8. forduló, 16. forduló, Lirian összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. márc. 29. 15h:03'
EZ A 54. JÁTÉKHETED, 9. FORDULÓD
55. játékheted kezdete: ápr. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4521
SZÁMLA : XXXX

LIRIAN KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [49,4] koordinátán.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+25 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+59 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.)

gyj 0 120 1 felt. gyűjtés 120 1
Nem szedsz fel újabb tárgyat, ha ez a megterheltségedet 120% fölé vinné. Csak azokat a tárgyakat szeded össze, amelyeknek értéke legalább 1 arany. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

jlk 1732 jelszó kimondása 1732
Izgatottan lépsz be a mínosz-kúpba, és hadarva mondod ki a jelszót. Ah, sikeres volt a megfejtés! A falon egy térkép jelenik meg, a padlón pedig egy lejárat tárul fel. 82 tapasztalati pontot kaptál.

3 9
4 2 8
1
5 7
6
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 21. labirintus térképe. A bejárat alattad található.

[5 pontot használtál fel, van még 183.]

ba 66 nem támadod a 66. szörnyet
BA 66 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

kf 10 2 kézbeveszed/felveszed a 10. tárgyat a bal kezedbe
Előkészíted a dárdát. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[50,5] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Felfedeztél egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Sheran rúnaköve. Felfedeztél egy tűzbokrot. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Felfedeztél egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A feléd közeledő csontlepke mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a csontlepke bordás testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a csontlepke bordás testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 67 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Még egész friss emberi nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [51,6] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Felfedeztél egy oltárt. Fairlight hívői építették. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Felfedeztél egy halálbokort. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy félelem-járó került az utadba. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a félelem-járó jobb hátsó lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a félelem-járó bal első lábát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a félelem-járó, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Csápjaival a félelem-járó lecsap a jobb karodra. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A félelem-járó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 131 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [52,7] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Szikrázóan süt a nap. A türkizkék égen csak néhány bárányfelhő bóklászik. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy malmot. Találsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy tigroszlán. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a tigroszlán bal hátsó lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal felnyársalod a tigroszlán pöttyös testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a tigroszlán megcsapja a fejedet. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A tigroszlán belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 7 tigroszlán fogat. 53 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Egy fáról levadászol egy, a napvilágnál kókadt denevért. Kicsit rágós, de azért husi. (+2 kaja.)
Találkozol egy barna, rövid hajú, szürke szemű törpe férfival. Körszakálla és bajsza van. Elenios elsőáldozója. Egy aranygyűrűt, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy mind. kristályát, egy obszidián karkötőt, egy rejtőköpenyt, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy élőholt quwarg trófea, egy csontváz lord trófea és egy szutykos remák trófea ékesíti. Jobb kezében egy ryuku buzogányt, bal kezében egy kis vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Málhásállata egy púpos burástya. Mentális auráját felismered, jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Krong Bigfut. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
[27 pontot használtál fel, van még 156.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
A malom falai közé lépsz. Sötét van, de csak amíg a szemed meg nem szokja a félhomályt. A molnár minden tétovázás nélkül áll eléd. Egy ember ő a hétköznapokból, minden hátsó szándék nélkül. Megtudod, hogy a malmot mostanában többször kifosztották a környéken tevékenykedő rablók. Nincs is semmije, amit odaadhatna, pedig a legszívesebben megbízna vele, hogy végezz az útonállókkal. Talán a jövőben majd, ha a malom újra termelt némi pénzt, ki tud téged is fizetni. Lágy szavaiddal próbálod megnyugtatni, talán egy kicsit sikerül is. Aztán távozol. [5 pontot használtál fel, van még 151.]

m 2 2 3 mozogsz keletre, keletre, délkeletre
[53,7] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Közeledtedre madárcsapat rebben fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Felismered a közeledőt. Csak egy manifesztátor. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. A lény semmivé válik. Eltűnt! Aztán kicsit arrébb újból materializálódik. Elszántan ellenfeledre támadsz. Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! A manifesztátor leken néhány pofont. (3 támadástól 29 életpontot vesztesz.) Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! A manifesztátor Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (3 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Nem akarsz kinyúlni. Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: -2, sebződés: 57, gyógyulás: 0, összesen: -57 ÉP}

