Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
A fiatalság itala
(Túlélők Földje varázsital)
Küldd el képeslapként!
A fiatalság itala egyike a legnehezebben előállítható, ámde leghatalmasabb varázsitaloknak. Ghallán megjelenésének eredete a múlt ködébe veszik ugyan, de léteznek bo'adhun feljegyzések, amik arra utalnak, már a régen kihalt barbár faj tagjai is használták magukon a szert áldásos hatása miatt. Persze ez sem menthette meg őket a háborúskodás miatti kihalástól...
Nézz szét a galériában!
Varázsdimenzió lapelemzés 2. rész
60. Beholder Találkozó 2024.06.15. - Beszámoló
Varázsdimenzió lapelemzés 1. rész
Céhek átmeneti tiltása Új Nemzedékről
HKK Zsákbamacska a júniusi Beholder találkozón

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8171)
HKK kérdés? (47113)
HKK várható módosítások, nerfek (július 1.) (61)
Új HKK kiegészítő: Varázsdimenzió (143)
Versenyhirdető (1828)
Békés megyei HKK-sok jelentkezzenek! (6355)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - élet

(AK108) Általánosítva kijelenthetjük, hogy a Lady Olívia tornyával kijátszott lénynek egészen addig nincs semmilyen képessége míg fel nem fedem. Nincs anti-mágiája, élete stb. Mivel nincs életpontja sem, ezért sebzéssel nem lehet megölni, de az életponttól független lény és lapleszedések a gyűjtőbe küldik. Amikor felfedem a lényt, akkor jön létre minden képessége, így a kijátszáskori is. Ha nem a megfelelő mennyiségű varázspontot költöttem, akkor a lény a gyűjtőbe kerül, még mielőtt bármilyen képessége (anti-mágia, élet, Sir Lonil Zomar leszedhetetlensége) létrejönne. Úgy kell tekinteni, mint ha a lény kijátszását megakadályozták volna.
(AK109) Ha lemásolok egy élet-jelzős lényt, az nem kapja meg az életet, mivel az élet definíciója azt mondja, hogy csak kézből kijátszáskor jár. Sőt, még azt is hozzáteszi, hogy csak az idézési költség kifizetése esetén.
(AK116) Dl'orkhaugruk nem kap életet, ha Avatár idézésével idézem meg. Az élet, a definíciója szerint, csak és kizárólag az idézési költség kifizetésével, a kézből kijátszva működik. Az Avatár idézése kézből kijátszásnak számít, de nem fizetem ki az idézési költséget.
(AK125) Nem menti meg az élet a lényemet a Szepukutól (új). A Szepuku (új) után semmiféle módon nem lehet gyógyulni, és az élet gyakorlatilag visszagyógyítja a lény sebződését.
(AK130) Ha az Ében munkafelügyelő (új) képességét használom egy életes lényre, aminek a max. ÉP-je 0 lesz tőle, akkor meghal a lény, az élet nem menti meg. Az élet max. ÉP-re gyógyít, vagy leveszi a jelzőket a lényről, ha az jelzőtől kerülne a gyűjtőbe. Itt azonban a max. ÉP 0, és nem jelzőtől kerül a gyűjtőbe, mivel a Ében munkafelügyelő (új) nem jelzőt ad.
(AK131) Deegón van egy Szent pajzs (tehát ekkor van rajta 2 életjelző és 5 ÉP-je van). Sebzek bele egyet, majd lelövöm róla a Szent pajzsot. Ekkor megvédi az élet Deegót. Az élet definíciója a következő: Ahányszor életjelzős lap kikerülne a játékból vagy gazdát cserélne, és még van rajta életjelző, akkor vegyél le róla egy életjelzőt, és a lappal nem történik semmi, kivéve, hogy ha a gyűjtőbe kerülés ÉP vesztéstől történne, akkor max. ÉP-re gyógyul; ha valamilyen jelzőknek köszönhetően (pl. méreg), kerülne a gyűjtőbe, akkor vedd le róla ezeket a jelzőket is egyúttal. A szabályban összesen két kivétel van, amikor nem véd az élet: a nem kényszerített áldozás, illetve a lények által történő leütés/lelehelés a harci fázisban.
(AK132) Húzhat lapot az ellenfél, ha Bobakromét használom egy életjelzős lényére, amit az életjelző megment. A lapvisszakeverés és a húzás a lap két képessége, nincs okozati összefüggés a kettő között.
