Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
A vágyódás gyűrűje
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
A vágyódás gyűrűje című Earthdawn könyv borítóképe.
Nézz szét a galériában!
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma
Résföld lapelemzés - 3. rész
Résföld paklibemutató: Termik invázió
Résföld lapelemzés - 2 rész
30 éves TF ünnep

A lista folytatása...
Aukciós statisztika
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Termékismertető - Gyöngyök (Gems)

A lista folytatása...
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma (7)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7552)
Résföld lapelemzés - 1 rész (40)
Résföld paklibemutató: Termik invázió (13)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9460)
HKK pakliszerkesztő (318)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
ok meg van a tévedésem, de! Akkor is van valami. (ami régen nem müködött most ez alapján már müködik)
3 lényemet leütöd 1 alá. A def alapján magukat menthetik csak, de nem tilos őket áldoznom más életmentő hatásnak. (régen nem lehetet ezt mostam ide) az eredeti kérdés kapcsán más kulcsszavak (is) játszanak.
 
A különbség ott van, hogy ha egy lény Ép-je 0 vagy kevesebb, akkor az a gyűjtőbe kerül. Ezt megelőzhetik az életmentő hatások, de más cselekvés nem.

Ez utóbbi kitételből ered a korábban idézett szabálypont is, hogy ha van életmentő képessége a lesebzett lénynek, akkor előbb saját magát kell megmentse, csak ezután tud mást is megmenteni. De az a szabálypont ennyit mond, és nem többet.

Az Ítélőszékes példánál nincs "önálló" cselekvés, csak kapcsolódó hatások sorozata van, amik persze lehetnek maguk is cselekvések, de ezeket végre KELL hajtani, ahhoz, hogy bármi mást csinálhass, pl. hogy megmenthesd a kutyát. Tehát ezek értelemszerűen beelőzhetik az életmentő hatásokat is.
 
ok. A hibát, és vélemény különbséget ugyan ott látom. (a többiben egyetértés van) Akkor az alábbi kérdést válaszold meg, szabályra hivatkozva (én nem találom a kodexben így elvben müködik, de régen biztosan nem)
van egy lényem. Le viszed az ép-jét 1 alá. (mondjuk nem sebzed, hanem egy módositó hatás csökkenti) én ezt a lényt költségnek feláldozom. Tényleg nem találom.
Amugy az itélöszék mechanizmusa azonos a mentoréval. A sorrendek régen is ezek voltak.
 
Oké, én értem az érveidet, Schumi. De közelítsük meg másképpen.

Az Télőszék kijátszása egy önálló cselekvés. Játékba tesz lapokat. Egyszerre, mindet. Ha az Ítélőszék sikeresen létrejött, elvben ezekre a lapokra (mmint a kijátszásukra) nem lehet már reagálni. Akkor számít egy lap kijátszottnak, ha azt nem akadályozták meg. Tehát ezek a lapok sikeresen kijátszottnak számítanak.

A lapok tehát játékban vannak. Eddig, gondolom, egyetértünk.

Amúgy ezen a ponton kerül a gyűjtőbe az Ítélőszék is. Ez egy korábbi faq-val pont ellentétes, de szerintem az a faq rossz, úgy ahogy van, tehát valszeg el lesz takarítva. (A játék korai szakaszában még nem voltak ennyire letisztult fogalmaink, és definícióink, ezért a lapok működését leíró faq-k is gyakran voltak következetlenek.)

Namost minden lap játékban van. Köztük van egy lény, aminek 0 Ép-je van. Ezek a lapok egyszerre kerültek játékba, tehát az ítélőszék kijátszója meghatározza az ilyenkor létrejövő hatások sorrendjét. Bár ennyire szőrözősen nincs leírva sehova, de ilyenkor laponként kell végigmenni a hatásokon, és addig nem lépünk tovább egyikről a másikra, amíg az előző lappal nem végeztünk maradéktalanul.

Miklós rámutatott, hogy a kijátszáskori döntések (repül, nem repül, mi lesz az X rajta, stb.) ezt a lépéssort megelőzik. De a lények ÉP-jének vizsgálata nem tartozik ide. Tekintve az előző tételt, nem tudok egy lény Ép-jével foglalkozni addig, amíg minden folyamatban lévő kijátszás valamennyi hatását nem vizsgáltam le. Addig nem tudok életmentéssel sem foglalkozni. Tehát a kutya Ép-je akkor fog majd számítani, ha az összes így visszahozott lappal végeztünk. Ekkor fognak gyűjtőbe kerülni a 0 Ép-re vagy az alá került lények, illetve ekkor menthetők meg.

