Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 145. (2008. március-április)
Termékismertető - Alanori Krónika 142. (2007. november)
Termékismertető - Alanori Krónika 140. (2007. szeptember)
Termékismertető - Alanori Krónika 139. (2007. július-augusztus)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Téves kapcsolás (Shadowrun kalandmodul)

Ez a Shadowrun világában játszódó kaland inkább kezdő, nem túl tapasztalt árnyvadászoknak, illetve nem túl paranoid karaktereknek mesélhető köny-nyebben, ugyanis túl tapasztalt, mindent túlbiztosító, paranoiásabb egyének könnyen kimenekülhetnek bizonyos szituációkból - olyan messzire szaladva, hogy teljesen kiesnek az események sodrából.

A történet maga az a fajta belekeveredős sztori, amiből a karakterek ügyességén és szerencséjén múlik, hogy miként is másznak ki. Mivel a kalandnak nincsen előre kitűzött célja, ezért a dolgok végkimenetele egyáltalán nem kötött, sőt bármilyen irányba eltérhetnek a karakterek.

Június 10., csütörtök - 19:41
GenRes Technologies kiegészítő kutatólaboratórium, Seattle

FIGYELEM: NEM MEGSZOKOTT MOZGÁSMINTÁK A LABORATÓRIUMBAN.

- Mi a fene volt ez, Mr. Svenson?

- Semmiség, uram. Biztos csak a mozgásérzékelő jelzett túl sokáig mozdulatlanságot. Ezek a tudósok órákat tudnak szöszmötölni a kutatási anyagaikkal. Látja? A professzor éppen becsatlakozva dolgozik valamin. Mindenki más hazament már.

- Hmm... közelítsen csak rá. Még jobban. Lejjebb... igen. A padlón. Ott!

- Uhh, vércseppek, uram!

- Azonnal riassza a biztonságiakat!

RIADÓ: BIZTONSÁGI RIASZTÁS. SENKI NE HAGYJA EL A HELYÉT! ŐRIZZÉK MEG A NYUGALMUKAT, A BIZTONSÁGI SZOLGÁLAT ERŐI MÁR ÚTON VANNAK!

- Indítson el egy intelligens képelemzőt az elmúlt egy óra felvételeire, hogy hol nyúltak bele. És imádkozzunk, hogy még nem jutottak ki... vagy inkább, hogy semmit sem juttattak ki...

A GenRes Technologies egy kisebb kutatócég, mely a General Research Center 2049-es felbomlása után alakult meg a GRC romjai közt. Az egyik vezető kutató, Thomas Edelmann megragadta a lehetőséget, és maga köré gyűjtve azokat, akiknek bízott a hozzáértésében, belevágott a maga kis üzletébe. Befolyásos ismerősei révén sikerült kellő támogatást szereznie. Genetikai kutatásait jóval kisebb költségvetéssel folytathatta, ám a szakértő gárda, melyet annak idején a GRC toborzott, továbbra is rendelkezésére állt.

A cég többségi tulajdonosa Thomas Edelmann, aki részesedéssel bír még megközelítőleg egyenlő arányban a Shiawase Corporation, valamint a Washington Egyetem és a Cross Applied Technologies vállalatokban is.

Az évek múltával a GenRes Technologies több sikert tudott felmutatni, mint azt bárki is hitte volna, és az aprócska cég eredményei kezdték a középvállalatok figyelmét is felkelteni. Maga a cég is gyarapodni kezdett, egyre több alkalmazottat (főként fiatal tudósokat) foglalkoztatva.

Mint minden ilyen esetben, megkezdődtek a fontos - vagy legalábbis fontosnak vélt - információk megszerzésére irányuló apróbb adatlopások. Az ipari kémkedés megerősödésére válaszul a GenRes egyre nagyobb összegeket áldozott védelmi erőinek megerősítésére. Megfelelő "biztonsági tanácsadók" felbérlésével kezdték védeni létesítményeiket, képzett rendszer-adminisztrátorokkal a belső információs rendszerüket.

A költségek átcsoportosítása természetesen kihatással volt az addigi fejlődésre, és a vállalat kezdett megrekedni azon a szinten, ahová addig elért. Thomas Edelmann ekkor egyetlen kutatásra kezdett összpontosítani, hogy további támogatókat szerezhessen magának.

Mint ahogy azonban a legtöbb dolog, ezen kutatás lényege sem maradt titokban, és amint értékelhető eredményeket kezdett felmutatni a GenRes, a konkurensek hamar megtették a megfelelő intézkedéseket. A leggyorsabban reagáló versenytárs által felbérelt emberek hamarosan betörtek az egyik kutatótelepre, és elloptak néhány fontos kutatási eredményt, valamint megölték a projekt irányítóját, aki a kutatást vezette.

A GenRes Technologies legújabb fejlesztése a metahumán gének vizsgálatával foglalkozik. Komoly eredményt értek el bizonyos területeken, név szerint a metahumánok számottevő részét súlytó allergének vizsgálata kapcsán. A kutatás tervei szerint képesek lesznek akár előidézni, akár megszüntetni is allergiás tüneteket.

Egy mindeddig ismeretlen cég által felbérelt csapat azonban megszerzett egy kis fémhengert, melyben szállításra előkészített mintákat tároltak. Az áru igen "forró", és igencsak megütheti a főnyereményt az, aki le tudja szállítani. Ellenben a henger biztonsági kódja rövid időn belül feltörhetetlen. Ismert ezen kívül az a tény is, hogy amennyiben nem értékelik ki rövid időn belül a hűtőhengerben tárolt anyagokat, úgy a minták idővel használhatatlanná válnak. Ehhez azonban szükség van a kódra. Az idő szűkös, mert a henger megközelítőleg csak 12 óráig tartja épségben a benne tároltakat.

Az akciót kivitelező árnyvadász csapat erre a kódra viszont nem számított, és így - mivel az akciójukat fedező dekásuk megsérült a rendszer egyik JG-jével vívott harcban - még aznap éjszaka kénytelen egy külsőst felfogadni, hogy a Mátrixon keresztül szerezze meg a szükséges kódokat.

A hivatalos közlemények legfeljebb csak mint balesetet említik meg az incidenst, és a GenRes Technologies gondosan titokban tartja az esetet. Annál nagyobb visszhangja lehet utólag a történéseknek az árnyak közt, ugyanis egyrészt a laborba betörő illetők is felbérelt emberek voltak, valamint a GenRes is árnyvadászokat bérel fel az eset "megoldására". Vissza akarják szerezni, vagy meg akarják semmisíttetni az eltulajdonított mintákat, valamint a megbízó kilétére is fényt akarnak deríteni.

Magáról a GenRes Technologiesről az utcán jóformán semmilyen pletyka vagy naprakész hír nem szerezhető. Egyszerűen azért, mert nincs. Ha a karakterek utána néznek, a cég körülbelüli profilját mindenesetre könnyen kideríthetik.

A telefonhívás
Június 11., péntek - 2:35

Másnap hajnalban, az egyik bejegyzett telekommal rendelkező lakásban tartózkodó karakterhez egy téves telekomhívás érkezik. A hívó fél nem ad képet, és meg sem várva bármiféle "Halló?"-t vagy bemutatkozást, gépiesen torz hangon hadarni kezd:

- Mr. Johnson, megvan a nyitókód és feltörtem a titkosítását. Küldöm a fájlt... <> A fizetségem második részletét pedig... Mi a fene...? - Majd csend támad. Egyedül a fájl fogadását jelző felirat villog a telekom képernyőjén, majd idővel a hívás megszakad.

Minden bizonnyal téves hívás lehetett, és ha ismerős lehet a karakternek, akkor a hang ahhoz hasonlított, mint amikor egy becsatlakozott dekás vagy rigó hangját hallja mikrofonon vagy hangszórókon át.

A fájl egy értelmezhetetlen, hosszú adatsor - az előbbi hívás alapján valamilyen kód lehet. Elég bonyolult kód, a hosszát nézve.

A felbérelt dekás megszerezte az információt, ám arról nem tudott, hogy volt, aki csak erre várt. A GenRes Technologies által az incidens után néhány órával felbérelt árnyvadászok nyomozni kezdtek, és igen hamar összerakták a történteket. Nem tudják ugyan, mi lehet abban a hengerben, amit kerestetnek velük, de azt igen, hogy annak kódja valószínűleg nem került a betörők kezébe. Valamint nyilvánvaló, hogy vagyonokat érhet.

Saját információs forrásaikat igénybe véve hamar tudomásukra jutott, hogy valakik ultragyors határidővel profi dekást keresnek. Nem volt más dolguk, mint utánanézni a szálaknak.

