"Ragyás fejük tetején vékony, hegyes fülek és rövid, hajlott agyarak meredeznek, bőrük ráncos és egyszínű sötét, alatta vaskos izomkötegek húzódnak. Nem igazán szeretik a fegyvereket, inkább karjaik erejében bíznak. Állandóan vándorolnak, sokszor céltalanul, de legtöbbször a letűnt bo'adhun birodalom erdőiben akadhatsz össze velük." - Encyclopedia Fantasia
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
J: kapsz X VP-t és a kör végén húzz X lapot, a következő előkészítő fázisodban pedig előkereshetsz egy Elsüllyedt kastélyt.
X annyi, ahány elsüllyedt kastélyod van játékban.
„… az utolsó az leégett, összedűlt és csak aztán süllyedt el.”
Rozsdalovag
2 VP 3/3 raia kalandozó/ember KF
Kijátszásakor a gyűjtődből rárakhatsz max három 0 költségű KF tárgyat.
K áldozd fel egy ilyen tárgyad: max ÉP-re gyógyul, vagy megakadályoz egy forrást.
Átmeneti emlékezetkiesés
1 ZSZ chara-din általános
Célpont játékos eldob 2 lapot a kezéből.
A kör végén ez a játékos visszavehet bármennyi, az eldobottakkal megegyező nevű lapot a gyűjtőből.
Örök harag (új)
szabálylap
Szabálylappal nem lehet megszüntetni.
A 2. körtől ellenfeled minden előkészítő fázisban sebződik 3 ÉP-t.
Solkim desztillációja
1 VP chara-din általános
Kijátszási feltétele, hogy ellenfeled ebben a körben sikeresen játszott ki lapot.
Keress elő, vagy vegyél vissza a gyűjtődből egy chara-din lapot!
P 1 VP: húzz egy lapot az ellenfél paklijából!
2 szintlépés, S 1 VP: vegyél egy lapot ellenfeled gyűjtőjéből a kezedbe!
3 szintlépés: képességeit nem veszítheti el, és nem kell rájuk VP-t költened.
K ha nincs más lap a kezedben: rakd játékba.
Ellenfelednek +X VP fattyaidat célozni és +X VP reagálni rájuk. X annyi, ahány fattyad van játékban.
Elfuthatsz…
1 VP chara-din azonnali
Célpont lap visszakerül a tulajdonosa kezébe.
A kör végén ellenfelednek minden, a célponttal megegyező nevű lapot a kezéből a gyűjtőbe kell dobnia.
„… de el nem bújhatsz.”
Gondolkodósapka
1 SZK tharr tárgy KF
S rakj egy lényt a paklidból a Semmibe: a hordozója a kör végéig megkapja a Semmibe rakott lény képességeit és hátrányait.
Jóvanazúgy!
? VP tharr általános/vízió
Ha gyűjtőből játszod ki: költsége 2 VP, egyébként 1 VP.
Rakj játékba egy tárgyat célpont gyűjtőből, 1 elmúlás jelzővel.
„Most működik, nem? Ha holnap elromlik, megint megjavítom.”
A Semmi vonzása
Leah, bűbáj, ősmágia, védekezés, IK: 0 Vp
Anti-mágia: 0
Forrásra immunis.
Ha egy lap a Semmibe kerülne, ehelyett
tedd erre a lapra. Minden lap kijátszási feltétele [1]
Ha legalább 60 lap van rajta, húzd fel őket!
Áramlás: húzz egy lapot!
Hátrány: Ha másik „Semmi vonzása” kerül játékba, az előzőt fel kell áldozni.
Jegyzet: igen, ez UR lenne. Igen, tényleg 0 vp-t javaslok IK-nak, mert n+1 körön keresztül nettó 1 lap hátrány - ennyit tud.
Az [1] 1 nekront jelöl
Azért nem került még a kivezetett játékelemek közé, mert a Sárkány úrnő (új) törhető követő új nemzedéken is használható, és ezáltal az ikon relevanciával bír az ÚN versenykörnyezetben. De való igaz, hogy az utóbbi években már nem kerül lapokra az ikon.
Megakadályoz egy forrást, vagy célpont lap a gyűjtőbe kerül. Sebződsz 3-szor annyi ÉP-t amennyi a lap/forrás költsége volt.
