Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: A fény gyermekei szeptember 18.
Hatalom Kártyái - Kristályláz július 17.
A pillanat képe
Az a hírhedt gnóm szolgáló
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A Túlélők Földje egyik labirintusában egy öreg, púpos, béna, félszemű gnóm szolgáló vár rád, aki semmilyen páncélt nem visel, s fegyvere sincs. Vajon hogyan képes ártani neked, főleg úgy, hogy a fél keze hátra van kötve? Hidd el, még így is igen veszélyes! Az effajta szolgák bármire képesek gazdájukért.
Nézz szét a galériában!
Iustitia
2021 szeptember Beholderes HKK versenybeszámoló
Kérdezz-felelek 42.
XXXVI. Alanori Mini Olimpia
Válogatós verseny - 2021. szeptember 18.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2021. október 10., Szeged 8.
Hatalom Kártyái verseny - 2021. október 10., Szeged 8.

A lista folytatása...
Iustitia (29)
[HKK Piac] UR lapok (10615)
HKK pakliszerkesztő (177)
Mini befizetési akció 2021.09.14. ( kedd ) - 2021.09.21. (6)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3198)
2021 szept. beholderes HKK versenybeszámoló (3)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Aranytigris
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kristályláz lapelemzés – 3. rész

Habár a pontozási rendszer a jól megszokott 10-ig terjedő skála, azért a feledékenyek és az újak kedvéért röviden nézzük meg mi mit is jelent pontosan:

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • Alattomos fatty (7) Nem gyakorihoz képest nagyon jó kis kártya ez az alattomos teremtmény. Szinte ingyen van, és csinál számunkra 2 lapelőnyt is egy leszedéssel és egy izomjelzővel. Chara-din követőbe kötelező darab lesz, hiszen ott életkioltóként érkezhet majd. Emiatt a lap miatt erősen elgondolkodtam egy kis klasszikus lila követővel és keltetővel felálló hordán. Frissen bontotton pedig egyenesen király kártya.


    Árnyékhold (5) Leginkább bontott környezetben tudom csak elképzelni, ott viszont egészen kellemes kártya. Cantrip, mint a bűbájok többsége manapság, és szépen képes lecsipegetni az ellenfél életpontját és lényeit. Ha esetleg valami nagyon gittet húzunk a körünkre, akkor meg le tudjuk cserélni, hátha második próbálkozásra valami jobbat sikerült felvarázsolni kézbe.

    Baghar fétise (6) Thargodan pakliba valószínűleg el fog férni, már ha valaki rak össze ilyen paklit, ugye. Ott azért elég durva tempót képes az első körünkre adni, és mivel a Thargodanok képesek gyorsan ki terülni, így hamar becsavarhat arcba egy laza 10-es sebzést. Esetleg drafton rá lehet menni a gyakori thargikra és erre.


    Bn’ose csontporlaszó (6) Az avatárok is kaptak egy kétszínű példányt, habár igaz, hogy ez a darab inkább a repülő szemgolyókhoz lesz hasznosabb. Maga a két színe őt nem igazán korlátozza, ami nem is baj, hiszen annyira nem egy acélos lapról beszélünk. Az áramlása viszonylag ritkán lesz hasznos, a semlegesítése már egy fokkal hatásosabbnak tűnik. Éjfattyak mellett élettel védve érkezik és folyamatosan termeli a lényeket nekünk. Leginkább a viszonylag masszív Mhorgot, a feltámadó Csatornapatkányt, a pakliégető Motyogó kölyököt és a kivégzésre igencsak alkalmas Animált csontvázat kell észben tartani, mint lehetséges opciókat.

    Bűzverem (7) Eléggé megszokott már, hogy az orglingok szeretnek építkezni, hiszen rendre egészen jópofa és olykor erős épületeket kapnak támogatásnak. A Bűzverem is az erősebbek közé tartozik. Felépítésekor cantrip és bukatja ellenfelük tempóját, majd körönként mana elvételre és életpont csökkentésre képes. Néhány Orgling kártevő mellett azért igencsak megszaladhat ez a papír. Megközelítése csak vegyvédelmi ruhában ajánlott!


