Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Császárváros június 17.
Zén Legendái: Lúcia kalózai május 18.
Alfa pakli - Tengeri rablók március 18.
Alfa pakli - Kereskedők március 18.
Alfa pakli - Felfedezők március 18.
A pillanat képe
Tömegbájolás
(Ősök Városa varázslat)
Küldd el képeslapként!
Állítólag a torzszülöttek visszamaradott elméjére nem is olyan nehéz mentális módszerekkel hatni. Mindenesetre ez a varázslat működik! Elve pedig, hogy azt kell láttatni az áldozatokkal, ami a legnagyobb hatást produkálja primitív gondolataikban. Utána már azt teheted velük, amit csak akarsz.
Nézz szét a galériában!
Budapest ComicCon - 2023.06.10.-06.11.
Császárváros lapbemutató 3. hét
Kérdezz-felelek 51.
Új HKK webbolt - Grandgames
Császárváros előrendelés: 2023.06.02-től

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája

A lista folytatása...
Milyen lap újrakiadását szeretnéd látni? (14)
Kérdezz-felelek 51. (40)
Császárváros lapbemutató 1. hét (121)
Lapötletek (64835)
[HKK Piac] Régi lapok (1508)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28430)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kérdezz-felelek 33.



  • Drágítja-e Vilmus képességét az Antimágikus rakshallion?
  • Nem, mert Vilmus képessége nem reakció, csak létrehoz egy késleltetett automatikus reakciót, azokat pedig nem lehet drágítani. Ld. Kódex 95.0 és 132.15

  • Mi történik, ha Magdaléna, a pusztító után ellenfelem kijátszik egy forrásimmunis bűbájt?
  • A forrásimmunis lapot célozni sem lehet, ezért ahogy a nem reagálható lapokra nem sül ki az automatikus reakció, úgy a forrásimmunisra sem sül ki az automatikus leszedés, vár a következő lapra. Ld. Kódex 97.1

  • Kézből kijátszásnak számít-e a Drakolder specifikátor által kijátszott lap?
  • Bár költséget fizetni kell érte, ez nem kézből kijátszás, hanem a lap hatása, ezért reagálni sem lehet rá, és a hálóba sem számít bele. Akkor lenne csak kézből kijátszás, ha a drakolder szövege azzá minősítené. Ld. Kódex 4.22

  • Készíthetek-e ki morfot a Sárkányfészekkel ki?
  • Nem. A morfok lehetnek sárkányok a kézben, pakliban, játékban, gyűjtőben, de mindenhol máshol (Semmiben, félrerakva pl. az Alanori piac alatt, vagy a játékon kívül) csak morfok. Ld. Kódex 62

  • Mi történik az Alanori piac alatt levő lapokkal, ha Lélekrezonanciával képességet cserél az Alanori piac és még 1 lap?
  • Ilyenkor a lapok maradnak az Alanori piac alatt, nem történik velük semmi. Onnan játszhatom ki őket annak a lapnak a segítségével, ami megkapta az Alanori piac képességeit. Ha azonban az Alanori piac kikerül a játékból, ezek a lapok is a gyűjtőbe kerülnek, hiába van még a másik lap az asztalon. Ezzel kapcsolatban pontosítanánk az Alanori piac szövegét is. Az utolsó mondat az hátrány nem pedig speciális képesség. Ezzel az is egyértelmű lesz, hogy a másik lap ezt nem kapja meg, így ha a gyűjtőbe kerül, a lapok továbbra is maradnak az Alanori piac alatt, azaz nem kerülnek a gyűjtőbe, csak immár senki sem tudja kijátszani őket.

  • Van egy Osirahom és még egy lapom játékban. Lélekrezonanciával megcserélem a képességüket. Hogyan fog működni Osirah átadott képessége, ami a szövege szerint „Osirah sebzése” alapján sebez?
  • Ha egy lap szövegében a lap a saját nevét említi, akkor az mindig saját magára vonatkozik. Ha viszont egy lap a szövegében egy másik lapra utal, akkor értelemszerűen meg kell keresni azt a lapot az asztalon. Tehát ha Osirah közben gyűjtőbe kerül, akkor a másik lap nem fog semmit sem csinálni, ha azonban még mindig játékban van, akkor annak a sebzését fogja nézni. Sőt, ha több Osirah is játékban van ilyenkor, akkor választhatok, hogy melyik sebzését nézzük.