Találsz egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy sünmedve. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Csontszuronnyal felnyársalod a sünmedve bal lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A sünmedve Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sünmedve, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sünmedve tüskét. 65 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


(Továbbmész...) [54,7] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy kavadu. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a kavadu jobb oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal felnyársalod a kavadu bal lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csőrével a kavadu belemar kézfejedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 20 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy rát-fát. Észreveszel egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy piromenyét. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (6 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a piromenyét testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a piromenyét fejét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a piromenyét, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. (ld. enc.) Messze hajítod a vacak kis rájanyék trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes piromenyét trófeát. 237 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [55,8] Továbbra is síkságon vagy. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy kavadu. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a kavadu jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal felnyársalod a kavadu testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A kavadu megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A kavadu még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 20 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Látsz egy mély kutat. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [27 pontot használtál fel, van még 124.]

m 3 2 mozogsz délkeletre, keletre
[56,9] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy sérült sörényes ubuk került az utadba. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sörényes ubuk testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a sörényes ubuk tüskés hátát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sörényes ubuk, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A sörényes ubuk összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 ubuk tüskét. (ld. enc.) Messze hajítod a vacak kis gyilkos sallank trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes sörényes ubuk trófeát. 181 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Sajna nem sikerült valami profi módon elbújnod. A szörny észrevett. Egy vérszomjas csüldő közeledik feléd! (ld. enc.) Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldöződ lihegése.

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [57,9] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. (ld. enc.) Látsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Felfedeztél egy phua-kúpot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Már megint nem voltál elég gyors. A szörny észrevett. Egy drónkeselyű közeledik feléd! (ld. enc.) Menekülésben mindig is profi voltál. Szinte lángol a lábad alatt a talaj, ahogy távolodsz legyőződtől.

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 106.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 98.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[58,9] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Vad szamóca illatát hozza a szél. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.


(Továbbmész...) [59,9] Síkság, továbbra is csak síkság. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Oldalt pillantva, meglátsz egy gumifát. Utad során felfedezel egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 80.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Nagyon óvatosan körbejárod a phua-kúpot. Hamarosan rábukkansz a bejáratra, és mellette a találós kérdésre:
Testem nincsen, de látsz, noha
Napsugár sem érhet soha.
[5 pontot használtál fel, van még 75.]

h 2107 használod a 2107. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 70.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
Felidézel magadban néhány matekfeladatot, amit annak idején az iskolában adtak fel a bölcsek, házi feladatként, és sosem tudtad őket megoldani. Most hosszasan töprengesz rajtuk... Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [10 pontot használtál fel, van még 60.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
Magad elé képzelsz egy négyzetrácsot, és köröket, kereszteket kezdesz belerajzolni. A fejben amőbázás egy kemény dolog, de jó módja az IQ-d fejlesztésének. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [10 pontot használtál fel, van még 50.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
Teljes kényelembe helyezkedsz (már amennyire itt lehet), és töprengeni kezdesz a világ dolgain. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön.

[10 pontot használtál fel, van még 40.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
Teljes kényelembe helyezkedsz (már amennyire itt lehet), és töprengeni kezdesz a világ dolgain. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön.