    Chara-din manifesztációja (9) A lila szín legújabb istenije szakít az eddigi szett hagyományaival, és ezúttal egy sokkal inkább hordásabb lapot kapott, mintsem egy újabb ingyenes kontroll tápot. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez a darab sokkal gyengébb lenne társainál. Olcsón érkezik, támogatja a token seregeket és eléggé nehéz megoldani, mivel jó béka módjára visszaugrik a gyűjtőnkből a játéktérre. Elég sok helyre el lehet gondolkodni rajta, mint Korlátozás, avatár pakli, bármilyen tokeneket használó horda pakli, de természetesen a már említett Chara-din követője mellé is kötelező darab lesz. Szerencsére nem kapott repülést, így tökéletesen passzol Hegymélyi keltető mellé is.

    Fywl, a hatalmas (5) Ahogy a régi Fywl, az új is egy egypaklis lap lett. Pók pakli nem igazán létezik, hiszen a mérgező koncepcióban is többféle altípus is jelen van, így csak legendás pakliban lehet relevanciája a lapnak. És ott is talán a keltetős verzió az, amibe mindenképpen befér, de az epikusos verzióban már azért elgondolkodtató, kell-e egy ilyen lap. A legendás képessége sem ad túl sokat a laphoz, talán csak keltető mellett lehet hasznos kicsit.


    Orgling kölyök (5) Az orlgingoknak volt már egy lapja, amiből 5-öt lehetett pakliba rakni, de úgy látszik a kis Orgling kártevők kölyökké cseperedtek az évek folyamán. Alapvetően ez a lap is azért jött léte, mert néhány másik orgling megtermeli, illetve meg fogja termelni a jövőben, csak nem az asztalra, hanem a gyűjtőbe. Alapból nem hiszem, hogy használható lenne orglinokhoz.

    Thargodan (5) Inkább bontotton érzem, hogy használható lehet, de az etnikum rajongói akár építhetnek valamilyen pörgős változatot a lila szörnyek köré, és ott elég jó lehet a körönkénti tempó adással.


    Thargodan csatamező (8) Ez a csatatér már nem annyira semleges, hiszen más síkról érkezett gonosz teremtmények uralják már. Alapvetően egy cantrip építmény, ami körönként osztja az izomjelzőket. Thargodanokhoz egy fokkal jobb, hiszen egy thargira bármennyi izmot pakolhat, míg a más etnikumú lényekre maximum 1-et tud tenni. Talán a piros-lila kombináció valamilyen szinten korlátozza a lap használhatóságát, de például Thargodanokhoz mind a két szín befér. Hordajellegű paklikba is passzolhat mind a két szín, de akár egy Molluszkot is el tudok képzelni mellette. Mindenesetre tuti, hogy fogjuk látni a versenyasztalokon.

    Thargodan maszk (5) Leginkább frissen bontotton érzem benne az erőt. 1 szörnykomponensért leszed vagy húzat egyet, és még valami apróságot is csinál mellé. Bontotton teljesen jó.


    Xenomorf repetítor (6) Alapvetően xenó paklikhoz lesz használható, akár epikussal áll fel, akár lila követővel és keltetővel. Kijátszásakor ellop néhány jelzőt az ellenféltől, vagy éppen megvédi egy lapunkat méreg-, elmúlás- vagy egyéb jelzőktől, amikkel aztán az ellenfél lapjait tudja szépen kezelni. És legrosszabb esetben ezt minden körünkben kisüti újra. Sajnos az ereje nagyban függ attól, hogy a metában mennyire vannak különböző jelző osztogatások meg életes lapok.


    Ylgoroth trükkje (6) Leginkább őt is drafton tudom elképzelni, de kezdő és amatőr versenyeken lehet sztár lap is akár. Az fix, hogy leszedni fog, de elég jól konfigurálható a költsége annak függvényében, hogy pontosan mit is szeretnénk leszedni vele. A legdrágább verziójában (ami amúgy szintén csupán 1 varázspont) akár két lapot is megoldhat asztalról, ami drafton nagyon király, de korlátozottabb versenyeken is nagyon jól jöhet. A legendák védelmezője (6) Egy végtelenül egyszerű reakció és leszedés elleni semlegesítés, de csak a saját paklijába jó sajnos. A legendás pakli kedvelői dörzsölhetik a markukat, hiszen számukra ez egy eléggé kellemes lap lett, de más pakliba aligha fog beférni ez a csoda.