Azt megállapítottuk, hogy a kutya sikeresen játékba került, és azt is, hogy a lapok képességeit meg kell néznünk. Egyesével. Ha van egy kis eszem, előre veszem a kristályt. A kijátszáskori képességét megvizsgálom, ami zsz költségű. Van játékban áldozható lapom? Van. Ott a 0 Ép-s kutya (már agonizál szegény, de még nem halt meg). Áldozhatom? Miért ne?

A lentebb idézett szabály, az életmentésre vonatkozik. Csak arra. A kiterjesztése jelenleg nincs a szabályok között, és nem is nagyon indokolt. Nagyon ritkán jön elő ez a szituáció, és az kezelhető az érvényben lévő szabályokkal. Szóval én nem piszkálnám ezt.
 
stim amit mondasz. De ettől még nem találom azt amibe 'kapaszkodom' így a konfuzió h 0 ép-s lény áldozható (lásd Miklósnak adott válaszom) helytálló.(pedig nem az) annak definicója rejti a választ.
 
nem keverek.
Pontosan azt mondod, amit én, de a kódexben nincs (legalább is nem találok) régen a szabály szerint egy 0 ép-n levő lény nem volt áldozható költségnek. Ezért kellett a fattyat elöbb áldozni. ( jelen állítás alapján ez müködik sebzés után is) ezt igazolja a birka is aminek a szövege felül írja a szabályt.
Ami a 3 pontban állít a jj. H játékban van igaz, de lásd molluszk nem áldozható költségnek (régi szabály alapján).
Nézzünk egy más esetet az érveitekre. Van sok lény lent. Használom a bundás yeti képeségét. 0-ra kerül egy lényem. De még játékan van (gyógyítható). Ezért zsz költségnek bedobom, és megmentem egy másik lényemet. Tovább gondolva akár halászattal lophatok vele, mert még a játékban van. Régen ez ugy müködőtt h életmentés sikeres akkor áldozható.0ép-n nem. Amenyiben ez változott (kódexben nem találom + jj érve), akkor müködik a molluszk fatty csere sebzés kiosztás után 0 épés fattyal és müködik h lesebzett lényemet instant zsznek bedobom. Kérem megcáfolni.
 
De ennél a példánál sebződés vs. életmentő hatás a kérdéskör. A lentebbi példában nincs szó életmentő hatásról. Annyi a kérdés, hogy a játékban van-e a kutya, mikor vizsgálom a kristály kijátszáskori képességét. Mivel a kutyáig még nem jutottam el, nem vizsgáltam az ÉP-jét, ezért nem is kerülhetett a gyűjtőbe. Tehát a játékban van.
A másik megközelítés, amit még lentebb vázoltam, szintén működhetne, de átbeszéltük, és ez a második verzió könnyebben befogadhatónak tűnik, tehát ez lesz a megoldás.
 
szerintem itt keversz valamit. Ez úgy működik, hogy támadja az ellenfél a fattyamat. A támadók kijelölése után, de még a sebzéskiosztás előtt feláldozom a fattyat és kérek egy másikat (vagy dobótőrt), és így a támadó lény nem tudott engem megsebezni (de nem is hal meg).
 
vagy egy másik példa amire emlékezhetsz (legalábis évekig jelen volt a versenyeken). Molluszk, fatty az őrposztban.
Ellenfél támad. A sebzés előtt a fatty a 'tartalékba megy' egy áldozás általi cserével. Nem ütött 3-at mert akkor 0-ra került volna és nem áldozható. Feltételezem ez releváns maradt, és egy kivezetéssel nem lett erősítve a követő.
 
valóban keverhettem de nem. Amit hirtelen találtam régről példa. (amit vagy kivezettetek, v kimaradt v el van dugva a kódexben)
robbanó birka.
Ott ugyan müködik, mert a lap felül írja. De felül kellett írja. Ezt erősiti alatta a faq. Müködik, de csak mert rá van írva.
Oké ha ki lett vezetve, csak ezt nem tudom.
 
Ez rémlett Neked.

37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.

De ugye ez erre a szituációra nem alkalmazható.
 
3-as pontba nem vok biztos. Nem néztem utána, így lehet megváltozott ez a szabály, de egy éppen meghaló (0 ép-s) lény addig nem áldozható költségnek, amig nem lett megmentve.
Legalábbis régen így volt. H ebbe bele nyúltatok-e nem tom.
 
Akkor csak számít a sorrend az ÉP vizsgálatnál. Értem. Köszönöm a korrekciót is.
 
A dolgot atbeszeltuk, es felulbiralom magam. Igy is mukodhetne, ahogy leirtam, de ennel egyszerubb es kovetkezetesebb megoldas is van.

