Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Lassan járj... (Hatalom Kártyái paklileírás)

Ezúttal egy olyan pakliról írok, amit beholderes versenyen még nem láthattunk, köszönhető ez annak, hogy csak nemrég jelent meg. Az sem biztos, hogy iszonyúan erős verseny paklit lehet rá építeni, de mindenképpen elég érdekes ahhoz, hogy megpróbálkozzunk vele. Olyan jó érzés nézni a sok olcsó lappal játszó ellenfél arcát, amikor kirakom ezt a szabálylapot. Gondolom, mindenki kitalálta már, hogy a Lassan járj! lapról van szó. Vizsgáljuk meg egy kicsit közelebbről! A két-három VP-s lapokat eggyel drágítja, minden egyért jövő lapot (tárgy, épület, bármi) szintén eggyel, minden nullásat kettővel. Sajnos a tesztelés alatt féltünk attól, hogy erős lesz, de azóta már látom, hogy akkor lenne igazán jó lap, ha az egyeseket is (legalább a varázspontért jövőket) kettővel drágítaná. Maga a lap adja a hozzá illő paklit: csupa négy vagy több varázspontos lapok, és más olcsó lapokat drágító kártyák. Két paklit is leírok, az első csupán móka pakli, érdekesség, versenyen nem nagyon van esélye, a másodikkal - nyilván némi csiszolás és tesztelés után - akár versenyen is el lehet indulni.

Nézzük az elsőt! Az alap koncepció az lesz, hogy csupa négy-öt varázspontos lényeket fogok használni, lehetőleg olyanokat, ami akadályozza az ellent, olcsóbbítja, vagy védi az én lényeimet, esetleg van alternatív felhasználási módja. A paklinak két nagy hátránya van: egyrészt nem tud védekezni a varázslatok ellen, kivéve az olcsó varázslatokat, másrészt kevés benne a lapleszedés, tehát az asztalon levő lapok is erősen gátolhatják. Van viszont két előnye is: az egyik, hogy nem használ varázslatot. Ez egyrészt meglepetés lehet, másrészt az ellenfélnek várhatóan lesz pár felesleges lapja: az ellenvarázslatok. A pakli másik előnye, hogy jópár lény van, ami tovább erősíti a szabálylapomat, drágítva az olcsó lapokat. Mik is ezek a lapok?

Az első ilyen az Eldüeni vándor. Ez lesz a pakli alapja, ha egy olcsó pakli (horda, bűbáj, Boszorkánykirály stb.) ellen ki tudom rakni az első körben, akkor félig már meg is nyertem a játékot. Ilyen paklik ellen senki se habozzon egyből kirakni, nem számít az eldobott lap. Figyelni kell arra is, hogy az ötös vagy drágább lapokat olcsóbbítja. Sajnos az ellenfél drága lapjait is segíti, ezért nem rakom ki az olyan paklik ellen, ami sok 5 VP-s vagy drágább lapot használ. A következő "alap" drágítás az Ősöreg vyarg. Ez is nagyon jó lap, főleg mivel az ellenfelet drágítja, nekem pedig minden lapom idézési költségét csökkenti. Sajnos csak eggyel drágít, de ezt elnézem neki. Nem szabad elfeledkeznem arról sem, hogy szükség esetén "minikontaktusként" is használható. Akadnak még más, jó drágító lények is, de én csak egyet említenék még meg, ami bekerül a pakliba, a többit az alternatíváknál sorolom fel. Ez a Tou Szang, ami szintén kettővel drágít, és még élete is van. Így már adott három színem: Sheran, Elenios, Chara-din. Ezzel kész is a drágító szekció.