    Hok Rakon (7) 10 év után a Rakon fivérek ismét visszatérnek a csatamezőre, hogy nyeszlett ellenfeleiket a túlvilágra küldjék nyaralni. Hok inkább egyfajta sámán, így ő nem annyira az izomerővel, sokkal inkább mágiával és varázstárgyakkal ügyködik. Ennek bizonyítéka az is, hogy a tárgyakkal, azon belül is Dornodon ereklyéivel működik együtt legjobban. Talán picit nehéz megmondani, hogy ő pontosan hova is lesz jó, de akadnak egészen jó piros tárgyak, amiket szeretnénk a kezünkben tudni. Az már csak hab a tortán, hogy képes elvenni egy előkészítő fázist is. Valamilyen Lassan járjas orkos pakli alapja lehet akár a testvérével együtt.

    Holdkeleti quwarg (7) Nehéz belőni most egy védekezéses, X+1-es semlegesítés erejét, mert egyrészt elég bő a választék, másrészt a védekezés szabály nerfelésével kicsit visszább esett a népszerűségük és az erejük. Persze quwarg pakliba alap lesz a használata és a gyűjtőgeneráló paklit bőven el lehet pirossal is vinni versenyre, így lesz helye a lapnak azért.


    Holt quwargok társasága (5) Újabb fekete-piros quwarg, de ő nem counterrel, hanem leszedéssel operál. Quwarg követő mellé teljesen jó a gyűjtőbe termelt kis Nyomorult quwarg, illetve képes két lényt lecsípni az asztalról. Drafton, ha valaki kiválasztja ezt a két színt, akkor ott is jó lehet akár.

    Huraggin tüze (6) Talán ő a leggyengébb ritka a kiegészítőben. Egy eléggé speciális pakliba jó csak, mondjuk ott akár nagyot is szólhat. Antimágikus rakshallion és Ősi rúnával felálló tűz pakliban bőven jó, de ezen felül bármennyire is jól hangzik a sebzés, dobatás és cantrip trió nem fog beférni sehova sem.


    Nagy tohonya (6) A piros szín nem annyira volt eddig benne az óriás pakliban, de talán el lehet rajta gondolkodni, hiszen a Nagy tohonya elég jól illeszkedik hozzájuk. Kijátszva visszaveheti egy elhullott társát, de a dobatás elleni képessége is igen jól jöhet főleg, mert vannak óriások akiket olcsóbbá tudunk tenni dobással és a tohonya ilyenkor visszaadja a lapot. De most már tényleg érik egy Válogatásos pakli is, hiszen a tohonya mellett olyan lapokat is be lehet tenni, hogy Démoni bölcsesség, A teknősök bölcsessége és társaik.

    Óriás tohonya (8) És máris is itt van a sokkal tohonyább Óriás tohonya, akinek szintén el lehet dobni kisebb társát, hogy olcsón jöjjön. Ha más nem, akkor miatta érdemes morfondírozni a piroson óriás pakliba (mondjuk amúgy is beférnek olyan csoda kártyák, mint a Nekronsárkány), hiszen kvázi egy rezisztens Unalomüző. Tesztelésen nem egyszer előfordult, hogy egyedül ő maradt már csak, de lehozta a meccset egymaga.


    Quwarg lidérc (7) És még egy fekete-piros quwarg, de nála eléggé indokolt Leah, hiszen már bomladozó félben van szegény. Ő is leginkább a saját paklijában fog helyett kapni Qwikerson mellett, de alternatív nyerésként/leszedésként funkcionálhat gyűjtőgenerálós koncepcióban is. Bontott versenyeken pedig, ha nem szedik le egyből, akkor egészen komoly lapelőnyt képes termelni, így mindenképpen érdemes figyelni rá. Elég nehéz körbe játszani ezt a lapot a feltámadás miatt.

    Quwarg tűzköpő (6) A saját paklijában egészen jó lehet. Igaz, hogy a quwarg pakli a legtöbbször keltetővel áll fel, és ez a példány repül, de a követő olcsóbbítása és a rengeteg megtermelt token miatt valószínűleg nem nagyon kell majd 1 manánál többet költeni rá. Egyből felmegy a posztba, és termel két darab tokent, amiket aztán beválthat 1-1 varázspont buktatásra. Más pakliba nem nagyon fog előfordulni viszont.


