Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
Villámmágia
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
Az Ezüst Kígyók messze földön híresek hatalmas villámaikról, így természetes, hogy megalkották - Fairlight segítségével - a Villámmágiát. A bűbáj létrehozásakor Fairlight dicsősége az elemi villámlás erejével egyesül. Olyan érzés, mintha az elektromosságot az uralmad alatt tartanád...
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Karakter reinkarnáció - tárgyak
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47284)
Lapötletek (65079)
HKK Kiadói tervek 2025 (17)
HKK Online 2 személyes béta teszt (59)
Kérdezz-felelek 56. (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8235)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 |
Nézet:
Az (E), (S), (K), (J) helyett vissza lehetne hozni az egyszerűbb passzivizálást. Lehetne lapokra tenni több opciót, pl. sima (P), vagy (P) és költsd VP-t, vagy esetleg áldozd fel, esetleg konkrét eseményt is meg lehetne feltételként adni a passzivizálás mellé. Ellenfél körében bizonyos képesség lehetne erősebb, így kiváltható lenne az E is. Mivel körönként egyszer aktivizálódnak a lapok, így mesterségesen lennének kicsit visszafogva a kártyák. Amúgy mivel a powercreep elméletileg kiment, így értelmetlen arról beszélni mennyi minden kényszeríti az erősebb lapok létét. Úgy gondolom valódi döntés lenne a játékos részéről, hogy a lényt beküldi ütni, vagy használja képességét, és ha igen, akkor melyiket. Jó lenne nemlény lapoknál a P erőltetése, mert ugye passzívan egyéb képességeik nem működnek, így egyrészt magukban hordoznák a valódi döntés lehetőségét (használom, vagy nem és élvezem az állandó hatását), másrészt saját magukat is kicsit visszafognák a lapok, hiszen passzívként mintha ott sem lenne, nem kellene annyi nerf utólag.
 
Lehetne narancssárgával jelölni a fél VP-t...
 
Ez ugyanaz, mint a 0-1-2, hacsak nem csinálsz fél vp-ért jövő lapot.
 
Be lehetne vezetni a "fél VP-t". Ez lenne az alap erőforrás. Első játékos a körében fél VP-t kap. Másodikban 1-et. 3.-ban 1,5-et.
 
A (P) jelölés gyakrabban használását viszont támogatnám.

A (P) ugyanazért veszett ki, amiért egyre kevesebb a nem repülő lény: egyszerűen, túl nagy hátrány az, hogyha a lény nem tud bemenni az őrposztba. Régen a lények egy része ütős volt, a másik része meg képességes. Mostanra már minden lénynek van képessége, tehát ha őrposztot is akarunk látni, akkor a (P) hátrányba kerül az (S),(K)-hoz képest.

Szerintem a VP problémát azaz a kezdő játékos előnyét lehetne orvosolni. Mégpedig szerintem úgy, hogy mindkét játékos egyszerre kapná meg a VP-jét. Vagyis ez úgy nézne ki, hogy az éppen körén lévő játékos előkészítőjében a másik játékos is megkapná ugyanazt a VP mennyiséget. A többi dolog minden maradna úgy, ahogy.

Ez felmerült már, olyannyira, hogy korábban ki is próbáltuk! Nagyon, nagyon megváltozott tőle a játék, rengeteg lap, mechanizmus másképp kezdett ettől működni, és ez másféleképp teremtett előnyt a kezdő játékos számára. Egy egyszerű példa: direkt kontaktus jellegű forrás (ami elveszi a másik VP-jét), nagyon más erőt képviselne ettől kezdve a kezdő meg a másik játékos kezében. A kezdő játékosnak mindig egy teljes kör előnye lenne arra, hogy az ellenfél VP-jét manipulálja a másik játékoshoz képest. És akkor még nem tértünk ki a Tábori adóhoz hasonló hatásokra.
Az ilyen drasztikus dolgokat sosem versenyen kell először kipróbálni, hanem otthon, v tesztelésen, rögtön látszik, mi vele a gond.
 
Az, hogy egyszerre kapjanak manát a játékosok korábban is elhangzott és szerintem is nagyon jó ötlet. Azzal lehetne finomítani, hogy lapot is egyszerre húzzanak, hogy a lapelőnybe se kerüljön kör eleje miatt senki.

