Dornodon követői velejéig romlott emberek. Csak a vér íze és a tűz lángja hozza őket izgalomba, épp ezért a harc és a pusztítás hajszolásáról szól életük egésze.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Célpont játékos minden permanense
kap 1 bilincs jelzőt. Amíg ez rajta van,
semmilyen képessége nem működik,
gazdája pedig a húzás fázison kívül
semmilyen módon nem kereshet vagy
húzhat lapot.
"Egy Gyűrű mind fölött,
Egy Gyűrű kegyetlen,
Egy a sötétbe zár,
bilincs az Egyetlen."
X min. 1. max 3.
Kijátszásakor és minden előkészítő
fázisodban egy célpont sebződik X-et.
K, ha villámsebzést okozol, kap 1 izomjelzőt.
Nem cserélhet gazdát.
"Itt meddő a nagy gerjedés
S százszor boldogok a vetéltek."
Ady
P: egy célpont sebződik 3-at.
J: kapsz egy Smack rabszolgáit.
(Csak 'S' kerülhet játékba ÍGY
Smack rabszolgái, max. 1/kör)
"az Ős vagyok, mely sokasodni foszlik:
apám- s anyámmá válok boldogon"
József Attila
Zan (új) (új)
Dornodon, tárgy, IK: 1 ZSZ 1 SZK
Költségéből 1 SZK-t fizethetsz 2 ÉP feláldozásával.
Kijátszásakor és az előkészítő fázisodban
lemásol egy játékban levő lapot - ha akarod.
Tekintsd úgy, mintha az adott lapot játszottad
volna ki.
"Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok.
Csúf, de te gyönyörűnek találtál.
Végig hallgattad mindig, amit mondtam.
Halandóból így lettem halhatatlan."
Pilinszky
Kompenzáció és halálsikoly: kapsz egy Chara-din fattyát.
S: célpont lap kap egy átok jelzőt (átok jelző: a lap képességei nem működnek, és ha a lap kikerül a játékból, a lap gazdájának ellenfele kap egy Chara-din fattyát).
Ha van xenód (rajta kívül) játékban vagy a gyűjtődben: láthatatlan.
K ha sebzést okoz: célpont permanens a gyűjtőbe kerül, vagy ellenfeled eldob egy véletlenszerű lapot, vagy kapsz egy Xenó parazitát.
Mély sírhant
1 VP leah azonnali
Célpont lap a gyűjtőbe kerül, és a következő előkészítő fázisodban, ha még a gyűjtőben van: rakd játékba az oldaladon.
Az ellenfél lapjai passzívan kerülnek játékba.
Az ellenfél lényei vagy nem lény
lapjai (minden körben eldöntheted)
az előkészítő fázisban nem aktivizálódnak.
IK-jából 2 ZSZ-t helyettesíthetsz egy Thargodan gyűjtőbe dobásával.
S ha megüt egy játékost: ellenfelednek el kell dobnia 2 lapot.
K ha megüt egy lényt: max 2 célpont permanenst a gyűjtőbe küldhetsz.
Haláljáró yathmog
3 ZSZ 4/4 chara-din szörny/thargodan
Ha a gyűjtődben van és feláldozod egy thargodanod, vagy SZK-t költesz: rakd játékba (de egy körben csak egyet).
S áldozd fel: kapsz egy Mhorgot.
E 1 SZK: célpont lap a gyűjtőbe kerül.
Démoni újrahasznosítás
1 ZSZ chara-din bűbáj
K áldozd fel egy X költségű thargodanod: kapsz X SZK-t és gyógyulsz X ÉP-t VAGY ellenfeled sebződik X ÉP-t.
S áldozd fel 2*X ÉP-d: kapsz X SZK-t (X max 3).
Taalru elnyelő
2 ZSZ (3)/3 chara-din szörny/thargodan „szárnyak”
K áldozd fel egy thargodanod: kap 3 izom jelzőt, és a kör végén veszít 3 izom jelzőt.