    Rugalmas esszencia (7) A próféta pakli valahogy nem igazán tört még be a köztudatba, és a piros szín sem igazán volt jelen a koncepció színei között. Nem biztos, hogy a Rugalmas esszencia fogja meghozni a megváltást a paklinak, de azért vannak benne lehetőségek. Általánost megfogni elsőre marginálisnak tűnhet, de azért egy-egy Fókuszálást vagy A teknősök bölcsességét elkapni nem olyan rossz dolog (még ha drágábban is). A visszavétel mindig jó, de ami a saját paklijában igazán számíthat az az ingyen izmos lény, amit jelzőként még egy fokkal talán nehezebb is megoldani, mint lapként.

    Szentségtelen szó (5) Elérkeztünk a Szent szó párjához is, a Szentségtelen szóhoz. Igazából ugyanazt tudja, csak pirosra és feketére. Annyiból talán jobb a jó jellemű párjánál, hogy a gonosz színek sokkal közelebb állnak a horda paklikhoz.


    Szottyantó (8) Volt itt már behörrentés, bedurrantás szóval itt az ideje beszottyantani is. Talán ő a leggyengébb a mostani isteni szettből, de azért ha elgondolkodnak rajta az emberek, akkor nagyon jól működhet. Nyilván a saját paklijában jól fog szerepelni, hiszen a Sötét manifesztáció felhasználja a gyűjtőnkbe került orkokat és varkaudarokat. De ha csak abba gondolunk bele, hogy mennyi lap van, ami jelenéssel rendelkezik vagy csak szimplán kisül, amikor eldobjuk, akkor már nem tűnik annyira rossznak ez a lap sem. Persze ugyanez miatt az ellenfelünk is járhat jól a kidobott lapokkal, de ő legalább véletlenszerűen dob mi pedig választhatunk. 

    Tolvaj klántag (6) Volt egy elképzelés, hogy az árnymanó altípust Dobótőrös irányba toljuk el tesztelésen, a Tolvaj klántag ennek az elképzelésnek a gyermeke. Valamilyen szinten hű a régi önmagához, hiszen képes lopni, még ha feltételhez kötött is, hogy mekkora költségű lapot. Ha nincs mit lopni, akkor dupla Dobótőr termeléssel járul hozzá a koncepció sikeréhez. Lassan járjas tőr pakliba alap lap lesz majd.


    Trok Rakon (8) Csak úgy, mint a Zanszilánkok idején talán most is ő lesz a picit jobb a Rakon fivérek közül. Az esetek felében egyért jön, ha nincsenek mellé orkjaink, akkor 1 pálinkát termel, de azzal is képes dupla lapelőnyhőz juttatni minket, hiszen cantrip lesz és képes leszedni is valamit. Valószínűleg a nekron költség és a játék mai tempója miatt akkora karriert nem fog befutni mint 10 éve, de azért meg fogja találni a helyét a metában. Járjakba bőven beférhet, de akár pirost használó good stuff paklikban is lehet helye.

    Tűzhurrikán (4) Ez a lap kizárólag bontotton és drafton lesz jó majd. Ott viszont egészen jól tudja kezelni a terülösebb, hordásabb paklikat. Talán egy idézés még elfért volna rajta.


    Tűzkakas (5) Nekem mindig picit furák voltak ezek a tűz koncepcióhoz tartozó lények, mivel általában nem igazán fértek be még a saját koncepciójukba sem. Persze a kakas teljesen jó lap abban az esetben, amikor ellenfelünk kezdett, hiszen ekkor 1-ért érkezik, visszavesz valamit és sebez egy keveset. Viszont, amikor 2-t kell rá költeni akkor már nem annyira acélos. Bontott formatokon azért korrekt kártya lesz.


    Vérzékenység (4) Ő is csak drafton lesz használatos. Kijátszásakor levesz egy lényt vagy húzat egy lapot majd permanensen megadja a hátrányt a lényeknek, miszerint ha sebződnek, akkor gyűjtőbe kerülnek. Igaz, bontotton a legtöbb sebzés egyből elviszi a legtöbb lényt, de talán arra jó lehet, hogy a kis lények/tokenek a masszívabb lényeket magukkal rántsák a gyűjtőbe. A vámpír csókja (8) Az olcsó lapkánterek általában egészen jó karriert szoktak befutni a gyűjtögetős kártyajátékok történetében még akkor is, ha viszonylag speciálisak. A vámpír csókja olyan szempontból speciálisnak számít, hogy csupán vámpír és hideg/yeti pakliban fog olcsón jönni (meg ugye 3 manás lapok mellett, de az nem igazán koncepció ma már), így viszonylag szűkebb a felhasználhatósága. Cserébe viszont, ha nem ingyen rakjuk ki és lényt szeretnénk megfogni vele, akkor dönthetünk úgy, hogy egyfajta DIána kívánságaként működjön, és ellopja a lényt számunkra. Igencsak hűvös lesz ez a csók néha.


