Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Trollok szeptember 16.
Zén Legendái: Kufárok július 8.
A pillanat képe
Azash szobra
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
A zafír rózsa című könyvből kiragadott képen éppen Martel, a kitagadott lovag - Sparhawk örök ellensége - térdel Azash, az ősi gonosz istenség szobra előtt.
Nézz szét a galériában!
HKK paklik keverése
XLIV. Alanori Mini Olimpia
Beholderes HKK verseny szeptember 16. - Versenybeszámoló
Így draftoltam Farmoson
Hétvégén Beholderes HKK verseny

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Termékismertető - Kártyaalbum lap (10 darab)
Termékismertető - Alfa pakli – Káoszhorda
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
Így draftoltam Farmoson (4)
HKK retro laplista (129)
Versenybeszámolók (19249)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9473)
HKK paklik keverése (2)
Őszi befizetési akció: 2023.09.12. - 2023.09.26. (8)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Nagyobb tűzféreg
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 |
Nézet:
Ha volt már rá FAQ, akkor induljunk ki abból, akkor tudsz Alba Reginával 2 ellenféltől lopni, legyen így.
 
Kicsi UP, ne maradjon ez itt (szerintem) hibasan holnapra, ha valaki hasznalni szeretne Alba Reginat v. mas hasonloan fogalmazott lapot.
 
Még anno a lapelemzésnél is az volt, hogy: "Alba Regina (6): Páros versenyeken brutális lesz, ez nem kérdés, mert ott tud két lapot lopni a két ellenféltől."
 
Na jo fej leszek es a tovabbi vitak _elott_ bedobom a Vak vegzet FAQ-jat, ami remlett, hogy pont ezt engedi, ettol olyan tap paroson, es tenyleg:

"Többszemélyes játékban a Vak végzettel nem kötelező lapot cserélni, lophatok vele két lapot is magamnak, amennyiben két különböző embertől lopom."
 
Alba Regina kapcsán én is A sivatag száműzöttjét hoznám fel.
Akkor az a lap konkrétan nem csinál soha semmit, ha most Alba Reginára ez az ítélet...
 
Alba Regina: kivalasztok 1 celpontot az egyik ellenfelemtol, 1 celpontot a masik ellenfelemtol. Mindketto kulon-kulon gazdat cserel, marmint az enyem is lehet (mindketto, nyugodtan), vagy akar a tarsame.

Ez miert ne mukodne? 1 lap is tud gazdat cserelni, ld. pl. A sivatag szamuzottje, meg meg rengeteg talalat.
Ill Kodex "174.0. Lopó lap, lopott lap. Azokat a lapokat, amelyek hatására egy vagy több permanens gazdát cserél, röviden lopó lapoknak nevezzük. Az így gazdát cserélt lapot nevezzük lopott lapnak."

Lehet persze gyengiteni parosra, csak legyen tiszta, hogy a szovegbol abszolut az jon ki, hogy ellophatsz 2 lapot, csak kulonbozo tulajdonostol - igy ez egyfajta (eleg kesoi ) nerf lenne.
 
Srácok ha párosra van valakinek kérdése, inkább most kérdezze meg, nehogy ott legyen meglepetés!

A felmerülő kérdések igen jelentős része megválaszolható egyébként azzal, hogy "ellenfél" = "célpont ellenfél".

Illetve az állandó hatásoknál a kijátszáskor megnevezed, hogy melyik ellenfélre (játékosra) hat, és végig arra fog működni. De egy aktiválást igénylő, vagy automatikus képességnél ezt mindig használatkor kell meghatározni!
Tehát pl egy Termónál, ami egy automatikus képesség, a kör végén eldöntheted, melyik ellenfelet kell nézni.

Védekezés merült még fel.
Aki kezd, kijátszik egy lapot, akkor mindkét ellenfele tud használni védekezésként 1-1 lapot (persze a párok felváltva cselekszenek él továbbra is).

Alba Regina: kiválasztasz 2 célpontot, ezek gazdát cserélnek (nem tudsz te 2 lapot ellopni vele).
 
Az a szabaly nem csak a versenykiirasban, hanem a versenyszabalyok kozt is szerepel, ket sorral afolott, mint amit beideztem. Szoval egyutt kell ertelmezni oket.
 