K 1 SZK: ha ellenfeled egy forrása hatna egy másik thargodanodra, helyette a Taalru elnyelőre fog hatni.
Ellenfeled sebződik annyit, amennyit ebben a körben gyógyult, a max. ÉP-je annyival csökken, amennyivel ebben a körben nőtt.
Jelenés 1 VP: megakadályoz egy gyógyító forrást, vagy a következő húzás fázisodban +1 lapot húzol.
Raghab
6 ZSZ (6)/6 chara-din szörny/thargodan „szárnyak”
Kompenzáció és halálsikoly: játékba rakhatsz a kezedből VAGY a gyűjtődből legfeljebb két, max 3 költségű thargodant.
Kijátszásakor a paklidból a gyűjtőbe rakhatsz egy chara-din lapot.
Áramlás: kapsz 2 SZK-t.
Teouchán
6 ZSZ 4/(4) chara-din szörny/thargodan
Ha a gyűjtődben van, és kisül egy thargodanod halálsikolya, vagy kompenzációja: visszaveheted a kezedbe.
S 1 SZK: előkereshetsz egy chara-din varázslatot, vagy 2 SZK árán egy varázslatot.
E áldozd fel: megakadályoz egy varázslatot.
Taposó yathmog
5 ZSZ 4/3 chara-din szörny/thargodan
Kompenzáció és halálsikoly: előkereshetsz egy max 3 költségű thargodant, vagy kapsz egy Mhorgot.
K 1 SZK: megakadályoz egy forrást, ami lényt hozna játékba és kapsz egy Mhorgot.
Varázslatok nem hatnak rá.
Minden kör végén minden játékosnak vissza kell vennie egy max. 3 költségű nem thargodan lapot az asztalról. Ha ellenfeled ezt nem tudja megtenni, akkor sebződik 2-t, te pedig kapsz 1 SZK-t.
Kijátszási feltétele, hogy legyen permanensed játékban.
Minden játékos eldobja a kezében lévő lapok felét a Semmibe, vagy minden játékos feláldozza a játékban lévő lapjai felét (mindkét esetben felfelé kerekítve. "Vízszintesen, vagy függőlegesen felezzünk?"
Zarknod ketrece
szabálylap
Ha ellenfeled a játék elején megszünteti: nem húzol kevesebb lapot.
Mindenki körönként legfeljebb 2 varázslatot játszhat ki sikeresen a kezéből.
Mindenki körönként legfeljebb 2 aktiválást kívánó hatást használhat sikeresen.
13 kísértet
1 VP 1 ZSZ leah általános/vízió
Ha gyűjtődből játszod ki: létrejötte után a Semmibe kerül.
Kijátszási feltétele, hogy legyen 13 kísértet a gyűjtődben.
Gyógyulsz 13 ÉP-t, célpont lapot a Semmibe küldhetsz és ellenfeled paklijának felső 13 lapja a Semmibe kerül.
Aljas hatos
1 VP chara-din/leah azonnali
Kijátszási feltétele, hogy legyen 6 gonosz lényed játékban.
Egy célpont sebződik 5-öt VAGY ellenfeled eldob 2 véletlenszerű lapot a Semmibe VAGY célpont lap a gyűjtőbe kerül és visszavehetsz egy gonosz lényt a gyűjtődből a kezedbe.
Vaskalapos fatty
1 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya
Ha ezen kívül nincs lap a kezedben és ellenfeled forrásával lapot húz: dobd a Semmibe: húzz annyi lapot, amennyit ő húzott és kapsz 1 Chara-din fattyát.
Ellenfeled nem chara-din lapjai passzívan jönnek játékba.
Fattyaid kapnak +1/+1-et.
Gyógyulsz 2*X ÉP-t, max X célpont lap a gyűjtőbe kerül és a kör végén kapsz +X VP-t.