Ha emiatt túlpörögne a játék még mindig megvan az a lehetőség, hogy lecsökkenjen a körben kapott mana mennyisége (pl. 1-2-3-4-5 kör eleji vp-ről 1-2-2-3-3-ra).

Plusz ha csökkenne a kör elején kapott VP, akkor a lapok jelen állapotukban is kvázi "drágábbak" lennének (nyilván csak viszonylagosan), de ez megint csak lassítana, visszafogna a játékon, ami lehet nem lenne rossz átmenet amíg visszagyengülnek a lapok a kívánt szintre.

Én személy szerint nagyon örülnék neki, ha lenne néhány olyan tökös versenyszervező aki éles versenyben is kipróbáltatna ilyen módosításokat. Erre esetleg kiadói oldalról is lehetne kicsit buzdítani (pl. plusz díjazás abban az esetben ha a kiadó által tesztelni kívánt szabálymódosításokkal/formátumokon történik a verseny).
 
 
Es igy ki akarna kezdeni? Ott van akkor a másiknal a lapelöny. Szerintem meg megkellene várni a rotát ha már eddig kibirta... Alapszabályokat semmi kép se bolygatnék. Igy is túl van tolva a hülyeség.
 
Szerintem a VP problémát azaz a kezdő játékos előnyét lehetne orvosolni. Mégpedig szerintem úgy, hogy mindkét játékos egyszerre kapná meg a VP-jét. Vagyis ez úgy nézne ki, hogy az éppen körén lévő játékos előkészítőjében a másik játékos is megkapná ugyanazt a VP mennyiséget. A többi dolog minden maradna úgy, ahogy.
 
Illetve Ép kérdésére:
Szerintem ez mimden további nélkül növelhető ha a lények és varázslatok sebzése is növekszik. Ez csak segít abban hogy jobban lehessen skálázni a lapok erejét. Ehez kapcsolódóan én tiltanám az összes megszüntethető követőt (Persze csak akkor ha újra lennének dolgozva nem törhetőként epikus erősségűre [illetve semmilyen követő ne tudjon olcsóbbítani qlap idézési költség alá], a -1 lap azért hogy szabálylqp mellé berakható szerintem teljesen válalható)
 
Köszönjük a cikket!
S hogy érdemben is hozzászoljak:
Kezdő előny:
Ha minden játékos kapna 1vp-t a kezdőjátékos előkészítőjében s 0-4 ig menne a mana regenerálódás (azaz a szummája maradna továbbra is 1-5) akkor simulna a mana különbség. (1-0 és a 3-1 problémás helyzetek 1-1 és 3-2 re változnának ami kezelhetőbbnek tűnik.) Illetve könnyen érthető marad a szabály.

Kánter:
Egyetértek a korábbi hozzászólókkal, amennyire éke volt ez korábban a játéknak annyira rákfenéje jelenleg. A fő problémám velük hogy a nagyrészük nagyon széles sávban erős (lapra reagálás, lény, nem lény lap,forrás) így nagyon gondolkodni se kell a pakliba berakásuknál. A semlegesítés csak hab volt a tortán, hogy onnantól kezdve még valami marad is az asztalon. Ugyanakkor magával a semlegeßités koncepciójával nincs bajom csak ésszerű keretek közt maradjon. Illetve azok a reakciók amik szélesebb részére reagálnak a lapokra rendelkezzenek valamilyen egyébb hátránnyal vagy kijátszási feltétellel.

Színek:
Abszolút támogatom az ötletet hogy újra legyen fő képessége a színeknek. Mondjuk én a fajokhoz nem nyúlnék hozzá (max qnnyi hogy minden színnek legyen fő faja de továbbra is maradjanak több színű fajok). Illetve legyen ebben az esetben több színtelen lap amelyek tudják azokat a képességeket mint a specifikus színek lapjai csak gyengébben. Pl gyógyítás

Jelölés:
Nem támogatnám a forgatást. A (P) jelölés gyakrabban használását viszont támogatnám.
 
Én pont így szoktam. Ha 3 féle j-s képessége van, akkor 3-féle gkockát, akármit teszek rá, és leveszem, amikor használtam (vagy fordítva). Nem nagy cucc. Sőt, már a 100 éves varka követő 2-féle képességét is így jelöltem, hogy melyik volt már.
 
Még olyan ötletem támadt hogy a j-s képességet lehetne simán jelzővel jelölni(gyöngy,kavics,kocska,bármi), de ezt a sikeres kijátszáskor kötelezően rá kell rakni. Ha nem írja fel, akkor nincs .
 