1. A lapok egyszerre jönnek játékba. Az, hogy egy lap aktivan v passzivan jön játékba, a játékba jövetelkor történik meg, nem később. Egyyzerre kirakod az összes lapot. Nincs Raia lap a gyűjtődben, a Raia templom passzivan jön játékba.

2. A lapok ekkor sikeresen játékba kerültek. Jönnek a kijátszáskori képességek, ezek sorrendjét az ítélőszék kijátszója dönti el. A kutya szempontjából ennek semmi jelentősége nincs: mindenképp életben fog maradni, mindegy, kap vagy nem kap izmot a templomtól, mert azt, hogy a 0 ÉP-re való kerüléstől a gyűjtőbe kerül-e, csak azután vizsgáljuk, hogy minden kijátszáskori képesség létrejött. Ezután lesz lehetőség életmentő cselekvéseket használni.

3. És igen, a kutyát nyilván behajíthatod az Életkristálynak, amikor az Életkristály kijátszáskori képességét vizsgáljuk, a kutya a fentiekből adódóan már ott van az asztalon.
 
Ez egy meglehetosen nehez szitu, es tutira nem egyseges a megitelese. En igy itelnem. Nem biztos h helyes a dontesem.
 
A kérdésem leegyszerűsítve gyakorlatilag az volt, hogy az ÉP vizsgálat külön kivételt képez-e az egyszerre egy reakciósorba betolt dolgokhoz képest, de ezek szerint a válasz erre az, hogy nem. Nem számít különleges dolognak, amit előbb vagy később kellene vizsgálni.
Feltételezem akkor, hogy a Raia temploma így kijátszva az izomjelzőket is csak az előtte a reakciósorból kiszabaduló lényeknek adja meg. Amelyek utána érkeznek az asztalra, azok már nem kapják meg.

Nagyon szépen köszönöm a választ. Egy ideig nem fogok visszaélni a jóindulatoddal, ígérem.
 
1) Létrejön az ítélőszék, megnevezed neki a fehéret, és végrehajtod a lapra írtakat, azaz minden fehér lap visszajön a gyűjtőből a játékba. Amíg ez a hatás maradéktalanul le nem zajlik nem megyünk tovább, nem nézünk szét az asztalon, és nem vizsgáljuk, hogy a lapokra amik visszajöttek mi van írva. Tehát a templom alapesetben nem fog aktívan jönni, mivel mire ezt a kérdést levizsgálod, már nincs fehér lap a gyűjtődben.
DE ugye ott a vadászkutya...
Az összes fehér lap egyszerre érkezik az asztalra. Itt ugye az a kérdés, hogy miként alakul a sorrend.

22.1.1. Általános szabály, hogy az egyszerre létrejövő hatások sorrendjéről az aktív játékos dönt.[...]

Tehát miután az ítélőszék létrejött, és minden lap az asztalra került (egyszerre), eldöntheted, hogy a kapcsolodó hatások milyen sorrendben jöjjenek létre. Magyarán, az általad választott sorrendben fogod végignézni a játékba került lapokat, és levizsgálod, hogy a kijátszásukhoz milyen döntések, és hatások kapcsolódnak.

Dönthetsz úgy, hogy előbb veszed számításba a templomot, és azt, hogy vajon aktívan, vagy passzívan érkezik? Mivel ekkor nincs fehér lény a gyűjtődben, passzívan fog érkezni. De dönthetsz úgy is, hogy előbb a vadászkutya érkezését vizsgálod. 0 Ép-ben van, de ez még nem jelenti okvetlen azt, hogy a gyűjtőbe kerül. Ugyanis a 0 vagy kevesebb Ép-n lévő lényeket életmentő hatásokkal meg lehet menteni. Ha csak a templom van ilyen (de azzal még nem foglalkoztunk ugye), akkor szívás, a kutya leesik, és a templom majd aktívan fog érkezni, de akkor a kutya már a gyűjtőben van. Ha van más életmentő hatásod, akkor megmentheted a kutyát, de akkor a templom passzívan érkezik...

A 2) kérdésre is válaszoltam.

3) Nem. Amíg a lapok sikeres játékba kerülését nem vizsgáltad le, addig azok nem számítanak játékban lévő lapnak. Amikor az ítélőszék hatása létrejön, ezek a visszarakott lapok ugyanúgy ott lebegnek az asztal felett, mint a kézből kijátszott lapok. Gyak. bekerülnek a reakciósorba, még akkor is, ha egyébként ezekre nem lehet normál reakciókkal reagálni. Mivel nincs más fogalmunk erre a szituációra, ezért jobb híján így kell elképzelni. Az ítélőszék az asztal fölé húzza a gyűjtőkben lévő fehér lapokat, és azokat az általad választott sorrendben nyomod le az asztalra. Amíg egy ilyen lappal, kijátszáskori képességeivel, stb nem végzel, nem mehetsz tovább a következőre.