X annyi, ahány legalább 4 költségű sheran lapod van játékban.
Leah láncai
1 VP leah bűbáj
S válassz ki 2 lényt egy gyűjtőből: rakj játékba egyet a saját, egyet az ellenfeled tartalékába. Az így játékba rakott lények leah színűek és élőholtak lesznek.
A mágia ösvénye
1 VP fairlight azonnali
Kijátszásakor dobj egy lapot a kezedből a Semmibe: előkereshetsz egy varázslatot és ha általánost, vagy bűbájt kerestél, a kör végéig kijátszhatod bármikor amikor azonnalit játszhatsz ki.
Minotaurusz kanonok
2 VP 2/1 tharr szörny/minotaurusz KF
Anti semlegesítés: 0.
S 1 VP: játékba rakhatsz a paklidból egy max 4 költségű minotauruszt, de a kör végén az asztalról/gyűjtőből mindenképpen a Semmibe kerül.
Áramlás: célpont lap visszakerül kézbe.
Tolvaj fatty
1 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya
S 1 VP: ellophatsz egy lapot, ellenfeled pedig kap 1 Chara-din fattyát.
„Duplakötelék”: Halálsikoly: Ellophatsz bármennyi Chara-din fattyát.
S ha ellenfeled játékba hoz egy permanenst, mutasd meg a kezedből: kapsz egy Chara-din fattyát.
Kijátszásakor célpont lap visszakerül kézbe, vagy kapsz egy Chara-din fattyát.
Ganüid pankrátor
2 VP 4/4 rhatt szörny/ganüid
Ellenfeled nem rakhat rá jelzőt.
K: megakadályoz egy forrást, ami módosítaná a jelzők számát egy lapon VAGY célpont lap, amin van jelző, a gyűjtőbe kerül.
Jelenés: egy ganüid kap 2 izom jelzőt (Ganüid ifjonc 3-mat).
Tudatmódosító termik
2 VP 3/3 rhatt szörny/termik „rezisztens”
S: dobd a paklid felső 2 lapját a gyűjtőbe, és ha volt közötte termik, akkor célpont permanenst a gyűjtőbe küldhetsz.
K: ellenfeled max VP-je csökken eggyel.
Epikuliáris termik
1 VP 1 ZSZ 1/1 rhatt szörny/termik
Anti-semlegesítés: 1.
Ellenfeled nem játszhat ki lapokat semlegesítésként.
K: eggyel nő a max. ÉP-d és gyógyulsz 1 ÉP-t.
Ködcsáp
2 VP 3/3 sheran szörny/polip „köd”
K: ha ködkeresel, vagy sikeresen kijátszol egy polipot: célpont lapot a gyűjtőbe küldhetsz.
Jelenés: célpont játékos kap 1 Polip porontyot, vagy egy A köd gyermekét.
Lényeid rezisztenciát kapnak és nem kerülnek gyűjtőbe attól, hogy ÉP-jük 1 alá csökken.
Áldozd fel egy lényed, aminek van legalább 1 ÉP-je: megakadályoz egy forrást, ami hatna rá.
Kortárs művészet
1 VP elenios azonnali/reakció
Kijátszási feltétele, hogy ellenfelednek legyen lapja játékban.
Megakadályoz egy lapot, vagy egy forrást.
Tűz és jég dala
1 VP 1 ZSZ leah/dornodon azonnali „tűz” „hideg”
Ha van „tűz” lap a gyűjtődben: egy célpont sebződik 4-et.
Ha van „hideg” lap a gyűjtődben: szétoszthatsz 4 dermesztés jelzőt.
Ha mindkettő van: dönthetsz úgy, hogy a fenti kettő helyett megakadályoz, vagy a gyűjtőbe küld egy célpont lapot.
Jelzőfény
1 VP dornodon azonnali „tűz”
Előkereshetsz a paklidból, vagy visszavehetsz a gyűjtődből egy „tűz” lényt.