Igen, csak Bagharunk a versenykiírásban szereplő szabályra gondol alighanem.
 
"Az E (ellenfél körében) képességek mindkét ellenfél körében használhatók."
Ez nem azt jelenti, hogy egyebkent a parod es a sajat korodben IS. Ez azt jelenti, hogy Az "mindkét ellenfél körében" es csak akkor használhatók.
 
Pároson az új definíció jelenleg nem tiltja, hogy a párom körében is használhassam az E képességet
 
Lekopogom, de nem igazán volt mostanában csúszás, az utolsó versenyen is a nevezés első 40 percében volt több olyan momentum, amikor senki nem állt épp sorban, de igen, ha az utolsó 5 percben esik be 20 ember azzal nem tudunk mit kezdeni.
 
Jah. Mert a játékosok egy igen markáns hányada a kezdés előtt 5 perccel esik be, mondván, úgyis elhúzódik a nevezés. Nos, igen, miattuk húzódik el a nevezés. Szóval innen üzenem a notórius későknek, hogy próbáljanak meg egy picivel előbb érkezni, hogy esetleg tényleg rendhagyó jelleggel hadd kezdjünk pontosan.
 
Ehhez még egy dolog: Örülnék, ha legalább itt sikerülne időben elkezdeni a versenyt.
 
Nekem nagyon tetszik a sakkórás dolog.
Nem szerencsés, hogy pároson kerül bevezetésre, de jó dolog.
Màr régóta nagy szükség van rá.
Én személy szerint minden versenyen bevezetném a rendes idő utolsó 10 percében 5-5 perccel.
 
Kicsit tovább számolgatva, ha a pároson átlagosan 20 perc hosszabbítással számolunk (ami azért nem mindig lesz) és még 5 perccel a sorsolás/egyébre fordulónként, az összesen 460 perc, az is kevesebb, mint 8 óra.
Még 10 óra 10 perces kezdéssel is este 6 előtt vége. Rengeteg behós versenyen bíráskodtam, ami ennél tovább tartott. Wekerlén és Kondorban is.
 
Nem igazán értem, mitől hosszabb egy páros, mint egy sima egyéni verseny.
Az eddigi gyakorlat valóban ez volt.
Viszont most már 70 perces fordulók vannak az egyéniben, azaz 5*70=350 percig tart az egyéni verseny.
Ezzel szemben a páros az 4*90=360 perc.
Nem tényező az a 10 perc, százalékosan annyira kicsi.
Hosszabbítás is eggyel kevesebbszer van/lehet, bár nyilván pároson azért több idő 1 kör, hiszen 2 helyett 4-en cseleked(het)nek benne.
Nekem továbbra sem a 12 perc hosszabbítással van bajom, hanem a sakkórával. Még akkor is, ha csak opcionális.
 
Ennek semmi köze a teszteléshez/tesztelőkhőz.
Ez egy versenyszervezői döntés, mindenkinek szíve joga olyan versenyt tartani, amilyet szeretne/jónak lát.
 
Az ha rendszeresen be van mondva az idő (főleg a vége felé) néhány (3-5) percenként az pont, hogy visszaélésre ad lehetőséget és, akik hajlamosak időt húzni még inkább fognak, hiszen birtokában lesz az információ, hogy mennyit kell még "elgondolkodni".

Vagy éppen fél perccel a lejárat előtt passzol valaki csak, hogy legyen plusz köre. Ezek se annyira szimpatikusak.

Btw, okostelefonja szinte mindenkinek van, meg lehet nézni mikor fog lejárni az idő és onnantól kezdve ha szeretné, akkor az óráján/telóján nyomon követheti, hogy kb. mennyi van hátra. Nyilván minimális eltérés lehet, hiszen a bírónak/szervezőnek is realizálnia kell, hogy lejárt az idő, bejelenteni stb.

Én sem szimpatizálok a sakkórás megoldással ebben a formában, de ez sem jobb szerintem.
 