A felbérlő csapatnak nem akadtak ugyan a nyomára, kiderítették viszont azt, hogy ki az a dekás, aki a munkát elvállalta. A tartózkodási helyét lenyomozni nem volt ugyan egyszerű, de nem sajnálták a nuyent. Ennyi már bőven elég lett volna, hogy lecsapjanak, de nekik más terv jutott az eszükbe. Tudták, hogy a felbérelt fickó nagyon érti a dolgát. Úgy határoztak, hogy a csapatuk saját (szerényebb képességű) dekása csupán követi a Mátrixban vadászó fickót, és hagyja is megszerezni a nyitókódot. Amint ez megvan, az ajtaja előtt várakozó bicskások behatolnak a dekás lakásába, és elkapják. Utána kapcsolatba lépnek a dekást felbérlő csapattal, és valahogy kieszközölnek egy személyes találkát valamilyen ürüggyel, vagy szimplán lenyomozzák a hengert birtokló vadászok tartózkodási helyét, és rajtuk ütnek. Ha a kezükben lesz a henger és a kód is, megütötték a főnyereményt. Ők maguk dobják piacra az árut - hisz a vásárlóknak mindegy, hogy ki a szállító.

Egy helyütt azonban hiba csúszott hiba a számításba: a paranoiás fickó, miután megszerezte az adatokat, még a mátrixból telefonálni kezdett. A lesben álló dekás azonnal leadta a jelet a társainak, hogy törjék rá a fickóra az ajtót, és kábítsák el. Esze ágában sem volt megpróbálni, hogy megakadályozza a fickót a hívásban - hisz az töredékmásodpercek alatt kiégethette volna az agyát egy Mátrix-harcban -, ellenben a több virtuális kapcsolási ponton átmenő hívás másodpercnyi késleltetése alatt alkalma nyílt, hogy óvatosan eltérítse azt. Épp csak annyira, hogy azt a dekás ne vegye észre, és hogy ne jusson el a kódot váró csapathoz. Nem merte lehallgatni a hívást, hiszen az is az életébe kerülhetett volna, ellenben feljegyezte a számot, amit a fickó hívott, és az eredetileg hívott számot is. Azt is látta a telefontársaság helyi hálózatából figyelve, hogy egy fájlt átküldése is megtörtént.

Mire vége szakadt a hívásnak, a dekás halott volt - észlelte, hogy betörtek hozzá, és a támadóknak nem sikerült azonnal ártalmatlanná tenniük. Több vadászt is megsebesített, míg egy sorozat végleg fel nem tépte a mellkasát. Megvolt viszont két telekomszám is. Arra, hogy mindkét szám fontos, csak akkor jöttek rá a vadászok, mikor szembesültek vele, hogy a profi dekás kiberdekkjén tárolt adatokhoz ők aligha fognak egykönnyen hozzáférni - napok alatt se tudnák feltörni a szükséges kódokat. Fenemód vigyázott a dolgaira a fickó!

Szorított viszont az idő, hisz még a kódot és a hengert is meg kellett szerezniük, valamint felhajtani egy vevőt az árura.

Kevés dolog történhet itt, amivel a játékosok felboríthatnák a dolgok menetét. Bármit is mondanak a telekomba, a másik oldalon lévő férfi túl izgatott lehet, hogy odafigyeljen, csak sietve mondja a magáét. Az is megtörténhet, hogy hiba van a vonalban, és csak az egyik irányba működik az összeköttetés. Ezt persze szándékosan is elő lehet idézni.

A hívást magát nem lehet visszanyomozni; erről még az időközben szitává lőtt dekás gondoskodott.

Ha valamilyen módon nem fogadná a fájlt a felhívott játékos, vagy csak egyszerűen letörli az értelmetlen adatsort, azt a későbbiekben érkező férfi nem tudhatja.

A hívást eltérítő dekás - amint kiderül, hogy a kódot megszerző dekás halott (és nem szedhető ki belőle a kód) -, azonnal figyelni kezdi a karakter telekomszámát. Ha bármi hívás történik, arról tudomást szerez. Ezenkívül vissza is tudja nézni a telekomtársaság adatbankjában, hogy történt-e onnan beszélgetés az elmúlt percekben, és hogy melyik számot hívták. (Magáról a hívás tartalmáról természetesen nem tud.)

Amennyiben ezek után olyan hívásokat hallgat le, melyekből az tűnik valószínűnek, hogy komoly ellenállással találkozhatnak, úgy rögtön a Tárgyalás fejezetben leírtak történnek meg. (Azaz tárgyalni kezdenek, míg egy nagyobb csapat útnak indul a címükre. De ekkor is előbb a hengerért mennek, hiszen azt visszaszerezve a támadók eredeti megbízása már teljesíthető.)

A rajtaütés
Június 11., péntek - 3:00

Magányos alak olvad a gyér megvilágítású utcák árnyai közé, miután kiszáll egy ütött-kopott Mercury Cometből. Kicsivel később már a szemközti ház lépcsőit járja a megadott emeletet keresve. Odafent aztán gondoskodik róla, hogy ne égjen a keresett ajtó közelében lámpa.

A sötét ruhákba öltözött férfi - egy jókora ork - nem számít ugyan jelentős ellenállásra, de nem is akarja a véletlenre bízni a dolgot. Fürkésző tekintete gyakorlottan keresi a biztonsági kamerákat. Célja, hogy kiszedje az információt az ott lakókból, illetve hogy megszerezze a kódot, amit nagy valószínűséggel átküldött az azóta már jobblétre szenderült dekás.

Egy hamisított Lone Star igazolványt készül felmutatni, hogy egy nyomozás miatt kérjen bebocsátást, ám ha az ajtót nyitó illető csak résnyire tárná az ajtót, hogy megvizsgálja a jövevényt (hisz a tönkretett folyosóvilágítás miatt alig látni még a lobogtatott jelvényt is), a nagydarab ork azonnal rárúgja az ajtót. Egy biztonsági lánc vagy egy átlagos termetű ember ebben aligha akadályozza meg. Semmiképp sem nyíló ajtó esetén könnyedén berúg egy átlagos ajtót. Ugyanígy tesz, ha senki nem nyitna ajtót, mert esetleg már nincsenek otthon.

Miután a dekásuk lenyomozta a számok alapján a lakcímeket, a támadó csapat hamar kettéoszlik, hogy rajtaüssenek a karakter, valamint a hengereket birtokló vadászok otthonán. Mivel a téves kapcsolást fogadó illetőktől nem tartanak túlságosan, mindössze a csapat egyik könnyebben sérült tagját küldik a megadott címre, akit még az előző támadás során ért találat, és sérülten nem akarnák ismét harcba küldeni.

A csapat fő része elindul, hogy megtervezzék és végrehajtsák a támadást a hengert birtokló vadászok ellen. A meglepetés erejét kihasználva rövid időn belül rajtuk is ütnek, miközben a dekásuk hátramaradva tartja velük a kapcsolatot, és elkezdi összegyűjteni az informátoraik által szerzett adatokat a rablás megbízóiról. Vagy bárki másról, aki még érdemben érdeklődik a "forró áru" iránt. Terveik szerint, ha az áru megvan, körbepuhatolózzák a "megrendelőt", hogy mennyit is ér meg neki az áru ahelyett, hogy visszavinnék az eredeti tulajdonoshoz, pontos információval a rablás megrendelőjéről.

A hívást fogadó karakter lakása ajtaján valamivel három óra után nyomja meg valaki a csengőt. Történetesen a támadóknak elég közeli címekre kellett odaérniük, így a teljesen üres éjszakai utcákon bő negyed óra alatt megérkeznek. A lakásban tartózkodó karakter ez alatt a durván 20 perc alatt sok mindent tehet. Ha nagyon megijedne, és sürgősen el akarná hagyni lakását, úgy fel kell hívni a figyelmet arra, hogy így teljesen magára hagyhatja az értékeit, és esetleg előnye származhatna abból, ha megfigyelné a támadót.

Amennyiben ezek után a közelben maradna, úgy esetleg a csupán egyetlen látogató érkezését látva "felbátorodhat", és visszamehet megvédeni a lakását. Pláne, ha segítségül hívta társait. (Akik ekkor még nem biztos, hogy odaértek.)

Hacsak nem valami extra módon védett helyen lakik a karakter, akkor a látogató könnyen bejuthat. Ha nincs zárva a kapu, akkor gond nélkül sétál fel a lakásajtóig - ha viszont igen, akkor valahová máshová becsöngetve a hamis igazolvánnyal kér bebocsátást a lépcsőházba, majd folytatja útját a megadott lakás felé. (Ettől eltérő lakóhelyek - pl. szálloda, kertes ház - esetében rögtönözni is tud, ám lehetőleg kerüli a feltűnést. Ha kell, megveszteget vagy leüt portásokat, biztonsági őröket vagy lakókat, hogy eljusson a céljához.)

Amennyiben nincsen különösebb biztonsági berendezés a karakter lakásán, úgy csak a sötét folyosón az ajtó felé tartott jelvénynyel várakozó alakot láthatja. Egy kamerát még könnyen kiszúr a látogató, extra védelemre (átlagos lakás esetén) azonban nem számít.