Sok minden lehetne másképpen, kérdés szeretnénk e más játékot csinálni a hkkból.

Szerintem a rotálódással kilehet alakítani, hogy működjön, de persze kell ehhez 6-8 év.

Az alapszabályokkal nincs szerintem gond,csak hát a VP szabály nem 0,1 manás lapokra lett kitalálva, egyszerűen elvan késve a rotáció 10-15 évvel kb.

Ezt így utólag elég nehéz már kezelni, én meghagynám az alapmechanikát és ,ha már elindultunk a rota felé, akkor már talán jobb azzal megoldani,persze időigényesebb.

Amikben viszont érdemes lehet szerintem gondolkodni azok a:

- zanszilánk szabály teljes eltörlése
- semlegesítésként kijátszott lények 0/1 es képesség nélküli valamik legyenek
 
Az életponttal kapcsolatban, szerintem nincs igazatok, hogy ez lenne a horda koporsójába az „utolsó szög”. A hordáknak sosem az volt a problémája, hogy túl keveset sebeztek. Hanem az, hogy a lapjaikat meg lehetett oldani, mielőtt sebeztek volna. Az egyensúly nagyon törékeny, abban a pillanatban, hogy csak egy picit erősebb hordalapok készülnek (most is van pár a tervezőasztalon), úgy tudnak megölni a 2. körben, hogy pislogni sincs időd. Épp ezért a max. ÉP növelés nemhogy ártana a hordáknak, hanem használna: lenne értelme erős hordalapokat tervezni, mert nem kéne azon aggódni, hogyha lejön 2 lény az megölte az ellenfelet.


Jelenleg nem jön létre a hordának a lapja, szóval ha erősíteni akarjátok őket, akkor azt kb a counterekkel és leszedésekkel szembeni erősítésekkel tudjátok. A magasabb max ép azt jelentené, hogy a horda továbbra is kuka, mert a kontroll nyugodtabban tud azzal számolni, hogy nem kap ki, mert több ép-je marad.
A jelenlegi helyzetet nehéz úgy megváltoztatni, hogy elmozduljanak a paklik a counterektől. Egyszerűen célszerűbb megfogni a lapokat, mint hagyni létrejönni.
 
A 45°-os dőlésnek én sem vagyok híve, mert véletlen vagy szándékos szabálytalansági faktort vinne a játékba. Ha 1-2 ilyen lap van lent az asztalon egyik oldalt azt könnyű fejben tartani, ha meg már 5-6 akkor felesleges is nézni kb.
A színek különválasztása működőképes lehet, ha mindegyik szín egymással összevethetően használható képességet kap.
Durvább belenyúlásra már régebben felmerült bennem (meg lehet vki kommentelte is, nem emlékszem), hogy általános szabályt hozni az első (néhány) körben kijátszható és felhúzható lapok számáról. Például az első két körben az adott kör kétszeresét lehet max kijátszani, vagy max annyi lapot húzhat mindenki ahanyadik kör van. Ezzel mérsékelhető lenne a korai manaelőnyből származó meglódulás. Tudom, hogy mindjárt jönnek a kommentek, hogy ne nyúljunk bele a szabályokba mert még egy dolgot kell majd megjegyezni meg számontartani, de kérdem én: ha minden javaslatra ez a válasz akkor fog változni valaha valami?
Peace,
Ví Dzsí
 
A probléma egyik része megoldható lenne azzal, hogy a kezdő játékos körében minden játékos megkapja a kör eleji lapot és ma át.
 
Szerintem önmagában a leszedések, mint irányváltás a kánter helyett nem megoldás. Egy kontrol esetében mi változna? A most nem jött létre helyett, létre jött, de leszedem. Ugye azt mondanom sem kell, hogy ehhez a kijátszáskori képességeket nagyon minimalizálni kellene, vagy nincs értelme a leszedésnek, de nem látom, hogy előre vezetne.
Ami szerintem jó lenne: Ha a varázslatok kapnák a leszedés és kánter szerepét, erőforrást nem adna. A lények, tárgyak és épületek minden mást, de csak speciálisan működő feltétel mellett(pl. kötelék, ha van játékban még X csillámpónid vagy gyűjtőben akármid stb.) és a kijátszás kori képesség nem lenne erős pl gyógyulsz 3-at vagy hasonló. Így lehetne balanszolni is hogy nem menjen el a pakli a full spell és 1-2 ölés irányába pl. jelenés rakj még 2 lényt a gyűjtődből a semmi, húzz 1 lapot stb..
Annak, hogy fajoknak van egy-egy jellemző képessége az nagyon jó, de attól még lehet más színeknek is belőle 1-1 lapja.
 
