Dornodon követői velejéig romlott emberek. Csak a vér íze és a tűz lángja hozza őket izgalomba, épp ezért a harc és a pusztítás hajszolásáról szól életük egésze.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Ha még egyáltalán nem hallottál, vagy nem tudsz eleget a hírről, melyről fórumozóink ebben a témában beszélgetnek, akkor kattints ide a bővebb felvilágosításért.
Közben felfedeztük egy hibát a FAQ-ban, amit korrigáltunk:
A termomágikus indikátorra, így annak képességeire nem lehet reagálni. Ez vonatkozik az általa létrehozott automatikus reakcióra is Kódex 132.16
Igy a 2. példa levezetés nem volt teljesen jó, amikor két indikátor halálsikoly "lebeg" és az egyik kisül, a másik nem fogja megakadályozni már.
Szia
elduen.hu->versenybeszámolók
excelsiorhkk.wordpress.com->beszámoló
Illetve itt a Beholder honlapján is versenybeszámolók, de ezek nincsenek itt külön menüpontba kigyűjtve.
Sziasztok, a minap kezdtem újra a játékot, beszereztem pár új lapot Hol találok up to date hagyományos versenypakli leírásokat vagy valamit, amiből ihletet meríthetek? Köszi!
A szelence egy másoló hatás, valamit, ami megtörtént, még egyszer létrehoz. Az ilyenek nem "hatnak" az eredeti hatásra vagy annak létrehozójára, mivel azzal nem csinálnak semmit. Ez ugyanaz, mint az alakváltó / másoló lapok, pl. egy forrásimmunis lapot is lehet másolni (krakoch vs zansárkány, gyakorlati példa). Hogy miért van ez így, próbálok másik példát is hozni, "ellenfeled sebződik annyit, ahány lapja van a kezében". Ez nem hat az ellenfél kezére. Egyszerűen csak, amikor megállapítom, mit csinál egy lap, akkor az ehhez szükséges információt nyerem valahonnét, ettől arra még nem hatok.
Amikor viszont valamit módosítasz, akkor hatsz rá, és ha még létrejötte ELŐTT megváltoztatod, az mindenképpen csak reakció lehet, hiszen miután valami sikeresen létrejött, akkor már nem változtathatod meg utólag, hogy mit csinál.
Tehát a megkülönböztetés alapja:
hat-e rá, csinál-e vele valamit.
mikor csinálja, miután létrejött, vagy előtte.
Az Oázisfészkelő és a Leira szelencéje nem mond ellent egymásnak?
A céhet képességei hatások, de nem lehet drágítani/reagálni rájuk, viszont pl. a forrásimmunitás véd tőlük. Gondolom, hogy mivel hatás, de nem reagál rá, ezért tud a szelence is működni vele.
Viszont az Oázisfészkelő nekem ugyanannak a kategóriának tűnik. Ránézésre az nem reakcióforrás, hanem egy permanens képesség, ami folyamatosan átirányít minden gyógyító/sebző forrást. Szigorúan nézve ha valami, akkor a Szelence közelebb van szerintem ahhoz, hogy reakció legyen, mint a fészkelő. Az inkább olyan, mint a Sivatagi csillagvizsgáló.
A hátrány itt az, hogy a meglévő kulcslapjaidat kisebb eséllyel húzod fel. Erre persze többen mondták, hogy "ugyan, már rengeteg spoiler van, mindegy, mennyit raksz be" de ez persze nem igaz. Mindig lesznek lapok, amiket egy adott helyzetben szívesebben húzol be. Mint pl. kontroll vs kontrollban a termomágikus indikátort, sideolás után az ellenlapot (pl. térfixáló, anbam) és még sorolhatnám. Ez egyszerűen egy statisztikai szám, hány meccs volt, amit emiatt vesztesz el. És persze borzasztó nehéz lenne mérni - pl. 2 közel azonos pakli játszana egymással, az egyik 50 (56) a másik 59 lapos egy csomó meccset.
Az előny meg értelemszerűen az, amikor a képességet használni tudod. Elég gyakran elhangzik az az érv, hogy a meccs sokszor eldől a 2. körben (vagy esetleg a 3.-ban) na ezt is akkor le kéne mérni, valójában milyen gyakran van ez, vagyis ennél pontosabban, hány olyan eset van, amikor nemcsak, hogy tudod használni a Művészek céhét, de ennek köszönhetően nyered meg a játékot. Ezt is statisztikázni kéne, 100 v 1000 meccsből.
És ezt a 2 számot kéne összehasonlítani, hogy tudjuk, megéri-e a lapot használni.