[10 pontot használtál fel, van még 30.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
A porba hevenyészett műszaki rajzokat próbálsz készíteni összetett technikai újításokról. Elméd csiszolódik... Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [10 pontot használtál fel, van még 20.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 29, 8, 20.
Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Információ érkezik az agyadba a feltételes lőfegyver használattal kapcsolatban. (ld. enc.) [Egy tanács: kicsit túlzottan komolyan vetted a "haladj keleti irányba" javaslatot. Ez nem jelenti azt, hogy eszeveszetten kell kelet felé mozognod. Ha bármi érdekeset találsz, állj meg, vizsgáld meg, ha kell, fordulj vissza. Ha utalást kapsz valamilyen épületre vagy küldetésre, azt mindenképp keresd fel, mert hasznos információkhoz, tárgyakhoz juthatsz. Ezenkívül ha túl gyorsan haladsz kelet felé, nem fogsz veled egyforma szinten álló kalandozókkal találkozni, vagy az is lehet, hogy egyáltalán nem találkozol senkivel. Márpedig ebben a játékban a legfőbb szórakozás, hogy rajtad kívül mások is kalandoznak a világban. Javasoljuk, hogy fordulj vissza egy kicsit, és keresd fel a legutóbbi helyet, ahol valamilyen épületről vagy küldetésről hallottál, és azt nem látogattad meg. Általánosságban, semmiképp sem legyen az X koordinátád nagyobb, mint a fordulód számának két-háromszorosa. Ha ennél nagyobb az X koordinátád, akkor feleslegesen siettél. Hidd el, ez a tanács hosszú játéktapasztalaton alapszik!]
Ebben a körben 20 pontod maradt, ebből a következő körre 20 pontot vihetsz át. Kapsz még 145 pontot. A következő körben tehát 165 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CSONTLEPKE (746. SZÖRNY)
Ennek a nagyra nőtt lepkének a testét hézagos csontok alkotják. Köztük benézve jól megfigyelhető, hogy a csontlepkének nincsenek is belső szervei, valójában az egész teremtmény csak egy élőholt váz, lélek nélkül. Talán csak a pillangó testéhez képest többszörös méretű, szivárványszín szárnyak jelentenek némi színt az állat kinézetében. Ha kételkedsz a veszélyességében, csak figyeld kicsit messziről: ez bizony nem az a virágról virágra röppenő ártatlan rovar, amelyet a mezőkön tucatszámra látni. A csontlepke vérrel táplálkozik, de hogy aztán mit kezd ezzel a szerves anyaggal belső szervek nélkül, azt nem tudni... talán a természettudósok majd kiderítik a jövőben.

FÉLELEM-JÁRÓ (56. SZÖRNY)
Képzeld el az Aliens főhősét kicsinyített kiadásban, fekete, ragyás bőrrel, zölden izzó szempárral. Igen, ez a félelemjáró. Borzalmas erejű állkapcsán és két csápján kívül rendelkezik egy kevésbé hagyományos támadási móddal is: képes puszta pillantásával rettegést, félelmet ébreszteni ellenfelében. Leggyakrabban bozótos vagy mocsaras vidéken találkozhatsz ezzel a szörnnyel.

PIROMENYÉT (99. SZÖRNY)
Ez az ocsmány kis lény gyakran okoz nagy tüzeket a síkságon: pirkittartalmú gyomrának köszönhetően képes kisebb lángnyelvet fújni. Ezzel a módszerrel nagyobb állatokat is képes elejteni, annak ellenére, hogy aránylag kis méretű, harapása aránylag veszélytelen. Ha megölöd, testének állandó izzása lassan elhalványul, szőre kihűl, megfeketedik. Egy kőkéssel megnyúzva ezután hozzájuthatsz a gyomorban megbúvó pirkithez.

PIRKIT (153. TÁRGY)
A pirkit egy különleges anyag, amely nehezen gyullad meg, de ha égni kezd, akkor nagyon lassan és nagyon magas hőfokon teszi ezt. A szén eltűnése miatt már évszázadok óta használják a ghallai kovácsok. Beszerzése aránylag nehézkes, sűrű erdőben KUTatva vagy bizonyos növény-szörnyeket leölve lehet hozzájutni.

SÖRÉNYES UBUK (89. SZÖRNY)
A sörényes ubuk nagy, lapos testű lény, amely a síkságok magas füvében bújkál, áldozatára lesve. Sörénye igazándiból több tucatnyi vékony nyúlvány, amely horgocskában végződik. Érintésük maró fájdalmat okoz. Testük többi részét hosszú, hegyes tüskék fedik, szinte lehetetlenné téve, hogy egy rövidebb fegyverrel kárt okozzunk benne. Ha a tüskék között sikerül egy támadást bevinni, akkor valószínűleg egy hegyes fegyver tudja a legnagyobb kárt okozni. A szörny támadásra hatalmas fogait használja.

UBUK TÜSKE (131. TÁRGY)
A sörényes ubuk hosszú, hegyes tüskéi kiválóan alkalmasak arra, hogy fúvócsőből kilődd őket. Ha van fúvócsöved, add ki a KF 20 131 parancsot, és máris ezekkel a kiváló d8 sebzésű lövedékekkel fogsz mészárolni.