A fenti szituációban ha a kristályt előre veszed, akkor a kutya még nem ért asztalt, tehát nem is áldozhatod fel a kristálynak.
 
Egy Mennybéli ítélőszék (2020) kizavar minden fehér lapomat a gyűjtőmből az asztalra. Van köztük egy Raia temploma (új) és egy Éber vadászkutya (új).

1. Én azt szeretném, hogy aktívan érkezzen a templom. A kutya ilyenkor 0 ÉP-vel érkezik és ő meghal. A kutya halálát lehet-e előbb megcsinálni mint, hogy a templom aktívan érkezésének a feltételét vizsgájam?
2. A templom izomjelző osztása meg tudja menteni a kutyát a haláltól?
3. Hogyha van ott egy Életkristály (2021) is, akkor a kutyát költségnek behajíthatom, mielőtt még meghalna?
 
Köszönöm szépen. Így már teljesen egyértelmű a lap.
 
Tisztazzuk: a halal angyalanak a kepessege egy auto atikus kepesseg, mivel a megszovegezesebol az jon, h a gazdajanak nincs dontesi lehetosege. De nezzuk sorra a lapszoveget. "Ha Ep-d barmikor"... nos pont ez a szep az automatikus kepessegekben,hogy barmikor mukidni tudnak. Pl. a harci fazis utes reszfazisaban is. Tehat ha az ellenfel lenyei 0 Ep-re utnek, a halal angyalat fel kell aldoznod, Semmibe kell raknod es 1 Ep-re gyogyulsz. Ez nem cselekves, ez egy automatikus kepesseg. De ha az ellenfel koreben vagytok a harci fazis utan, a 2. fo fazisban (vagy a fo fazis folytatasaban) igy is ugy is az ellenfele az elso cselekves joga. Ha mindez egy fejbeloves volt,akkor te cselekedhetsz,mert - mint nondtam - a halal angyala kepessege automatikus kepesseg.
 
1. Nem, mert ha a quwargbol rakod ki a kisebb zant, akkor a zan quwargga alakul minden szempontbol, igy megszunik zannak lenni, ezzel pedig az oriasfereg kijatszasi feltetele nem teljesul.
2. Nem. Csak koltseg kifizetese soran, annak helyettesitesere aldozhatsz lenyt.
 
1: Kijátszhatom-e úgy az Óriásférget, hogyha egyetlen Quawargom van játékban és azt akarom felhasználni a Kisebb Zan áldozásához?
2: Az Élőáldozat lapnál áldozhatok-e fel asztalon lévő lapot úgy, hogy nem játszok ki semmit?
 
Nem.Ez egy szabály és nem egy forrás.
 
Skacok, ha az ellenfelem helyszínt keres, akkor ugye Zilak-din főkancellár megfoghatja azt 2 vp-ért?
 
A halál angyalát mikor kell feláldozni?
Ha ütés után csökken az ÉP-m 1 alá és feláldozom, akkor kinek van előbb cselekvési lehetősége? Ez egy aktiválást kívánó hatás vagy egy kapcsolódó hatás amit aktiválni kell?
 
köszönöm a választ
 
Szia!

Itt az oldalon bal oldalt találod a HKK kódexet.Abban sok hasonló kérdésre megkapod a választ.
A jelen kérdésre az alábbi:

135.2. Büntetés: [veszteség]: ha a büntetéssel rendelkező lap egy játékos forrása miatt kikerül a játékból vagy a tulajdonosa irányítása alól, akkor a forrást használó játékos elszenvedi a képesség szövegében szereplő veszteségeket. Hogy a forrás használója milyen jellegű büntetést szenved el, az a képesség leírásában mindig pontosan szerepel.

Tehát röviden a válasz, hogy attól függ
Ha az ellenfél küldi a gyűjtőbe pl varázslattal vagy hatással(nem harci fázisban ütéssel) akkor igen sebez 3 at belé,de ha csak te áldozod be a lapod pl zanszilánknak akkor nem.
 
helló
Ha egy lapomon az áll hogy 3 ép-s büntetése van akkor
ha a gyűjtőbe megy sebeződök hármat?
 
http://www.beholder.hu/?m=hkk&cikk=22074

Itt lapozd vegig a kihagyott idoszakot.
 
Most olvastam a facebook csoport egyik bejegyzésében, hogy az életjelző kitüntetett szerepe megszűnt. Ez mikor volt erről lemaradtam. Hol tudnék utána olvasni miről maradtam még le.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.