Mivel a paklim átlag idézési költsége mindenképpen négy fölött lesz, ezért ahhoz, hogy ki tudjam játszani az összes lapomat, szükség van manatermelésre és olcsóbban kirakható lényekre. Manatermelésként mindenki egyből az Orgling haszonállatra gondol, ha a lényekről van szó. Azonban ez háromért jön, így drágítja a szabálylap. Négyért termelni hat varázspontot, az már nem egy nagy üzlet. Szerencsére kijött egy új manatermelő lény is, a Szkritter esélyleső. Négyért termel nyolcat (egy Ősöreg vyarg mellett pedig már háromért), ha nem kell varázspont, akkor gyakorlatilag bármelyik lapomat előkeresi. Ez az ami kell nekem! Ezzel adott a negyedik szín is: Raia. Ebből a négy színből kell összeválogatni a többi lapot. Az első lap, ami ebben a pakliban gyakorlatilag egyért 3/2-es lesz: a Fokozott burjánzás. Ennek további előnye még, hogy ha nem tudunk átütni az őrposzton, akkor is sebzi az ellenfelet, ezzel elősegítve a győzelmet. A következő lap, ami lejöhet szintén akár egyért is, az a Raia szent lovagja. Sajnos Raia lényből nem lesz túl sok a térfelemen, (emiatt csak kettőt rakok be), de ha már egy van, az is jól jön a lovaghoz. Ráadásul a lovag elég jól védett, nehezen leszedhető lény, és szintén győzhetek vele akkor is, ha tele van az ellenfél őrposztja. Végül, az olcsón jövő lények sorában utolsó a Kristálypók. Az eldobott lapok nem számítanak, hiszen nincs olyan lap, amit ha eldobok, már nem nyerhetek. Viszont egyért 4/3, mérgez is, szóval jó kis lap.

Ha vannak olcsón lejövő lényeim, akkor az sem árt, ha többet húzok belőlük. Erre a célra kiváló a Bjölteodrok. Nem szabad elfeledkeznem játék közben a regenerálásáról és a büntetéséről sem! Ha nem szedi le villámgyorsan az ellenfél, akkor folyamatosan tudom ontani a lényeket, nem számít, ha egy-kettő elhullik a harc folyamán.

A következő lénytípus, amire szükségünk van, a lapleszedés. Ebben sajnos nem bővelkednek a drágább lények, de azért akad belőle. Eleniostól Chosuga például remek választás. Igaz, életpontomat elég jól tudja amortizálni, de minden képessége hasznos, védett is némileg, szóval jöhet. Raiánál bukkanunk a másik gyöngyszemre: Buntharra. Ennek a működését ugyan kevésbé tudom kontrollálni, viszont némiképpen védi a lényeinket. Ennél arra is kell figyelni, hogy ez nem büntetés, tehát, ha leütik egy lényemet, akkor is működik. Védekező lényként berakom még a Szent sólymot is. Ezt ugye mindenki ismeri, szereti, ezért csak annyit mondanék róla, hogy a védekezés mellett segíti Chosuga működését is. Ebből kettő is elég, hiszen nincs mindig szükség rá. Itt jut még eszembe egy elfeledett AK-s lap, ami pár hónapja jelent meg, a Tollaskígyó. A nagy előnye, hogy egy biztos ellenvarázslat, szóval mindenképpen érdemes kipróbálni.

Ha bedrágítottam az ellenfél olcsó lapjait, akkor mindig lesz egy-két varázspontja, amit nem tud elkölteni. Biztosan örülne neki, ha ezt mindig elvenném tőle. Itt ugye egyből mindenkinek Melkon jut eszébe, nem is írok róla semmit, csak berakok belőle hármat. A következő lap erre a célra, a szintén közkedvelt Tudatfaló (új). Erről sem szaporítanám a szót, de annyit megjegyeznék róla, hogy azon kevés lapjaim egyike, amikkel egy hátul kellemetlenkedő lényt (pl. Szent sólyom) el tudunk tüntetni.

Nos, lassan ideje lenne megölni az ellenfelet! Persze az eddigi lényeim is amortizálhatják az életpontjait, de némi további ütőerő nem árt. A Lélekőrző az egyik legjobb lap erre a célra. Kijátszási feltételét ugye mindig teljesítjük, 3/3, repül, szépen sebzi az ellenfelet már kijátszáskor, engem meg gyógyít. Szintén új lap a Magh-goth párduc. Ez is kellő ütőerőt képvisel, viszonylag olcsó, szóval érdemes használni. Az utolsóként bekerülő lény a Megtért vámpír. Ez önmagában nem egy nagyot ütő lény, de mágikusan védett, szépen fel tud hízni, ráadásul meggátolja azt, hogy az ellenfél az idézési költség helyettesítésével játssza ki a drágításainkat. Kettő elég belőle, ha nagyon zavarnak az ellenfél helyettesíthető lapjai, a cserepakliból berakhatok egy harmadikat is.