    Fagyúr (8) Elég speciális paklikba lett tervezve fagyos uraság, hiszen nagyrészt nekromanta, illetve hideg paklikban bukkanhat fel, habár az idézési költsége miatt erősen pályázik Lassan járjakba is egy középpályás szerepre. Képes kikapcsolni az ellenfél egész asztalát 2 körig, így adva nekünk teret a saját játékunk játszására. Ha pedig maximum 2 lapot kapcsolt ki, akkor megdob egy kis extrával, ami általában egy Hóvarázs lesz (Roxban talán a csontvázat érdemesebb kikérni). Viszont amivel igazán kiérdemelte a magasabb pontszámot, az az áramlása. Irtózatosan erős cantrip kikapcsolni valamit néhány körre, ráadásul Leira ide Leira oda, az áramlást még mindig nagyon nehéz megakadályozni.

    Farkaskölyök (5) Talán a legvagányabb kis illusztráció a kiegészítőben. Igaz, amikor a lapot terveztem inkább egy cuki gyámoltalan kis fickó lebegett a szemem előtt, nem pedig egy Hős utcai fiatalember, aki buszjegyre gyűjti a cigiket. Maga a kártya inkább a jópofa kategória szerintem, de farkasokhoz érdemes tenni vele néhány próbát, ott a generálás is hasznos lesz, és az esetleges izom osztása is ki fog fizetődni. Csak ne felejtsük el, hogy éppen aktív a hatása.


    Motyogólak (6) Kizárólag motyogó pakliba lesz effektív, mivel egyrészt jobban kifizetődik, ha motyogó építi, másrészt ők veszik igazán hasznát a pakliégetésnek, amit a Motyogó kölyök termelés jelent. Esetleg bontotton is rá lehet menni erre a témára, vagy valami extrémebb A Semmi mesterével felálló hordába is beférhet talán.

    Pegazus ellentámadás (7) Szerintem érdekes lap és az illusztrációja is elég hangulatos. A képre nézve mindenkit egyből elfog az érzés, amikor már épp vesztené el a csatát a gonoszok serege ellen, de az utolsó pillanatban egy kürtszóra szárnyas lovak jelennek meg a naplementében és TIE vadászok módjára csapnak le az ocsmányságok seregére. A lapnak nem is az azonnali counter része az érdekes, hanem a második képessége, ami miatt nem csak pegazusokhoz, de akár kontrollokhoz is beférhet deffenzív kártyának. Általában azt tudja fogni, hogy leveszel vele egy lényt az őrposztból, és húzol egy lapot. Egy ingyenes azonnalitól ez egészen jó biznisz.


    Posh tekercse (5) Esetleg lehet próbálgatni valami kis költségvetésű pakliban asztal kontroll lapnak, de az ereje inkább drafton jön ki, ahol a (P)-re lény lövés világi üzlet. Ha meg már nem kell akkor, keresünk vele egy masszív fekete lapot.

    Pufók Moli (4) Ő is leginkább csak frissen bontott környezetben lesz hasznos. Versenypakliba sajnos már nem férnek be a 2 varázspontos lény semlegesítések még akkor sem, ha védekezés ikon is van rajtuk. 


    Sötét Árny (6) Érdekes egy lap, aki minden körben megválaszthatja az alakját. Kezdő és amatőr ligában szerintem egészen jó kontroll lény lehet belőle, főleg Lassan járjak vagy más korlátozó szabálylapok mellé. De akár farkasok vagy vámpírok mellé is meg lehet próbálni játszani akár hagyományos környezetben is. Elég kellemetlen vendég tud lenni az őrposztban.