Ha a gyűjtődben van és saját forrástól, vagy hátránytól sebződsz, rakd a Semmibe: kapsz 1 VP-t, húzz egy lapot és gyógyulsz 3 ÉP-t.
E’leem, a fájdalmas
2 VP 2/4 dornodon szörny/thargodan
Élet: 1.
K ha sebződsz (kivéve E’leem-től): gyógyulsz annyit, amennyit sebződtél és kapsz egy Mhorgot és 1 SZK-t.
S: megakadályoz egy nem varázslat lapot és sebződsz annyit, amennyi a lap költsége volt.
Kae’ev, a meggyötört
2 VP 3/3 dornodon szörny/thargodan „rezisztens”
K ha sebződsz (kivéve Kae’ev-től): gyógyulsz 3 ÉP-t és ellenfelednek el kell dobnia egy lapot.
E: célpont lap visszakerül a tulajdonosa kezébe és sebződsz annyit, ahány lap van ellenfeled kezében.
D’ard, a kínzó
2 VP 4/2 dornodon szörny/thargodan „rezisztens”
Ellenfeled varázslataira immúnis.
K ha sebződsz (kivéve D’ard-tól): gyógyulsz 4 ÉP-t és célpont lapot a gyűjtőbe küldhetsz.
E: minden játékos és egy célpont lény sebződik annyit, ahány nem thargodan lap van játékban.
A’gri, a sínylődő
2 VP 1/5 dornodon szörny/thargodan „háló”
A max. ÉP-d nem csökkenhet. Újrahasznosítás: 3.
Ha egy saját forrásodtól, vagy hátrányodtól sebződsz: ellenfeled is sebződik ugyanannyit.
K te és egy célpont sebződik 1-et, 1-et VAGY 1 SZK árán 2-t, 2-t.
Anti-mágia: 0. Forrásra immúnis.
Kijátszásakor és minden előkészítő fázisodban kap 1 fokozat jelzőt. Minden lényed kap annyi +SB-t, ahány fokozat jelző van rajta.
S: kapsz egy Arochos jelzőt az őrposztodba.
Erősödő kántálás
2 VP leah bűbáj „ősmágia”
Anti-mágia: 0. Forrásra immúnis.
Kijátszásakor és minden előkészítő fázisban kap 1 kántálás jelzőt, majd: X-el nő a max. ÉP-d, gyógyulsz X ÉP-t és célpont pakli tetejéről X lap a gyűjtőbe, vagy a Semmibe kerül.
Áramlás: célpont forrásimmúnis lap a Semmibe kerül (nem véd ellene az immúnitás).
P: célpont lény építménnyé válik, amíg ilyen állapotban van, az ÉP-je SP-nek, az IK-ja építőnek számít, képességeit tulajdonosa nem használhatja.
E 1 VP: célpont építményt ellopod.
Mágiakioltó
2 VP 2/3 tharr szörny
Anti-mágia: 0.
Minden varázslat kijátszási feltétele 1 lap kézből Semmibe dobása.
Hátrány: ha valaki sikeresen kijátszik egy varázslatot: kap egy dermesztés jelzőt.
Sztatikus orkán (új)
1 VP dornodon bűbáj „villám” „tűz”
Minden előkészítő fázisban minden lény sebződik 1-et, de „szárnyak” lények kettőt.
Minden kör végén, ha nem került Sztatikus orkántól lény a gyűjtőbe: húzz egy lapot!
Szintszívó remastered
idézési költség 3 zanszilánk
ütés 3/2 mágikus
Ha megüt egy lényt, a lényen lévő összes jelző átkerül a szintszívóra. Annyi +1,+1-et kap, amennyi jelző van rajta/2 lefelé kerekítve, jelzőkre immunis.
Keress ki egy olyan tárgyat a paklidból, amilyen nevű nincs egyik játékos asztalán/gyűjtőjében sem. Ezután minden játékos visszavehet egy olyan tárgyat a gyűjtőből a kezébe, aminek IK-jában van SZK.
Nagyobb cápa
4 VP 10/6 chara-din szörny [+3] „rezisztens”
Sebzése max ÉP-t is csökkent (lény/épület esetén kap annyi -1 ÉP-t/SP-t jelentő jelzőt amennyit sebződött).
S áldozd fel egy lapod: aktivizálódik.
Hátrány: más módon nem aktivizálódhat.