Ezzel teljes is a pakli, 48 lap. Stratégiát nem írok hozzá, egyrészt úgysem versenypakli, másrészt nem is kell túl nagy taktika hozzá: minél előbb drágítani, aztán meg rakni le a lényeket. Persze, azért nem triviális játszani vele, nagyon nem mindegy mikor melyik lényt rakom le, keresem ki stb. Ezt viszont mindig a helyzethez kell igazítani. Írnék viszont az alternatívákról, arról, hogy milyen lapokat lehet érdemes kipróbálni hozzá. Ha variáljuk benne a kártyákat, akkor állandóan tudunk meglepetést okozni velük, és jobban tudunk alkalmazkodni az ellenfélhez, a játékkörnyezethez stb.

Mint írtam a pakli eléggé védtelen a varázslatok ellen, egy Tömegátok, vagy bármilyen tömegpusztító lap tönkre vághatja az egészet. Tömegátok ellen nem igazán tudok az említett színekből jó lényt mondani, szóval esetleg be lehet rakni valami tárgyat ellene, hogy a varázslatnélküliség ne csorbuljon. Erre a célra jó lehet pl. a Dj'arekh tárcsa. Tömegpusztítás ellen jó védekező lény lehet az Áldott okerón.

Ha több szkrittert használunk, érdemes Raiából kipróbálni a Númak királynőt. Ha már a szkrittereknél tartunk, egy, maximum kettő Fluxusfaló vyarg is okozhat meglepetéseket, és a Manafló vyarg jól véd az ellenvarázslatok és drágítás ellen. Lapleszedés helyettesíthető lehet Zonel, ami még antimágiázik is. Lehetne több antimágiát is használni, de az már eléggé más pakli lenne. Sok varázslattal játszó környezetben azért ki lehet próbálni azt is. További olcsóbbító lehetőség a színtelen Burjánzó brothag. Nekem ez nem annyira jött be annak ellenére, hogy gyakorlatilag ötért termel 9-10 varázspontot, és ad mellé lényt is. Sheranból a Druida mester és Lady Terilien jöhet még szóba olcsóbbításként. Előbbinél a forrás immunitás, utóbbinál az állandó visszajövetel lehet vonzó. Chara-dinból további aljas lény lehet A káosz örvénylő lovasa, ami az ellenfél húzását gátolja, a lényleszedő és dobató Raska, és erősen ütő lény a Bestia.

Lehet persze színt is cserélni. Tharrból kapásból a Ragadozó (új) és Lord Korell (új) jut eszembe. Utóbbi a Tömegátok ellen is hasznos. Leahból pedig varázslatok ellen erős a Mutáns mágiafaló, olcsóbbít a Keléses ragálymester, ütés nélkül is ülni tud az Esszenciavámpír, és lények ellen segít a Vérszívó. Fairlighttól remek varázspont-termelés a Manaszonda, olcsó varázslatok ellen jó a Méonech főmágus. Utóbbi még ellenvarázslatként is hasznosítható. Szóval van lehetőség, és vannak távlatok bőven, Dornodont még csak számba se vettem, pedig az antimágiás verzióba a Togya-ork elég jól hangzik. Mindenki próbálgassa nyugodtan, és alakítsa ki a neki legjobban tetsző verziót. Nekem nagy örömem telt benne, nektek is hasonlókat kívánok!

Sheran-Raia-Elenios-Chara-din pakli
Szabálylap: Lassan járj!Megnéz
 
3 Eldüeni vándorMegnéz
3 Ősöreg vyargMegnéz
3 Tou SzangMegnéz
3 Szkritter esélylesőMegnéz
3 Fokozott burjánzásMegnéz
2 Raia szent lovagjaMegnéz
3 KristálypókMegnéz
3 TollaskígyóMegnéz
3 BjölteodrokMegnéz
3 BuntharMegnéz
3 ChosugaMegnéz
2 Szent sólyomMegnéz
3 MelkonMegnéz
3 TudatfalóMegnéz
3 LélekőrzőMegnéz
3 Magh-goth párducMegnéz
2 Megtért vámpírMegnéz

A második pakli már inkább versenyképes, elsősorban azért, mert rakok bele varázslatokat is, így kiküszöbölve az előző pakli hátárnyait, viszont elvesztve némi előnyt is ezáltal. Az alapkoncepció továbbra is az olcsó lapok drágítása, az én drágább lapjaim olcsóbbá tétele, és a legjobb 4-5-6 varázspontos lapok megtalálása és berakása. A pakli tulajdonképpen egy speciális kontroll, szokásosan erőforrás lapokkal, ellenvarázslatokkal, leszedésekkel.

