"A nyomokból ítélve itt vagy egy ősi szertartást hajtottak végre, vagy valaki véres tappancsokkal körbe-körbe járt, majd eltűnt, mint a kámfor. Az előbbi tűnik valószínűbbnek." - a kép kedvéért kicsent, döbbenetes gondolatok az itt látható galetki agyából
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Ha még egyáltalán nem hallottál, vagy nem tudsz eleget a hírről, melyről fórumozóink ebben a témában beszélgetnek, akkor kattints ide a bővebb felvilágosításért.
Az elmúlt napokban egyetlen dologra koncentráltam, a tárgyhelybővitésre. Ne tudjátok meg, mennyi macera volt vele... Sajnos az adatrekordokat nem lehetett egyszerűen megnövelni, mert akkor az LCSben és más többszemélyes parancsokban csökkent volna a maximális résztvevők száma. Ezért az egész adatstruktúrát újra kellett csinálni, minden utilityt és editort újraforditani átirni.
De remélem, hogy ez elég jelentős segitség a játékosoknak, hogy megérte a fáradozást, az eddigi 190 helyett 290 tárgynak lesz hely a következő patchtól, a barlangbővités parancson keresztül lehet az új tárgyhelyekhez hozzáférni.
Hogy egy kicsit eltérjek a támadás-védekezés
problémától - bár engem is érint - kábé egy éve
volt egy olyan ígéret a fejlesztés részéről, hogy
a kontakt. ősökkel vari kétparaméteres lesz. Ez
azóta sem valósult meg, pedig a labcsik egyre na-
gyobbak a 11-en meg különösen hasznos lenne.
Ráadásul - feltevésem szerint - nem is jelentene
olyan nagy munkát.
A képlet még nem végleges, a katonák 2.5x szorzóját azért raktuk be, hogy azonnal legyen valami megoldás, ezzel a találati esélyük jelentősen megnőtt a többiekéhez képest. Az, hogy a bónuszt az osztás után adjuk hozzá, nem lett volna jó, mert igy a katonáknak továbbra is biztos találati esélyük maradt volna.
Az alábbi képlet, amely a korábbi lineárist logaritmikusra csökkenti, egész jónak tűnik, átgondolom, ez jó megoldás lenne a katonáknak is.
Gondolkoztam gyokeresen mas kepleten, mert ezzel a mostanival eleve az a problema, hogy mig a tamadast, vedelmet ugy tudjuk novelni, hogy hozzaadunk, es nem tudjuk szorozni pl masfellel, vagy ilyesmi, addig a kepletben nem a tamadas es vedelem kulonbsege, hanem a hanyadosa jatszik szerepet. Ebbol fakadnak a torz, aranytalan eselyek, amik tulsagosan is az 50% korul mozognak.
Ehelyett ime a kovetkezo javaslat:
A tamadas es a vedelem kulonbseget tekintsuk X-nek.
Ha X=50, akkor 50% esely van talalni.
Ha X ennel nagyobb, akkor minden 2 novekedes ad +1% talalati eselyt egesz X=100-ig (az igy 75%), utana 150-ig minden 4 novekedes er majd 1%-ot, aztan 50-esevel tovabb felezodik.
Vedelem eseten ez kicsit erosnek tunt, ezert ha X kisebb, mint 50, ott inkabb 40-esevel lehetne csinalni ugyanezt.
Ez igy persze elsore kicsit atlathatatlan, bar ugyanazon az elven mukodik, ahogy a nyomker esely novekedese, de ime nehany konkret szam az erthetoseg kedveert, hogy mekkora eselyhez mekkora kulonbseg kell (elso ertek a tamadas-vedelem kulonbseg, masodik a talalati esely):
A katonabonusznak ez esetben tokeletesen megfelelne szerintem ez a mostani 2,5-es szorzo, valamint a max 95 helyett a max 99% esely.
A minimalis talalati esely, azaz a vedelem biztonsaga igy sose erheti el a 10%-ot, es realisan max 15-20%-ot lehet kihozni belole (es ez is tobb befektetest igyenyelne, mint amennyire korabban szukseg volt hozza).
Talalati eselynel viszont joval nehezebben ugyan, de tovabbra is elerheto lenne a korabbi 95 (katonaknak 99%) esely a kis vedelmu lenyek ellen.
Szerintem ez kb mindenkinek megfelelne, legalabbis azok kozul akiket megkerdeztem mielott felirtam volna ide, de ha megis valakinek nem tetszik benne valami
Ugy globalisan a 11. szinten bevezetett modositasok, uj kepessegek a torzaknak egyre inkabb abba az iranyba tereli a jatekot, hogy minel kiszamithatatlanabb legyen, minel tobbet szamitson a szerencse. Tamadas-vedelem valtozas, manaformazas, meregelnyeles.
Nyilvanvaloan erintett vagyok karakterileg is, hiszen egyik karakterem vedelemre es rezisztre epitett, ezenkivul egy darab kontaktmerges vegtagja van, igy minden teren egyre inkabb a randomra lesz bizva, hogy milyen lesz a fordulom.