A védekezés szerintem is teljesen kula ìgy. Még annyit se tudsz kezdeni a 3vps előny ellen hogy kirakj bármit is ingyen arrol nem beszélve hogy rengeteg lap megy a kukába ezzel a történettel.Ugy kellett volna hagyni ahogy volt csak ne lehessen belőle lapot huzni! És egész egyszerűen megoldva a problémás lapok is és a következőkröl is lesporolva az az egy felesleges mondat ami már lasan mindegyiken rajta van.
 
A kezdőjátékos előnye szerintem hatalmas. Az hogy a második körben 3vp-ből ki tudja szórni a kezét/kijátszani 3-5 countert, eldönti a meccset. A nem kezdő játékosnak akkor van esélye ha el tud indulni az első körében valami 0-ás lappal, amit be tud védeni. kontroll vs kontrollnál kb. az nyer aki kezd. A Hearthstoneban tetszett a coin mechanika, lehet hogy ez átdolgozva hkk-ra megoldás lehetne a problémára.

A védekezéssel szerintem nem lenne baj, ha nem lehetne átadni a kezdést. Aki nagyobbat dob, az kezd kétszer. Az hogy üresben nem lehet védekezni, pont a nem kezdő játékost érinti hátrányosan.

Ha ez az előny balanszolva lenne valahogy, akkor a 20 életpont bőségesen elég lenne hogy tartalmas meccseket játsszunk.
Az istenek sajátosságai is szép dolog, de izgalmasabb lenne a háttérvilág bevonása. Régen imádtam hogy lehetett ak-ban tf novellákat, sztorikat olvasni, lehetett mihez kötni a kártyákat. Most kb. 1 hosszú mondat a HD kieg sztorija.
Most legjobban a játékban a kötelékes lapok tetszenek, ezekben még rengeteg lehetőség rejlik.
Amit pedig legjobban utálok azok az "instant nyertem" lapok.(pl. Új fairlight UR)
 
Köszönöm a válaszokat, örülök, hogy a cikk gondolatébresztő volt!

Sebaj Tóbiás: meglepődnél, ha tudnál, hogy az általad vágyott dolgokból milyen sok meg fog valósulni Igen, lesz sok, erős kompenzációval bíró lap, a kánterelések háttérbe szorulnak, a leszedéseknek nagyobb szerepet szánunk, növeljük a fajokon belüli szinergiákat. A quwargok most is élnek és virulnak – most egy csomó új quwarg készül pl. A varkaudarokat én is szeretem, de jelenleg velük együtt már túl sok fajunk lenne Dornodonban. Azért visszatértükre lehet még számítani

Az életponttal kapcsolatban, szerintem nincs igazatok, hogy ez lenne a horda koporsójába az „utolsó szög”. A hordáknak sosem az volt a problémája, hogy túl keveset sebeztek. Hanem az, hogy a lapjaikat meg lehetett oldani, mielőtt sebeztek volna. Az egyensúly nagyon törékeny, abban a pillanatban, hogy csak egy picit erősebb hordalapok készülnek (most is van pár a tervezőasztalon), úgy tudnak megölni a 2. körben, hogy pislogni sincs időd. Épp ezért a max. ÉP növelés nemhogy ártana a hordáknak, hanem használna: lenne értelme erős hordalapokat tervezni, mert nem kéne azon aggódni, hogyha lejön 2 lény az megölte az ellenfelet.

Homokdűnék, Kristályláz lapokkal még nem játszottatok, azért egye több ilyen K, S képesség van, ha sok lap van játékban, nehéz ezeket fejben tartani, de majd meglátjátok, és eldöntitek, megy-e a dolog vagy érdemes azért jelölni.
 
Örülök a cikknek, különösen azért mert több olyan pontot is megtaláltam benne, ami engem elfordított a játéktól. Egyébként nem vagyok nagy fórumozó, de most kedvet kaptam leírni a gondolataimat, szóval...