Ha a karakter lakása előtti ajtót több irányból is figyeli kamera, akkor sikeres Észlelés-próba (8-as célszám a fényviszonyok miatt - ezt speciális kamera csökkentheti) esetén megfigyelhető a kopogtató férfi teste takarásába rejtett kábító bot.

A támadó érti a dolgát, ám nem kevéssé meglepi, ha komolyabb ellenállással találkozik. A címre elküldött ork bicskás a dekás elleni rajtaütéskor megsebesült; a karakter lakása elleni támadáskor az állapota Enyhén sebesült (2 kockányi fizikai sérülés).

Amennyiben beengedik, akkor szép szóval "elkéri" a karaktertől a "véletlenül rossz helyre érkezett" adatot. (A helyzettől függően fenyegetően is felléphet, de akár a magával hozott hitelkártyákon lévő keret erejéig fizetni is hajlandó érte.)

A felmutatott Lone Star igazolvány elfogadható minőségű hamisítvány; leleplezéséhez 6-os célszám ellen kell dobni Észlelés tesztet, illetve 4-es ellen, amennyiben a vizsgáló személynek van tapasztalata a dologgal kapcsolatban. (1 sikerre csak gyanú ébred a megfigyelőben, és bizalmatlan lesz ["Ilyet a játékboltban is kapni!"], 2 siker esetén gondolja úgy, hogy hamisítvány.)

Az éjszaki támadó: ork utcai szamuráj, rövidre nyírt hajú, kicsorbult agyarú, nagydarab férfi, sötétszürke kabátban, az angolt enyhe akcentussal beszéli, jobban megfigyelve az oldalát fájlalja

Erő7 Pusztakezes harc5
Test8 (9) Bunkók4
Gyorsaság4 Pisztolyok4
Intelligencia3 Lopakodás3
Akaraterő4 Autó3
Karizma2 Biotech (elsősegély)3/1
Mágia- Etikett (utcai)4/2
Esszencia3.85 Megfélemlítés4
   Számítógépek2
 
Harci Tartalék6 Reakció4
Karma Tartalék1 Kezdeményezés2d6

Kiberver: Gyorsított reflexek (1. szint), Bőrpáncélozás (1. szint), Levegőszűrő (4. szint)

Felszerelés: Páncélkabát (4/2), Colt Manhunter (3 tár normál lőszer), Kábítóbot, 2 db. bilincs, 1 db. hamis RASZ (Alexander Farris, 4. szint), 1200 nuyen hitelesített hitelkártya, mobiltelefon, MedKit, feszítővas, széles szigetelőszalag, 3 db. ébrenlét tapasz (5. szint), 2 db. fájdalom tapasz (4. szint), hamis Lone Star igazolvány

A "látogatás" lehetséges kimenetelei

Ha a látogatás békésen zajlik le, de a karakter(ek) nem rendelkeznek a kért kóddal, úgy a látogató nem hisz a karakter(ek)nek - vagy egyszerűen csak biztosra akar menni -, így könnyen erőszakhoz folyamodik: akár a karakterek engedélyével, akár nélküle, át akarja vizsgálni a lakásban található telekomot, és az esetleges kiberdekkeket, egyéb adattároló eszközöket. Ha akadályba ütközik, pl. kód vagy bármi más akadályozza, úgy akár erőszakkal is, de segítségre bírja a karakter(eke)t.

Ha a látogatás békésen zárul úgy, hogy a karakter átadja/eladja a kért kódot, a látogató békésen távozik.

Amennyiben harcra kerülne a sor, a támadó alapvetően kábító botot vagy az öklét akarja használni (hogy minél gyorsabban megszerezhesse a kódot, nem akarja kikészíteni az ellenfeleit, hisz az idő a legfontosabb tényező), ám a magánál tartott fegyvert is minden további nélkül hajlandó használni. A kábító bottal vagy ököllel "megdolgozott" ellenfelét hajlamos az előhúzott pisztolyával sakkban tartani, és úgy szóra bírni.

Ha harcba keverednek a karakter(ek) a támadóval, és a támadó győz, akkor megpróbálja a lakás telekomjából vagy a karakter(ek)ből kiszedni a kódot. Ha az eddigieket túlélte, a karakter viselkedésétől és együttműködésétől, valamint a támadón esett sérülésektől függ, hogy legvégül életben marad-e.

Amennyiben látogató marad alul egy kirobbanó harcban, úgy a támadójuk állapotától függően két végkimenetel lehetséges. (Az ork jelentős erő- vagy létszámfölénnyel találkozva menekülőre fogja a dolgot, vagy amennyiben súlyosan megsebesül, akkor meg is adhatja magát. Hisz ezek után is van még remény, hogy kidumálja magát, míg társai "intézkednek".)

Ha meghalna vagy elájulna, úgy átkutatva a holttestet megtalálják nála a telefonját is, ami rövidesen villogni és rezegni fog, hogy hívás érkezett. Ezek után a Tárgyalás fejezetben leírtak történnek meg.

Ha a támadó túléli a harcot - amint beszélni képes - azonnal békülékenyebb hangot üt meg:

"Oké-oké, férreéttés vót a zegész! Biztos nem Ti vattok azok, akiket kerestünk. Mi csak azt a rohatt kódot keressük, amit elszórt egy barátunk, oszt aszittük, hogy rossz kezekbe kerűtt. Fizetni is hajlandók vagyunk, és persze megtéríccsük minden károtokat. Mit szóltok fejenként egy ezreshez? Ez tisztán üzlet, cimborák, ugye megé'ttitek?"

Amennyiben nem tér (vagy térítik) magához egyhamar, vagy nem engedik beszélni, úgy hamarosan a Tárgyalás fejezetben leírtak történnek meg.

"Hé, biztos meg tu'unk egyezni! Omae, a főnököm mindgyá' hívni fog, hogy mire jutottam, és beszélhecc vele, okés?"

Amennyiben az ork még a támadás során, vagy bármikor később sikeresen egérutat nyerne, úgy - miután meggyőződik róla, hogy nem követik - értesíti az akciókat irányító dekást. Később a helyszínre érkező társaihoz csatlakozik.

A másik csapat időközben rajtaüt a gyanútlan árnyvadászok rejtekhelyén, és megszerzi a hengert. Veszteségek is érik őket; egyik társuk halálos sebet kap a tűzharcban, egy másik pedig megsebesül. A mészárlás gyors és könyörtelen - a támadók hamar végeznek.

Azonnal felhívják az akciókat összehangoló dekásukat, hogy jelentsék neki a sikert. Az irányító dekás ekkor felhívja a magányosan útnak indult társukat, hogy megkérdezze, mire jutott. Amennyiben nem veszi fel a telefont, úgy a dekás azonnal a legrosszabbra gondol (hogy társuk például csapdába futott - de ha a zsaruk kapták el, a lényegen az sem változtat), és innentől kezdve abból indul ki, hogy a megadott címen lakó személy potenciális veszélyforrás.

Azonban az üzletet tartja a legfontosabbnak, ezért teljes lelki nyugalommal felhívja a nemrég megtámadott lakást, hogy megtudja, mi történt a társukkal, illetve hogy alkuba bocsátkozzon a kódot illetően.

A "békés" megoldás sem zárható ki, de mivel az idő sürgeti a támadót, igen könnyen elveszti a türelmét, valamint természetéből adódóan a legkisebb ellenállásra is erőszakhoz folyamodik. (Ezt elsőként valami nem halálos eszközökkel kezdi, hogy ne magának kelljen, sok időt vesztegetve, keresgélni a kódfájlt.)

Ha a lakást birtokló karakter kellően paranoiás, vagy elég jól képzett és felszerelt, vagy esetleg csak szerencséje van, akkor egyedül is eséllyel veheti fel a harcot a támadóval. Még könnyebb az ügy, ha többen is tartózkodnak a karakternél a támadás idején. A támadó férfi nem is számít nagy ellenállásra. A találkozás kimenetele mesélői eszközökkel könnyen kézben tartható.

Amennyiben nincs senki otthon, mikor megérkezik, a támadó erőszakkal hatol be a lakásba, felforgat mindent, és megpróbálja megszerezni a kódfájlt. Elvisz minden mozdítható adathordozó eszközt; telekomot, kiberdekket és egyéb eszközöket, hogy dekás szakemberük átvizsgálhassa őket. Ez az egyetlen eset, ahol félre tud csúszni a kaland, hisz a karakterek ekkor már nem tudnak érdemben kapcsolódni a történésekhez.

Ha a karakterek csak elmenekültek a helyszínről, de még a közelben vannak, úgy most lehetőség nyílhat a visszacsalogatásukra. Könnyen megtörténhet, hogy egy szomszéd lakó értesíti a betörésről a rendőrséget, és azok hamarosan lekapcsolják a betörőt. Már ekkor logikus lehet visszatérni a lakásba, de ezt megtehetik a támadót elszállító rendőrök támadása után is.