Az alap drágító szekció ugyanúgy kezdődik: Eldüeni vándor és Ősöreg vyarg. Viszont a Tuo Szang helyett már mást használok, főleg mivel más színre lesz szükségem, hiszen van néhány nagyon erős kontroll lap, ami kell a pakliba. Tehát további drágító lap lesz a Zu'lit mérlege. Ez ugye duplán hasznos, egyrészt drágítja az olcsókat, másrészt olcsóbbítja a drágákat. Szerencsére az idézési költsége nem növelhető, és mivel szerepel a szövegében a semmiképpen szó, a szabálylap sem hat rá. Hátránya viszont, hogy az ellenfél drága lapjait is olcsóbbá teszi. A következő drágítás már speciálisabban használható: a Romlás. Leah is egy erős kontroll lap miatt került be, és ha már itt tartok, a Romlás jól illik a pakliba. Ha jobban állok az asztalon, elég levágni egy jó nagy Romlást, és már szinte kezemben is van a győzelem. Az utolsó drágító lap, amit az előző pakliban főleg a szín miatt csak alternatívaként említettem, a Méonech főmágus. Előnye, hogy annál jobban drágít, minél olcsóbb a lap, és ellenvarázslatként is alkalmazható. Ebből én csak kettőt rakok be, összességében kevésbé találtam hasznosnak, mint az előbb említett lapokat.

A főmágussal át is térhetek minden kontrollok alap lapjaira, az ellenvarázslatokra. Itt jön az a lap, ami miatt Fairlightot választottam Raia helyett: Zu'lit kísérlete. Ez továbbra is egy varázspontért és három életpontért counterel még ebben a pakliban is. Nem lehet kihagyni. Ezután egy pillanatnyi csend, hiszen a szokásos olcsó ellenvarázslatok nem illenek ide. Szerencsére azonban találtam helyettük másokat. Az Ellenvarázslat jónak tűnik, olcsóbbítani szerencsére lehet, drágítani viszont nem. Sherannál ráakadtam egy új lapra, az Owooti trükkre, ami szintén hasznosnak néz ki. Mindig kiszámolhatom, mennyiért a leggazdaságosabb kijátszani, és a drágítások miatt általában az ellenfélnek nem lesz plusz varázspontja a trükk ellen. A sok ultrával rendelkezők kipróbálhatják az Azt mondtam nemet is.

Ha már drágábbak az ellenfél lapjai, akkor itt is igaz az, hogy mindig lesz pár manája, amit nem tud elkölteni. Az előző pakliban bevált Melkon és Tudatfaló itt is jó szolgálatot tesz. Ha leraktam egy Melkont, beüt, lehozok egy Romlást, akkor gyakorlatilag nyertem is. Tudatfalóból csak kettőt használok, elsősorban azért, mert túl nagy lesz a pakli, és a Melkon jobbnak tűnik. Varázspont elvételként az Ősöreg vyarg is alkalmazható, de van még egy spoiler, amit érdemes berakni, ez pedig Hendiala intrikája.

Az intrikával már át is tértem a kontrollok másik alappillérére, az erőforrás lapokra. Hendiala intrikája nem csak VP-elszedő lap, de erőforrás lap is, hiszen varázspontot ad nekünk, főleg, ha négy helyett két-három varázspontért tudjuk kijátszani. Sajnos a szokásos erőforrás spoilerek (Bűvös tavacska, A múlt tükre) ismét nem illenek a pakliba, így újakat/régieket kell keresnem. A manapság már kissé elhanyagolt Energizáció jó szolgálatot tehet most. Mivel nem játszom Raiával, ezért nehezebb más jó lapot találni, de érdemes kipróbálni a Manaszondát. Nem csak azért, mert kettő-három-négyért nyolc varázspont jó üzlet, hanem azért is, mert lényként további varázspont-szívás az ellenféltől. Melkon híján egy Manaszonda-Romlás páros is hozhat eredményt. Az utolsó erőforrás lapom egy lény, Lord Fezmin. Ezzel mindig azt veszem vissza a gyűjtőből, ami a legjobban kell, és egyben egy ölő lény is. Ebből elég kettő, hiszen amíg nincs a gyűjtőmben varázslat, addig haszontalan.