Kezdő játékos előnye: Szerintem sem volt olyan orbitális probléma a védekezéssel, hogy ki kellett volna nyírni, ugyanakkor megértem a döntést, hosszútávon lehet, hogy ez volt a helyes, mielőtt a probléma abszolút a játék fejére nőtt volna. Az idézéssel már kevesebbet találkoztam, abban az időszakban már nem voltam elég aktív, szóval arról nem tudok nyilatkozni.

Kánterelés: Na ez az a pont, ami számomra a legfájóbb. Itt a fórumon is írták már, hogy mindenki a szomszéd asztalt is megfogja, és ez abszolút így van. Nagyon sokszor úgy éreztem, hogy már többet játszanak a játékosok az ellenfél körében, mint a sajátjukban. Amikor kevesebb megfogással összerakott paklival játszottam, vagy csak szimplán balszerencsésen húztam, azt éreztem, hogy értelme sincs kijátszanom semmit, az ellenfélnek valószínű, hogy több kántere van, még kihúzni sem érdemes belőle, mert belecsapja a semlegesítéses lényt és már az asztal is az övé. Nem beszélve arról, hogy sok semlegesítéses lény rendelkezik asztalon is erős képességekkel. Ha még nem egy kifejezett kontroll ellen játszottam is, akkor sem tudtam a saját játékomat játszani, mert egy ponton úgyis belenyúl az ellenfél. Személy szerint én pont azért hagytam ott a HKK-t és mentem el Magicezni , vagy azért kalandoztam egy keveset a Yugioh háza táján is, mert ha vannak is megfogások, azért jelentősen kevesebb, és majdnem mind spellek, nem húzatják vissza magukat, nem fogják meg a következő lapot is lényként, és nem nyerik meg a játékot önmagukban. Ez lehet, hogy csak engem zavart ennyire, de nekem teljesen lerombolta a játékot. (Halkan hozzá merem tenni, hogy nekem az ellenfelet szívató követők és szabálylapok sem a szívem csücskei, de ezeket még hajlandó voltam/vagyok elfogadni.) A semlegesítés átalakítása az említett módon okés, viszont az is csak elodázza a problémát. Ha, mint játékos választhatok, hogy egy varázslatot rakok be ami kánterel, vagy egy lényt, amit ha kell meg tud fogni valamit, akkor nem kérdés,hogy mit választok. Erre meg szintén nem jó megoldás, ha a varázslatok is erősítést kapnak, mert csak folytatódik az ördögi kör. Ez a folyamatos spirál, hogy újabb és újabb ikonok és képességek kerülnek be, hogy egy problémát megoldjanak, majd ők maguk váljanak problémává már többször bebizonyította, hogy nem jó út. Ugyanakkor a semlegesítést valahogy mindenképp gyengíteni kellene.

Élet: Itt is csatlakozom az előttem szólókhoz. Ez valóban az utolsó szög lenne a horda paklik koporsójába, ha már nem az utolsó utáni. Régebben nagyon szerettem ilyesmi paklikkal játszani, de sajnos fokozatosan kiszorultak a metából.

Színek egyensúlya: Itt egyetértek a cikkben vázolt koncepcióval. Ha valóban van minden színnek mindene, akkor át sem kell gondolnom, hogy melyik hárommal játsszak, hiszen nem is számít valójában. Kb. csak az isteni lapok miatt számítanak igazán.
Az etnikumok rendezését mindenképp támogatnám, arra nagy szükség lenne. Én nagyon élem a HKK-nak ezt a fajta sokszínűségét, sok etnikum, szinte mind saját játékstílussal. A pontban foglaltakat teljes mértékben támogatom.

Lapok állapotának jelölése: Hát ez a 45 fokban forgatás már szerintem is túlzás, és ahogy a több képességgel is rendelkező lények esetében nem is működik, csak még rosszabb megoldásnak tűnik. Szerintem a jelzővel, kockával, érmével jelölés sokkal jobb alternatíva. Azt, hogy ez a probléma valós-e nem is igazán tudom. Nekem még nem volt vele gondom, hogy észben tartsam, és ellenfelem sem volt olyan akinek meggyűlt volna vele a baja, de lehet csak szerencsés voltam.

