Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Alanori Krónika
Hírek
Hírek, változások
Az Alanori Krónikáról
Mi is az az AK?
Megjelent számok
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Egyéb
Krónikák a boltban
Szavazások
 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Módosult cikkek
Termékismertető - Alanori Krónika 145. (2008. március-április)
Termékismertető - Alanori Krónika 142. (2007. november)
Termékismertető - Alanori Krónika 140. (2007. szeptember)
Termékismertető - Alanori Krónika 139. (2007. július-augusztus)

A lista folytatása...
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 

Beszélgetés a Káosz Galaktika Kártyajáték születéséről

A játék tervezőjét kerestük meg, hogy pár kérdésünkre választ kapva még többet tudjunk meg a játék rendszeréről, hátteréről és a fejlesztés körülményeiről. A beszélgetés a Káosz Galaktika Kártyajáték megjelenése előtt történt.

- Mikor és hogyan merült fel a gondolat benned, hogy egy új kártyajátékot kellene készíteni, és kik voltak azok, akik segítettek ebben?
1998 decemberében fordult meg először a fejemben, hogy szükség lenne egy új, sci-fi kártyajátékra, mivel ilyen még nem nagyon jelent meg Magyarországon. Először arra godoltam, hogy egy külföldi játékot kéne lefordíttatni, de az eddig megjelentek közül egyik se tetszett annyira, hogy biztos lehettem volna a sikerében. Ekkor merült fel bennem egy saját tervezésű játék gondolata, és mivel én is lelekes híve és játékosa vagyok a Káosz Galaktika levelezős játéknak, adta magát az ötlet, hogy megkeressem a Beholder kft.-t, és felajánljam nekik hogy a levelezős játékuk világát felhasználva készítsek nekik egy új kártyajátékot. Természetesen nekik is nagyon megtetszett az ötlet, és 1999 februárjában már neki is láttam a fejlesztésnek. Nagyon nagy előrelépést jelentett még az is, hogy sikerült felkérnem Lipták Lászlót, a Káosz Galaktika egyik leghíresebb játékosát arra, hogy segítsen kidolgozni a lapok neveit és a flavorokat, ráadásul pár hónap alatt egy nagyon lelkes tesztelői gárdát is sikerült kialakítanom.

- Mostanában elég sok külföldi kártyajáték van piacon, és Magyarországon is több kártyajáték jelent már meg. Némelyik azonnal, néhány pedig egy-két kiegészítő után eltűnt a süllyesztőben. Elkerülhetetlen és kényes kérdés, de óhatatlanul is felmerül: Van-e még helye egy újabb kártyajátéknak?
Nos, ami azt illeti, a minőségi játékok viszont továbbra is töretlen lendülettel hódítanak, itt elsősorban a HKK-t szeretném megemlíteni, amihez az alapkiadással együtt már közel 10 kiegészítő jelent meg. A KGK ha lehet, még kidolgozottabb, még kiegyensúlyozottabb lesz, és forradalmian új dolgokat is fog tartalmaz, ami még izgalamasabbá és változatosabbá teszi majd, mint az eddig megjelent kártyajátékok. Ehhez kapcsolódik még talán az is, hogy a KGK fejlesztését nagyon komoly tesztelői munka kísérte, több mint kilenc hónapig tesztelte egy szinte kivétel nélkül profi kártyajátékosokból álló tesztelői csoport.

- Miért pont a KG világát választottátok? Mennyire fog illeszkedni a levelezős szerepjáték környezetéhez, hangulatához?
Mint már említettem én is játszom a KG-n, és velem együtt a többi sok száz játékosnak is az a véleménye, hogy ez egy nagyon profin, aprolékosan kidolgozott csodálatos sci-fi világ. Egy sikeres sci-fi kártyajátéknak pedig pontosan egy ilyen háttérre van szüksége, magától értetődő volt, hogy felkeressem az ötlettel a levelezős játék készítőit. Másfelől pedig ez a játék a KG játékosoknak is egy nagy segítség lesz a lapokon megjelenő festményekkel vizuális betekintést nyerni a KG világába. A kártyajáték alapsztorija is a KG történelméből merít, de ettől függetlenül azok is bátran játszhatják, akik még semmit nem tudnak a KG-ról, mert önmagában is kíváló szórakozást nyújt magávalragadó játékrendszerével. A lapok nevei egy az egyben a Káosz Galaktika világában megtalálható űrhajókból, fegyverekből, lényekből és kapitányokból lettek átvéve, ráadásul az összes lapon lesz flavor, tehát aki még csak most ismerkedik ezzel a világgal, az is könnyedén rá fog érezni a Káosz Galaktika hangulatára. Egyébként a legtöbb flavor inkább a poénokra van kihegyezve, mert az volt a tapasztalatom, hogy a kártyások inkább ezeket díjjazzák, de bőven találhatók jelmondatok, szövegrészletek és idézetek is köztük.