(AK145) Nem kap életet egy életes lény, ha ellopom Diána kívánságával. Az élet szabálya szerint akkor kap életet egy lény, ha azt az idézési költség kifizetésével a kezemből kijátszom. Tehát nem kap életet, ha pl. pakliból veszem elő Apró kívánsággal, Elfeledett szingularitással. Nem kap akkor sem, ha kirakom pl. Nagyobb idézéssel. A Diána kívánságán az szerepel, hogy „úgy kell tekinteni, mintha te játszottad volna ki”. Tehát az élet feltételének egy része teljesül, de a második nem, nevezetesen az, hogy az idézési költség kifizetésével játszottad ki.
A túlvilág nagykövetének képességétől nem véd az élet, mivel a mindenképpen kulcsszó szerepel a lapon. Élettől, forrásimmunitástól függetlenül végre fog hajtódni a hatás.
Gábriel képessége nem másolja az életet, ill. a repülést. Az élet egy olyan képesség, amit a lény kizárólag akkor kap meg, ha a kézből, az idézési költsége kifizetésével játsszuk ki. Gábriel ezért az életet nem tudja másolni. A repülés ikon nem képesség, így azt sem másolja.
A Metamorfózist ki lehet játszani életmenő forrásként, mivel a lény ÉP-jét növeli. Ha az ÉP-növelés nem elég a lény megmentéséhez, a Metamorfózissal adott élet akkor is megmenti a lényt, mivel a lény csak az életmentő hatások után kerül a gyűjtőbe, és addig nem is vizsgáljuk rajta az életet.
A Lelki kötődésen az szerepel, hogy a lapok mindenképpen a gyűjtőbe kerülnek. Ettől az élet sem véd, a mindenképpen minden szabályt felülír.
A Lelketlen parancsnok képessége áldozásnak számít? Jár érte szörnykomponens? A lapok szövegét igyekszünk precízen megfogalmazni. Ha nem az „áldozás” kifejezés szerepel a szövegben, akkor nem az. Ez egy gyűjtőbe küldő forrás, az ellenfél kap érte szörnykomponenst, és az esetleges izom, halálsikoly is ki fog sülni. És a mindenképp kifejezés miatt az élet sem véd tőle.
Az élet megakadályozz, hogy a szkritter szabállyal visszavegyem a szkrittereket. Az élet definíciója nem azt mondja, hogy forrástól véd, hanem azt adja meg, hogy mitől nem véd. Minden más dologtól véd az élet. Emiatt nem működik a 2-es Vezetőkészség-Magzat kombó sem.
Az élet nem véd meg attól, hogy költségre használjam a lapot, akár áldozás, akár visszavétel (pl. Thorunaga) az a költség.
Ha Szörnybűvöléssel (új), vagy más lapra rakandó lopó lappal ellopok egy életes lényt, az élet ugyan egyszer megmenti a lopástól, de mivel a lopó lap rajta marad, ezért utána újra ellopja, csak ekkor már élet nélkül.
Ha Aranytigrissel (új) játszok ki egy Zu'litot (új), akkor nem kap életet, mivel az élet definíciója szerint élet csak akkor jár, ha kifizettem az idézési költséget. Módosított idézési költségnél jár élet, helyettesítettnél nem jár. Az Aranytigris pedig helyettesít.
Ha Immunis krakochhal (2020) megütök egy életes lényt, akkor a lény ÉP-je először lecsökken, majd a krakoch képessége miatt lekerül a lényről az élet. Az élet azonban csak akkor gyógyítja meg a lényt, ha egy sebző forrástól kerülne gyűjtőbe (Kódex 134.4.2), a krakoch képessége nem ilyen (Kódex 134.4.7), ezért nem gyógyul meg.
Ha a Minotaurusz homokharcossal saját magát akarom visszavetetni, akkor először létrejönnek a sebzések. Ha a minotaurusz 0 ÉP-re vagy kevesebbre került, az aktiválást igénylő képességét egyáltalán nem használhatja (Kódex 37.4. pont). Ha maradt legalább 1 ÉP-je, akkor ezen a ponton, még az életmentő hatások előtt használhatja ezt a kapcsolódó képességet. Ha van élet a homokharcoson, az lekerül, és megakadályozza a visszavetetést, és a homokharcos ezután akár meghalhat a kapott sebződéstől. Kézbe csak akkor kerülhet vissza, ha nem volt rajta élet. A Kódexből töröltük a 127.0.0-ból azt a kitételt, hogy az életjelző. nem véd a harci képességhez vagy ütéshez kapcsolódó (gyűjtőbe küldő, kézbe visszavetető, lopó, stb.) hatásoktól sem. Valamint a 36.5. és 36.6. pontokat is töröltük, az ütéshez kapcsolódó hatások is ugyanúgy fognak működni, mint bármely más, kapcsolódó hatás (persze ettől az ütés fázisban továbbra sem lehet reakciókat kijátszani).