Még egy gondolat az előzőekhez. Itt valaki felvetette az alternatív nyerések ötletét. Ez belőlem teljesen ellentétes érzelmeket vált ki. Alapvetően tetszene az ötlet, viszont túlzásba ezt sem szabadna vinni. Az sem tenne jót a játéknak, ha minden pakli 125 féle különböző módon tud nyerni. Még készülni sem tudok rá, mert az már végképp sok számolás és memória, hogy észben tartsam, hogy hány etnikum van az asztalon, abból hány törpe, az ebben a körben kijátszott lapok idézési költségeinek összegét 23-mal osztva 3 kapok-e.
Az ilyen "ha legalább 7 törpéd van játékban, azonnal megnyerted a játékot" dolgok meg kicsit erőltetettnek és fantáziátlannak is hatnak.

Annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban abszolút nem játszottam, folyamatosan követtem a játékot. A rotáció bevezetését én teljes mértékben pozitívan éltem meg. Egy ilyen hosszú múlttal rendelkező és ennyire összetett játék egyben tartásához, balanszolásához szerintem mindenképp szükség van egy ilyesmi rendszerre. Szerintem a három szín is teljesen jó változtatás. Sajnos minden játék életében eljön a pillanat, amikor drasztikus lépésekre van szükség, hogy nyerjen még magának időt.

Szoktam mondani ismerősöknek, hogy a hkk az a játék, ahol minden lap lassan ingyen tud mindent is, ha nem fogják meg. Összességében szerintem ezt kellene elkerülni. Erre a rotáció megoldás lehet (bár kínosan lassan), annál jobbat meg én sem tudok írni. A kérdés az, hogy a rotáció melyik formája a legkielégítőbb. Vannak játékok, ahol például csak a durván domináló, vagy önmagukban koncepcióteremtő lapokat rotálják ki, így egy sima gyngy sokáig a játék része maradhat, és megtartja annak az esélyét, hogy valaki egyszer talál egy jól működő kombót egy 10 éve elfeledett lapocskával. Ezzel a megoldással csak a hosszú "bannlista" a probléma, de egy okos lapkereső adatbázissal (elég csak odaírni, hogy nem standard legal) szerintem ezt is orvosolni lehetne.

Mindenesetre örülök, hogy gőzerővel zajlik a fejlesztés. Remélem hamarosan vége lesz ennek a kellemetlenül hosszú vírushelyzetnek és ismét lehet menni játszani. Még talán én is visszanézek majd.
 
"45 fokban forgatni a lapokat
"
Nagyon sok játékostól még a 90 fokos forgatás teljes szimmetriáját sem lehet elvárni és szokott gondot okozni a rendezetlen tartalék és őrposzt. Szabályszerűen bevezetni azt, hogy ilyen apró forgatásokat csináljon mindenki, az elég nagy túlzás lenne. Csak káoszt fog szülni.

"[J] képesség használatának a jelölése"
Én ezt úgy szeretem jelölni, hogy egy olyan kockát teszek a lapra, amin van 0 szám is. A lap kijátszásakor 1-re állítom, ha felhasználom a [J] képességet, akkor pedig 0-ra.
Nagyon furcsa megoldásnak tartom, hogy csak a képesség felhasználása után tegyek rá egy random bogyót ennek a jelölésére. Ha látnék ilyet élesben, akkor ezt biztos, hogy nem engedném és megkérném, hogy jelölje máshogyan, mert ez nevetséges. Akkor már inkább ne jelölje sehogy.
Eddig még nem volt probléma a versenyeken (amiken voltam) abból, hogy nem tudták volna ezt követni a játékosok. Jön egy [J] lap, külön figyelmet fogok neki szentelni. Szoktak engem is furcsán nézni, amikor jelölöm a 0-ás kockával. Még az is túlzás és zavaró. Egy jelöletlen bogyó csak rontana a dolgon.
Teljes mértékben támogatom, hogy laponként csak 1db [J] képesség jöjjön a jövőben. Elég annyi.
 
Nézzük akkor sorba:

Kezdés: Nem. A védekezés szabályt is hiba volt nerfelni. Csak bizonyos esetekben van előnyben a kezdő játékos és az is taktikai lehetőség, hogy mikor adom át a kezdést. A védekezés szabály így ki lett kukázva. A pentagramma jó ötlet, lehetne több ilyen lap.

Kánterelés: Igen a semlegesítés túlment kicsit. A 0-ás counterek istenivé tétele utólag jó ötlet volt. Mindenképpen gyengíteni kell a semlegesítést.

