárgyat az 5520. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 lajhár csontot Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 85 5520 2 átadod a 85. tárgyat az 5520. kalandozónak (2 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 2 óndarabot Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 70 5520 2 átadod a 70. tárgyat az 5520. kalandozónak (2 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 2 rézdarabot Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 112 5520 5 átadod a 112. tárgyat az 5520. kalandozónak (5 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 5 madártollat Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 24 5520 1 átadod a 24. tárgyat az 5520. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 kavadu lebenyt Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 153 5520 1 átadod a 153. tárgyat az 5520. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 pirkitet Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 152 5520 1 átadod a 152. tárgyat az 5520. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 vasércet Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

a 21 5520 1 átadod a 21. tárgyat az 5520. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 ormánygőte csontot Vlagyimir Vojnovic részére. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[30,-29] Az erdőnek vége, dombvidéken vagy. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy mélységi grittang. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a mélységi grittang testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 174 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Utad során felfedezel egy olvasztókemencét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot (rézdarab) rejt! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [30,-28] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia hívői építették. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy manifesztátor. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Meglengetve a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. A lény semmivé válik. Eltűnt! Aztán kicsit arrébb újból materializálódik. A manifesztátor mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (3 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! Mielőtt észbe kapnál, a manifesztátor megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (3 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. Úgy döntesz, hogy ellenfeled lusta lesz futni. Te villámgyorsan megindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: -2, sebződés: 43, gyógyulás: 0, összesen: -43 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss elf nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [30,-27] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy félelem-járó közeledik. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a félelem-járó bal csápját. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) A félelem-járó belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A félelem-járó csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a félelem-járó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy móricserjét. Észreveszel egy quwargot. Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek északra. [36 pontot használtál fel, van még 216.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Sokan nem értik, miért üvöltenek az orkok harc közben időnként olyan furcsán. TE azonban tudod. Mire berekedsz, sebeid állapota látványosan javul. (+16 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 176.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[30,-26] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy megsebesített surranó kígyó nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a surranó kígyó lapos fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A surranó kígyó fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Egy kis mérget is kaptál a csípéssel. A méreg gyenge - csak 4 életpontot vesztettél. A surranó kígyó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 21 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Utad során felfedezel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Raia rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy smirglibokrot. A földben egy tökszerű valamit pillantasz meg. Közelebbről látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal néz rád, segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy ásóra és 20 TVP-re (9. jellempróba). A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A feléd közeledő acéldarázs mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Elszántan ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az acéldarázs testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával az acéldarázs, épp csak megsuhint. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A sebbe zöldes mérget pumpál. A méreg gyenge - csak 9 életpontot vesztettél. Az acéldarázs összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 acélpengőkét. 115 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss elf nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [30,-25] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gyöngymangó bokrot. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Jajgatásra leszel figyelmes. Látod, hogy a földön egy troll nő fekszik. Fél lába hiányzik! A nyomokat megvizsgálva, gyorsan rájössz, hogy a szerencsétlent valószínűleg egy tigroszlán vagy valamilyen hasonló vadállat támadta meg, de vagy a troll lady bunkózása, vagy viszonylagos jóllakottsága következtében "csak" a lábát harapta le. A seb, hála a trollok lassú regenerációs képességének, már begyógyult, de valószínűleg még hónapok kellenek ahhoz, hogy a lába újra kinőjön. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy botra, amelyből mankót készítesz neki, 20 TVP-ért (2. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Dornodon oltárt. Délre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Nyugatra egy patak van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy gátvakond közeledik. Itt csata lesz.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a gátvakond jobb első lábát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A gátvakond csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A gátvakond még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek északra. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [30,-24] Még mindig füves síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy ork sámán közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy lángcsóva varázslat. 24 életpontot vesztettél. Marokra fogva a göcsörtös bunkót ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy lángcsóva. 19 életpontot vesztettél. Göcsörtös bunkóval iszonyatosan megcsapod az ork sámán testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 17 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 405 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 60, gyógyulás: 0, összesen: -60 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Hoppsz, egy quwarg! Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délre megpillantasz egy mély kutat. Északnyugatra nézve látsz egy patakot. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss elf nyomok vezetnek északra. [36 pontot használtál fel, van még 140.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
A hárítást, a támadások elkerülését gyakorlod. Érezhető fejlődést tapasztalsz! (+1 ügyesség.) [40 pontot használtál fel, van még 100.]