Az ellenfél lerakott lapjaival is kell valamit kezdeni, erre a célra szintén egy régebbi spoiler a megfelelő, A szkarabeuszok átka. A másik pusztító lap, amivel nyerni is tudok, és ami miatt Leah a pakliba került: a Nagyobb életszívás. Végül az utolsó lap, ami már nem leszedés, hanem az ölést szolgálja: a Lélekőrző. Ezzel vigyázni kell, hiszen az Owooti trükk, a Zu'lit mérlege és a Nagyobb életszívás akadályozza a kijátszását, ezért csak kettőt raktam be belőle. Ez így 46 lap.

A pakli ereje elsősorban továbbra is a meglepetés, és az, hogy a versenykörnyezetben használt lapok jelentős része három varázspont, vagy olcsóbb. Elég jó eséllyel veri az összes sok olcsó lappal játszó összeállítást (Boszorkánykirály, bűbájok, horda stb.). Azok ellen kell felkészülni a kiegészítő pakliban, amik ellen alapból gyenge a pakli. Tárgyak ellen már csak a szabálylap drágít, tehát oda kell több lapleszedés, tárgypusztítás. Arra is fel kell készülni, hogy ha az ellen szintén sok négyes vagy drágább lappal játszik, kevesebb olcsóbbal (és azok is főleg csak ellenvarázslatok), akkor érdemes kicserélni a Zu'lit mérlegét és az Eldüeni vándort, hiszen azok az ellenfelet is segítik. A legnagyobb problémát éppen az ilyen paklik jelentik, mivel ők még ekkor is két-három varázspontért counterelnek, míg mi picit drágábban. Hasonlóan nehéz helyzet, ha Ősi rúnával játszik az ellenfél, bár rúnázni általában a kontrollok szoktak, nem pedig a sok olcsó lappal játszó kombó paklik, így ez az eset gyakorlatilag megegyezik az előbb említettel. Ekkor nem érdemes kicserélni a drágító lapokat, de erre a lehetőségre nagyon fel kell készülni. Egyelőre nem tudok jó tanácsot adni ezekre az esetekre, hiszen a paklit nem próbáltam még verseny környezetben, sok fajta pakli ellen. Ez a feladat rátok vár!

Alternatívaként ki lehet próbálni Leah helyett Raiát, hiszen ott jó erőforrás lapok (Szkritter esélyleső, Manasajtolás), ellenvarázslatok (Solisar aurája), és jó ölő lapok (Griffőnix [új] ) vannak.

Bízom benne, hogy sokak tetszését elnyert ez a pakli, és hamarosan viszont láthatjuk a versenyeken. Mindenkinek jó játékot kívánok!

A Sheran-Elenios-Fairlight-Leah pakli
Szabálylap: Lassan járj!Megnéz
 
3 Eldüeni vándorMegnéz
3 Ősöreg vyargMegnéz
3 Zu'lit mérlegeMegnéz
2 RomlásMegnéz
2 Méonech főmágusMegnéz
3 Zu'lit kísérleteMegnéz
3 Ellenvarázslat/Azt mondtam nemMegnéz / Megnéz
3 Owooti trükkMegnéz
3 MelkonMegnéz
2 TudatfalóMegnéz
3 Hendiala intrikájaMegnéz
3 EnergizációMegnéz
3 ManaszondaMegnéz
2 Lord FezminMegnéz
3 A szkarabeuszok átkaMegnéz
3 Nagyobb életszívásMegnéz
2 LélekőrzőMegnéz

Írta: Dani Zoltán
A cikk az Alanori Krónika 110. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 129 szavazat alapján 6.5)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Építkezzünk! (Hatalom Kártyái paklileírás).

Létrehozás: 2005. július 6. 10:24:51
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.