Jelenés 1 VP: megakadályoz egy „tűz” lapodra kijátszott/használt reakciót (nem használhatod a kijátszása körében).
Brutális termik
3 VP 6/3 rhatt szörny/termik
S 1 VP: gyűjtőbe küldhetsz max annyi célpont lapot, amennyi K képességet ebben a körben sikeresen használtál.
K célpont játékos veszít 1 SZK-t, vagy egy max ÉP-t.
Megakadályoz egy lapot, aminek a költsége legalább annyi, mint az ÉP-d, vagy megakadályoz egy forrást (utóbbi csak ha van Arochos jelződ játékban).
Jelenés: ha nincs lényed játékban: kapsz egy Arochos jelzőt az őrposztodba.
Arochos rohama
1 VP tharr azonnali „védekezés” [+9-X]
Gyűjtőbe küldhetsz egy célpont min X költségű lapot. X annyi, ahány ÉP-d van.
Ha nem „védekezés”-ként játszottad ki: kapsz egy Arochos jelzőt az őrposztodba.
Arochos pajzshordozója
2 VP 1/1 tharr szörny
Kijátszásakor kap annyi izom jelzőt, amennyivel kevesebb ÉP-d van, mint 5.
K végy le róla egy jelzőt: kapsz egy Arochos jelzőt az őrposztodba.
Arochos segédje
1 VP 1/1 tharr kalandozó/ember KF
Nem működnek ellenfeled azon lényeinek képességei, amelyek SB-je nagyobb az ÉP-dnél.
Jelenés: kapsz egy Arochos jelzőt, vagy a kör végéig nem sebződhetsz ellenfeledtől.
Arochos brutalitása
1 VP színtelen azonnali
Ha ellenfelednek több ÉP-je van, mint neked: egy célpont sebződik feleannyit (lefelé kerekítve) amennyi az ÉP-tek különbsége.
Jelenés: célpont Arochos jelző kap +4/+4-et a kör végéig (a kijátszása körében nem használhatod).
Arochos naspolyája
1 VP tharr azonnali
Ha ellenfeled játékban lévő lényei SB-jének az összege nagyobb, mint az ÉP-d: ellenfelednek fel kell áldoznia annyi lényét, hogy a megmaradt lényei SB-jének összege legfeljebb akkora legyen, mint az ÉP-d.
A kör végén húzz egy lapot!
Kalandozóid aktívan jönnek játékba és lépnek 2 szintet.
Kijátszhatod kalandozóra tett bűbájként is, ekkor: a célpont aktivizálódik és kap 2 izom jelzőt.
Csatavadkan
1 VP 3/1 tharr szörny/hátas „rezisztens”
A kör végén keress ki egy kalandozót!
Kalandozóid +2 SB-t és mágikus támadást kapnak és nem hatnak rájuk ellenfeled varázslatai.
Kijátszhatod kalandozóra tett bűbájként is, ekkor: a lény +4 SB-t, mágikus támadást és ellenfeled forrásaira való immunitást kap.
Csodaszarvas
1 VP 2/3 sheran szörny/hátas
A kör végén végy vissza egy kalandozót a gyűjtődből!
Kalandozóid +2 ÉP-t, mágikus védelmet és rezisztenciát kapnak.
Kijátszhatod kalandozóra tett bűbájként is, ekkor: a lény kap 2 élet jelzőt és +4 ÉP-t.
Istállómester
1 nekron 1/1 színtelen kalandozó/ember KF
Kijátszásakor előkereshetsz egy hátast, vagy visszavehetsz egyet a gyűjtődből.
Hátasaid kijátszására ellenfeled nem reagálhat.
Erdei lovas
2 VP 3/3 sheran kalandozó/elf, druida KF
S: a kezedből, vagy a gyűjtődből rakj játékba egy hátast bűbájként.
3 szintlépés: S: célpont lap a gyűjtőbe kerül, vagy ellenfeled eldob egy lapot.