Amennyiben odáig fajultak a dolgok, és valakihez (a szerződés értelmében) kiszáll a DocWagon, akkor egy felfegyverzett ambulancia-csapat érkezésével is számolni kell. Ennél sokkal jobban megkeverheti a történteket, amennyiben az esetleges hangoskodás, fegyverdörgés miatt a környékbeli lakók értesítik a Lone Start. Ennek valószínűsége és bekövetkezési ideje - valamint a kivonuló erők nagysága - erősen függ a lakókörnyezettől, akárcsak a "gyanús eset" mibenlététől (pl. sikolyok, pisztolylövés vagy gépfegyversorozat).

Tárgyalás
Június 11., péntek - 3:15

Vagy az ork szamuráj telefonján, vagy a próbálkozás sikertelensége után magán a lakás telekomján keresztül, de a dekás megpróbál kapcsolatba lépni valamelyik karakterrel.

"Nos, tisztelt Uram... Egy mindkettőnk számára előnyös üzleti ajánlatom van az Ön számára. Tudomásom szerint a birtokába került valami, ami az enyém. Szeretném minél gyorsabban visszakapni."

Ha a tárgyaló karakter eddigre nem ijedt meg annyira a lehetséges következményektől, hogy azonnal beleegyezzen, a hívó fél így folytatja:

"Jóindulatom jeléül... hajlandó vagyok egy kisebb összeget is átutalni egy Ön által megnevezett számlára, hogy ez a dolog minél előbb visszajusson hozzám. Mit szól az ajánlatomhoz?"

Amennyiben létrejön az üzlet, megtörténik az átadás (azaz a fájl elküldése), valamint a kialkudott összeg átutalása. A dekás azonnal meg akar győződni, hogy működik-e a kód. Mivel a hengert birtokló társai a közelben tartózkodnak, azok rögtön ki is próbálhatják, hogy a kód valóban feloldja-e a hengert védő zárat. Amennyiben nem, akkor az időközben a címre érkező csapat hamarosan támadni fog. Ha minden rendben van a kóddal, akkor csak az ork társukat veszik fel. (Amennyiben az ork meghalt volna, úgy - furcsa mód - a tárgyaló fél hidegvérrel megkéri, hogy a testet vigyék ki az utcára, hogy barátaik gondoskodhassanak róla.)

A másik csapat a telefonhívással egy időben indul útnak a megadott címre, ahová körülbelül 20 perc alatt ér el. (Ez alatt persze folyik a telefonos tárgyalás.) Mivel nemrég komoly veszteségeik voltak, és igencsak kimerültek, nem kockáztatnak meg még egy támadást az ismeretlen célpont ellen. Amennyiben a másik fél hajlandó tárgyalni, úgy fizetnek a kódért, és békében távoznak. Akár a foglyul ejtett (vagy halott) társuk által okozott "kellemetlenségeket" is hajlandók megtéríteni.

(Társuk esetleges haláláért később is ráérnek bosszút állni, de most félre kell tenniük az érzelmeiket. Túl nagy lenne a kockázata egy előkészítetlen támadásnak, és most elsősorban az idő a legnagyobb ellenfél. Már csak pár órájuk maradt, és még egy vevőt is kellene találniuk.)

Ha minden a dekás tervei szerint történt, akkor a Váratlan látogató fejezetben történtek következnek.

Ha a karakterek eddigre már megsemmisítették, vagy soha nem is birtokolták a fájlt, a dekás megkéri őket, hogy ork társuk (ha még él), vagy pedig a hamarosan megérkező "munkatársai" had vizsgálják át a lakás telekomját és adattároló egységeit, hogy megbizonyosodhassanak az állítás igazáról. Biztosítja őket, hogy semmiféle erőszakot nem fognak alkalmazni, ellenben kéri az együttműködésüket. A kellemetlenségek miatt természetesen hajlandó átutalni egy kis "bánatpénzt" is. Ha ebbe nem egyeznek bele, rövid győzködés után elmérgesedik a hangnem, és a támadók hamarosan erőszakhoz folyamodnak.

Amennyiben a karakterek hajlanak az üzletre (akár birtokukban van valójában a fájl, akár nem), a dekás elég sokat hajlandó fizetni a kódért, de ezt igyekszik nem elárulni. Rövid puhatolózás után felajánl 5000 nuyent, de cserébe azonnal kéri a kódot. Ennél többet is hajlandó fizetni, bár kemény tárgyalópartner (Tárgyalás 4, Intelligencia 5). A fizikai korlát, aminél többet nem tud kínálni, 10000 nuyen, mert egész egyszerűen ennyi mozgósítható tőkéje maradt az akció és a sürgős információk miatt rengeteg pénzt elköltő csapatnak.

Ha a telefonos tárgyalás pozitív kimenetelű, akkor a helyszínre érő csapat csak az ork társukért jön, és hamarosan távozik is. Ekkor is a Váratlan látogató fejezetben történtek következnek.

Amennyiben nem tudnak megegyezni, vagy a pénz átutalása után a dekás nem kapja meg a kódfájlt, akkor nincs mit tenniük: a dekás által irányított csapat nekikészülődik a támadásnak. Ugyanez történik, amennyiben nem válaszolnak egyik telefonhívásra sem.

1. támadó: magas, vékony, sápadt tünde férfi, elegáns páncélkabátban, rövidre nyírt szőke hajjal.

Erő4 (5) Pusztakezes harc3
Test4 (5) Pisztolyok5
Gyorsaság7 (8) Géppisztolyok4
Intelligencia4 Hajítás3
Akaraterő5 Autó3
Karizma5 Vezetés4
Mágia- Robbantás5
Esszencia2.0 Etikett (utcai)5/3
 
Harci Tartalék8 Reakció8
Karma Tartalék1 Kezdeményezés2d6

Kiberver: Huzalozott reflexek (1. szint), Fegyverkapcsolat (1. szint), Izomhelyettesítés (1. szint), Bőrpáncélzat (1. szint)

Felszerelés: Testpáncélzat (4/2)*, Páncélkabát (4/2)*, Ingram Smartgun (2 tár normál, fél tár robbanó lőszer), Ares Predator II. (3 tár normál lőszer), 1 db. hamis RASZ (Gordon Cread), mikro adó-vevő (gégemikrofonnal és fülhallgatóval)

*: Egymáson viselve 6/3

2. támadó: fekete farmerbe és dzsekibe öltözött, zömök humán férfi, kopaszra borotválva.

Erő6 Pusztakezes harc4
Test6 Kiberfegyv. harc4
Gyorsaság3 Pisztolyok3
Intelligencia3 Sörétes puskák4
Akaraterő4 Vallatás5
Karizma3 Biotechnika4/2
Mágia- (elsősegély) 
Esszencia5.05 Elektronika5
   Etikett (utcai)3/1
 
Harci Tartalék5 Reakció3
Karma Tartalék0 Kezdeményezés1d6

Kiberver: Kiberszem (hőlátás, fényerősítés, felvillanásvédelem), Fegyverkapcsolat (1. szint), Visszahúzható kézipenge

Felszerelés: Páncéldzseki (5/3), Ares Predator II. (1,5 tár normál lőszer), Enfield AS-7 +lökésgátló párna (15 db. sörétes, 10 db. normál lőszer), 1 db. valódi RASZ (Kirk Greywood), 1000 nuyen, MedKit, mobiltelefon, éjjellátó szemüveg, mikro adó-vevő (gégemikrofonnal és fülhallgatóval), arany DocWagon csuklópánt

3. támadó: alacsony, vékony, kreol bőrű humán férfi, matt testpáncélzatban, rövid, göndör hajjal.

*specializált varázsló: igéző*

Erő2 Pisztolyok2
Test3 Varázslás5
Gyorsaság5 Aura olvasás3
Intelligencia5 Autó3
Akaraterő6 Tárgyalás4
Karizma4 Vezetés2
Mágia5 Számítógépek4
Esszencia5.8 Etikett (utcai)4/2
 
Harci Tartalék8 Reakció5
Karma Tartalék1 Kezdeményezés1d6

Kiberver: Adatjack

Felszerelés: Testpáncélzat (4/2), Browning Ultra Power (3 tár normál lőszer) 1 db. Fenntartó fókusz (5. szint) - Páncél varázslathoz, fétisek, 1 db. valódi RASZ (John Sanchez), mobil, mikro adó-vevő (gégemikrofonnal és fülhallgatóval)

Varázslatok: Mana lövedék (5), Mana labda (5), Energia lövedék (3), Fizikai maszk (4), Levitáció (3), Gyógyítás (4), Páncél (5), Mana korlát (5)

4. támadó: átlagos testalkatú, fekete bőrdzsekibe öltözött humán férfi, haja oldalt felnyírva.

