"Az igaz, hogy nappal van, de ezt a helyet mintha elkerülnék a nap sugarai. A bejárati kovácsolt vaskapu kicsavarva, széttépve hever a bejárat mellett, mintha valamilyen démoni erő szaggatta volna szét. Beljebb sírokat látsz. A növények kiszáradva, megfeketedve meredeznek. Az orrodat eltömi a szörnyűséges dögszag." - az Encyclopedia Fantasia a pusztulás sírjairól, melynek közelében csak a Leah papok pihenhetik ki magukat igazán
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Ha még egyáltalán nem hallottál, vagy nem tudsz eleget a hírről, melyről fórumozóink ebben a témában beszélgetnek, akkor kattints ide a bővebb felvilágosításért.
Egyébként még a témához tartozik, hogy nem is feltétlenül az számít, hány céhet bontasz, hanem, hogy milyeneket.
A céhek elég jól ki vannak balanszolva hagyományos formátumra. Bontotton azonban jóval nagyobb lesz a különbség.
A bontotton nem lehet annyira fókuszált paklikat építeni, a környezet lassabb, több körig tart egy meccs.
Épp ezért az erőforrás termelő céhek (kovács, kereskedő, kertészek) körönkénti képessége nem lesz annyira hatékony, ha nem tudod őket az első 2 körben beaktiválni.
Az írnokok céhe körönkénti képessége nem csinál igazán semmit, max respekt annak, aki ezzel le tudja majd blokkolni az ellenfelét.
A tolvajok céhét egy gógyitók céhe tökéletesen kiolt.
A mészárosok céhe keményebb lesz, de azért passzivátorokkal, nagyobb ÉP-jű lényekkel meg lehet kerülni.
Én a fejvadászok céhét tartom a legaggályosabbnak. Körönként leszed egy lényt, gyakorlatilag kikapcsolhatatlanul, ez nagyon erős lesz.
A tesztelésen a fejvadászok céhe eredetileg úgy működött, hogy az aktivizálás után 2 vp-ért át tudtad passzolni az ellenfélnek, és neki minden előkészítőben fel kellett áldoznia egy lényét. Sajnos ezzel számos probléma volt, Kártékony élősködővel és Ewgbert megszakításával exploitálhatta az ellenfél, az aktív céhekre hivatkozó források miatt még jót is tettünk azzal, hogy átadtuk az ellenfélnek, arról meg ne is beszéljünk, amikor Szerepcserével visszakaptuk
Ezért arra változott, hogy aktiválás után 2VP-ért rakni kellett rá egy jelzőt ahhoz, hogy működjön.
Szerintem így a lap jól balanszolt volt, a játékba kerülő lények a saját körödben ugyanúgy cselekedhettek, feltámadós, életes lényekkel a hatást ignorálni lehetett, meg amúgy is te választottál, és lehetett passzivizálni is.
Volt azonban, aki erősnek érezte, igy rákerült az, hogy az ellenfél 3 VP-ért levehesse ezt a jelzőt.
Végül a többség még így sem érezte megfelelőnek a lapot, ezért lett a mostani verzió belőle - így viszont ha egyszer aktivizálódott, nem igazán lehet passzivizálni, ez azért elég frusztráló lesz bizonyos szituációkban, én el tudom képzelni, hogy a jövőben őt kell majd esetleg tiltani / nerfelni bontott formátumon.
A céhek szerepéről, meg a valószínűségekről még annyit, hogy lehet, hogy valaki nem bont céhet, de ennek köszönhetően több aktív, agresszív lapja lesz, amiket nagyobb eséllyel be is húz - és elkalapálja az ellenfelét, aki meg kirak az elején 3-4 céhet. De meglátjuk majd a hétvégén!
Talán az érettségi feladatnál kicsit nehezebb, mivel 1 boosteren belül nincs ismétlődés, de 2 boosterben lehetnek azonos lapok.
Illetve a dolgot nehezíti az is, hogy nincs meg az összes lehetséges kombináció, hanem csak egy fix számú kombinációt használ a CM.
