Minden becsületes, értelmes galetki ellenfele, az Ellenség szolgája ez a renegát. A fekete kos rendje sajnos egyre több csalódott, renegáttá vált galetkit tömörít, és indít harcba az Ellenség nevében.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Ha még egyáltalán nem hallottál, vagy nem tudsz eleget a hírről, melyről fórumozóink ebben a témában beszélgetnek, akkor kattints ide a bővebb felvilágosításért.
Ez egy alapvetően védekező képesség, mivel az ok előzi meg az okozatot, tehát akció-reakció történik.
Ha direkt lehetne tolvajokat szívatni vele, akkor lenne igazad, de itt arról van szó, hogy a tolvaj jól megrázza a pofonfát, aztán meg sír, hogy csillagokat lát és forog a világ.
Logikusan gondolkodva pl. ha egy kt 20 karaktere ugyanarra a tolvajra sikeresen alkalmazta mondjuk fejenként 7x a régi képességet az a tolvajnak -140 lopást jelentett.
Ha egy tolvajnak ennyivel gyengébb a szakértelme annak a 20 karakternek ennyivel erősebbé vált a csapdakészítése ami már így permanens előnyé vált, hiszen a tolvajjal szemben klasszisokkal jobb lett a csk-juk.
Ha nem jól gondolkozom nyugodtan cáfolj meg. Matematikailag nem merülök bele de xy kt-nak bizony nagyon is jó volt ez a képesség.
Szilárd, nem minden KT egyszemélyes, a holtidő pl. nagyon nem.
És miért nem korrekt? Nem permanens előnye volt belőle a KT-knak, hanem népnevelő eszközként használták, csak megint győzött a tolvajlobbi.
Nem tartom korrektnek, hogy lecserélhető egy olyan képesség amely eddig permanens szakértelemcsökkenést okozott.
Még jó, hogy csak 3 kt használja kb. a képességet ami gyak. kb. 3 játékost takar.
Jajj de jó, hogy a szegény tolvajokat már ez sem tarthatja vissza, teret kapott a sírás megértése című képesség, és lopásonként 1600AP-kat és/vagy többértékű cuccot lopnak, mert ugye már csillogó nyakéket sem lopnak...
Szegény csóró banda Istenem, de megsajnáltalak titeket...
A 10% egy minimum érték volt Fairlight lopj aranyat küldetésénél, illetve ha a karakternek még nem volt lopás szakértelme, akkor 20% esélye volt (nem csak Fairlight hívőknek).
Csakhogy a teo/tau fejlődés képlete ismert, a lopásé meg nem
Meg ez a változtatás a lopást érinti és nem a teo/tau-t
De ha már így rákérdeztél ne maradj válasz nélkül:
[OFF TOPIC]
Ha a max VP-d 150 felett van, akkor :
[szakértelem/7]+3 az osztó, vagyis legalább ennyi VP-ért kell elmondani egy varázslatot, hogy 1%-ot fejlődjön.
Maximum 4%-ot fejleszt 1 db varázslat, illetve (nagyon) alacsony szinten 8%, ami rendkívül gyorsan lecsökken 4-re.
Ezt a %-ot (1-4) szorozhatják az alábbi dolgok:
* gnóm faji bónusz (+25%)
* szürkeállomány (+15%)
* időfolyamok (394. tudati képesség) (+10%)
Ezek a %-ok, az 1-4%-os ALAP fejlődést szorozzák, vagyis gnóm 4%-ra belőtt varázslata 5% lesz (+25%-ból).
Ha ez nem jön ki egész számra, akkor csak esély van a +1% fejlődésre.
A mágia megértése (#226. varázslat) a fenti képletet feülbírálhatja 500-as teo/tau alatt.
Ha már témánál vagyunk, egy kérés/kérdés a játékvezetés felé (így nyiltan) :
Meg lehetne ismerni a lopás jelenleg működő képletét ?
Pár éve volt egy fejlesztés ami során sok minden ezzel kapcsolatos dolog felülvizsgálatra és módosulásra került (táborörző varázslatok, láthatlanság, szörnyidomítás hatása a táborörző lényekre stb stb), de úgy tudom maga a képlet is változott, át lett írva, de az nem ismert, hogy hogyan működik jelenleg.
Nagyon hálásak lennénk egy ilyen összefoglalóért és úgy hiszem ez mindkét tábort érdekelné, mind a tolvajokat, mind a védekezni vágyókat.
Nagyon köszönjük a változtatást!
Tudtommal 3 KT rendelkezik vele (Éjharcosok, Holtidők meg még 1), de lehet többen is.
Ebből Éjharcosok már nem aktívak, szóval végülis mindegy, de ki tudja...
Az viszont sosem volt fair, hogy egy KT-képesség permanens károsodást okozzon egy karakter fejlődésének, úgy gondolom így korrekt a dolog.
Ha az agyropi is változhatott, akkor ennek is ideje volt.
Mindazonáltal úgy gondolom a -80% olyan erős védekezés amin egykönnyen senki nem fog átlépni.
Jelenleg ténylegesen 1 karakter rendelkezik olyan paraméterekkel, ami kb 2-3-szorosa annak az értéknek amivel az utána következő "profi" tolvajoknak van.
De hogy a példánál maradjunk:
A jelenlegi legnagyobb, 825-ös lopás leredukálódik 165-re, ebből lejön
- a szintkülönbség, de csak a táborozó javára (legfeljebb 0), tehát büntit nem kaphat rá, magasabb szintű a tolvaj, csak a tolvaj kaphat büntit
- a táborörző lény (legjobb lény: 90+(szörnyidomítás/10))
- táborőrző varázslat (planetáris őrdémon -40)
- városban még kisebb rá az esély
Ami marad abból számolódik egy %-os esély, ami szerintem a 0-hoz konvergál, max az élhet itt, hogy a lopásra mindig van 10% siker esélyre (régen volt ilyen, nem tudom most mi a pontos képlet)
- Jah és akkor még lophat 50% eséllyel csillogó nyakéket.
Szóval szumma:
Akinek ez a képessége van, az továbbra is lophatatlan marad, hátrányt nem szenvedtek.