4 szintlépés E: megakadályoz egy lapot, vagy húzz egy lapot!
Ahányan építették annyi képességet választhatsz (mindet csak egyszer) :
Kijátszásakor húzz egy lapot.
Aktívan jön játékba.
K2, sebez egy célponton 1-et.
S, célpont lap a gyűjtőbe kerül.
K, egy célpont gyógyul 3-at
Reakciódrágítás 2
Semmizés: 3
Újrahasznosítás: 2
Ellop egy lapot.
Kijátszhatod bármikor, amikor azonnalit játszhatsz ki.
„Duplakötelék”: „védekezésként” is kijátszhatod.
2 ÉP, áldozd fel: ellophatsz egy lényt. Az ellopott lény leah krabber lesz és „háló” képességet kap.
Kijátszásakor és minden előkészítő fázisban játékba rakhatsz a paklidból vagy kezedből vagy gyűjtődből egy Ollókezű Derwadot.
Krabberjeid rezisztenciát kapnak és kijátszhatod őket az ellenfél körében is.
Krabber gladiátor
2 VP 4/4 leah szörny/krabber „háló”
Kijátszása nem számít bele a ”háló” korlátba.
K áldozd fel egy „hálós” lapod: célpont permanens a Semmibe kerül. (ha krabbert áldoztál, akkor nem működik ellene semmilyen immúnitás.
Krabber kényszersorozó
1 VP 1/1 leah szörny/krabber „háló”
Kijátszhatod ellenfeled körében is.
Kijátszásakor 1 VP, vagy 5 ÉP árán előkereshetsz egy „hálós” lapot.
A lapok nem veszíthetik el „háló” képességüket (ez a gyűjtőből is működik).
Krabber tömegpusztító fegyver
2 VP leah azonnali/krabber
Kijátszási feltétele, hogy ellenfeled ebben a körben pontosan 2 lapot játszott ki sikeresen a kezéből.
Minden nem „hálós” lap a gyűjtőbe kerül.
Krabber gátrobbantás
1 VP leah azonnali/krabber „védekezés”
Célpont permanens a gyűjtőbe kerül, és ha nem védekezésként játszottad ki: kapsz 1 Csattogó krabbert.
Előkereshetsz a paklidból egy lapot, aminek nevében nem szerepel r betű, vagy visszavehetsz a gyűjtődből egy lapot, aminek nevében Lohd haven szerepel.
Lohd Haven munkaszehződése
2-X VP sheran bűbáj lapra „életkioltó”
X annyi, ahány r van a lap nevében. A célpont lapot ellopod.
Halálsikoly: ha akarod, az ellopott lap a Semmibe kerül.
Áramlás: kapsz egy gyakori tókent, aminek nevében nincs r betű.
Lohd Haven húnája
2 VP sheran bűbáj
Húzz egy lapot!
Minden lap, aminek nevében van r betű 1 VP-vel drágább.
Minden lap, aminek nevében nincs r betű, 1 VP-vel olcsóbb (de min 1 VP).
Lohd Haven bahátsága
1 VP sheran azonnali „védekezés”
Minden lény, aminek nevében nincs r betű kap 1 izom, vagy élet jelzőt, minden lény, aminek nevében van r betű, kap 1 méreg, vagy 1 dermesztés jelzőt (mindkét esetben lényenként dönthetsz).
Lohd Haven testőhe
2 VP 3/3 sheran kalandozó/ember KF
Minden lény kap -X/-X-et, ahol X annyi, ahány r betű van a nevében.
S 1 VP: előkereshetsz egy lapot, aminek nevében „Lohd Haven” szerepel.
Lohd Haven ehőfohhása
1 VP sheran általános
Kijátszása feltétele, hogy nincs olyan lapod játékban, aminek nevében r betű szerepel.
Kapsz X VP-t, és a kör végén húzz X lapot! X annyi, ahány r betű szerepel ellenfeled lapjainak nevében összesen (de max 3).