Erő3 Pusztakezes harc2
Test3 Géppisztolyok3
Gyorsaság5 Ágyúk3
Intelligencia5 Autó5
Akaraterő4 Autó É/J5
Karizma3 Biotechnika3
Mágia- Elektronika5
Esszencia3.1 Etikett (utcai)3/1
 
Harci Tartalék7 Reakció5 (7)
Rigó Tartalék7 Kezdeményezés1d6 (2d6)
Karma Tartalék2   

Kiberver: JIR (1. szint), Adatjack, Kiberszem (hőlátás, képkijelző, felvillanás-védelem), Fegyvercsatoló (1. szint)

Felszerelés: Páncélruha (3/0), Bőrdzseki (0/2), HK227+fegyvercsatoló (3 tár normál lőszer), 1 db. valódi RASZ (Thomas Shepherd), zsebiroda, MedKit, csuklótelefon, elektronikai szerelőkészlet, kocsikulcs (kódkártya), mikro adó-vevő (gégemikrofonnal és fülhallgatóval)

Az 1. támadó - az akció vezetője - Enyhén sérült. A 2. támadó jócskán sérült; Közepes (3 kockányi) sebe van. A 3. (mágikusan aktív) támadó Enyhe (2 kockányi) kábulás sebesüléstől szenved még, mire ismét harcra kerül a sor.

A 4. támadó sértetlen, viszont ő nem vesz részt a támadásban. A kocsiban marad, vigyázva a hengerre. Értesítheti ellenben társait, ha Lone Star egység közeledne, vagy bármi gyanús dolog történne odakint. Fedezi az esetleges visszavonulást. Teljes kudarc esetén elmenekül a helyszínről.

Ismét csak az időtényező játszik komoly szerepet: ezért is nem használnak pl. gránátokat, ill. egyéb nagyobb romboló eszközöket - megsérülhetne a kódfájlt tartalmazó eszköz, és veszélyesen nagy zajt csapna, valamint a céljuk nem a gyilkolás, hanem a kellő információ kiszedése valakiből.

Mivel alapvetően nem rendelkeznek kábító fegyverekkel, és gél lőszerrel sem készültek a henger megszerzésért indított akcióra, ahonnan egyenesen a karakter lakására indultak, ezért - ha lehetséges - szeretnének túlélőt hagyni. (Pl. az utolsó ellenfelet megadásra szólítják fel.)

Amennyiben a támadók kerekednek felül, megpróbálják átkutatni a lakást, illetve kiszedni a túlélőkből, hogy hol van a kódfájl. Az együttműködéstől és a támadókon esett sérülésektől függ, hogy életben hagynak-e bárkit is. (Egy esetlegesen kiérkező DocWagon csapattal azonban nem szállnak szembe.)

Ha legvégül bárki is túlélné a dolgot, és a helyszínen marad még egy ideig (azaz nem szállítják el a mentők, vagy tartóztatják le valamiért a kiérkező rendőrök), akkor a Váratlan látogató fejezetben történtek következnek.

Amennyiben bármelyik látogatáskor belátják a támadók, hogy nem találnak semmit, akkor - a találkozás hangulatától és az esetleges konfliktusoktól függően - viszonylag békésen távoznak. Függetlenül attól, hogy tényleg nincs-e már a karakter(ek) birtokában a kódfájl, a Váratlan látogató fejezetben leírtak fognak megtörténni.

Ha a karakterek mindenáron el akarnának menekülni a lakásból (pl. az ork esetleges halála miatti retorziótól tartva), akkor az egy lehetséges kilépési pont a történetből. Ezt elkerülendő következhetnek ugyan a Váratlan látogató fejezetben történtek, ám egy kis csavarral. A későbbiekben felbukkanó személy által vezérelt felderítő robot a támadó csapatnál jóval hamarabb a helyszínre ér, és megfigyelheti a menekülő karaktereket is.

Ekkor még nem tudhatja, hogy kik ők. Gyanúsabb lehet, ha az ork testét is magukkal cipelik, ahogy kilépnek a kapun. (Ugyanis amint felszedik majd a támadók az ork testét, úgy fogja összekapcsolni a robot irányítója a történteket az általa még nem ismert karakterekkel.) Szintén felkeltheti az érzékeny kamerákon át figyelő személy figyelmét, ha most is csak elbújnak a karakterek, és a távolból figyelnek.

A robot kémberendezéseivel az illető kihallgathatja a legtöbb beszélgetést is. Ha reális a dolog, és tényleg sikerül összefüggésbe hozni az általa figyelt támadó csapatot a karakterekkel, akkor onnantól a karaktereket kezdi el figyelni, és esetleg követni. Teszi ezt azért, mert ő eközben már úton van, és szeretné megragadni a lehetőséget, hogy a karakterek segítségét kérje, akik nyilvánvalóan valamilyen módon kapcsolatban vannak a címre megérkező csapattal, és szemmel láthatóan nem éppen baráti kapcsolatban.

Ezek után, ha a karakterek visszamerészkednek a lakásba, a Váratlan látogató fejezetben leírtak ott történnek meg velük, ha azonban elmenekülnek, akkor máshol. A robot a levegőből követi őket. Igazán profi menekülés esetén (vagy ha esetleg elég jó szenzorokkal kiszúrnák a karakterek a robotot, és leráznák) a megfigyelő személy elveszíti őket szem elől, és végleg kilépnek a történésekből.

Szintén ez történik, ha a karakterek egyáltalán semmit nem csinálnak, amivel felkeltenék a megfigyelő érdeklődését (amihez egyébként már a meglapulás is elegendő), és azonnal elmenekülnek, vagy ha valamilyen egészen rejtett módon (mágiával rejtve, mélygarázsból kihajtva stb.) távoznak.

Harc a helyszínen csak akkor történhet, ha a karakter(ek) kiprovokálják a támadást, vagy csak egyszerűen nem állnak kötélnek.

A támadók előző csatából megmaradt sérüléseivel, valamint az alkalmazott trükkökkel és taktikákkal könnyen lehet változtatni, hogy mennyire is legyen halálos a támadásuk. Amennyiben az első támadás során feltűnt ork sikeresen elmenekült, akkor most csatlakozhat társaihoz, és (már amennyiben sérülései lehetővé teszik) részt vehet a harcban.

Előfordulhat a lakásban maradó karakterrel (különösen, ha továbbra is egyedül van), hogy alulmarad a támadókkal szemben. Ez egy teljesen reális lehetőség, hiszen egy tapasztalt és összeszokott csapatról van szó. (Ne feledjük, nemrég hidegre tettek egy másik tapasztalt árnyvadász csapatot!)

Viszont egyenesen egy komoly tűzharcból éreztek, és nincsenek éppen a legjobb állapotban. Ennek ellenére egy magányos ellenfélre halálos veszedelmet jelenthetnek, és több védekező karakter esetén is előfordulhatnak halálos találatok. (Ez természetesen benne van a pakliban, de a fentebb már említett DocWagonos orvosi segítség érkezése megmentheti a halál küszöbére került karaktert, hisz a támadó csapat aligha bocsátkozna harcba egy jól felszerelt DocWagon rohamcsapattal.)

Amennyiben túl könnyű ellenfélnek tűnnek a támadók a játékosok ellen, úgy nyugodtan lehet reális módon erősíteni őket (hogy kihívást jelentsenek a karaktereknek). A támadó csapat varázslója egy-két Páncél varázslattal könnyen golyóállóvá teheti társait, míg ő a háttérben maradva csak a varázslatainak fenntartására figyel. (Mivel egy fenntartó fókusszal rendelkezik, ezen felül gond nélkül láthatja el még egy társát varázslattal. Ez esetben - mindenre felkészülve - varázsvédelemmel óvja társait.) Állhat ezen felül a támadóknak pár robot is a rendelkezésére, amiket a kint maradt rigó társuk irányít.

A támadók túlzott felerősítése azonban nem logikus, és a világrealitásba ütköző "kiegyensúlyozásuk" már nem tanácsos. Jó csapat, de messze nem a legjobbak. Így előfordulhat az is, hogy a karakter(ek) különösebb nehézségek nélkül lemészárolják őket. A világ történéseibe ez is beletarozik.

Ez a küzdelem minden bizonnyal ádáz és roppant hangos lesz, így a környéktől függően hamarosan egy-két rendőrségi osztag (néhány járőr, vagy esetleg páncélos rohamcsapat, illetve pár rendőrségi robot) érkezhet a helyszínre.

Amennyiben a karakterek olyan súlyosan megsérülnek, hogy kórházba kell őket szállítani, vagy esetleg meghalnak a tűzharcban, akkor az könnyen a kaland végét jelentheti. Amennyiben senki nem marad a (minden bizonnyal rommá lőtt) lakásban, és a robot kamerái elől is kikerülnek, kilépnek a történések menetéből. Legfeljebb az utcai pletykákból, vagy informátorokon keresztül tudhatják meg, mi is történt valójában.