Ha az Ongóliant bébivel (2022) sebzek egy lényt, aminek élete van, és utána 5-6-ot dobok, akkor se tudom leszedni az életes lényt. Ez technikailag egy hatás, ami sebez és leszed, így az élet megvédi a lényt (de a leszedésnek választhatsz más célpontot is, mint a sebzésnek). És a célpontot még a dobás előtt meg kell határozni, így akkor is célzó hatásnak minősül (és ha drágább célozni a célpontot, akkor drágulni fog), ha nem dobsz 5-6-ot.
Ha egy asztalon maradó lappal (pl. Tűnékeny csábítás, Szörnybűvölés) ellopok egy lényt, amit utána szerez életet (pl. Izmos pegazus), akkor a lopó lap leesése után a lény visszakerül az előző gazdájához. Az élet ugyan megpróbálja megmenteni, le is esik róla, de ez ugyanolyan állandó hatás, mint az asztalon maradó lopó lap, így az élet nem tud tőle megvédeni.
Ha eldobom a Védelmezőt, hogy -3/-3-at adjon egy lénynek, ami ettől meghalna, attól az élet sem menti meg. A Védelmező képessége nem jelzőt rak a lényre, hanem egy hatást, ami a kör végéig tart azon a lényen. Hasonlóan egy játékban levő, minden lénynek folyamatosan -ÉP-t adó hatáshoz, ettől sem fog az élet megvédeni. Életmentő hatást persze lehet használni, mielőtt a megcélzott lény gyűjtőbe kerülne, de csak olyat érdemes, ami a max. ÉP-jét is megnöveli (pl. izom).
Ha ellenfelemnek életes lényt adok adok a kezébe a Kristálytiszta dallam kijátszásakor, és az kijátszása után rögtön átkerül hozzám, lesz rajta élet. A lény még a kijátszáskori képességek létrejötte előtt átkerül hozzád. Ettől függetlenül, a lap költségét a kijátszója kifizette, a lény az életet megkapja.
Hiába veszi el a Homályúr kör végéig egy életes lény képességeit, az élet a jelző képessége, nem a lényé, tehát meg fogja menteni ekkor is. Az élet a lények egy olyan képesség, amelyik kijátszáskor ad egy vagy több jelzőt, ami megvédi a lényt. Maga az életjelző lehet olyan lényen is, aminek nincs élet képessége.
Mi történik, ha egy Halálóriáson (új) élet van, és sokszor meghal? Először mindig a lény képessége jön létre, tehát az óriás megmenti magát, még mielőtt az élet kisülne. Majd a negyedik halálnál még megmenti ugyan a képessége, de a négy gyengülés jelző miatt végleg meghalna. Ekkor érvénybe lép az élet, a Halálóriás megmenekül a haláltól, és a négy gyengülés jelzőt leszedhetem róla.
Nem véd A gravitáció megcsúfolása képességétől az élet. A hátránytól történő áldozástól az élet nem véd meg. De egy hajó csak passzivizálódni fog, mivel a hátrány is forrás.
Szabály: Ha egy lapon ezt olvasod: Élet X: ez azt jelenti, hogy a lapnak ennyi 'élete van'. Azaz, amikor ezt a lapot az idézési költség kifizetésével a kezedből kijátszod, rakj rá X életjelzőt. Ezeknek az életjelzőknek a számát más források nem módosíthatják. Ahányszor ez a lap kikerülne a játékból vagy gazdát cserélne, és még van rajta életjelző, akkor vegyél le róla egy életjelzőt, és a lappal nem történik semmi, kivéve, hogy ha a gyűjtőbe kerülés ÉP vesztéstől történne, akkor max. ÉP-re gyógyul; ha valamilyen jelzőknek köszönhetően (pl. méreg), kerülne a gyűjtőbe, akkor vedd le róla ezeket a jelzőket is egyúttal. De ha pl. a lény egyszerre halna meg méregtől és csökkentenék jelzők az ÉP-jét nullára, akkor ez 2 életébe kerül. A jelzők megmentenek a kényszerített áldozástól is, de ha a lapot idézési költség vagy lap hátránya miatt kell feláldoznod, akkor nem mentik meg, és továbbra is feláldozhatsz egy szörnyet komponensért. Egyetlen másik eset van, amikor az élet jelzők nem segítenek: ha egy lényt direkt sebző képességgel vagy a harc ütés fázisában ölnek meg, akkor az élet jelzők nem védik meg. Az életjelzők az előkészítő fázisban is működnek.

Létrehozás: 2005. február 7. 14:36:14
Utolsó frissítés: 2023. július 13. 13:23:16


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.