21. forduló, 23. forduló, Girmasupoz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2022. aug. 17. 10h:37'
EZ A 504. JÁTÉKHETED, 22. FORDULÓD
505. játékheted kezdete: aug. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 15 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1951
SZÁMLA : XXXX

GIRMASUPOZ KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [63,-35] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+17 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+4 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+27 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP).

h 1167 használod az 1167. tárgyat
Nem adtad meg a második paramétert (egy recept számát)! [0 pontot használtál fel, van még 204.]

v 6 6 elmormolod a 6. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Elmormoltad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 199.]

t 91 támadod a 91. szörnyet
FT 91 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy alpesi tehén! Ezt kerested. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az alpesi tehén testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az alpesi tehén fejét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. Időben félreugrasz az alpesi tehén rúgása elől. Bronzhegyű lándzsával megdöföd az alpesi tehén testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki az alpesi tehén száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 352 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


d 2 30 eldobod a 2. tárgyat (30 darabot)
Elhajítasz 28 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 199.]

m 1 8 mozogsz északkeletre, északra
[64,-36] Síkság, továbbra is csak síkság. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Leah hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy süvítő rája nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a süvítő rája lapos testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Nem találtad el! Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Több csapást kapsz a süvítő rája farkától. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Nem találtad el! A süvítő rája fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A süvítő rája farka jobb karodra és kezedre csap le. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}


(Továbbmész...) [64,-37] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy északi aurach. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Hatalmasat okádsz: semmi sem marad a gyomrodban! Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az északi aurach tömzsi testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Az északi aurach megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az északi aurach jobb első lábát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Az északi aurach megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az északi aurach szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. 417 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 179.]

kf 329 1 kézbeveszed/felveszed a 329. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a bronzhegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed a csontpálcát. [0 pontot használtál fel, van még 179.]

m 8 mozogsz északra
[64,-38] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy woor-antilop. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Megmarkolva a csontpálcát a másikra támadsz. Csontpálcával egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a woor-antilop testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) A woor-antilop megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Elvesztette a varázserejét a csontpálca. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. (ld. enc.) 43 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látsz egy oltárt. Sheran híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 169.]

kf 87 1 kézbeveszed/felveszed a 87. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a csontpálcát, majd a jobb kezedbe veszed a bronzhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 169.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[63,-39] Szűnni nem akar a zöld síkság. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Elenios hívői építették. Észreveszel egy szent ligetet. (ld. enc.) Valami furcsát érzel: békesség és harmónia uralja a tájat. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő alpesi tehén nem jelenthet komoly veszélyt. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az alpesi tehén testét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Patájával az alpesi tehén kissé megtaszít. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával felnyársalod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. Az alpesi tehén megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. Az alpesi tehén még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. 352 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver). Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 159.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 157.]

kf 329 1 kézbeveszed/felveszed a 329. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a bronzhegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed a csontpálcát. [0 pontot használtál fel, van még 157.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[62,-40] Síkság, továbbra is csak síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy bolhakutya nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Marokra fogva a csontpálcát a másikra ugrasz. Csontpálcával egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a bolhakutya testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) A bolhakutya állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Hasznavehetetlenné vált a csontpálca. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bordacsontot. 14 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 147.]

kf 127 1 kézbeveszed/felveszed a 127. tárgyat a jobb kezedbe
A jobb kezedbe veszed a mandibulakaszát. [0 pontot használtál fel, van még 147.]

m 5 4 mozogsz délnyugatra, délre
[61,-39] Síkság, továbbra is csak síkság. Ananászvirág illatát hozza a szél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy bo-skorpió. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a bo-skorpió kitinpáncélját. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A bo-skorpió csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A bo-skorpió melléd csap a farkával! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 63 tapasztalati pontot kaptál. Teljesítettél egy isteni küldetést! Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [61,-38] Síkság, továbbra is csak síkság. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Tharr rúnaköve. Találsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Úgy gondolod, hogy a közeledő gátvakond nem jelenthet komoly veszélyt. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a gátvakond testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Karmaival a gátvakond megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 65 tapasztalati pontot kaptál. Végrehajtottad az egyik feladatot, amit istenedtől kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 127.]

im 0 2 imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +5 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve méregsemlegesítés. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank. 2.) Jó erőfejlesztés egy kis fizikai munka végzése: építs vaskohót. 3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel! [30 pontot használtál fel, van még 97.]
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Megszólal az ismerős hang.
- Jól van, halandó, hűségesen szolgálsz! Jutalmad nem marad el. (+1 max. életerő, +4 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve vak őrület. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank. 2.) Jó erőfejlesztés egy kis fizikai munka végzése: építs vaskohót. 3.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! [30 pontot használtál fel, van még 67.]

kf 87 1 kézbeveszed/felveszed a 87. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a mandibulakaszát, majd a jobb kezedbe veszed a bronzhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 67.]