Az ebben a fejezetben történő dolgokig több különböző úton is el lehet jutni, így bizonyos részletek (különösen a beszélgetések kapcsán) erősen eltérhetnek. Egy azonban biztos: a "váratlan látogató" jövetelének célja.

A támadó csapat távozása után majd egy órával csöngetnek a már minden bizonnyal kissé romos lakás ajtaján (vagy ahová a karakterek menekültek). Eddigre már az esetleg kiérkező LoneStar erők is elvonulnak, de az újabb látogató mindenképp kivárja, míg mindenki eltűnik.

Amennyiben ajtót nyitnak, egy lukacsos pólót, szürke nadrágot és tépett farmerdzsekit viselő fiatal férfit találnak a folyosón, amint föl-alá járkál. Haja kócos, alig lehet kivenni világos fürtjei alatt egy adatjack diszkréten elhelyezett aljzatát. Tekintete az űzött vadé, de folyton izgő-mozgó kezéről és lábáról is látszik, hogy meglehetősen feldúlt. Ennek ellenére igen összefogottan képes beszélni, és hamar (még az ajtóban) a tárgyra tér:

"Tudom, kivel kerültek összetűzésbe, és talán magyarázattal is tudok szolgálni. És a segítségüket kérném. Természetesen igen jó fizetséggel is járna... Beenged?"

Ha ezek után beengedik, akkor az egyébként igen szimpatikus, 20 év körül srác Brad Lewisként bemutatkozik be, és nagyjából elmeséli a történteket (már amiről ő is tud). Elmondja a kutatólaborból megszerzett kis tartály és kódja történetét (ám kihagyja a tudós meggyilkolását), amiben ő nem is vett részt, mert csak sofőr volt az akcióban. (Az feltűnhet az odafigyelőknek, hogy mindenképp igyekszik kerülni az érintett cégek nevét. Sem a megbízót, sem a meglopott cég nevét nem említi.) Többször is megemlíti, hogy nem érti, a karakterek miért keveredtek ebbe az ügybe.

Beszámol arról, hogy a felbérelt dekás hívására várva teljesen váratlanul érte társait egy támadás, amit ő szerencséjére csak azért úszott meg, mert egy közeli boltba ugrott át valami kajáért. Mikor visszaért, már vége is volt mindennek. A józan esze és rémülete miatt csak meglapult, amint pár férfi kimasírozott az addigi búvóhelyükről, egyikük kezében a vagyont érő kutatási anyaggal. Két másikuk egy ismeretlen férfi holttestét cipelte. Ekkor a hengert a zsebébe rejtő fickó telefonálni kezdett, amit Bradnek sikerült kihallgatnia, ami után a telefonáló férfi a sofőrnek egy lakcímet adott meg. A társaival végző idegenek egy furgonba szálltak, és elhajtottak.

Mivel nem akarta őket elereszteni, utánuk küldte a ház mellett álldogáló pick-upjának platójáról az egyik távirányítású felderítő robotját, és egy kódolt jeladót helyezett el a kocsin egy piros lámpánál, majd a megadott lakcímre küldte a robotot.

A robot jól fel van szerelve kémkedésre alkalmas eszközökkel, így meg tudta figyelni a megadott ház környékén történteket. (Vagy végig figyelte a társai gyilkosainak tevékenységét, vagy pedig a karakterek cselekedeteit, hogy aztán követhesse őket.)

Így jutott el hozzájuk. Brad, miután látta a még életben maradt társaihoz érkező DocWagon mentőket, a kocsijába pattant, és robotjával folyamatos kapcsolatot tartva ő is a megadott címre hajtott. (Onnan esetlegesen tovább, ha szükséges volt.) Nem tudja, hogy kik a támadók, és most a karakter(ek)től várja azt is, hogy kiegészítsék az elhangzottakat a velük történtekkel, mivel Brad biztos benne, hogy valami fontos momentumról nem tud...

Idáig jutva a történetben megpróbálja kiszedni az eddigieket a karakter(ek)ből (Karizma 5), de ha azok hallgatnak, akkor megpróbálja a mondandója üzleti részével kihúzni belőlük, hogy milyen szerepet is játszottak az eddig történtekben.

A karakter(ek) minden bizonnyal rendelkeznek még a kóddal. (Ha el is adták volna [vagy erőszakkal vették volna el tőlük], a dekás nem ragaszkodott a fájl teljes letörléséhez, hisz más számára teljesen értéktelen, és amúgy is már csak pár óráig ér valamit.)

Ha elárulják a karakterek, hogy ők szerezték meg a kódot, Brad nagyon megörül a hírnek. Gyorsan elárulja, hogy meg tudja mondani, hová vitték a hengert. Ezek után gyorsan a tárgyra tér:

"Gondolom világos, hogy ez mekkora lehetőség! A rohadékok nem számítanak ránk, és csak a hengert kellene megszerezni tőlük! Nálunk a kód, és mi vagyunk lépéselőnyben. Ez tiszta ügy. De hogy mindenki jól is járjon, amennyiben sikerül visszaszerezni a cuccot és értékesíteni terv szerint, hajlandó vagyok tisztességesen megosztozni a pénzen."

Ha valami módon már nem lenne náluk a kód, az problémát jelenthet, de Brad bízik benne, hogy azt is meg tudják szerezni. Akárhogyan is, Brad mindenképp szeretné, hogy a társai gyilkosai meglakoljanak.

Amennyiben az előzőekben már összetűzésbe keveredtek az érintett csapattal, és a második rajtaütéskor le is győzték őket, akkor most világos lehet a számukra, hogy jócskán meggyengült ellenfélre kellene lecsapni.

Az idő viszont egyre jobban szorít:Bradtől tudják, hogy pár órájuk van már csak hátra. Ha rövid időn belül nem tudják megszerezni a hengert, hogy felvegyék a kapcsolatot a megbízóval, akkor a kis henger hirtelen teljesen értéktelenné válik, az addigi áldozatok és veszteségek pedig értelmetlenné.

A játékosok döntik el, hogy mit válaszolnak a felkérésre. Ha pontosítani akarnák a részesedést, a hengerért kapott összegnek maximum a felét tartja korrektnek. (Ennél többet nem akar felkínálni, mert egyrészt azért mégis csak az ő csapatának az üzlete volt, másrészt pedig két társa életveszélyes sérülésekkel fekszik a kórházban, menthetetlenül halott társainak pedig családja is van.)

Magának az árunak a piaci értéke minimum 100000 nuyen, de ennek könnyen lehet akár a duplája is.

Brad Lewis

Erő2 Pisztolyok3
Test3 Lopakodás2
Gyorsaság4 Autó3
Intelligencia5 Tárgyalás4
Akaraterő5 Számítógépek5
Karizma3 Elektronika5
Mágia- Megfélemlítés3
Esszencia5.3 Etikett (utcai)3/1
 
Harci Tartalék7 Reakció4
Karma Tartalék2 Kezdeményezés2d6

Kiberver: JIR (1. szint), Adatjack

Felszerelés: Páncélozott nadrág és dzseki (3/0), Colt America L36 (2 tár normál lőszer), 1 db. valódi RASZ, zsebiroda, MedKit, elektronikai szerelőkészlet, távirányító rigódekk, kocsikulcs, 1 db. furgon, 2 db. felderítő robot

Brad természetesen hajlandó a csapattal tartani (és segíteni, ahol tud), ám beismeri, hogy fegyverek és rajtaütések terén nem éppen a legprofibb. Ez a beszámoló és megbeszélgetés - mivel Brad megpróbál sietni - rövid idő alatt véget ér. Ekkor kell döntésre jutniuk a játékosoknak. Brad elmondja, hogy bő fél óra az út a jeladója alapján a lenyomozott rejtekhelyig, és amennyiben sikerül megszerezniük a hengert, hamar össze tudja hozni a találkozót a megbízóval, és az áru leszállítását. Rövidesen indulniuk kell, amennyiben nem akarnak kifutni az időből. Mehetnek Brad pick-upjával, de használhatnak más járműveket is.

Ha nem akarnák beengedni Brad Lewist, akkor az ajtóból kiabálva mond egyre többet, ami felkeltheti a bentlakók figyelmét. Amennyiben biztos benne, hogy van bent valaki, kitartóan csönget vagy dörömböl. Ha sikerül meggyőzni a bentlakókat, hogy érdemes őt meghallgatni, akkor hagyja magát akár megmotozni és kikérdezni is, csak ne küldjék el. Amennyiben semmiképp se nyitnak neki ajtót, hamarosan odébb áll (abban a hitben, hogy mindenkit elvitt a mentő vagy a Lone Star, vagy esetleg csak leléptek a nem éppen biztonságos otthonukból). Ekkor a karakterek lemaradnak a további történésekről és a magyarázatról.