A probléma az, hogy ezeknek a statisztikáknak a gyakorlati elkészítése megfelelően nagy számban túl sok időt igényelne. Ráadásul erősen függ attól is, milyen pakli játszik milyen ellen.
Ezért sajnos csak a B megoldás működik, mindenkire ráhagyjuk, saját érzése szerint döntse el, megéri-e neki használni, vagy sem. És ez tényleg érzésből lesz, mivel rengeteg versenyt kéne lejátszani így is, úgy is, hogy legalább a saját paklidra legyen elég statisztika.
Viszont azt biztosan tudjuk, hogy az eredeti szabály szerint ez túl megérős volt. 1VP-ért túl gyakran lehetett használni a játék korai szakaszában.
A nerf után viszont erre már nincs lehetőség, csakis hosszabb, elhúzódóbb játékokban jut szerephez. Biztos, hogy az első érték nő, a második csökken, tehát közelítünk az optimális megoldás felé, de mivel ezeket senki sem tudja számszerűsíteni, az egyetlen mód, hogy kipróbáljuk.
A +4 nemcsak igen jelentős mértékben növeli az első értéket, jelentősen megdobja a kockázatot azzal is, hogy akkor már az istentelent elég hatékonyan lehet a koncepció ellen sideolni. Persze ez is egy lehetőség, csak akkor meg nem lehet a lap erősségét is drasztikusan nerfelni, mert ha átesünk a ló túloldalára, onnan jóval nehezebb visszatáncolni, mint fokozatosan gyengíteni.
Az a resze konnyen lehet, hogy javul, hogy kevesbe irritalo/eros lesz, meg hogy kevesbe "kenyszeriti be a keket a pakliba".
Viszont a "mindenki odacsapja a kek melle" az nem fog valtozni (1 db-nak nincs hatranya meg mindig gyakorlatilag, de 2-nek se szamottevo az a 6 lap).
Középjátékban mindegy lesz. A játék elején viszont nagyon nem lesz mindegy,amikor 2. körömben lejön egy Vác és nem lehet majd ledermeszteni. Szerintem pont emiatt a kettőség miatt lesz jó a nerf. Nyilván az hogy 2 vagy 3 lap,az tök mindegy.
Ez csak ranezeses, de "26 ev jatektervezesi es tesztelesi tapasztalata" alapjan kevesnek latom a nerfet, igy se latni az okat miert NE rakna oda az ember minimum 1-et barmilyen pakliba, ami jatszik (az amugy eros) kekkel.
Én is már inkább a sárgát tolom gyűjtőgen bilincse mint a kéket (mardakoral). Nem gondoltam a kieg előtt h ekkora szerepe lesz a céheknek. Akkora hátránynak gondoltam h aktiválni kell őket, h csak a kéknek jósoltam karriert. Erre majd mind meghatározó lett. Mondjuk még csak kevesen de kezdik elengedni a céheket. Valójában gyengül egy deck az aktivátorok miatt. Ez főleg a top kontrolloknál lehet dilemma.
Az egyik leg többet játszott szín a kék(nézzétek meg csak a januári Remete versenyek top 10 pakliját, legalább 6 játszott kékkel). Kap egy nagyon erős lapot és mindenki meglepődik, hogy sokan játszák...
Ez nem jó érv, hogy sokan használják, egyszerűen kell mert tele van OP képességekkel rendelkező lapokkal a játék....
Mennyivel jobb egy járj+ kaller első körös aktív kereskedők céhétől kikapni? Ok tudom be kell húzni, de mennyi lapból is:sárga 2, piros,fehér,kék zöld 1-1 színtelen 1, tehát összesen legalább 15 lapja van ami első körben képes rá. Abba ne menjünk bele, hogy mennyi van a 2. körben...
A kék céh egy időhúzó lap, a sárga meg konkrétan elver egymaga...hatalmas a különbség.
A többi alapvetően ok, bár azért a szelence az oázisfészkelő után kicsit húha, a termogenyó levezetésére már a jóságos lófaa(az) jutott eszembe(ezt jegyezd meg öcsém)
A Dungeon kripta FAQ-val nem értek egyet. Ha a lény nem volt korábban vízió, akkor hogyha később kapja meg a vízió altípust, az már egy teljesen másik lap lesz.
Itt jegyzem meg, hogy a szelence mindig is ezt tudta, ez nem egy erősítése a lapnak, hanem az értelmezése a szövegének.
A szelencével megismételhető a helyszínek, követők sőt a szabálylapok aktiválást kívánó képessége is. Helyszíneknek (ha van ilyen nekik) a kijátszáskori képessége is megismételhető.
Ebben semmi új nincs, csak eddig valahogy nem került terítékre, senki nem firtatta.