Lehet, végtelen mennyiségű cikk van erről a témáról és még több komment úgy 2013töl....de mindnek kB az a vége, hogy a játék része és eddig Beholder részéről is....főleg
 
Eléggé biztos vagyok benne, hogy rosszul emlékszel (minden ilyen cikket, beszélgetést olvastam ill. hallgattam). Az "elfogadott stratégia" az biztos nem hangzott el. Ha mást találsz, akkor az linkkel együtt értelmezhető.
 
Húú mindha rémlene egy Dév és Zsolti beszélgetés(cikk) a nemzetire való felkészülés jegyében, ahol elemezték az időhúzást mint stratégia. Ott eléggé elfogadott volt mint eszköz/játék elem, most akkor mégsem?
 
A következő lehetőségeink voltak:
1. Nincs időlimit. Ez sajnos nem opció, a páros már eleve másfél órával több, mint a normál verseny, akkor is, ha minden flottul megy, és csak 4 kör van. Nem lehet +1-2 óra csúszást belekalkulálni.
2. Ha letelik az idő, vége a körnek. Erről már ezer éve kiderült, miért nem működik, nem véletlenül van a mostani rendszer. Épp ütnél 20-at? De bemondják hogy letelt az idő... Vagy tudod, hogy a következő körben nyerni fogsz, de furfangos ellenfeled nem csinál semmit, csak az óráját nézi.
3. Van +10-12 perc, ezután mindenképp lefújjuk. Ez is ki lett már próbálva, a problémák nyilvánvalók voltak.
4. Mindkét párnak garantálunk az idő letelte után 1 kört és 6 percet. Igy a megkezdett támadást be tudja fejezni, a megtervezett mestertervet meg tudja valósitani, és mind1, mit csinál az ellenfél a körében, amikor letelik az idő, még 1 támadásra lesz lehetőség.

A játék jellegéből adódóan az idő mérése elsőre nem tűnik triviálisnak, de annyira nem is bonyolult. Mindenkinek javaslom, próbálja ki!
- letelik az idő, aktiv játékos elinditja az órát. Ő vagy a társa cselekszenek, ha befejezték vagy nem akarnak, megnyomják az órát még egyszer.
- ellenfél megbeszéli a társával, akarnak, e cselekedni. Ha igen, megteszik, és utána nyomnak órát, ha nem, megnyomják.
Ez ismétlődik addig, amíg nincs kör vége, utána az idő először az ellenfélnél van. Annyi a különbség, hogy ahelyett, hogy megkérdeznéd, "mehet tovább?" megnyomsz egy gombot...
Ha az egyik fél az összes idejét felhasználta, ő már nem cselekedhet (csak szólok: molluszkkal a fatty alakitása tőrré cselekvés!). A kötelező dolgok létrejönnek. Ha az idő A párnál telt le, és a körében B pár minden idejét elhasználja, akkor B-nek már nem lesz köre.

Tisztában vagyok vele, hogy az esetek többségében az idővel nincs probléma, de van kevés játékos, aki időhúzó hírében áll (szerintem még ez sem biztos, valszeg többségük egyszerűen csak sokat gondolkodik).

A dolog opcionális! Akkor használd csak, ha úgy gondolod, ellenfeled lassú gondolkodása miatt van esély rá, hogy a végén elveszítetek egy meccset, amit megnyernétek! Viszont mindenképp az elején, a kevergetés közben szóljatok, ha használni akarjátok. Én pl előre végigpörgetném fejben, kik azok a játékosok, akik ellen használni akarjuk majd ezt. Ha nem tudsz ilyet, jó eséllyel te vagy a lassú játékos, de az appot azért nézd meg te is, ha használni akarják ellened, ne ott csodálkozz rá (csak rá kell bökni a képernyőre, ami az időt mutatja).
 
Az időhúzással nem értek egyet, a sakkórát én szeretem használni, anno az ilyen verseny is nagyon jó volt, de pároson ez nagyon problémás lehet, a lentebb már felvázolt dolgokkal.

Nem egyszerűbb az amit esetleg János ír? 90. perc, le van fújva, és kész.

Akkor nem kell a sakkórával vacakolni. Már csak azért sem, mert aki nem használt még ilyet, az nagyon gyorsan el fogja fogyasztani az idejét.