Ha a karakterek valamilyen okból megtámadnák a srácot, az azonnal megpróbál elmenekülni. Harcban szinte esélytelen, mindössze egy könnyű pisztoly lapul a zsebében, és annak sem igazán a szakértője. Brad elmenekülése vagy halála szintén véget vet a történetnek.

Szintúgy itt ér véget a történet érdemi része, ha a karakter(ek) még idejekorán letörölték volna kódot, és így a később érkező csapat sem tudta megszerezni. Ezek után, ha az előzőekben történt bármiféle összetűzés, az illetők tartózkodási helyét most megtudhatják, és így alkalmuk nyílhat a megtorlásra. Brad ebben az esetben is kéri őket, hogy segítsenek bosszút állni a társainak gyilkosain, de jelentősebb pénzösszeget ekkor már nem tud felajánlani. Logikusnak tűnhet azonban az ennek ellenére történő segítségnyújtás, ha az esetleges eddigi összetűzések során bárki is meghalt volna a rajtuk ütő csapatból. Ugyanis bárki számára világos lehet, hogy akár később is bosszút állhatnak ezért, hisz a címet tudják. (Ha még ekkor sem állnának kötélnek a karakterek, Brad megemlítheti, hogy a robotjával kihallgatta a támadók beszélgetését, és elhangzott egy-két "majd később..." utalás is.)

Nagyon jó ötlet lehet a karakterek részéről, amennyiben megszerezték tőlük a kódot és a hengert is, de ők nem tudnak (vagy nem akarnak) összetűzésbe keveredni most senkivel, ha megpróbálják felkeresni a kirabolt céget (ha kiszedik a nevét Bradből).

Kapcsolatba léphetnek a megfelelő személlyel a GenRes Technologiesnél, és elmondhatják, hogy "valakitől" megtudták, hogy "valakik" megszerezték a hengert és a kódot, és még az illetők címét is szállítani tudják. (Ekkor a GenRes maga intézkedik.)

A karakterek ezzel a húzással remélhetik, hogy meg tudnak szabadulni az őket fenyegető veszélytől, ha tartaniuk kell bármi retorziótól. Ha a mesélő ezt a csavart túl könnyű megoldásnak vélné, úgy elképzelhető, hogy a hengert birtokló csapatnak sikerül magát kidumálnia a GenResnél (hisz a feladatuk a henger visszaszerzése volt), vagy éppen hogy őket értesítik majd, hogy intézkedjenek az ügyben. Ezt a karakterek viszont nem tudhatják.

Ekkor - ha sikerül nekik kideríteni, hogy ki dobta fel őket - kicsit dühösek lesznek, hisz az áruért jóval több pénzt kaphattak volna, mint amennyiért a visszaszerzésére szerződtek.

Amennyiben a karakterek ügyesen intézték a GenRes-szel való kapcsolatfelvételt, akkor az érintett csapat nem tudja lenyomozni őket. Azt viszont - kis utánanézéssel (az árnyak közt) - kideríthetik a karakterek, hogy valamilyen módon mégis csak túlélték volna a dolgot a hengert elrabló illetők.

A GenRestől - az esetleges alkutól függően - szép jutalomra is számíthatnak a megfelelő információért.

Ha a karakterek a csapaton történő rajtaütés mellett döntetnének, Brad láthatóan fellelkesül. Látszik, hogy megviselték a történtek, és hogy fűti a srácot a heves bosszúvágy. Az odaérkezés a helyszínre elég egyszerű, mert Brad felderítő robotjának munkája alapján a navigációs berendezés pillanatok alatt felrajzolja egy térképre, hogy merre is kell menniük. A karaktereknek az út alatt lehet idejük ellenőrizni fegyvereiket, alkalmazniuk varázslatokat, illetve egyáltalán felkészülni az akcióra. A Brad felderítő robotjától kapott képek alapján megtervezhetik az akciót: idejük most lehet rá elég.

Amennyiben az út során még fel akarnak venni valakit, úgy nyilvánvaló, hogy csak olyan segítő tud csatlakozni hozzájuk, aki elérhető közelségben van, és azonnal(!) harcra kész, mivel egyszerűen kifutnak az időből, ha várniuk kell bárkire is.

A már megismert csapat odabent aligha van felkészülve arra, hogy rajtuk ütnek. Az eddigiekben történtektől függ, hogy hányan vannak még életben, és milyen állapotban. (A legrosszabb esetben már csak két túlélő maradt meg a csapatukból: a dekás és a rigó.) Az üzlet, illetve a veszteségekkel és a sebesültekkel való foglalkozás leköti őket.

Ha sikerült megszerezniük a kódot, akkor most egy vevőt hajtanak fel éppen. Amennyiben nem, úgy utolsó lehetőségként a dekásuk megpróbál betörni a GenRes Technologies rendszerébe, hogy megszerezze a kódot. Ha ez sem sikerülne, visszatérnek az eredeti tervhez, és épp készülnek leszállítani a hengert a GenResnek.

A dekás: egyszerű ruhákba öltözött sovány, humán férfi, sötét haj és szem, borosta.

Erő3 Pisztolyok2
Test3 Lopakodás4
Gyorsaság4 Autó5
Intelligencia4 Autó É/J4
Akaraterő4 Számítógépek3
Karizma5 Elektronika4
Mágia- Biotechnika3
Esszencia3.8 Etikett (utcai)3/1
 
Harci Tartalék6 Reakció4 (6)
Rigó Tartalék6 Kezdeményezés1d6 (2d6)
Karma Tartalék1   

Kiberver: Adatjack, Gyorsított reflexek (1. szint)

Felszerelés: Páncélruha (3/0), Remington Roomsweeper (24 db. sörétes lőszer), 1 db. valós RASZ (Carlo Benedis), mobiltelefon, zsebiroda, arany DocWagon csuklópánt, 1db. Sony CTY-360-D kiberdekk (átlagos és átlagnál valamivel gyengébb programokkal felszerelve), fehérzaj generátor (4. szint), hangtorzító (3. szint), 500 nuyen, egy doboz cigaretta, öngyújtó, aranylánc és karkötő, 2 db. műérzet chip, 1 doboz koffein tabletta, 2 db. trauma tapasz

Hogy a karakterek innentől kezdve mit csinálnak, azt nehéz megjósolni és kontrollálni. Próbálkozhatnak nyílt támadással és belopózós rajtaütéssel is, de akár - kellő elrettentő erőt felvonultatva - egyszerű ultimátummal is: ha a bentlévők látják a túlerőt, akkor kevés (és sérült) túlélő esetén elképzelhető, hogy átadják a hengert. Pláne, ha esetleg még pénzt is kínálnak érte a karakterek, okosan arra gondolva, hogy valamennyire a másik fél becsülete is megmaradjon.

Egy fair ajánlat esetén még akkor is hajlandók lehetnek egyezségre, ha az erők esetleg kiegyenlítettek lennének. Brad a békés kimenetelű megoldásokat viszont erősen ellenzi: szerinte mindenképp megérdemelnék a halált az elvetemült gyilkosok. Ha a karakterek mindenképp tárgyalni akarnak, akkor arra próbálja őket rávenni, hogy később jöjjenek vissza, és végezzenek a társait lemészároló vadászokkal. (Ezért akár még fizetni is hajlandó, amennyiben csak így ér célt. Erről a tervéről később sem tesz le, így akár napok múlva is hajlandó a karakterekkel üzletet kötni a bosszúra.)

A hengert és a kódot birtokló csapat búvóhelye egy kisebb lepusztult raktárépület egy telken, ami hivatalosan - ha utánanéznek - egy kisebb építőipari cég nevére van bejegyezve. A cégről magáról szinte semmit nem lehet kideríteni, valószínűleg csak valami fedőcég. A telep maga egy külvárosi gyárnegyedben megbúvó kis szürke építmény. Három-négy méter magas bentonkerítés veszi körül, a tetején szögesdróttal. A legfelső drótban halálos áram (4H sebzés, lásd SR3 idevágó fejezete) kering a drót átvágásával próbálkozókra várva (ez viszont nem látszik kívülről), a kerítés átlátszatlan, és noha a vakolat omladékos, maga a fal sértetlen, láthatóan rendszeresen kijavítják az esetleges réseket. Egyetlen rozsdás, vasból készült kapuja van, ami az utcára nyílik. A telep területét négy (a főépület sarkain elhelyezett) forgóállványos kamera, a kaput további két kamera figyeli. A kamerákat hőlátó és fényerősítő optikákkal látták el. Senki nem sejtheti, de a kamerák képét közvetítő monitorokat senki nem figyeli: a bent ülőknek egész más dolguk akad épp.