Lohd Haven meghökönyödése
1 VP sheran azonnali „védekezés”
Célpont lap, aminek nevében van r betű, a gyűjtőbe kerül.
Ha nem védekezésként játszottad ki: kapsz egy tókent, aminek nevében nem szerepel r betű.
A játék elején mindenki előkereshet egy olyan lapot, aminek a leírása legfeljebb 4 sor.
Az ilyen lapokra +1 VP reagálni és +1 VP célozni őket olyan lapokkal, illetve olyan lapok képességeivel, amik leírása legalább 5 sor.
6-ot éget "csak" kötelékre,az égetés meg kb tudjuk olyan,hogy ha nem építünk rá,semmit se ér,tehát inkább koncepcióteremtő/alternatív wincondition lapnak szántam. a ZSZ dolog csak akkor para,ha leolcsóbbítod,de ezek az etnikumkövetők nem erről híresek. kötelék nélkül meg szerintem egy ezüst lap szintje max. de majd dönci kiteszteli
"Azt leszámítva (a quwarg-ganüid példánál maradva),hogy egy quwarg deck így be tud rakni egy "4." Rhattot vagy a ganüid egy "4." Dornodont,ez a kétszínű dolog így már nem csak egy teljesen fölösleges dolog,ami még inkább bonyolítja a játékot?
Nem lett volna egyszerűbb inkább elengedi ezt az egészet (ha már a saját bevallásod szerint sem számít a lapok ereje szempontjából),mint ez a bohóckodás a lapszerkesztővel meg h trükközgetek h melyik az "alapszínem" és hasonlók? "
Anti-semlegesítés:0
Nem cserélhet gazdát.
Kijátszásakor kapsz egy Gólem szilánk vagy egy Motyogó kölyök lapot,de ha kötelék,mindkettőt.
Minden játékba hozott tókenért,ellenfeled a paklija tetejéről 3 lapot a Semmibe dob.
S:Ha a gyűjtődben van,5 ÉP áldozása árán a tartalékodba rakhatod és eloszthatsz egy dermesztésjelzőt.
Áldozd fel és rakd a Semmibe: válassz ki egy "hideg" vagy "élőholt" lényt,ami a gyűjtődben van, ez a lény ebben a körben "S:Feltámad" képességet kap.
Kompenzáció: Lényeid kör végéig láthatatlanok lesznek.
Csak láthatatlan lény rombolhatja.
Lényeid láthatatlanok lesznek és látják a láthatatlant.
S, ha legalább két láthatatlan lényed sebzést okoz húzz egy lapot!
A szörnyeidből te nyerheted ki a szörnykomponenst az ellenfél helyett.
Csontvázaid költségét fizetheted szörnykomponensből is (vagy vegyesen).
S: és Halálsikoly: kapsz 1 szk-t vagy 1 Nekromanta csontvázat.
Feltámad.
K: egy pakliból egy lap a gyűjtőbe kerül.
S, Semmizés 2: kapsz 1 VP-t, kör végén
húzz egy lapot VAGY visszavehetsz 1 lapot
a gyűjtőből a kezedbe.
"Van, ki kincseket gyűjt. Más barátokat. Én lelkeket"
Élet: 1
J: nézd meg ellenfeled kezét! Nevezz meg 1 lapot! Minden ilyen nevű lap ellenfeled kezéből/asztaláról/gyűjtőjéből a Semmibe kerül.
S: nevezz meg 2 lapot! Minden ilyen nevű lap ellenfeled paklijából és gyűjtőjéből a Semmibe kerül.
Élet:1
5-ös tűzlehelet.
Erre nem kell vp-t költened, de ilyenkor minden lényed sebződik annyit amennyit sebzett.
(tehát ezt úgy képzelem hogy mondjuk az 5-ből 3 sebzésre költesz manát 2-re nem, a lényeid akkor is 5-öt sebződnek.)