Krabber gyilokmester
1 VP 3/1 leah szörny/krabber „háló” [+1]
Kijátszásakor célpont lap a gyűjtőbe kerül, és ha a Krabber gyilokmester, vagy a célpont lap aktívan jött játékba: ellenfeled eldob egy lapot a Semmibe.
Burástya transzformáló
1 VP 2/1 elenios szörny/burástya
K: végy le egy lényedről egy erőjelzőt: megakadályoz egy varázslatot, vagy ellenfeled minden lénye kap 1-1 gyengülés jelzőt.
Áramlás: a kör végéig Burástya kölykeid 1 izom jelzővel jönnek játékba.
P: semmizz egy lényt a gyűjtődből: kapsz egy passzív Ásós csontvázat.
Ha a gyűjtődből a Semmibe kerül: kapsz egy Animált csontvázat.
„Üdv az élők világában! Fogj egy ásót és áss te is!”
Őszinteség
Szabálylap
A nem sebző-, közvetlenül a gyűjtőbe küldő források a gyűjtőbe küldés helyett 1ÉP-t sebeznek a lényekbe.
A lényeket megakadályozó reakciók a megakadályozás helyett 2ÉP-t sebeznek a lényeken a kijátszásuk után.
Hátrány: Az "Élet" képesség használatának költsége +1_VP.
Semlegesítés: VP adó, vagy húzó forrás és ha nem védekezett, akkor kapsz annyi Ganüid ifjoncot a kezedbe, amennyi VP-t adott, vagy ahány lapot a forrás huzatott volna.
Ha nem semlegesített: kijátszásakor célpont max. 1 költésű lap a gyűjtőbe kerül.
Földhözragadt ganüid
2 VP 3/3 rhatt szörny/ganüid „védekezés”
Ellenfeled minden lapja passzívan jön játékba.
K ha Ganüid ifjonc kerül a kezedbe: visszaveheted ezt a lapot a gyűjtődből a kezedbe (akár előkészítő fázisban is).
Zanzásított ganüid
2 ZSZ 3/3 rhatt szörny/ganüid
Ganüidjeid költségéből a VP-t helyettesítheted ZSZ-el.
Minden kezedben lévő ganüid „kincs” képességet kap.
E: kapsz 2 Ganüid ifjoncot a kezedbe.
Gyógyító ganüid
2 VP 1/6 rhatt szörny/ganüid
K mutass X ganüidet a kezedből: te, vagy egy ganüided gyógyul X ÉP-t (gyűjtőből is működik).
K ha te, vagy egy ganüided sebződik: kapsz egy Ganüid ifjoncot a kezedbe.
Fájdalmasan motyogó
1 VP 1/1 leah szörny/motyogó „élőholt”
Ha ellenfelednek bárhogyan lapja kerül a Semmibe: minden ilyen lapja után sebződik 1 ÉP-t.
Jelenés 1 VP: kapsz egy Motyogó kölyköt.
Bár maga az ötlet kreatív, mindig érdemes belegondolni, hogy milyen paklit raknál össze rá.
És fájdalom, de ehhez a szabálylaphoz leginkább a megszokott good stuff lapok passzolnak, olcsó kánterek és leszedések, mivel nem kell aggódni a reakcióvédelem és az oltalom miatt, a háló se fog korlátozni minket, és ezek azok a lapok, amiken amúgy sincs túl sok ikon. Szóval pont hogy nem egy koncepció, hanem szimplán az amúgy is legerősebb lapok jók mellé. A járj meg az erdő viszont tönkreveri, mert nincs ősmágiánk. És van amit meg úgy tönkrever, hogy az köpni-nyelni nem tud (pl. egy villámpaklit).
Ha már írok: jelenleg dolgozzuk fel a lapötleteket a következő éves anyaghoz, szóval az itt leirtak nem pusztába kiáltott szavak, ami jó és használható, megvalósul, köszönjük mindenkinek, aki lelkesen ír ötleteket! Korábban írtam irányelveket is, majd előásom és megpróbálom valahogy sticky posztként kirakni.
X max 3.
Kijátszásakor rakj max X lapot a paklidból a Semmibe.
Időleges hatás: X: senki sem játszhat ki a Semmibe rakottakkal egyező nevű lapot. Az asztalon lévő ilyen nevű lapok képességei nem működnek.