VÉRSZOMJAS CSÜLDŐ (114. SZÖRNY)
Ha valaki a földön egy kisebb, szabályos bemélyedést vesz észre, akkor általában nem szokott gyanakodni. Ha azonban belesétál, és a mélyből óriási csápok törnek elő, lerántva a föld alá, akkor legközelebb már óvatosabb lesz. Ha lesz legközelebb... Ha a csüldő sikeresen lehúz a föld alá, akkor óriási állkapcsával egyszerűen kettéroppant, és bekebelez. Aránylag fájdalommentes halálnem, kivéve, ha a csápok gyilkos szorítására gondolunk...

VASKOHÓ (155. ÉPÍTMÉNY)
Egy vaskohó megépítése nem kis feladat - nem árt, ha ketten vagy hárman összefognak, hogy gyorsabban menjen a munka. Ha azonban elkészültök, képesek lesztek a vasércet megolvasztva tiszta vashoz jutni, és így vastárgyakat kovácsolni! A vastárgyak elkészítéséhez pirkit szükséges, mert fa égetésével nem tudsz olyan hőmérsékletet elérni, amelyen megolvad a vas. Ezenkívül szükség van általában kőkalapácsra, és magas bányászat szakértelemre, a fegyverek és páncélok finom megmunkálásához. A vaskohó építése az ÉP 155 <TVP> paranccsal történik. A teljes felépítéshez 110 TVP szükséges, és csak dombon vagy alacsonyhegységen hajtható végre, mivel itt van elegendő alapanyag az építéshez.

DRÓNKESELYŰ (208. SZÖRNY)
Chara-din, a régmúlt gonosz istenségének szent állata, állítólag csak a legendákban létezik. A drónkeselyű mágikus képességekkel is rendelkezik, harc előtt elvakítja ellenfelét, majd ráakaszkodik, és kiszívja az összes vérét. A drónkeselyű korlátozott regenerálódási képességgel is rendelkezik, de bármilyen fegyverrel egyformán sebezhető.

FELTÉTELES LŐFEGYVER/DOBÓFEGYVER HASZNÁLAT
Parittyával lődözni minden szembejövőre alapvetően bölcs és jó gondolat. Azonban, egy vadász tatut vagy egy lila brekket kivégezni egy 20-40 életpontot sebző, nehezen beszerezhető és méregdrága lőfegyverrel vagy dobófegyverrel nem biztos hogy okos dolog, különösen, ha eközben az értékes fegyver tönkremegy/elvész. Ezért lehetőséged van arra, hogy eldöntsd, milyen erős ellenfelekre használd a bekészített lő- vagy dobófegyvert. Ehhez a feltételes lőfegyver használat (FLH) parancsot kell kiadnod. Első paraméterként megadhatsz egy szintet (1 és 996 között), másodikként egy lövedéket/dobófegyvert. Ha az adott szintű, vagy annál erősebb szörnnyel találkozol, az adott harcban automatikusan a megadott lövedéket/dobófegyvert fogod használni. Ha a szinthez 999-et írsz, akkor azt a lövedéket/dobófegyvert csak kalandozók ellen használhatod. Ha NINCS KIADVA FLH 999 <fegyver> parancsod, minden kalandozó ellen a KF-el bekészített távolsági fegyvert használod.
Ha a szinthez 997-et írsz, akkor azt a fegyvert kizárólag ezüstfegyverrel megsebezhető lény ellen fogod használni (célszerű ide valamilyen ezüst lövedéket ill. dobófegyvert írni), ha 998-at, akkor azzal a csak mágikusan megsebezhető lény elleni lőfegyvert állítod be. Ha ezüstfegyverrel is sebezhető lénnyel találkozol, és nincs 997-es lőfegyver beállítva, vagy nincs nálad az a fegyver, csak 998-as, akkor azt fogod használni. Ezeket a paramétereket a program nem veszi figyelembe, ha valamilyen varázslatnak köszönhetően képes vagy megsebezni amúgy is a mágikus lényeket.
Egyszerre max. 6 FLH parancs lehet érvényben. Egy példa: Kiadod az FLH 5 22, az FLH 8 23 és az FLH 999 137 parancsokat. A 0-4. szintű szörnyekre nem használsz távolsági fegyvert, az 5-7. szintűekre tüskét, a 8. vagy magasabb szintűekre mérgezett tüskét fogsz lőni a fúvócsövedből. Kalandozók ellen a 137-es távolsági fegyvert használod. Ha egy szörnyre az FLH által meghatározott távolsági fegyvert kellene használnod, de az épp nincs nálad, AKKOR A BEKÉSZÍTETT (KF) távolsági fegyvert fogod használni. Az összes FLH parancs törlése egy üres FLH kiadásával történik. Az FLH <szint> parancsnak ha nem adsz második paramétert, vagy még egyszer kiadsz egy már érvényben levő FLH parancsot az a bizonyos (arra a szintre vonatkozó) FLH parancs törlődik, ha ugyanarra a szintre új második paraméterrel adsz ki FLH-t, akkor az adott szintre vonatkozó FLH lecserélődik az új parancsra. Példa: FLH 5 és FLH 5 22 törlik az FLH 5 22 parancsot, FLH 5 23 viszont lecseréli.
Megjegyezendő, hogy vannak kivételes esetek, amikor a távolsági fegyver nem használható, de ez a helyzettől függ. Sűrű erdőben, föld alól támadó szörnnyel szemben (pl. gátvakond), szűk helyen (bizonyos labirintusokban és egyéb sötét helyeken) nem tudsz távolsági fegyvert használni. Az FLH parancs nem kerül TVP-be. Kiegészítés: Az FLH parancsnak megadhatsz 3. paramétert is, ami 0 és 15 között lehet. Ez a 3. paraméter azt adja meg, hogy max. ennyi darab távolsági fegyvert használsz a csatákban az adott fajtából. Ha több van nálad a megadott lövedékből, akkor is csak annyit lősz el, amennyit a paraméterben megadtál. Ha kevesebb van nálad, akkor viszont azt az FLH-t figyelmen kívül hagyja a program, és a bekészített távolsági fegyvert használod. Ha kiadod az FLH parancsot újra ugyanazokkal a paraméterekkel, akkor az törli az adott FLH beállítást, ha viszont csak a 3. paraméter különbözik, akkor nem törli, hanem felülírja. Az üres FLH továbbra is töröl minden FLH beállítást.