Életpont: Nem. Az agro/horda paklikat végleg a sírba rakná, a lőhető követőket is. Én inkább csökkenteném fix. 18-ra a kezdő ép-t és az epikus sem kapna plusz ép-t, hogy a gyógyítás felértékelődjön, iletve az aggro dekkek erősödjenek.

Színek egyensúlya: Jó ötlet.

Lapok állapota: valamilyen egységes jelölést be lehetne vezetni, de nem para most sem.

korábbi rendszerszintű változások: 3 szín szabályra, zsz módosításra és pakliméret növelésre a power creep miatt volt szükség, utólag elfogadom. Side 30 is jó. A tiltások/nerfek is jók. Sajnos a rotációt még nem tudom elfogadni, de megértem ti miért akarjátok, meg az idő majd úgyis eldönti, hogy melyik versenyre járnak többen
 
Ez egy érdekes cikk, nekem tetszik az alapvetése. Kérdés mennyire lehet beleszólni kívülről egy játék fejlesztésébe...

De akkor én elmondanám a véleményem ebben a témában. Én nagyon nem szeretem azokat a paklikat, amelyek arra épülnek, hogy minden lapomat megfogják (sőt sokszor még a szomszéd asztaloknál ülőkét is). Nekem ezzel az a bajom, hogy olyan, mintha azt játszanánk, hogy én adok egy pofont, te adsz egyet válaszul, s ezt addig folytatjuk, amíg valaki nem nyer. Egy ilyen pakli többnyire kikap az első elvesztett "kánter csata" után. Mindig az volt az érzésem, amikor ilyen paklival játszottam, hogy ennyi erővel kockán is kidobhatnánk ki nyert. Persze tudom, játéktudás, kutya füle, macska farka, azért valahogy mégis többnyire az van, hogy aki megnyeri az első csatát az nyerte is a partit.
Én emiatt kifejezetten szeretem az olyan mechanikákat, amelyekre nem, vagy nehezen lehet reagálni. Ilyenek pl.: mutogatás, áramlás, elkeverés kézből, gyűjtőből működő mechanika, csak magasabb költségű lappal lehet rá reagálni, vagy leszedni, mint mondjuk a gyilkos mókus és társai.
Emellett szeretem a korlátozott környezetet, ami a mező ilyen mértékű térnyerésével ugye nem túl életképes.

Ami nekem vesszőparipám, az a világ specifikus szörnyek támogatása. A varkaudarok fejlesztését pl nagyon hiányolom, mert ők a TF nagy lázadói, s kifejezetten ezen a világon jelen lévő szörnyek. Vagy vegyük a quwargokat. Azok írtására anno egész KT alakult. Ezeket szívesen látnám újra a játékban. Amikor a rotáról írtam cikket a Bíborholdon, akkor a kutatásnál nekem volt olyan játék, ahol a kérdezett játékos azt mondta, hogy az ő játékukban úgy működik az egész, hogy mindig az új megjelenő dolgok képesek lehetnek felülírni az addigi metát. Én simán el tudnék képzelni olyan újra gondolásokat, amelyek képesek lehordázni az ellenfelet. Anti-mágiával, egymásra épülő képességekkel, alternatív nyerésekkel.
Pl.:
- egyre erősebb a faj tagjainak a képessége, ha többen vannak, s ezt akár a követőjük is támogathatná.
vagy
- Kiadni Vaskarmot, mint épületet, s ha ezt a varkaudarok felépítik, akkor megnyerik a játékot.
esetleg
- olyan kompenzációkat adni lapoknak, amelyek miatt nem éri meg megfogni. Egy olyan lapot, amin az szerepel, hogy "húzz egy lapot és visszakapod a lap árát" nem éri meg megfogni, mert az ellenfél húz helyette azonnal egy másikat, s még a ráköltött erőforrást is visszakapja. Ilyenkor csak abban lehet reménykedni, hogy az előzőnél kevésbé rosszat húzott.

Támogatnám, ha a játék elmenne a leszedések irányába, illetve, ha nem kényszerülnék rá a rotáció hatására, hogy X db narancs lappal játszak, mert már csak azok maradtak jók. (Mint pl. a főnix, a pega, a mező, illetve a korlát)

Szívesen ötletelek tovább, azt szívesen teszem. Aztán reménykedem, hogy a fejlesztők nem szórják ki az ötleteim a kukába.
 
 | 1 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.