    Süvítő motyogó (5) Ő csak motyogókhoz lesz jó. Teljesen korrekt, hogy a Motyogó kölyköket felruházza egy extra képességgel, és a semmit tudó lényekből leszedéseket varázsol. Ráadásul egyből ad nekünk egyet játékba és egyet gyűjtőbe, amit egyből elforgathatunk a követőnknek.


    Szilmill fejvadász (6) A fekete egészen jól áll leszedések terén draft versenyekre, és a Szilmill fejvadász személyében egy lopás is be eshet, ha valaki beválogatja ezt a színt a paklijába. Persze nem kizárt, hogy valami hatalom korlátozása versenyen vagy hasonlón előkerül a lap, esetleg egylapos formaton, de azért leginkább drafton kell majd vele számolni.


    Ulver, a holdmágus (9) Végre a holdra vonyító kutyák is megkapták a saját isteni lapjukat Ulver személyében. A lap kifejezetten jól passzol a vérfarkasok összes kedvenc szabálylapjához, hiszen mind Lassan járj mellett, mind Zarknodos szabálylapok mellett tökéletesen operál ez a mágikus teremtmény. Az automatikus countereknek ugyan megvan az a hátránya, hogy ellenfelünk döntheti, hogy mit rak bele, de amikor minden körben be tudunk kapcsolni egy ilyen effektet akkor igencsak hamar el fog fogyni a lapokból és szép lassan felőrlődik.
    (szerk: Szerintem ez egy 11 pontos lap, én a kiegészítő legerősebb lapjának tartom. 1 manás, járj-kompatiblis perma-kánterünk még nem volt, és millióféleképp kombózható, visszavétel, gyűjtőből való visszarakás, másolás, és a hatása ilyenkor stackel. Az a körönkénti 2 gyógyulás pedig pont az a hab a tortán, sok meccsem múlt ezen a gyógyuláson.) Gábriel, a trükkös (9) Alapvetően 3-ért nem akkora biznisz lemásolni egy lény képességeit. Még talán akkor is kicsit drágácska, ha ezt az ellenfél kezéből tehetjük meg, amivel elég komoly információhoz is juthatunk amúgy. Persze ettől még ez egy tök jó képesség, de sokkal inkább a második mondata miatt érdekes számunkra ez a lap. Ugye, ha ellenfelünk előnyben van asztalról, akkor fizethetjük az ő erőforrásaiból a lap költségét, ami nem nagy újdonság, hiszen voltak már ilyen lapok a játék történetében. Viszont itt a zanszilánk költségének áldozhatunk is ellenfelünk lapjai közül, ami brutális meccsfordító potenciált jelenthet Gábriel esetében. Kvázi ingyen leszed 2 lapot és lemásolja a legerősebb vagy a szituációhoz legjobban passzoló képességet. Azok, akik hiányolják Ozmogrothot a meccsfordító képessége miatt örülhetnek, hiszen itt van egy hasonlóan erős kártya.


    Sárkányporonty (8) Az éppen kikelt kis sárkány cukiság az egyik legegyedibb képességet kapta meg a HKK történetéből. A kiegészítő pakliból képes elő rántani lapokat, amire eddig nem túl sok lap volt képes. Ezáltal a legjobban az Univerzális megoldáshoz lehet hasonlítani, habár a kis porontyunk csak fajtársait tudja segítségül hívni. Az ereje nagyban változni fog a következő időszakban érkező sárkányoktól, de az biztos, hogy egy darabig még képes lesz a Sárkányfészek nevű ultra ritka lapot elő rántani és egyből felépíteni, ezáltal egyből 5 lehetséges sárkányt emelve a csatatérre. Persze ezen kívül is vannak bőven lapok, amiket érdemes vele kiszedni, például ott van a dupla leszedés a Lohd Haven sáhkánya személyében, de egy kis spoiler: nemsokára érkezik majd egy fekete pikkelyes, akit elég komoly eséllyel fognak majd együtt játszani a kis Bufa cukisággal.