- Mitől más ez a kártyajáték mint a többi? Milyen rendhagyó elemeket tartalmaz?
Az összes újdonságot nem akarom elárulni, de csak hogy egy párat említsek: A játékban minimális szerepet játszik a szerencse, lehetőség van a szabályok alapján, kikeresni lapokat a paklidból, ezáltal nagyban erősítve a "kombókra" épülő paklikat. Fantasztikusan izgalmasra sikeredtek a fejlesztgethető bázisok is, ezek űrhajók által támadható, arccal lefelé fordtott lapok, amik között sok-sok csapda is szerepel. Így a játék alaphangulatát nagyban fokozza a blöffölgetés lehetősége, és a kockázat mindkét oldalról: vajon csapdát fejleszt-e másik játékos és a másik oldalról: érdemes-e még fejlesztenem egy csapdát, megtámadja-e egyátalán az ellenfelem. A harcrendszert is sokkal változatosabbra és bonyolultabbra csináltam, mint más kártyajátékoknál, az űrhajóknak négy paramétere van, és csata közben a játékosok döntései is nagyban befolyásolják a harc végkimenetelét, úgyhogy van lehetőség bőven taktikázni! A pakli összeállítás is teljesen rendhagyóra sikeredett, a lapok négy pár ellentétes fajból állnak, és egy pakliba maximum négy fajt lehet összekeverni, de úgy, hogy nem lehet ellentétes fajú lapokat belerakni, így jól meg kell gondolni, hogy melyik fajt válasszuk, mert ezáltal egy másikról egyben le is mondunk.

- Mi a helyzet a több játékos lehetőségekkel, az opcionális szabályokkal, és a versenyszabályokkal?
Ezek mind egységesítve lettek, részletesen kidolgoztam mind a több játékos rendszert, mind a versenyszabályokat, és ezeket pontokba szedve leírtam a szabálykönyvben. Az opcionális szabályok között leginkább a játékra vonatkozó egyszerűsítések találhatóak, hogy a fiatalabb és a kezdő játékosoknak még élvezetesebb és könnyebben tanulható legyen a játék. Aztán persze ők is áttérhetnek a bonyolultabb, de izgalmasabb szabályokra. A versenyek időpontjai már a szabálykönyvben is meg lesznek hírdetve, úgy tervezem, hogy havonta egy hivatalos versenyt fogok rendezni, valószínűleg a mindenki által ismert Láng Művelődési központban. Az időpontok úgy lettek kiválasztva, hogy nem esnek egybe egy másik játék versenyeivel sem, mindig vasárnaponként leszenk. Nagyon magas díjjazások lesznek, és a szabályrendszer tökéletességének hála itt tényleg az fog nyerni aki a legerősebb paklit rakja össze, és a legjobban játszik, mivel a véletleszerűség nem csak a rendszerből, de a lapok közül is szinte teljesen ki lett iktatva.

- Előre láthatóan mikor fog megjelenni, milyen kiszerelésben, és várhatóan milyen áron?
A Káosz Galaktika Kártyajátéknak a december eleji TF-találkozón lesz a premierje, egy alappakli várhatóan 900 Ft körül lesz, ez egy 45 lapot és egy szabálykönyvet fog tartalmazni, ezzel akár már egy gyors keverés után el is lehet kezdeni játszani. Az alapkiadás 320 lapból fog állni, újdonság, hogy ezek sorszámozva lesznek és jelölve lesz rajtuk az egyes lapok ritkasága is. A lapok mérete egy nagyon kicsivel kisebb lesz, mint a HKK-nak, azért, hogy a kártyavédő fóliákba végre gond nélkül beleférhessenek a kártyák. A design gyönyörű lesz és a festményeket is válogatott grafikusok készítették, újjítás még, hogy a kártyák kinézetét a lapok típúsa, nem pedig a faja fogja meghatározni, ettől nagyon egységesek és átláthatók lesznek az asztalon lévő és a kézben tartott lapok. Végezetül, annyit, hogy akinek bármi további kérdése van, vagy szeretne többet megtudni a játékról, az személyesen a Magic Shopban, a KGK központjában találkozhat velem, itt mindenre választ kaphat.

A cikk az Alanori Krónika 46. számában jelent meg.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 11:21:55
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:20
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.