  • Egyszerre ütik le az Alanori arénát és egy kalandozót. Húzhatok-e a kalandozóra az arénával?
  • Az ütés fázisban, az életmentő hatások után egyszerre kerülnek ki a megölt lények és lerombolt épületek. Az egyszerre létrejövő dolgoknak is kell sorrendet megállapítani, mert előfordulnak olyan esetek, ahol ez számít. Ilyen amúgy a fenti példa is. Ilyenkor a sorrendet mindig az aktív játékos dönti el, tehát az, akinek a éppen a köre van. Ha az aktív játékos úgy állapítja meg a sorrendet, hogy először leesik az aréna, és csak utána halnak meg kalandozók, akkor nem húzhatok lapot az aréna képessége miatt. Ha viszont az aktív játékos fordítva dönt a sorrendet illetően, akkor húzhatok.

  • Kétszer sebeznek-e a lényei az ellenfelemen, ha két Csábítás az árulásra lapot játszok ki?
  • Nem. A Csábítás az árulásra annyit csinál, hogy az ellenfél lényei te helyetted őt sebzik, ebből a hatásból egy második már semmit sem fog csinálni. Ha a lap ehelyett azt csinálná, hogy te nem sebződsz, ellenfeleid viszont annyit sebződik, amennyit a lényei sebeztek volna rajtad, akkor a hatás összeadódna. Ld. Kódex 22.1.1

  • Aktiválást kívánó képesség-e a „Ha akarod, repül.” képesség?
  • Nem. A repülés nem egy kijátszáskori képesség, hanem egy állandóan működő képesség (Kódex 134.3). A lap kijátszásakor dönthetsz arról, hogy a lénynek meglegyen-e ez az állandóan működő képessége, vagy sem, de attól ez nem változik aktiválást igénylő képességgé. Ez a választási lehetőség egy kijátszáskori döntés, amit még az idézési költség kifizetése előtt meg kell hozni. Ld. Kódex 21.6

  • Fókuszálást keresek a saját képességével. Bejelentem ezt szóban, de még nem vontam le a költséget. Ellenfelem közli, hogy nem kereshetek a szabálylapja miatt. Mi történik? El kell-e költenem a költséget?
  • Nem kell. A lapok kijátszásának visszavonására konkrét szabály van a Kódexben (23. A lapkijátszás visszavonása). Ebben szerepel, hogy a szándék visszavonható egészen addig, amíg a játékos le nem vonta a költséget. Ugyanez igaz a képességek használatára is. Ilyen esetben az ellenfélnek célszerű várnia addig, amíg a költséget le nem vonja a képesség használója, és csak utána szólni, hogy nem működik a képesség.

  • Lehet-e idegen nyelvű (cseh) HKK lapot használni magyar versenyen?
  • Hosszas megfontolás után úgy döntöttünk, hogy erre nem adunk lehetőséget. A kártyáknál alapvető fontosságú, hogy minden egyes lapot tökéletesen értsen mindkét játékos. Ld. Kódex 2.2.1.1

  • Lehet-e reakciót használni Vlagyimir ónixpiramisának költség csökkentő hatására?
  • Nem. E tekintetben pontosítottuk a reakciók használatára és a lapkijátszás lépéseire vonatkozó szabályokat. Eszerint: Egy lap kijátszása során mindaddig, amíg a lap kijátszottnak nem minősül, nem használható semmilyen reakció, akkor sem, ha a lapkijátszás lépései közben egy egyébként reagálható képességet használt valamelyik játékos. Az Ónixpiramis aktiválást kívánó képességét egy másik lap kijátszása közben, annak idézési költsége kiszámításakor használjuk, ezért ekkor nem lehet reakciót kijátszani/használni. Ld. Kódex 21.15 és 23.4

  • Ork bölcsesség: Lemaradt róla a célpont szó, a max. 2 lény leszedése célzás.

  • Rox, a csontok ura: A 10. kiadásban megjelent lapról lemaradt, hogy +1 sebzést is ad azoknak a lényeknek, melyek nevében vagy leírásában szerepel a „csont” szó.

  • Az utóbbi kiegészítőkben a gyakori lapokon található, zárójeles, dőlt betűvel szedett szövegrész az adott lapon nem színesítő szöveg, hanem a képesség (vagy hátrány) leírásának a része.

  • Jancsár János, Makó Balázs, Tihor Miklós

    Létrehozás: 2018. szeptember 11. 09:14:19
    Utolsó frissítés: 2021. július 30. 11:48:48
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2023
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.