KARAKTERLAP

Lirian, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű alakváltó nő vagy. A bőröd kreolszínű. Ez a 9. fordulód.

Erő: 13 (20) Szint: 7 Merészség: 5/5 Magasság: 166 cm
IQ: 13 (20) Támadás: 21 Agresszió: 3 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 11 (18) Védekezés: 4 Menekülés: 30 % Életkor: 30/30 év
Egészség: 13 (20) Életpont: 258/155 Jellem: semleges Tul. pont: 6
Szerencse: 11 (18) Varázspont: 160/60 Pénz: 0 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 52 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 856 TP-t kaptál. Jelenleg 3 116 TP-d van. A következő szinthez még 884 TP szükséges. Trófeáid: sörényes ubuk, piromenyét. A 6. fordulódban 5000 arany került a bankszámládra. 5000 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 5 (+1) ütőfegyverek: 1 dobófegyverek: 4 (+1)

59,64 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 59

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 172 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 2 3. csapdakészítés: 3
4. gyógyítás: 2 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
vízionár (#66)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) csapda álcázása (#460, 20 VP, 5 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21.

Összsúly: 37.30 kg Megterheltség: 62%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 120% alatt van.
Még 117 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 dárda (#10) 1 kaja (#2) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 kavadu lebeny (#24) 2 pirkit (#153) 6 sünmedve tüske (#14)
7 tigroszlán fog (#63) 5 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
3
4
5
6
7
8
9
10
(50,5) Sheran rúnaköve, tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 31. jellempróba, oltár, csontlepke (#746)
(51,6) Fairlight oltár, 43. jellempróba, halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), félelem-járó (#56)
(52,7) malom (#1204), oltár, tigroszlán (#43), Krong Bigfut (3593. kalandozó)
(53,7) manifesztátor (#124), Fairlight oltár, 34. jellempróba, sünmedve (#33)
(54,7) kavaduk (#19), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Fairlight oltár, piromenyét (#99)
(55,8) kavadu (#19), mély kút (#93), 42. jellempróba, oltár
(56,9) oltár, sörényes ubukok (#89), vérszomjas csüldő (#114)
(57,9) vaskohó (#155), oltár, phua-kúp (#372), olvasztókemence (#86), drónkeselyűk (#208)
(58,9) oltár
(59,9) gumifa (#38), phua-kúp (#372)

Üzenet küldése a karakternek