És ugye az én hat percemben is lehet cselekvése, pl megfogja egy lapom szikrációval, vagy leblokkol írnonkok céhével?! Akkor azokat a döntéseket nem hozhatja meg, nem cselekedhet? Vagy ha pl mollusszkkal kellene átalakítani egy fattyat tőrré, azt a döntést sem hozhatja meg?

Gondoljátok át ezt szerintem még egyszer, szerda, csütörtök magasságában azért legyen lefixálva ;)
 
Szerintem le kell fújni az idő lejártával azt' jól van. Ha korrektül be van mondva az idő, pontosan, és rendszeresen, hogy hol tartunk, akkor senkit nem ér váratlanul. Annak hogy ténylegesen és visszavonhatatlanul a 90. percben vagy a 112-ben fújjuk le a fordulót, ebből a szempontból egyáltalán nincs jelentősége. Ez csak annyit jelent, hogy nem 90 hanem 112 perces lesz minden forduló.

Tehát én amellett vagyok, hogy 90. percben legyen vége, azt kész. Persze aláhúzom, és hangsúlyozom, hogy mondjuk a 70. perctől kezdve 5 percenként bemondva, hogy mikor van vége. Ez nagyon fontos.
 
@Gice, @SimR: Ezeknek a dolgoknak az ellenfél idejéből kell mennie. Nem az ő akciója, de neki kell végrehajtania. Nyilván nem lehet 1:1-ben leképezni egy online egyébként létező és működő megoldást, de alapul lehet venni.

Ha bevinnénk minden versenyre, minden meccsre, akkor biztos lenne vita, hogy de kb. 1 perccel többem lett volna, csak túl lassan/gyorsan nyomkodja valaki, de szerintem az még mindig mérföldekkel jobb, mint amikor a 65 perces játékidőből 20-45 a megoszlás.

@Balage: Ebben alighanem van igazság. Ha tippelnem kellene, azért itt tudnak előfordulni extrém hosszú hosszabbítások, amik egy bérlés szempontjából azért számítanak. Pláne hogy a páros alapból hajlamos hosszabb lenni.

Szóval igen, nem ez a legszerencsésebb alkalom a bevezetésre, de szerintem nem is teljesen érthetetlen. Mondjuk én alapból örülnék, ha rendszeresítve lenne a lehetőség és nem csak a hosszabbításnál.
 
Ez is valid aggály sajnos, illetve az is, amit Bálint beírt.
A HKK-ra azért nem lehet egyértelműen ráhúzni a sakkórát, mert többször is van, hogy az ellenfelemet kötelezem valaminek a végrehajtására, az kinek az idejéből megy? Gondolom az enyémből, mivel amíg nincs a cselekvés végrehatjva, addig a másik nem cselekszik.
Nézhetjük majd a semmi mestere nekronoknak a szép komótosan kirakott lapokat, meg a Vlagyi ítéletnek ráérősen a gyűjtőbe rakásokat...
 
Nagyon nem örülök ennek.
Phantomban is volt belőle probléma, pont első asztalon.
Pároson még problémásabb lesz. Csinálok valamit, átadom az időt, ellenfelem visszaadja (jelzi, hogy nem akar csinálni semmit), majd a párja megszólal, hogy de amúgy ő cselekedne. Ilyenkor ez a mi időnkből derült ki, szóval semmiképp sem jó.
Nem biztos, hogy érdemes változtatni a jelenlegi gyakorlaton, ami azért valóban nem annyira jó, egy olyan kedvéért, ami ekkora ellenérzést vált ki többekben, és szinte garantáltan ugyanúgy nem jó.
 
Mindenféle app nélkül is pontosan tudjuk, ki húzza az időt.
 
Csak annyi, hogy én azt vitatom, hogy egyáltalán szükség lenne a 2 (1,5) záró körnél időlimitre. Ehhez az időhúzásnak semmi köze nincs. Kizárólag annak van köze, hogy meddig tart a verseny. Én erre az aspektusra, ha amúgy a szervezés flottul zajlik, időben kezdődik, stb, meglehetősen kevés panaszt hallottam, meglehetősen sok verseny alapján.
 
 | 1 | 2 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2023
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.