Halhatatlan minotaurusz
1 VP (3)/1 tharr szörny/minotaurusz „szárnyak”
Ha újrahasznosulna, vagy kikerülne a játékból, vagy tulajdonosának az irányítása alól: helyette visszakerül kézbe.
Minden minotauruszod kap +1 ÉP-t.
Fészkes fene
1 VP (4)/1 tharr szörny „szárnyak”
Amíg van épületed játékban: immúnis ellenfeled forrásaira és nem lehet megsebezni.
Ha több épületed van játékban, és ellenfeled egy forrása hatna egy épületedre: te döntöd el, hogy melyikre hasson.
Ha egy chara-din forrással kerül a kezedbe (mutasd meg): rakd játékba, vagy húzz egy lapot!
Chara-din lényeid kapnak +1 SB-t és a következő halálsikolyt: „Előkereshetsz egy Chara-din törvénytelen gyermekét.”
Minden lap passzívan jön játékba.
Kijátszásakor minden lap passzivizálódik (lények előtte a tartalékba kerülnek), az így paszivizálódott lapok nem aktivizálódnak, amíg Landragór játékban van.
Landragórt kivéve a passzív lapok képességei nem működnek.
Elveszve a labirintusban
0 VP tharr azonnali
Kijátszási feltétele, hogy visszavedd egy minotauruszod az asztalról a kezedbe.
Ellenfelednek vissza kell vennie egy lapját az asztalról a kezébe és a játék végéig nem játszhat ki ilyen nevű lapot.
Vérző sebek
szabálylap
Ha egy játékos ÉP-je max:
15: az adott játékoson „háló” korlát van
10: +1 VP hogy célozza ellenfele lapjait
5: lapjai gyűjtő helyett a Semmibe kerülnek
1: azonnal elveszítette a játékot.
„Nem hiszem el! 1 ÉP-n múlt!”
Elfajzott enkala (új)
2 VP 2/1 chara-din szörny „szárnyak”
Anti-mágia: 2.
Varázslatok nem hatnak rá.
Ellenfeled minden kézből dobott lapja után sebződik 1 ÉP-t.
Áldozathibáztatás
? VP chara-din azonnali
Ha ellenfeled gyűjtőjéből játszol ki vele lapot, akkor költsége 0 VP, egyébként 1 VP.
Játékba rakhatsz egy gyűjtőből egy lapot, ami ebben a körben lett feláldozva.
Kapsz a kezedbe 1 Szikrát és 1 Ganüid ifjoncot, játékba 1 Chara-din fattyát és 1 Dobótőrt, a gyűjtődbe 1 Csatornapatkányt.
Jelenés: megakadályoz egy forrást, ami egy tókenedre hatna.
Toborzótiszt
1 VP 2/3 chara-din kalandozó/mutáns KF
Ellenfeled nem tóken lapjainak képességei nem hatnak rá.
Tóken lényeid +1/+1-et kapnak.
K ha egy tóken lapod sebzést okoz: kapsz 1 VP-t, vagy egy gyakori tókent.
Rokhmat, a toborzó
4 VP 4/4 chara-din szörny/chara-din fattya
IK-jából minden VP-t helyettesíthetsz 1-1 tókened gyűjtőből semmizésével.
S: játékba rakhatsz max 4 különböző nevű tókent a gyűjtődből.
Jelenés 1 VP: kisül az S képessége.
Toborzódal
1 VP chara-din általános/dal, vízió
Ha a kezedből játszod ki: kapsz egy gyakori tókent.
Ha a gyűjtődből játszod ki (ilyenkor létrejötte után a Semmibe kerül): játékba rakhatsz 2 különböző nevű tókent a gyűjtődből, és ha csak lényt raktál így játékba, akkor kapsz 1 VP-t, vagy a kör végén húzz egy lapot.
Légvár
1 építő elenios építmény 4 SP
Nem csak lény építheti, hanem bármilyen permanens.
Megkapja az építő lap minden képességét és hátrányát.
Azert ha mondjuk a paklid fele varazslat, akkor mintegy 1/256 az esely arra, hogy NEM ad VP-t, az elegge "fixnek" mondhato. Hogy ez nagy baj-e, azt meg nem mondom csak ezt akartam megosztani.
Kijátszásakor dobj két kockával! Az egyik érték lesz a sebzése, a másik az ÉP-je.
Ha 4-est és/vagy 6-ost dobsz mágikus támadást és/vagy mágikus védelmet kap.