e 16 élelemszerzés 16 pontért
A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Ráismersz a lényre. Egy evaporőr. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az evaporőr hengertestét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Az evaporőr elhibázza az ütést csápjával. Az evaporőr szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 136 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy mayuto-bokrot találsz. Sajna, a különösen tápláló gyümölcs csak néhány érett példánnyal képviselteti magát. (+3 kaja.) A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy törpemammut nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a törpemammut jobb első lábát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a törpemammut ormányát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A törpemammut rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával jól megszurkálod a törpemammut jobb oldalát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

[16 pontot használtál fel, van még 51.]

e 16 élelemszerzés 16 pontért
Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy woor-antilop. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a woor-antilop fejét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A woor-antilop feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. A woor-antilop szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. 43 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Lekapsz két hamuludat. A Te reflexeid voltak a jobbak. (+3 kaja.) Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy woor-antilop. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Itt csata lesz.

Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a woor-antilop jobb első lábát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) A woor-antilop megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. 43 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[16 pontot használtál fel, van még 35.]

f 16 kísérletezel a 16. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Eltelik egy óra... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy csontkést. (ld. enc.) 17 tapasztalati pontot kaptál. [5 pontot használtál fel, van még 30.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 25.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 25 pontod maradt, ebből a következő körre 25 pontot vihetsz át. Kapsz még 161 pontot. A következő körben tehát 186 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


WOOR-ANTILOP (31. SZÖRNY)
A nyílt területek, síkságok mutáns mindenevője aránylag békés állat-szörny, de ha megtámadják, igen keményen tudja védelmezni magát. Nem egy nagyobb ragadozó szenvedett már kemény döféseket a "szende" kérődző-utánzat szarvától. Inkább bőréért vadásszák, mint húsáért.

ANTILOPBŐR (48. TÁRGY)
Egy woor-antilop megnyúzása kemény munka, de nyilván megéri a fáradtságot. Az antilopbőr, mint minden tárgy ebben a játékban, nyilván jó valamire. És hogy mire? Hisz ez nyilvánvaló...

SZENT LIGET (439. ÉPÍTMÉNY)
Utad során egy vékony, alig letaposott ösvényre bukkansz, melynek végén különös kis tisztást találsz. A kicsiny ligetbe lépve, furcsa érzés lesz úrrá rajtad, mintha nem is a természet, hanem emberkéz alkotta volna. A sudár kőris és mahagónifák szinte teljesen körbezárják a kis térséget, amelyről első pillantásra megállapítod, hogy kiválóan alkalmas táborozásra, és viszonylag jól védhető. Ahogy letelepszel a gondos kezek által levágott fűre, hirtelen tökéletes biztonságérzet száll meg, szinte feloldódsz a téged körülölelő csendben. Most már biztosra veszed, hogy eme helyet mágia hozta létre, de arra képtelen vagy rájönni, hogy milyen erőknek köszönheti létezését. Halványan érzed egy nem evilági hatalom jelenlétét, hiszen szinte vibrál körülötted az egész hely. Ahogy behunyod a szemed, egy darabig tisztán hallod az erdő hangjait, szinte eggyé válsz ezzel a különös kis ligettel. Végül kipihenve magad továbbállsz, de azért még egy búcsúpillantást vetsz a gyönyörű tisztásra és a fákra, melyeknek ágai mintha óvón vigyáznák a szent liget bejáratát. [Megjegyzés: a Szent Ligetet a Hófarkas klán hozta létre, igazi hatása a Szent Ligetnek csak a Hófarkas klán tagjaira van.]

MÉREGSEMLEGESÍTÉS (14. VARÁZSLAT)
Ha méregsemlegesítés varázslatot elmormolod, 10 VP-ért, azonnal megszüntetsz minden, a szervezetedben levő mérget. Ha a tested tiszta, akkor az utolsó varázsszót nem mondod ki, hanem a varázslat inaktívan lapul mindaddig, amíg valamilyen mérgezést nem kapsz. Ha pl. harcban mérgeződsz, akkor a harc végén automatikusan aktiválódik a varázslat. Ha a méregsemlegesítést V 14 1-el raktad fel, akkor ezután a méregsemlegesítést automatikusan megújítod. Ha egy harcban egyszerre kapsz bénító és sebző mérget, akkor azt ilyen esetben külön-külön kell semlegesíteni (vagyis a varázslat ebben az esetben 20 VP-be fog kerülni).
A varázslat nem működik azonnali hatású mérgeknél (pl. bo-skorpió, gyengén mérgezett tű), hiszen a méreg a vérbe jutás pillanatában hat, nincs idő ellene védekezni.

VAK ŐRÜLET (18. VARÁZSLAT)
Ezt a varázslatot 3 VP-ért elmormolva, fanatizálod magad a harcok időtartamára, fájdalommal nem törődve veted magad az ellenfélre. Lehetőséget kapsz ezzel, hogy a menekülésedet 15% és 30% közötti értékre állítsd be. A % értéket a varázslat második paramétereként kell megadnod. Példa: V 18 20. A varázslat hatása a legközelebbi VI paranccsal történő menekülés% állításig tart. Ez egyébként a legjobb lehetőség arra, hogy meghalj, úgyhogy nagyon óvatosan használd!