A kapu távirányítású, aminek érzékelője megfigyelhető valahol fejmagasságban, de található ott egy falba épített számkódos nyitószerkezet is. Ennek burkolatának szétszedése sikeres Elektronika É/J tesztet igényel, 5-ös célszám ellen. (Sikertelen próba esetén nem történik semmi, csak megkarcolódik a zár burkolata.) Szintén 5-ös célszám a zár kinyitásához, ellenben 8-as célszámot kell megdobni, hogy a nyitás tényéről se jelezzen vissza a szerkezet! (A sikertelen próba ez esetben már beindítja a riasztást a zár, illetve a 8-as célszám el nem érése is beindít egy belső jelzést, amire odabent szintén felfigyelhetnek. Igaz, erre egy kicsit lassabban reagál a rigó, illetve amennyiben elterelik valamivel az épületben lévők figyelmét, az is elképzelhető, hogy nem is veszik észre a jelzést, vagy nem azonnal.) Amennyiben a számkódos zárat kódfejtővel nyitják ki, mindenképpen leadja a zár a jelzést, bár konkrétan csak akkor riaszt, ha a zárnyitáshoz szükséges ellenpróbát a zár nyeri.

A telep maga egy teljesen sík terület, semmi fedezéket vagy rejtekhelyet nem nyújt. Az egyedüli "fedezék" a sötét éjszaka, mivel a holdat majdnem teljesen eltakarják a felhők, és a szomszédos gyártelepek fényei sem sokat világítanak ide. (Részleges fény: +6 célszám.) Az épületet vigyázó kamerák fényerősítő optikái azonban nem zavartatják magukat emiatt.

A telepen járőrözik még egy távirányítású robot (egy GM-Nissan Doberman, HK227 géppisztollyal és fényerősítő optikával felszerelve), ami automata üzemmódban csak passzív védelmet lát el. A rigó nincs becsatlakozva, így a robot képességeit alapvetően nem tudják kihasználni. Természetesen azért így is fel tud figyelni az óvatlan behatolókra. (Amennyiben riasztás vagy jelzés történik behatolásról, a benti rigó igen hamar átveszi az irányítást külső védelmi egysége fölött.)

A telep közepén található épület-együttes egy főbb épületből és egy mellette álló (belülről nem megközelíthető) raktárból, valamint egy hozzá csatlakozó kettős garázsból áll. A garázsban egy páncélozott furgon van, mellette pedig egy szétszedett, a legnagyobb átalakítások közepén álló Citymaster látható egy emelőn.

A raktár inkább csak lomtár, a telepen kívül nem szívesen tárolt dolgokat dobálják be ide: felesleges alkatrészek, autógumik, hulladék stb. A raktár a főépületen belülről nem közelíthető meg.

A főépület egy egyszintes betondoboz, belülről egy hatalmas csarnok az egész, és csak az egyik végében láthatók kisebb helyiségek (mellékhelység, konyha) ajtói. Bent az épületben szinte mindent megtalálni. Az egyik sarokban 3 emeletes, és 3 rendes ágyat helyezek el, mellettük polcokkal és szekrényekkel. Ugyanitt látható egy stabilizáló berendezés is különféle orvosi diagnosztikai eszközzel. Ezek mellett egy fém fegyverállvány és pár szekrény található tucatnyi fegyverrel - több különböző gyártótól, és mindenféle típusból. Többnyire pisztolyok, géppisztolyok és sörétes puskák, illetve egy-két járműbe szerelhető fegyver is. A szekrények kisebb polcait több tucat doboz tölti meg, tele lőszerekkel és kiegészítőkkel. Az egyéb harci eszközöket, valamint a páncélruházatokat is itt tárolják.

Az egyik falon hosszan kivetítők és várostérképek láthatók, előttük elektronikai eszközök és kiberdekkek darabjai, kaotikus össze-visszáságban. Egy nagyképernyős trideó, egy telekom és egy nyomtató is gazdagítja a felszerelést. Itt található még egy CMT Avatar típusú kiberdekk is, melyet még a szerencsétlenül járt dekástól szereztek. A dekk jelenleg használhatatlan az illetéktelen használatot megakadályozó rengeteg kódtól.

A helyiség hátsó részében, a konyhába nyíló ajtó közelében egy székekkel körülvett hatalmas asztal található, rajta a legutóbbi étkezés maradványai, ételes dobozok és papírpoharak. Ennek az asztalnak a közepéről láthatóan lesöpörték a szemetet, és oda rakták le a hengert. Körülötte olyan csupasz és tiszta az asztal, mintha a legfontosabb dolog lenne az egész épületben. Ami nem is áll messze a valóságtól.

Amennyiben harcra kerülne sor, nehéz kézben tartani az eseményeket, ugyanis a vadászok minden erejükkel védekezni fognak. Utolsó lehetőségként a garázsban álló furgonnal próbálnak meg kitörni.

Nem szabad elfelejteni, hogy az előző harcokból megmaradt sebeikből még nem igen tudtak kigyógyulni, az azóta eltelt egy-két óra legfeljebb a kábulás sebek kiheverésére elég. A frissebb sebeket ezen felül még elsősegélyt nyújtva és mágiával is tudják gyógyítani.

Végjáték
Június 11., péntek - délelőtt

Brad - amennyiben hozzájut a kódhoz és a hengerhez is - rendben leszállítja az árut. Ha a karakterek akarnak, sőt, Brad ezt indítványozza is, jelen lehetnek az átadáskor. A megbízó rendesen fizet, és Brad is tartja magát a megállapodáshoz.

Amennyiben a karakterek túl könnyen jutottak el idáig, elhelyezhető a történetben itt még egy csavar. Elképzelhető az is, hogy a megbízó sajnálja az áruért ígért pénzt, és válaszút elé állítja Bradet (és esetleg a karaktereket): holmi határidő-túllépésre hivatkozva csak a felét hajlandó fizetni, és nem tágítanak ettől. (Brad elkeseredésében hajlana erre is, hisz társai kórházi számlájára kellene a pénz, még ha kevesebbet is kap.)

Az is előfordulhat, hogy a megbízó cég inkább a "szálak elvarrása" mellett dönt, és nem kockáztatja meg, hogy a vadászoknak később esetleg eljárjon a szája. Ebben az esetben a megbízó teljes mértékben úgy kezeli a jelenlévő karaktereket, mintha ők is az eredetileg megbízott csapathoz tartoznának.

Egy ennél sokkal valószínűbb "kellemetlen esemény" következhet be, hogy ha úgy szerezték meg legvégül a hengert, hogy kikényszerítették (vagy megvásárolták) a rejtekhelyükön meglepett vadászoktól. Ekkor szinte biztos, hogy az üzletet kereső árnyvadászok visszatérnek az eredeti tervhez, és elkezdik követni az áru leszállítására igyekvő Bradet és a karaktereket. Ha ez sikerül nekik, és nem szúrják ki őket, úgy a lopás megbízójának kiderítését is váró GenRes örömmel fogadná a találkozó helyszínének kiderítését, ahol a henger is fel fog tűnni a megbízó pár emberével együtt. Ez egy olyan csavar, amire a karakterek aligha számíthatnak

Ha ez bekövetkezik, a karakterek (már akik Braddel tartanak) könnyen két céges alakulat kereszttüzében találhatják magukat. Az összetűzés kimenetele feltehetőleg a GenRes egységek győzelmével ér véget, ugyanis ők számítanak egy másik cég embereire, míg azok csak az árut leszállító árnyvadászokra. Az is elképzelhető, hogy az árnyvadászoknak fizetni nem hajlandó megbízókat pont a GenRes kommandó megérkezése akadályozza meg abban, hogy végezzenek a karakterekkel.

Fontos megjegyezni, hogy a GesRes Technologies teljes mértékben úgy gondolja, hogy a karakterek is részt vettek a henger elrablásában, és a tudós meggyilkolásában.

Az áru átadásakor történő rajtaütésekkel jobb csínján bánni, ugyanis ha tartja magát a mesélő a cégek lehetőségeihez, a rajtuk ütő kommandó igen halálos ellenfél még akkor is, ha a támadók szembekerülnek a másik cég jelen- lévő embereivel is. A karaktereket is tűz alá veszik, és a kiberverekben nem szűkölködő, harci mágiával is megtámogatott céges erők aligha fognak kegyelmezni bárkinek is, aki az érdekeiket sértette.

Mindezek ellenére egy teljesen reális lehetőség. Esetleg lehet egy kis esélyt adni a karaktereknek, hogy kereket oldhassanak a helyszínről, mondjuk a tűzharc miatti nagy kavarodásban.

Az is megtörténhet, hogy a találkozón rajtaütő céges osztag több, vagy akár minden karakterrel végez. Ez is megtörténhet, hiszen a világ már csak ilyen. Csak az erősek és a szerencsések maradhatnak életben. Néha még azok se...

Írta: Varshi
A cikk az Alanori Krónikában jelent meg, 2 részletben.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 21 szavazat alapján 8.3)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: A holtak lángja (Shadowrun kalandmodul).

Létrehozás: 2003. november 5. 13:39:11
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.