    Solatopolka (9) A régi változata eléggé meghatározó counter volt, és valószínűleg az új is hasonló lesz. Olcsóbb nem lett ugyan, viszont lehet helyettesíteni a költségét 1 darab szörnykomponenssel, ami igencsak erős dolog goblinok mellé, akiknek minden megmozdulásuk újabb és újabb csontot termel. Ráadásul visszaadja a bele rakott komponenst. Persze modern semlegesítéshez méltóan tud valamit akkor is, ha nem akadályozott meg semmit. Elenyészőnek tűnhet ez a sebzés, de azért a kis nyeszlett zöld szörnyecskék elég gyorsan megtermelnek annyi komponenst, hogy oda tekerjen egy laza 9-est. Szerencsére kapott egy második színt is a piros személyében, így jóval korlátozottabb a felhasználhatósága. Ha egyszínű lenne, valószínűleg 10 pontot kapna, de így egy pontot azért levontam tőle. Igaz a saját paklija csupán Tharra hagyatkozik, így oda minden gond nélkül be fog férni.


    Yelpir (9) Talán ő lesz a legtöbbet használt az új kódos lapok közül. Az 1-ért dobatás még nem nagy szám, de alternatív képességnek megkapta a játék talán legerősebb lapelőny generálási és egyben dobatási formáját: a húzás fázis elvételét. Emiatt sosem lesz blank a Sigourney Weaverből kikelt teremtmény. Ráadásul mindezek mellé folyamatosan termeli a lila tokeneket, így könnyedén nyomás alá helyezi az ellenfél életét is. És akkor még ott vannak az olyan lehetőségek, hogy beáldozzuk valaminek és vissza vesszük szépen a kezünkbe, hogy újabb húzás fázist mulasszon el az ellenfél.

    A mindentudó (9) Azt hiszem azt már említettem, hogy nehéz a narancs lapok erejét megítélni, és nincs ez másként itt sem. A tesztelés során nagyon sokat változott a lap, hiszen eleinte nem volt rajta a hordaparancsnok altípus, cserébe törhető volt. Viszont nagyon erős volt több követős felállásokban és szabálylapok mellé is. Ugyanakkor sima hordaparancsnokként is eléggé beteg lenne, így a most látható kompromisszumos megoldás született. Természetesen a régi verziójához képest már nincsen meg benne a végtelen faktor, de azért így is nagyon jópofa paklikat lehet rá építeni. Szinte végtelen lehetőség rejlik benne, és csak a játékosokon múlik, hogy miként aknázzák ki azokat. kontroll jellegű pakliktól kezdve a kombósabb fajtákon át egészen a hordáig terjedő skálán bármit lehet rá építeni. Mindegyik képessége elég zavaró lehet az ellenfél számára, és valamelyik szinte fixen meg fog maradni a játék végéig, így biztos kellemetlen perceket fog majd okozni ez a túlvilágian ható rejtélyes lény.


    Kristálytiszta dallam (10) És itt van a lap, ami talán a legnagyobb visszhangot váltotta ki az új kiegészítő kapcsán, nem alaptalanul persze. Igaz, hogy 2 varázspont a mai játékban soknak számít, de vajon akkor is az, ha azzal a 2 manával komoly eséllyel megnyered a játékot? Nem hiszem. Ez a lap pedig ezt tudja. Kiveszel valamit az ellenfél paklijából és arra kényszeríted, hogy azt ő a saját erőforrásaiból játssza ki hozzád. Elég betegül hangzik. Hát még amikor mindezt 1-ért csinála Alanella mellett. Mindenesetre a tesztelő csapat jelenleg figyeli a lapot, és szükség esetén nerfelve lesz ez a kék ultra ritka is.


    Minotaurusz kutató (10) Nekem ez a személyes kedvencem az új ultra szettből, és szerintem van annyira erős, mint a kék. Sőt, én valamivel univerzálisabbnak is érzem ezt a lapot. Barna és zöld sokszor kéz a kézben járnak, és mindegyikben van lap, amit ki tudunk keresni ezzel a csodával. Persze már a vegyes újrahasznosítás is kuriózum, de ezt megfejeli 3 igen jó képességgel is. Oké, a cantripség magában nem a világ, de a keresés, valamint a húzás fázis elvétel eléggé képes megnyerni a meccset. Főleg, mert előbbi esetében saját magát is elő ránthatja, így akár 9-et oda csavarhatunk egy körben, míg utóbbi esetén még egyszer megjátszhatjuk egy lapunkat. Mindegyik igencsak jól hangzik, 1 manáért cserébe.

    Horváth Dávid
    (szerk: Tihor Miklós)

    Létrehozás: 2021. július 23. 15:37:58Utolsó frissítés: 2021. július 26. 10:02:25 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2021
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.