TÖRPEMAMMUT (115. SZÖRNY)
Erről az alig elefánt méretű, agresszív természetű növényevőről nem sokat mondhatunk. Ha nem lennének a hatalmas agyarai és mázsás patái, már rég kipusztították volna ízletes húsáért. Agyarai sajnos túl kicsik ahhoz, hogy értékes elefántcsontnak tekinthessük. A törpemammut ellen a legjobb a szúrófegyver.

CSONTKÉS (11. TÁRGY)
A bolhakutya hosszú és éles bordacsontjából egy igen hatékony szúrófegyvert készíthetsz, a csontkést, amely balkezes fegyverként is használható. Sebzése d4+3, elkészítése a KT 11 paranccsal, 4 pontért történik.

KARAKTERLAP

Girmasupoz, egy szőke hajú, kék szemű gnóm férfi vagy. Bőröd színe zöld. Tharr elsőáldozója vagy. Ez a 22. fordulód.

Erő: 10 (15) Szint: 10 Merészség: 5/5 Magasság: 116 cm
IQ: 19 Támadás: 11 Agresszió: 3 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 26 Menekülés: 30 % Életkor: 82/82 év
Egészség: 13 Életpont: 128/103 Jellem: semleges Tul. pont: 6
Szerencse: 19 (21) Varázspont: 134/66 Pénz: 398 arany Kép. pont: 3
Eddig összesen 91 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 545 TP-t kaptál. Jelenleg 14 698 TP-d van. A következő szinthez még 2 302 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, sörényes ubuk, északi aurach.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 8 vágófegyverek: 4 ütőfegyverek: 3
dobófegyverek: 8 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (5 -6.); ubuk dobónyíl (#138) (7 -);
61,62 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 79

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 952 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9 2. nyomkövetés: 4 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 1 5. gyógyítás: 2 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 9. taumaturgia: 7
10. vadászat: 7 11. bányászat: 2 12. főzés: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 38% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
ork sámán (#345), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Jó erőfejlesztés egy kis fizikai munka végzése: építs vaskohót.
3.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 0)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): új. városháza (685): új.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * grifftoll kesztyű (#1578) 1 * láncing (#222) 1 mászókarom (#78)
1 * nagy vaspajzs (#161) 1 * varkaudar csizma (#317) 1 * vassisak (#160)
1 * zafír erőöv (#397)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzhegyű lándzsa (#87) 2 göcsörtös bunkó (#123) 1 kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 1 mandibulakasza (#127) 42 * ubuk dobónyíl (#138)
17 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * arany papi karkötő (#309) 5 ezüst gyűrű (#180) 2 ezüst karkötő (#158)
1 * két kard szimbólum (#144) 1 * obszidián karkötő (#229) 1 * smaragd védőgyűrű (#223)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 3 fáklya (#36)
1 hebrencs csapda (#147) 12 kaja (#2) 1 + karócsapda (#163)
1 kis vaskulcs (#40) 17 krónika (#1725) 2 leviatán hólyag (#2182)
1 rézkulcs (#75) 1 Rodger kezdő üstje (#1167) 2 sáfránykő (#979)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [benne 10 csepp tinta (#101), fér még: 0]
1 sullár hólyag (#168) [benne 6 csepp spiritusz (#170), fér még: 14]
2 vizestömlő (#3) [bennük 31 korty víz (#27), fér még: 9]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
12 álompor (#396) 3 antilopbőr (#48) 6 aurach fog (#657)
2 bordacsont (#16) 7 evaporőr háj (#105) 3 fekete gyöngy (#99)
2 hebrencs állkapocs (#130) 1 lapockacsont (#33) 2 mandibulapenge (#125)
2 óndarab (#85) 2 pirkit (#153) 1 rézdarab (#70)
15 sallank karom (#128) 11 sünmedve tüske (#14) 1 szárnyas hernyó (#69)
8 tigroszlán fog (#63)

Összsúly: 59.82 kg Megterheltség: 99%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 116 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 csontpálca (#329) 11 kaja (#2) 1 ubuk dobónyíl (#138)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 antilopbőr (#48) 3 aurach fog (#657) 1 bordacsont (#16)
1 evaporőr háj (#105)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

60 61 62 63 64 65
-41
-40
-39
-38
-37
-36
-35
-34
(61,-39) bo-skorpiók (#54)
(61,-38) Tharr rúnaköve, Tharr oltár, 46. jellempróba, gátvakondok (#57), evaporőr (#69), törpemammut (#115), woor-antilop (#31)
(62,-40) bolhakutyák (#17)
(63,-39) Elenios oltár, szent liget (#439), egy ismeretlen isten rúnaköve, 43. jellempróba, alpesi tehenek (#91)
(63,-35) alpesi tehenek (#91)
(64,-38) woor-antilopok (#31), Sheran oltár
(64,-37) 24. jellempróba, északi aurach (#350)
(64,-36) Leah oltár, süvítő rája (#113)

Üzenet küldése a karakternek