Számoljuk ki először 1 boosterre:
60 féle nemgyakori lap van. 60 közül 5 félét kiválasztani úgy, hogy a sorrend nem számít, 60 alatt az 5 féleképp lehet. Ez 5461512, az összes lehetséges eset.
Ha az 5 lapból 1 céh sincs, akkor a maradék 52 közül választottuk ki mind az 5 lapot. Ez 2598960 lehetőség.
A kettő hányadosa adja meg annak a valószínűségét, hogy nincs céhünk, ez 47,5%.
Nézzük meg az én aránylag kis mintámat:
32/66 = 48,4%. Tehát ez majdnem stimmel!
Azt, hogy pontosan 1 céh van az 5 lapból, úgy lehet kiszámolni, hogy 8 lapból kiválasztunk egyet, a maradék 52-ból 4-et, vesszük ezek szorzatát, és osztjuk a lehetséges esetek számával. Ez 39,6%.
A bontásom:
23/66=34,8%. Ez sincs annyira messze ilyen kis mintához képest.
A 2 céhre az esélyt hasonlóképp számoljuk, 8 alatt a 2 szorozva 52 alatt a 3-mal, osztva az összes lehetséges esetek számával: 11,3%.
A bontásomnál ez 11/66=16,6% volt.
Elvi valószínűsége van a 3 céhnek is (1,3%), a 4 vagy 5 céh esélye annyira kicsi, hogy a véges számú CM-es kombináció mellett ez nem fog előfordulni.
Annak az esélye, hogy egyáltalán nem bontasz céhet,
0,475 ^ 4 = 5%. Tehát a 100 indulóból 5 sajnos így fog járni.
Aki 1 céhet bont:
0,396 * 0,475^3 *4 = 17%
A 2 céhre:
Ha bont 2 boostert, amiben 1-1 céh van:
0,396 ^2 * 0,475^2 *6 = 21%
Ha bont 1 boosters, amiben 2 céh van:
0,113 * 0,475^3 *4 = 4,8%
összesen 25,8%
3 céhre:
Bont 3 boostert, amiben 1-1 céh van:
0,396 ^3 * 0,475 * 4 = 11,8%
Bont 1 boostert 2 céhhel, meg 1-et 1 céhhel:
0,113 * 0,396 * 0,475 ^2 * 12 = 12,1%
Bont 1 boostert, amiben 3 céh van (ha van ilyen):
1,3%
összesen: 25,2%
4 vagy több céh: 100% minusz a fentiek összege:
27%.
A tökéletes megoldás kedvéért ki lehet számolni még a Művészek céhének esélyét is, ezt rátok bízom.
Remélem a számításaim helyesek, már rég volt, hogy ezt tanultam
Megnéztem, kicsit több statisztika, mint a videóból 10 booster:
66 pakliból:
11-ben 2 db céh volt
23-ban 1 db céh volt
32-ben nem volt céh
Ez 66x5=330 nem gyakori lap, átlagban 330/7.5=44 céhnek kéne lennie. Ez 45 db, így a keverés tökéletesnek tűnik.
Matekban járatosoknak házi feladat kiszámolni, mekkora a valószínűsége, hogy 4 pakliból:
1 céhet sem bontasz
1 céhet bontasz
2 céhet bontasz
3-at bontasz
3-nál többet bontasz
(aki nagyon preciz, az a ritka sloton levő művészek céhét is beszámolhatja).
Mindegyikre az esély 0-nél nagyobb szám lesz!
Első körben köszönjük a videót!
Másod körben én is csak reménykedem, hogy ez még a random kategória és nem egy minta mert valóban nagy eltéréseket okozhat majd a versenyen.
A jóember tárgyi tévedéseit javíthatná valaki:
-nekron =/= áldozás
-kódbeváltásért nem jár UR
A duplájával bontott céhek rendkívül aggasztóak.
Ha itt is annyira gyenge a keverés, mint az előző 2 kiegnél és a céhek fixen duplájával vannak az eléggé felrúgja majd a bontottakat. A 0 vs. 1 céh se jó, de a fix 0 vs min.2 az már baj.