De ez a tendencia ugy globalisan nem tesz jot a jateknak szerintem, ugyanis azzal, hogy no a veletlen szerepe, egyre kevesbe eri meg alaposan megtervezni a fordulot, hiszen ha nem foglalkozom vele, akkor is lehet tapos, valamint ha tokeletessegig optimalizalom, akkor is bukhatok mindent. Persze nem azonnal ilyen tragikus a helyzet, es meg nem is volt alkalmam szemelyesen megtapasztalni a dolgokat, csak jelzem, hogy szerintem nem ez a kovetendo ut, mert ez csokkenti azoknak a jatekkedvet, akik szeretik jol atgondolni a fordulojukat.
Termeszetesen az se jo megoldas, ha tokeletesen biztosra meg lehet mindent tervezni, egy kis veletlen kell bele. Viszont a legirritalobb az, amikor a jatekos nem is tud adott dolog ellen tenni semmit. Ilyen pl a manaformazas az attores helyett, es a meregelnyeles a kontaktimmun helyett.
Ezeket nagyon nem ertem, hogy miert kellett bevezetni...
Ez a keplet alapvetoen jol hangzik, de a regi (rang/2-es) tamadasbonusszal kellene szamolni szerintem.
Ahogy megneztem par 11. szintes csatat, a talalati eselyek alapjan es a keplet ismereteben az jott ki, hogy kb 50% vedelme kell legyen a torzaknak.
Aki utanaszamol, atlagban szinte nincs is kulonbseg a mostani 2,5-es szorzo, illetve e kozott, annyival megis hasznalhatobb, hogy a kis vedelem ellen nagyobb esellyel talal, nagyobb vedelem ellen viszont kevesebbet szamit. A 2,5-es bonusszal irrealisan nagy lenne a kulonbseg a katona es nem katona karakterek kozott.
Egyebkent ennel a kepletnel ujra kell gondolni az olyan dolgokat, hogy nem egyenerteku mondjuk a vedelemnoveles illetve az ellenfel tamdasanak csokkentese, az utobbi jelentosen hatekonyabb tud lenni. Nyilvan hasonlokepp mukodik a tamadasnoveles es vedelemcsokkentes is.
Lenne egy javaslatom, hogy valami mindenki altal hasznalhato varazslat/kepesseg (pl a sziklaero) mukodjon ugy, hogy ne a tamadasomat novelje, hanem az ellenfelek vedelmet csokkentse.
Ez a legtobb karinak elhanyagolhato elonyt biztositana, de megis meg lenne a lehetoseg ra, hogy a kis vedelmu lenyeket tenyleg szinte biztosan el tudja talalni, aki belefektet sok KNO-t.
Esetleg a katonabonusz is mukodhetne igy az eredeti rang/2-vel, az tovabbi erositest jelentene nyilvanvaloan.
Majd a jatekvezetes szamoljon utana, es dontson, hogy szerintuk melyik fajta megoldas lenne a legmegfelelobb, ez nem a mi feladatunk, mi legfeljebb javaslatokat tehetunk, es otleteket adhatunk.
csinaltam egy tablazatot a tamadas-vedekezesrol normal karinal es katona karinal az uj keplettel, es a katona klanbonusz 2.5szeresre emelesevel
a tamadast 250%nak vettem, mivel fenix atlag tamadas fordulo kozben 248.3%, a katona klanbonusz pedig 69es rangnal szamoltam ugyanezen okbol (35*2.5%=87.5%) de persze tobbi szamra is megvan a tablazat ha epp erdekel
ez meg mindig kozel sincs az eddigi 95%okhoz de azert erezheto bonusz a tobbi utoshoz kepest (25-16%)
remelem megtetszik a dolog es jogosnak talaljatok, jelenleg a katona klannak meg mindig a harmadlagos bonusza a legerosebb ami eleg nevetseges bar mar javult az teny
A 11. lakószinttől megváltozott támadás / védekezés képlet kicsit meggyengítette a katona klán bónuszát, ezért az a 11. szinttől 2,5x szorzóval számít támadáskor.
Talin Miklos nem igazan ezt igerte nekunk.
Arrol volt szo, katonak a keplet kiszamolasa utan kapjak meg a bonuszt, ami igy kisse durva lenne. Igy viszont semmit nem er. Kiszamolva kb 6-7% tmadast jelent pluszban, viszont ezzel sem tudunk 70% fole menni. Pedig a klannak ez lenne a lenyege.
Mondjuk ugy lenne ertelmes, hogy keplet kiszamolasa, majd ezutan a katona bonusz/2 hozzaadasa.
Pl: 70-es rangu katona 35% bonusz ugyebar.
tamadasa 300%, ellenfel vedelme 200%.
Sima utos: 300/500= 60%
Mostani bonusszal katona: 352/552= 64%
A masik variacio: 300/200= 60% + bonusz/2=17% azaz osszesen 77% meg igy is csak 4-bol 3, mikor regi kepletben ezt 99%-al talaltuk el.
Remelem ehhez hasonlo valtozast sikerul megkapnunk, mert ezzel semmit nem ertunk vegulis.