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
Egy mini-akadálypályát építesz (az ember mit meg nem tesz merő egoizmusból...), és többször megpróbálsz minél rövidebb idő alatt, minél kevesebb hibával végigjutni rajta. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 60.]

tf 3 30 fejleszted a 3. tulajdonságodat 30 pontért
Gyakorlod a képzeletbeli ellenfelek csapásai, ütései elől való félreugrást. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az ügyességed komolyan megnőjön. [30 pontot használtál fel, van még 30.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Nem tudsz ellenállni, egy kicsit olvasgatod a sötét tekercseket. (+1 gonoszság.) Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 223 pontot. A következő körben tehát 253 pontot költhetsz el.

KARAKTERLAP

Föbszimusz, egy copfos ősz hajú, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Leah követője vagy. Ez a 82. fordulód.

Erő: 22 Szint: 12 Merészség: 5/5 Magasság: 124 cm
IQ: 16 Támadás: 13 Agresszió: 5 Testsúly: 67 kg
Ügyesség: 21 Védekezés: 12 Menekülés: 30 % Életkor: 66/66 év
Egészség: 17 Életpont: 193/159 Jellem: gonosz (29) Tul. pont: 3
Szerencse: 10 Varázspont: 42/42 Pénz: 432 arany Kép. pont: 3
Eddig összesen 223 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 876 TP-t kaptál. Jelenleg 28 468 TP-d van. A következő szinthez még 4 532 TP szükséges. Trófeáid: ragyás burástya, vérszomjas csüldő, törpemammut. A 80. fordulódban 420 arany került a bankszámládra. 428 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 szúrófegyverek: 10 (+1) vágófegyverek: 3
ütőfegyverek: 12 lőfegyverek: 7 dobófegyverek: 4

Feltételes fegyverváltás: bronzhegyű lándzsa (#87) << göcsörtös bunkó (#123) << bronzpenge (#126)
Óvatosság (labirintusokban): 0
30,68 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 76

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 678 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10 2. nyomkövetés: 10 3. lopás: 5
4. mászás: 2 5. csapdakészítés: 1 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 26 (+1) 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 1
10. teológia: 4 11. zene: 1 12. szörnyismeret: 1
13. zárnyitás: 1 14. vadászat: 8 15. bányászat: 21 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 20 mezőre repítsen
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
óriás sáska (#27) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 5, max: 50)
fabontó szójer (#71), semlegesek (#989), jók (#990), ember (#1), elf (#2)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozz egy deus ex machinát és áldozd fel.
2.) Beszélgess egy halott lelkével.
3.) Egy igazán kemény feladat: ölj meg egy szintszívót.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. városháza (Qvill) (527): új. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. szürke kastély (547): 33. labirintus (63,12). adamantit erőd (548): új. kőtorony (664): többek közt 328. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 33.

Összsúly: 62.24 kg Megterheltség: 115%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 112 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bakkura csizma (#96) 1 bíbor erőöv (#291) 1 bronzpenge (#126)
2 kaja (#2) 1 kavadu lebeny (#24) 1 lajhár csont (#236)
5 madártoll (#112) 2 óndarab (#85) 1 ormánygőte csont (#21)
1 pirkit (#153) 2 rézdarab (#70) 1 vasérc (#152)
1 vaskulcs (#183)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 acélpengőke (#231) 3 spiritusz (#170) 1 surranó kígyó bőr (#47)
2 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

29 30 31
-31
-30
-29
-28
-27
-26
-25
-24
-23
(30,-29) mélységi grittang (#103), olvasztókemence (#86), Sheran oltár, érclelőhely
(30,-28) Raia oltár, manifesztátor (#124)
(30,-27) félelem-járó (#56), móricserje (#115, belőle készíthető: #116)
(30,-26) surranó kígyó (#30), Raia rúnaköve, smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), 9. jellempróba, acéldarázs (#140)
(30,-25) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), tavacska, oltár, 2. jellempróba, gátvakond (#57)
(30,-24) ork sámán (#345), Fairlight oltár, 28. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek